Company of Heroes(Kahramanlar Bölüğü) [Oyun]

Diğer bölümler ile alakasız konular buraya
Cevapla
Kullanıcı avatarı
trwe
Terabyte4
Terabyte4
Mesajlar: 5253
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Konum: Düzce/Akçakoca

Company of Heroes(Kahramanlar Bölüğü) [Oyun]

Mesaj gönderen trwe » 24 Kas 2013, 05:09

Company of Heroes Hakkında Bilgi
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Oyuna başlamadan oyuncuların oynanış, kontrol ve stratejiler konusunda bilgilendirilmesini ve deneyim kazanmasını amaçlayan oldukça iyi bir eğitim "Tutorial" bölümü bulunuyor. Her ne kadar oyun temelde standart strateji oynanışına sahip olsa da birimlerin özellikleri, strateji oluşturma ve oyunun doğasına oyuncunun alışması adına bu kısma asıl aksiyona geçmeden önce göz gezdirmekte fayda var.

Campaign seçeneğine .Yüklemenin ardından oyuna aslında oldukça tanıdık bir yerden, Omaho Beach çıkarmasıyla başlıyoruz. Bu bölümdeki ilk hedefimiz kıyı şeridindeki tel örgülere kadar belirli bir sayıdaki askerimizi ulaştırabilmek. Bu görevi yerine getirirken askerlerinizi otomatik silah ateşinden mümkün olduğu kadar koruyarak ilerletmek gerekiyor. Tel örgülere yeterli sayıda asker geldikten sonra tel örgüleri aşmak üzere "Engineers" birimlerinizi tel örgüye ulaştırıp tel örgünün havaya uçmasını sağlıyorsunuz. Oyundaki görev anlayışı sadece karşıdaki düşmanı yok etmek üzerine kurulu değil.

Zaman zaman şehirleri ele geçirmeniz, şehri savunmanız ya da konvoylar korumanız gerekebiliyor. Görevler Birincil, İkincil ve ekstra olmak üzere 3 ana gurupta sınıflandırılıyor. Oyun oldukça hareketli yapısı sayesinde bölüm içerisinde de görevlerde yeni değişiklikler meydana gelebiliyor. Ayrıca Campaign modu için özel olarak düşünülmüş, belirli bir sayıda düşmanı belirli bir yöntemle yok etme, belirli bir sayıda birim üretme gibi ekstra görevler sayesinde her bölümde özel bir madalya kazanmak mümkün hale getirilmiştir.

Oyunda birim üretimi ve destek güçleri için üç ana kaynak kullanıyoruz. Bunlar Manpower(Askeri birimlerin üretiminde için),Munitions(Nitelikli mühimmat ve silah üretimi için), Fuel(Araç ve tank üretimi için) Oyun içerisinde kaynak kullanımı ise bölgeler ve bölgelere özel kaynak noktalarının ele geçirilmesi ile kullanılabiliyor.

Harita içerisinde bölgeleri ele geçirdikçe elde ettiğiniz kaynak oranı da artıyor. Bir bölgeden kaynak edinebilmek için bölgenin diğer kendi bölgelerinizle sınır bağlantısı olması gerekiyor. Ayrıca oyunda "Population Cap" olarak adlandırdığımız birim sınırlaması da elinizde bulundurduğunuz bölgelere göre belirleniyor.

Oyun içerisinde kullandığınız birimler savaştıkça tecrübe kazanıp rütbe ediniyorlar. Tecrübeli birimler güç, beceri, hız, tepki ve etkinlik olarak daha avantajlı oluyorlar. Ayrıca oyunda önceki bölümlerde kullandığınız ve tecrübe kazanmış (rütbeli) askerlerden ileriki bölümlerde de yararlanmak mümkün hale getirilmiş.

Toplam 15 bölümlük oldukça çeşitli ve uzun soluklu campaign modu zorluk ve aksiyon yönünden her türlü oyuncuyu kendisine bağlayacak nitelikleri barındırıyor. Oyunda bölümler ve görevler arasındaki videolar ve akıcı anlatım ve genele baktığımızdaki bütünlük hissi Campaign modunu tamamladığınızda size aklınızın bir köşesinde her zaman hatırlayacağınız II. Dünya savaşından bir dizi enstantane ve hatıra bırakacaktır.

Sinematik anlatımın oynanabilirlik özellikleriyle bu denli harmanlanabildiği nadir örneklerden biri Company of Heroes.

Örnek vermek gerekirse tankların ağır ateşi altında kalan bir grup piyadenin geri çekilirken içlerinden birini yaralanması ve diğerinin o yoğun ateşi yok sayarmışçasına ona koşması ve omzuna alıp onu güvenli bir alana götürmeye çalışması ve daha bunun gibi onlarca küçük detaylar oluşturulan bu dev bütünün yap-boz parçalarını oluşturuyor.

Yapım temelde tipik strateji oyunu oynanışına sahip olsa da oynanışa dair bazı yeni özellikler hemen göze çarpacaktır. Askeri birimlerin guruplar halinde kullanıldığı oyunda birimleri harita üzerinde konumlandırırken küçük noktacıklar yardımıyla birimlerimizi etraftaki her türlü nesneyi siper ya da korunak olarak kullanmasını sağlamak mümkün. Yapımcı biriminizin bulunduğu konuma ve alanın birime sağladığı korunaklık oranını birimin üzerinde küçük bir işaretle gösteriyor.

Bu işaret açık alanda korunaksızken arkasında saklandığınız nesneye göre sarı, orta seviye ve yeşil (iyi seviye) korunduğunuzu bildiriyor. Ayrıca birimlerin üzerindeki işaretler çatışma esnasında birimin sağlık durumunu ve ne kadar saldırıya uğradığını gösteriyor. Birimleriniz ağır ateş altında ve korunaksız durumda destekten yoksunsalar, bir süre dayanıp daha sonra geri çekilip merkezinize kadar kaçabiliyorlar. Özellikle piyade birimlerini oyun içerisinde düşmanın kullandığı otomatik silahlar, anti-tank'lar, top gibi birçok silahı kullanma özelliğine sahipler

Her bölümde ordunuzu oluşturmak ve destek kaynaklarından yararlanmak için bir merkez kurmanız gerekiyor. Company of Heroes'da yapım, onarım gibi teknik işleri "Engineers" adlı birlikler üstleniyorlar.

Yapımda birimlerin üretimi ve geliştirilmesi için birçok bina'nın yanı sıra savaş alanında ektin bir biçimde kullanılabilen otomatik mg bataryaları, kum torbaları, mayınlar, dikenli teller gibi birçok savaş alanı gereci de kurulabiliyor. Ayrıca oyunda askeri birliklerinizin becerilerini ve niteliklerini geliştiren bir dizi upgrade seçeneği de yine unutulmamış.

Oyun içerisinde birliklerinize emirleri fare ve bir dizi arayüz düğmesini kullanarak veriyorsunuz. Tabiî ki klavye kısa yolları da unutulmamış. Oyun içi ara yüzün oldukça şık ve kullanışlı olduğunu söylemek mümkün. Yalnız burada küçük bir not olarak tankların kullanımına ilişin bazı farklılıklar olduğunu belirtelim.

Tanklarınızın ön kısmındaki zırh yan ve arka kısımlarına daha güçlü olduğundan tankların arka kısımlarından darbe almalarını mümkün olduğunca engellemek gerekiyor. Bu yüzden hareket emri verdiğimiz sağ klik basılı tutularak tankın ne yöne bakacağı belirleniyor. Bu durum ayrıca otomatik MG'ler ve top bataryaları gibi yerleşime dayalı ünitelerde de önem arz ediyor.

Kontroller için bunlar dışında söylenecek ekstra bir şey olmasa da Relic'in stratejilerinde görmeye alışık olduğumuz Tactical Overlay Map" hakkında birkaç şey söylemek gerekiyor. Bölüm haritasının tümünü ve birimlerin harita üzerinde nasıl konuşlandıklarını gösteren bu genel harita strateji üretmek ve uygulamak için oldukça kullanışlı.

Ayrıca görev brifinglerini de bu harita yardımıyla almamız sağlanmış. Size tavsiyem özellikle işlerin biraz karışmaya başladığı ve baskı hissettiğiniz durumlarda oyunu "Pause" seçeneğiyle durdurup bu harita üzerinde değerlendirme yapmanız ve buna göre birimlerinizi konumlandırarak oyuna devam etmeniz çok birim kaybetmenizi engelleyecektir.

Company of Heroes gerek Campaign modunda gerekse az sonra değineceğimiz Skirmish modunda oldukça zorlayıcı bir yapay zeka'ya sahip. AI özellikle Normal ve üzerindeki seviyelerde özellikle yeni başlayan oyuncular için oldukça zorlayıcı olacaktır.

Düşmanlarınız genellikle zayıf olduğunuz yönlerden size saldırmak istiyorlar ayrıca birden fazla noktadan size saldırarak birliklerinizi bölmek yada bir yöne yoğunlaşıp sakin bölgelerinizi ele geçirmek gibi birçok stratejiyi aynı anda uygulayabiliyorlar. Bu yüzden arada bir oyunu pause modunda stratejinizi gözden geçirmek oldukça yararlı. Savaş sırasında özellikle zorluk seçeneği yüksek iken düşman sizden çok daha hızlı bir şekilde bölgeleri ele geçiriyor ve daha çok kaynak kullanarak daha hızlı gelişiyor.

Böyle bir durumda piyadelere karşı durumunuzu koruyabilseniz de düşman tankları siz hazırlıklarınızı tamamlamadan üretilmeye başlanırsa oldukça sıkıntılı anlar yaşayabiliyorsunuz. Sonuç olarak AI'nin yeni başlayanlar için oldukça zorlayıcı olduğunu ve alışmanın biraz zaman aldığını söylemek mümkün....

Oyunda Campaign modu haricinde oynanılabilirlik süresini arttıran oldukça geniş ve kapsamlı Skirmish ve Multiplayer modları bulunuyor. Skirmish modunda PC'ye karşı oynarken, Multiplayer modlarında yerel ağ ve internet üzerinden gerçek rakiplerle karşı karşıya oynamak mümkün. Doğrusunu söylemek gerekirse oyunu online olarak gerçek rakiplerle oynamak AI'ye karşı oynamaktan daha kolay olabiliyor.

Oyunda 2 ila 8 oyuncuya kadar oynamaya elverişli 16 farklı haritada Annihilation, Victory Point Control modu olmak üzere 2 ana oynanış tipi bulunuyor.

Annihilation modu standart rakibi yok etme esasına dayanırken Victory Point Control ise harita üzerindeki anahtar noktaların kontrolüne dayanıyor. Bu modda başlangıçta her düşmana belirli bir puan veriliyor. Victory Point'leri elinizde tuttuğunuz sürece karşı tarafın puanı gittikçe düşüyor. Tabi ne kadar çok noktayı elinizde bulundurursanız puanın düşme hızı da o kadar artıyor. Puanın sıfırlanan taraf kaybediyor.

Ancak yeni başlayan oyuncuların daha çok Annihilation modunda başlayıp sonra bu modu denemeleri daha akıllıca olacaktır. Zira AI'nin zekası ve birden çok noktada aynı anda saldırabilmesi oldukça zorlayıcı olabiliyor.

Company of Heroes grafikleri ve ses altyapısı düşünüldüğünde de sınıfının standartlarının oldukça üzerinde bir yapım. Görsel derinlik ve küçük detaylara verilen önem yapımcının oyun motoruyla istediği sinematik açıdan oldukça kaliteli ara görüntüler elde edebilmesine olanak tanımış. Bunun görsel bütünlük ve genel oynanışın korunarak başarılmış olması yapımcının ne kadar başarılı olduğunu kanıtlar nitelikte. Etrafınızdaki cisimler, askeri birimler, savaş alanı çevredeki bitkiler ve ağaçlar da gördüğünüz detaylar bu bütünlüğü pekiştiriyor.

Ayrıca patlama, yıkılma ve parçalanma efektleri de kesinlikle görülmeye değer. Yapımda parçalanma efektleri de kesinlikle görmeye değer. Çevrenizdeki cisimlerin top ateşiyle zarar görmesini, elektrik tellerinin kopmasından, binaların çöküşüne, bahçe duvarlarının tanklar tarafından paramparça edilmesine kadar her türlü parçalanma detayı oyuna eklenmiş. Birimlerin hareketleri, küçük animasyonlarındaki detay seviyesi takdiri hak ediyor.

Savaş esnasında birimlerinize neredeyse TPS türündeki kamera yakınlıklarından daha da yakın mesafelere yaklaşabiliyorsunuz ki, orada yaşananları bu yakınlıkta görmek gerçekten oldukça ilgi çekici. Örneğin, 3 kişiden oluşan topçu birliğinden bir kişinin elinde dürbünle düşmanı gözlemesi bir diğerinin top mermisini bataryaya yüklemesi ve sonuncu askerin hedef alıp topu ateşlemesi gibi birçok sahne gerçekten görmeye değer. Görsel altyapı dinamik ışıklandırma, patlama ve duman, sis efektleri teknolojinin el verdiği son ölçüde tamamlanmış.

Görselliğin yanı sıra atmosferin en önemli anahtar noktalarından biri olan ses ve müzik altyapısı için de gerekli özenin gösterildiğini söylemek mümkün. Müzik altyapısı hafifçe arka planda size eşlik ederken çatışma sesleri ve bazen düşmanı beklerken hissettiğiniz o sessizliğin içerisinde kaybolan çevreden gelen sesler sizi bir çeşit hipnoz durumuna sokarken uzaktan gelen ilk top sesinin sizi dehşet içerisinde kendinize getiriyor.

Tankların paletlerinin sesi şehirde yankılanırken bombardıman uçakları ortalığı cehenneme çeviriyor, o hengâmede askerlerin çığlıkları ve bağırışları da cabası. Özellikle güçlü bir çevresel ses sistemine sahip olan oyuncular için CoH kelimelerle anlatılamayacak kadar deneyim vaat ediyor. Oyun içerisinde gerek ara videolarda gerekse oyun içi görüntülerdeki seslendirmelerin oldukça iyi yapıldığını söylemek mümkün.

Görsel altyapıda gösterilen sinematik yaklaşım ve özen ses altyapısına da yansımış. Oldukça net ve akıcı konuşmalar orta derecede İngilizce bilgisiyle anlaşılabilecek türden ve altyazılarla destekleniyor.

Yapım genel olarak savaşın acı, yıkıcı teması üzerinde dursa da ara videolarda karşılaştığınız ve oyunun kavramsal yapısını bozmayan hafif mizah az da olsa oyuncuyu II. Dünya Savaşına farklı bir açıdan daha bakma şansı tanıyor. Sonuç olarak oyunun teknik altyapısının ve motorunun yapımı gelmiş geçmiş en iyi stratejilerden biri yaptığı tartışmasız bir gerçek.

Sonuç olarak gerek oynanabilirliği, uzun ve kapsamlı senaryo modu ve çoklu oyuncu seçenekleriyle Company of Heroes günümüzün uzak ara en iyi strateji oyunudur demenin açıkçası hiçbir sakıncası yok. Grafik ve ses altyapısıyla yapım her oyun severin arşivinde baş köşede yer almayı hak ediyor. Relic her zaman olduğu gibi mükemmel bir yapıma daha imza atarak bir kez daha kimseyi hayal kırıklığına uğratmadı için sonsuz takdiri hak ediyor. II. Dünya Savaşından sıkılmış olabilirsiniz ama şu ana dek yapılmış en iyi WWII yapımına göz atmaya kesinlikle değer.,,

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Bu da Oyunun 2013 Sineması(Flimi)

http://www.sinemalar.com/film/219133/company-of-heroes


Herkese İyi Günler
TRWE_2012
Düzce_Akçakoca
:oops: :oops: 8) 8) :) :)
TRWE_2016
FEDAKARLIK OLMADAN ZAFER OLMAZ....!
-----------------------------
LINUXMASTER 2018
ZAFER'E GİDEN YOL,FEDAKARLIKTAN GEÇER...!
-----------------------------



Kullanıcı avatarı
trwe
Terabyte4
Terabyte4
Mesajlar: 5253
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Konum: Düzce/Akçakoca

Re: Company of Heroes(Kahramanlar Bölüğü) [Oyun]

Mesaj gönderen trwe » 24 Kas 2013, 05:28

COHCompany of Heroes) Taktik

Birkaç oyun içi taktik:
1-Makineli tüfek kullanan timlere (mühendisler hariç) piyadeler ile paldır küldür dalmayın , çok zararlı çıkarsınız
2- Tank savar topları kullanın çok işe yarıyor , tank savar top kullananlara el bombası atın en iyi çözüm
3-Savunma yaparken demir c ler arkası kum çuvalı dizin , sonra piyade ve tank savar topları kum çuvallarının dibine sokun.Düşman ön taraftan saldırırken ne olursa olsun (tank,piyade) ateşlerin %85 ini engelleyecektir
4- ilk başlarda aldığınız hammadde yerlerini demir teller ile cevirin , düşman tank yapana kadar o yerler sizindir
5-Önemli yollar üstündeki evlere sniperciler koyunuz

Eğer düşmanın geçtiğinden şüphelendiğiniz köprü vs gibi yerler varsa mortar ateşine tutun düşman bi sniper üretmişse motor ve jiple saldırın yoksa işiniz çok zor eğer ortada bi şehir varsa ordaki binalardan birini barracks haline getiriniz


Skirmish Multiplayer Taktikleri:


1.)Oyunun başında hemen barrack yapın. 4-5 engineer basın.
2.)Engineer ve infintry squadlarla oyunun başında hemen fuel ve munition ve strategic pointleri elegeçirin. başlarında bekleyin
3-)karargahın yanında bıraktığınız engineer larla weapons support kurun.makinelileri strategic fuel ve munition pointlerin başına dikin
4-)köprü falan varsa makineliler ve keskin nişancılar(sniper) köprüye çok iyi gider.
5-)Olabildiğince hızlı bir şekilde supply yard ve tank depot dikin. motor pool a gerek yok çünkü işe yarayan bi anti tank gun ı çıkarıyo onu da paraşütle indirin.
6.)sürekli tank destroyer çıkarın.(naziyseniz stug çıkarın ama sakın nazi olmayın)
7.)düşmanı durdurduktan sonra uçak yardımıyla bombalayın zaten ortalama 3 bombalamadan sonra tüm binalar yıkılır.
8-) sonra tüm orduyla dalın

Hangi birim nerede iyidir?

anti tank gun en iyi birimlerdendir.tankların kökünü kazır.
makineli oyunun başında üstünlük kurmanızı sağlar.
savunmada mortar iyi bir tercihtir.
stuglara karşı tank destroyer iyidir.
savunmada tankların yanına enginner koyun.
köprü falan varsaduruma göre yıkın tank trp ve tel çekin(avantajlı oluyorsanız)
nekadar tank detroyer o kadar hakimiyet.(sherman falan hikaye)
oyun çok hızlı değişebilen bir oyundur. bir bölgeyle uzunsüre ilgilenmeyin sürekli heryeri kontrol edin.

ilk olarak blitz bombalarını açıp sonra tiger a girişiniz.

oyunu piyade ağırlıklı oynayın. çabuk bir şekilde piyadelerime rütbe verin. tank binası yapmadan Tiger açılınca Tiger çağırınız. Tiger gelene kadar düşman tanklarını ya at ya da bazukalı piyadeler ile imha ediniz.


Wehrmacht ve Panze Elite(SS Panzer) için bi kaç taktik.

-Kar 98 silahları uzak mesafeden daha isabetli ateş açar.Özellikle Amerikalılara karşı oynarken mesafeyi koru(Volks ve Grenadier manglaarı için)
-Tiger hareket halindeyken topu yüzde 50 daha ıskalayacaktır.
-G-43'lü Panzergrenadier'lerin binaların içindeyken isabet oranları dramatik bi şekilde artar.
-Panzer Elite Kettenrad(Lutwaffe ile kamuflaj özelliğini kullanarak) sinir bozucu sniperleri saptamak için en iyi yollardan biridir.
-Eğer Puma'nın 50mm upgrade'ini yaparsan İngiliz piyadalerini sniper gibi tek tek vurabilirsin(her atışta bir adam vuruyor).
-Nebelwerfer ve Walking Stuka İngilizlerin sim-city taktiğini kırabilir.
-Son olarak geçis noktalarına bol bol mayın döşe Wehrmacht için medic bunker'ı mutlaka yapınız.

Company of Heroes Hileleri
Bu kısa yazıda Relic Entertainment ve THQ firmaları tarafından geliştirilen “Company of Heroes” adlı oyununun hilelerini açıklayacağız. Oyun esnasında [Ctrl]+[Shift]+[~] veya [Ctrl]+[Shift]+@ basarak konsolu açınız. Aşağıdaki hileleri yazın.
--------------------------------------------------------------------

1.FOW_Toggle : Hilesini savaş sisi açmak veya kapatmak için kullanabilirsiniz.
2.ee_bigheadmode(1) : Büyük kafaları açmak için kullanın
3.ee_bigheadmode(0) : Hilesinde ise yukarıdaki hilenin tam tersi büyük kafalar kapanması için kullanılır.
4.taskbar_hide : Görev çubuğunu saklamak için bu hileyi kullanabilirsiniz.
5.askbar_show : Görev çubuğunu göstermek için bu kodu ekleyiniz.
6.setsimrate(#) : Oyunun hızını kendinize göre ayarlamak için bu oyun hilesini kullanın.
Konsolu kapatmak içn [Ctrl]+[Shift]+[~] basın.

------------------------------------------------------------------

TRWE_2012
TRWE_2016
FEDAKARLIK OLMADAN ZAFER OLMAZ....!
-----------------------------
LINUXMASTER 2018
ZAFER'E GİDEN YOL,FEDAKARLIKTAN GEÇER...!
-----------------------------

Cevapla