Windows Xpde Mavi Ekran Hataları

Windows XP hakkındaki bilgi, belge ve ipucu paylaşım alanıdır.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
trwe
Terabyte3
Terabyte3
Mesajlar: 4929
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Konum: Düzce/Akçakoca

Windows Xpde Mavi Ekran Hataları

Mesaj gönderen trwe » 11 Eki 2013, 20:57

Windows Xpde Mavi Ekran Hataları
*******************************************************************************************************************************
Genel Durma Hataları

Durma hatası ekranında da gösterilen aşağıdaki adımlar hatanın nedenini belirlemenize ve sorunu düzeltmenize yardımcı olur.

Genel Durma Hatalarında Sorun Giderme

1. Bilgisayarınız yeniden başlatınız.
2. Yeni donanım veya yazılımın düzgün bir şekilde kurulmuş olduğundan emin olunuz. Her seferinde yeni donanım aygıtlarından birini çıkararak hatanın giderilip giderilmediğini kontrol ediniz. Hata giderilmiş ise 3. adıma geçiniz.
Bu test sırasında hatalı olduğunu anladığınız donanımı değiştiriniz. Ayrıca bilgisayar üreticileri tarafından verilen donanım tanılama yazılımını çalıştırmayı deneyiniz.
Eğer bu yeni yüklenmiş bir donanım veya yazılım ise üretici firma ile irtibat kurarak Windows XP Professional için ihtiyacınız olabilecek herhangi bir güncelleştirme veya sürücünün olup olmadığını öğreniniz.
3. Başlat'ı tıklayın ve sonra Yardım ve Destek'i tıklayın. Destek alın veya Windows XP haber gruplarından bilgi bulun'u tıklayınız ("Yardım isteyin" seçeneğinin altında) ve sonra sol sütunda bulunan Microsoft'tan yardım alın seçeneğini tıklayınız.
4. Başlat'ı Yardım ve Destek'i ve sonra Sorun Gidericilerin bir listesini görmek için Sorun çözme ("Bir Yardım konusu seçin"in altında) seçeneğini tıklayınız.
5. Microsoft Donanım Uyumluluğu Listesi'ni (HCL) kontrol ederek tüm donanım ve sürücülerinizin Windows XP Professional ile uyumlu olduğundan emin olunuz.
HCL'nin en güncel sürümünü görmek için Microsoft Web sitesi'ni ziyaret ediniz.
(Yada www.google.com aratınız)
6. Yeni yüklenmiş tüm donanımı (RAM bağdaştırıcılar sabit diskler modemler v.b.) sürücüleri ve yazılımı devre dışı bırakın veya kaldırınız.
Eğer Windows XP Professional'i başlatabiliyorsanız Olay Görüntüleyicisi'ndeki Sistem Günlüğü'nü kontrol ederek soruna neden olan aygıt veya sürücüyü belirlemenize yardımcı olabilecek diğer hata mesajlarına bakınız. Sistem Günlüğü'nü görmek için Başlat'ı ve sonra Denetim Masası'nı tıklayın. Performans ve Bakım'ı tıklayın ve sonra Yönetimsel Araçlar'ı tıklayınız. Olay Görüntüleyicisi'ni çift tıklatarak açın ve Sistem Günlüğü'nü açarak mesajları kontrol ediniz

Windows XP Professional'i başlatamıyorsanız bilgisayarınızı güvenli modda başlatmayı deneyin ve sonra yeni eklenmiş olan programları ve sürücüleri kaldırınız veya devre dışı bırakınız. Bilgisayarınızı güvenli modda başlatmak için bilgisayarınızı yeniden başlatınız; sonra mevcut işletim sistemlerini içeren liste karşınıza geldiğinde F8 tuşuna basınız. Gelişmiş Seçenekler ekranında Güvenli Mod'u seçin ve ENTER'a basınız.

Daha fazla bilgi için Yardım ve Destek Merkezine girerek Ara kutusuna "Güvenli Mod Seçenekleri" yazınız.

7. Internet erişiminiz varsa Microsoft Support sitesi'ni ziyaret ediniz.
Microsoft Knowledge Base'de "Windows XP Professional" ve aldığınız durma hatası ile ilişkilendirilmiş numarayı arayın. Örneğin mesaj "Dur: 0x0000000A" şeklindeyse "0x0000000A" araması yapınız.
8. Antivirüs yazılımınızın güncel bir sürümünü kullanarak bilgisayarınızda virüs taraması yapınız. Bir virüs bulmanız durumunda bu virüsü bilgisayarınızdan silmek için gerekli adımları uygulayınız. Bu adımlar için antivirüs yazılımınızın talimatlarına bakınız.
9. Donanım aygıtlarınızın sürücülerinin ve sistem BIOS'unuzun en güncel sürümler olduğunu onaylayınız. Donanım üreticileriniz en güncel sürümü bulmanızda veya bu sürümü elde etmenizde size yardımcı olabilirler.
10. Caching veya shadowing gibi BIOS bellek seçeneklerini devre dışı bırakınız. Yardıma gereksiniminiz olursa donanım üreticisi ile irtibat kurunuz.
11. Bilgisayar üreticiniz tarafından verilen özellikle bellek denetimi amaçlı bir sistem tanılama yazılımı varsa çalıştırınız.
12. Bilgisayarınızda en son çıkan Hizmet Paketi'nin yüklü olduğundan emin olunuz. Hizmet paketlerinin bir listesini ve bunları indirmek için gerekli talimatları görmek için Windows Update Web sitesi'ne gidiniz.
13. Oturum açamıyorsanız bilgisayarınız yeniden başlatınız. Kullanılabilir işletim sistemlerinin listesi karşınıza geldiğinde F8 tuşuna basınız. Gelişmiş Seçenekler ekranında En Yeni İyi Yapılandırma seçeneğini seçiniz ve ENTER'a basınız.

Belirli Durma Hataları:

Bazı durma hataları hatanın nasıl giderilebileceğini belirlemenize yardımcı olacak "DATA_BUS_ERROR" gibi açıklayıcı mesajlar görüntüler. Bu bölümde belirli durma hatalarında aldığınız mesajın türüne göre sorun giderme işleminin nasıl yapılacağı açıklanmaktadır.

Tablo 1 Yazılım ve aygıt sürücüsü hataları

Hata Numarası Açıklayıcı Metin
0x0000001E KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
0X000000D1 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER
0x00000050 PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
0X0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
0x0000007B INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE
0x0000009F DRIVER_POWER_STATE_FAILURE
0XC000021A STATUS_SYSTEM_PROCESS_TERMINAT ED
0XC0000221 STATUS_IMAGE_CHECKSUM_MISMATCH

Not: 0x0000001E 0x0000000A ve 0x0000007B numaralı durma hataları genel donanım hatalarından da kaynaklanabilir. Burada gösterilen adımlar bu hataları gidermezse Donanım Arızalarından Kaynaklanan Hatalar konusunda anlatılan adımlara bakınız.

Genel Durma Hataları bölümündeki adımları uygulayınız. Durma hatası devam ediyorsa aşağıdaki adımları deneyiniz.

Yazılım ve aygıt sürücüsünden kaynaklanan durma hatalarını gidermek için:

1. Durma mesajında belirtilen sürücünün Windows Donanım Quality Labs (WHQL) tarafından imzalanmış ve onaylanmış olup olmadığını kontrol ediniz. İmzalanmamış sürücüleri kontrol etmek için Sigveriv.exe uygulamasını çalıştırınız.

2. Durma mesajında belirtilen sürücüyü yükleme ortamınızdaki daha iyi bir kopyasıyla veya üreticiden edineceğiniz güncelleştirilmiş bir sürümü ile değiştirmeyi deneyiniz.

3. Durma mesajında belirtilen sürücüyü veya yeni yüklenen sürücüleri devre dışı bırakınız.

4. Windows XP Professional ile birlikte verilmeyen bir video sürücünüz varsa onun yerine standart VGA sürücüsünü veya Windows XP ile birlikte verilen uyumlu bir sürücüyü kullanmayı deneyiniz.

5. Antivirüs disk birleştirme uzaktan kumanda güvenlik duvarı veya yedekleme programları gibi filtre sürücüleri kullanan yazılımları kaldırınız.

6. Kurtarma Konsolunu çalıştırınız ve sistemin algıladığı hataları onarmasına izin veriniz.
Kurtarma Konsolu ile ilgili daha fazla bilgi için Bilgilerinizi Yedekleme ve Kurtarma konusuna bakınız veya Yardım ve Destek Merkezini kullanınız.

7. Eğer hata bilgisayarınıza RAM ekledikten hemen sonra oluştuysa sayfalama dosyası hasar görmüş veya yeni RAM bozuk ya da uyumsuz olabilir. Bu durumda Pagefile.sys dosyasını silin ve sistemin RAM yapılandırmasını eski haline getiriniz.

Dosya sistemi hataları
Hata Numarası
Açıklayıcı Metin
0x00000023
FAT_FILE_SYSTEM
0x00000024
NTFS_FILE_SYSTEM

Genel Durma Hataları bölümündeki adımları uygulayınız. Durma hatası devam ediyorsa aşağıdaki adımları deneyiniz.

Dosya sistemi durma hatalarında sorun gidermek için;

1. Küçük bilgisayar sistemi arabirimi (SCSI) bağdaştırıcısı kullanıyorsanız donanım satıcınızdan en yeni Windows XP Professional sürücüsünü edinin SCSI aygıt için eşleme görüşmesini devre dışı bırakınız SCSI zincirinin doğru bir şekilde sonlandırıldığından emin olun ve aygıtların SCSI ID'lerini kontrol ediniz. Bu adımları nasıl yapacağınızdan emin değilseniz aygıt için verilen talimatlara bakınız.

2. Entegre aygıt elektronikleri (IDE) aygıtlar kullanıyorsanız kart-üzerinde IDE bağlantı noktasını sadece Birincil olarak tanımlayınız. IDE aygıtların Master/Slave/Only ayarlarını kontrol ediniz. Sabit disk hariç tüm IDE aygıtları kaldırınız. Bu adımları nasıl yapacağınızdan emin değilseniz aygıt için verilen talimatlara bakınız.

3. Antivirüs disk birleştirme uzaktan kumanda güvenlik duvarı veya yedekleme programları gibi filtre sürücüleri kullanan yazılımları devre dışı bırakın veya kaldırınız.

4. Dosya sisteminin bozulup bozulmadığını anlamak için Chkdsk /f komutunu çalıştırın. Windows XP Professional Chkdsk komutunu çalıştıramıyorsa sürücüyü Windows XP Professional işletim sistemini kullanan başka bir bilgisayara bağlayın ve sürücü üzerinde Chkdsk komutunu o bilgisayardan çalıştırınız.

Tablo 3 Donanım Arızaları ile ilgili hataları

Hata Numarası
Açıklayıcı Metin

0x0000001E
KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

0x0000000A
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

0x0000007B
INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

0x0000007F
UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP

0xC0000218
UNKNOWN_HARD_ERROR

Not: 0x0000001E 0x0000000A ve 0x0000007B numaralı durma hataları yazılım ve aygıt sürücüsü hatalarından da kaynaklanabilir. Burada gösterilen adımlar bu hataları gidermezse Yazılım ve Aygıt Sürücüsü Hataları konusunda www.googe.com'dan ilgili hata kodu ile ilgili arama yapınız.

Donanım arızaları ile ilgili durma hatalarında sorun giderme

1. Bilgisayarınızdaki aygıtların Windows Hardware Quality Labs (WHQL) tarafından imzalanmış ve onaylanmış sürücülere sahip olup olmadığını kontrol ediniz. İmzalanmamış sürücüleri kontrol etmek için Sigveriv.exe uygulamasını çalıştırıız.
2. Üretici firmanın donanımınız için kullanabileceğiniz sürücü güncelleştirmeleri çıkarıp çıkarmadığını kontrol ediniz.
3. Antivirüs disk birleştirme uzaktan kumanda güvenlik duvarı veya yedekleme programları gibi filtre sürücüleri kullanan yazılımları güncelleştiriniz.
4. Soruna neden olan öğeyi bulabilmek için önemli olmayan donanım ve yazılımları kaldırınız.
5. Windows XP'yi yeni bir klasöre yükleyiniz. Soruna neden olan sürücüyü bulabilmek için sürücüleri sırayla ekleyiniz ve yeniden başlatınız.
6. Kurtarma Konsolunu çalıştırın ve sistemin algıladığı hataları onarmasına izin veriniz.
Kurtarma Konsolu ile ilgili daha fazla bilgi için Bilgilerinizi Yedekleme ve Kurtarma konusuna bakınız veya Yardım ve Destek Merkezini kullanınız.

Herkese İyi Günler
TRWE_2012
Düzce_Akçakoca
:oops: :oops: :oops: :) :) :)
TRWE_2016
FEDAKARLIK OLMADAN ZAFER OLMAZ....!
-----------------------------
LINUXMASTER 2018
ZAFER'E GİDEN YOL,FEDAKARLIKTAN GEÇER...!
-----------------------------



Cevapla