Nesneye Dayalı Programlama Kavramı

Programlama dilleri konusunda bilgi paylaşım alanıdır.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
trwe
Terabyte2
Terabyte2
Mesajlar: 4440
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Konum: Düzce/Akçakoca

Nesneye Dayalı Programlama Kavramı

Mesaj gönderen trwe » 16 Kas 2013, 20:55

Nesneye Dayalı Programlama Kavramı
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Değerli Forumdaşlar Ve Gezginler

Programlama gerçek hayattaki durumların modellenmesinden başka bir şey değildir. Bilgisayar programları bu modellerin temel alınarak durumların bilgisayar ortamına aktarılmasından ibarettir.Türkçenin nasıl kuralları varsa programlama dillerinin de kuralları vardır. Bunları gramer ve imla kuralları olarak ikiye ayırabiliriz. İşte bilgisayar programı yazarken yaptığımız bu kuralları kullanarak çeşitli durumları bilgisayar diline çevirmektir.

Tabii her dilinde kendine göre zorluğu veya değişik bir özelliği vardır. Mesela Rusça dilinden bir örnek verecek olursak “okno” (ayna) diye yazılan kelime okunurken “akno” diye okunur. Programlama dillerinde ise mesela C de programlar main ana fonksiyonundan sonra “{“ işareti ile başlamalı “}” işareti arasında yazılmalıdır.

Klasik programlamayla nesneye dayalı programlamanın tek farkı da bu noktadadır. Nesneye dayalı programlama tekniği programcıya yüksek kalitede program yazma imkânı sağlar fakat bunu yapabilmek için tasarım ve kodlama aşamalarında bu ölçütleri göz önünde bulundurmalıyız. Nesneye dayalı programlama ile daha kolay (ucuza: zaman, adam, para) oluşturabilir. Hata bulma, güncelleme yeniden kullanım da daha kolay olur. Klasik programlamadan farklarını şöyle izah edelim:

Sınıf hazırlayabilme ve nesne yönelimli programlamanın bütün özellikleri, fonksiyon ve operatörleri aşırı yükleyebilme, şablon fonksiyon ve sınıflar yazabilme, güçlendirilmiş ve daha güvenli bellek kontrolü, değişkenleri programın herhangi bir yerinde tanımlayabilme (C’de sadece fonksiyon başında tanımlanabilir), referans argümanı kullanabilme (fonksiyonlarda) ve referans değişkeni kullanabilme, Standart Template Library ile her türlü veri yapısı ve veri organizasyonunda iyi bir çözüm ve nesne yönelimli olarak yazılmış yüzlerce hazır kütüphane...

NYP’de sınıf kavramı vardır. Ve bu dilin daha esnek olmasını sağlar. Aynı şekilde nesneye dayalı programlama yöntemleriyle kullanılması verimliliği ve kodun müdahale edilebilirliğini daha da artıracaktır.
"Olay yönlendirmeli Nesne yönelimli" programlama şu anda C# ve VB.NET dillerinin program geliştirme yaklaşımıdır

Herkese İyi Günler
TRWE_2012
Düzce_Akçakoca
:oops: :oops: :) :)
TRWE_2016
FEDAKARLIK OLMADAN ZAFER OLMAZ....!



Cevapla