Sosyal Medya 360 Pazarlamanın neresinde olmalı?

Msn, Icq, Skype... konularında bilgi paylaşım alanıdır.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
sevilaycali
Kilobyte2
Kilobyte2
Mesajlar: 312
Kayıt: 23 Şub 2011, 16:04

Sosyal Medya 360 Pazarlamanın neresinde olmalı?

Mesaj gönderen sevilaycali » 10 Kas 2013, 05:09

Günümüz reklam ve pazarlamasında sürekli daha aktif bir rol oynamaya başlayan sosyal medya 360’ın içerisinde önemli bir yeri olmasının yanında tüm 360’ın daha kuvvetli olması için de bir çok fırsat barındırır.

Sahada, televizyonda, radyoda, gazetede verdiğiniz bir reklamı dijital araçlar ile örerek, reklamınızı gören, ürün ile temasa geçen kişiler ile etkileşim sağlamanız sosyal medya ile mümkün, peki nasıl?

1. Offline Aktiviteler ve Sosyal Medya

Sahada gerçekleştirdiğiniz offline aktivitelerin çıktılarını markanın Facebook sayfasında paylaşabilir, offline aktiviteyi duyurarak trafik sağlayabilir, bir Facebook uygulaması veya bir Twitter mekanizması ile offline aktivitenin benzerini online’da da yaşatabilirsiniz. Veya sosyal medyada bir talep yaratarak offline aktiviteyi köpürtebilirsiniz.

Offline aktiviteler için, aktivite ile inline geliştireceğiniz mobil uygulamalar ile sahada marka ile tanıştırdığınız kişileri , ki bu basit bir like mekanizması da olabilir, Facebook sayfasına yönlendirebilir, iletişime, tüketici ile konuşmaya buradan devam edebilirsiniz. Üstelik ürünü denemiş, deneyimlemiş kişilerin Facebook beğenileri altın değerindedir.

2. Tv Reklamları ve Sosyal Medya

Televizyon reklamının sonunda Packshot ile izleyenleri Facebook sayfasındaki uygulamaya davet edebilir. Twitter’da kampanyanın hashtag’i ile tweet atarak katılım sağlayabilecekleri bir dijital kampanyada etkileşim oluşturabilirsiniz. TV Reklamlarının daha çok izlenmesini sağlayacak, TV reklamının linkinin bulunduğu ReTweet kampanyaları, TV Reklamının paylaşım ve arkadaş daveti ile yayılabileceği Facebook uygulamaları TV Reklamının gücünü sosyal medya’da arttırmanızı sağlayacaktır.

3. Satış Aktiviteleri ve Sosyal Medya

Raflarda yer alan ürünlere yerleştireceğiniz kodlar ile kurgulayabileceğiniz yaratıcı kampanyalar ile çekiliş kurguları ve hatta sadakat programlarına kadar büyüyebilecek satış kurguları gerçekleştirebilirsiniz. Böylelikle sosyal medyanın gücünü satışlarınızı arttırmak için de kullanabilirsiniz.

Hatta ev dışı tüketim ürünleriniz var ise, tüketim noktalarına koyacağınız kiosk sistemleri ile de satış noktasından sosyal medyaya yönlendirme sağlayabilirsiniz.

Ürünü al, anında kazan türü kurgular, satış noktalarında en verimli kurgulardandır.

4. Radyo Reklamları ve Sosyal Medya

Radyo için hazırlanan radyo spotlarınız ile sosyal medyada yürüttüğünüz bir kampanyanın duyurusunu yapmak da radyo spotunun etkisini ve hatırlanabilirliğini arttıracaktır. Hele ki bir de DJ Talk’lu kampanyalar vardır ki onları sosyal medyaya kreatif bir fikirle bağladığınızda tadından yenmezler.

5. Outdoor ve Sosyal Medya

Outdoor ilanlar 360’ın vazgeçilmezleridir. Peki ya Outdoor ilanları gören kişiler ile nasıl markayı 2. kez bir araya getiririz? QR Kodlu sistemler, outdoor ilanları gören bir kısım insanların istediğimiz linke yönlenmelerini sağlayabilir. Ancak bu QR kodların ucunda mutlaka mobilden çalışan, sonunda ödül olan bir mekanizma bulunmalıdır. Tek başına bir link yönlendirmesi için koyulan QR Kodlar maalesef çok düşük trafikler almaktadır.

Bu örnekler arttırılabilir, farklılaştırılabilir. Ancak gördüğümüz gibi sosyal medya ve dijitalin 360 pazarlama planına entegrasyonu mümkün ve son derece önemlidir. Günümüz 360 anlayışında hiç bir pazarlama türü diğerlerinden ayrı, tek başına düşünülemez. Hepsi birbirini besler ve böylelikle kampanya, verilmek istenen mesaj insanların aklında daha kolay filizlenir, büyür.



Cevapla