1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

geri dönüşümden silinmeyen klasörler sorunu

Gönderilme zamanı: 28 Eki 2012, 23:13
gönderen armorking
Resim
harici hdd den (başka bir bilgisayardan çıkardığım xp yüklenmiş hdd) yaklaşık 10 gün önce silmeme rağmen geri dönüşüm kutusundan gitmemek için adeta and içmişler :) . unlocker de dahil bilinen bir çok yolu denedim. içinde bulundukları klasörü silmemden olsa gerek ayrıca eski konumlarına da alamıyorum.aynı isimde klasör oluşturmama rağmen olmadı. geri dönüşüm kutusunda silmeye çalıştığımda :
"Dosya Silme Hatası
---------------------------
Dh18 klasörü kaldırılamıyor: Erişim engellendi.Diskin dolu veya yazmaya karşı korumalı olmadığından ve
dosyanın şu anda kullanımda olmadığından emin olun" hatası geliyor. bunları silmek için görüşleriniz nelerdir?

Re: geri dönüşümden silinmeyen klasörler sorunu

Gönderilme zamanı: 28 Eki 2012, 23:27
gönderen velociraptor
şu anki sistemin nedir ?
Bu HDD slave olarak (ikincil) mı takılı

Re: geri dönüşümden silinmeyen klasörler sorunu

Gönderilme zamanı: 28 Eki 2012, 23:28
gönderen armorking
bu hddyi harici olarak kullanıyorum .kutu içerisinde usb olarak bağlı .

Re: geri dönüşümden silinmeyen klasörler sorunu

Gönderilme zamanı: 28 Eki 2012, 23:35
gönderen velociraptor
sen harici HDD e kurulu XP nin çöp kutusundaki hatayı gidermeye çalışıyorsun mu benmi yanlış anladım

Re: geri dönüşümden silinmeyen klasörler sorunu

Gönderilme zamanı: 28 Eki 2012, 23:39
gönderen armorking
xp kuruluydu ama bütün sistem dosyalarını vs sildim zaten . bunlarıda silmek istiyorum kısacası .

Re: geri dönüşümden silinmeyen klasörler sorunu

Gönderilme zamanı: 28 Eki 2012, 23:41
gönderen velociraptor
şunu dene Güvenli kipte boot et sonrada Bunları silmeyi dene

Re: geri dönüşümden silinmeyen klasörler sorunu

Gönderilme zamanı: 28 Eki 2012, 23:58
gönderen Mendenn
dosyanın silenemediği gibi bir hata verir ise,
-- Gizli dosyaları göster ı aç. bütün dosyalar görünür olsun
-- işletim sistemin olduğu sürücüye gir.
--- recycler ( çöp kutusu) nın bulunduğu klasörü MS-DOS ( CMD) ekranın aç.

Kod: Tümünü seç

cacls c:\recycler /t /e /g Administrators:f


bu kodu çalıştır.

eğer recycler alt klasör ve ise MS-dos tan girip aynı kodu gene çalıştır.

Re: geri dönüşümden silinmeyen klasörler sorunu

Gönderilme zamanı: 29 Eki 2012, 01:01
gönderen armorking
tuhaf , güvenli modda açtığımda geri dönüşüm kutusunda hiç bir şey görünmüyor.
@mendenn biraz daha açıklayabilir misin? anlamadım .

Re: geri dönüşümden silinmeyen klasörler sorunu

Gönderilme zamanı: 29 Eki 2012, 01:50
gönderen Mendenn
Bütün dosyalarını görünür yapman lazım.
Sonra resimdekiler gibi yapacaksın. Sağtıklama o menü gelmiyorsa anasayfada BlueLife ContextMenu adlı program var onu kullan.

Resim

Resim

Resim

Re: geri dönüşümden silinmeyen klasörler sorunu

Gönderilme zamanı: 29 Eki 2012, 10:12
gönderen armorking
xp kullanıyorum şu an .dediğim programda xp yi desteklemiyor. yazdığın komutları cmd de verdiğimde ise c sürücüsünde calcs komutunun sadece ntfs dosya sisteminde kullanılabileceği yazıyor. aksilik bendeki c sürücüsünün dosya sistemi fat32 . tabii geri dönüşümdeki klasörler aslen usb bağlı hdd içerisinde "h sürücüsünde" olduğundan (dosya sistemi ntfs) cacls komutunu h:recycler....... olarak verdiğimde bu kezde "erişim engellendi "hatası veriyor.
Resim

Re: geri dönüşümden silinmeyen klasörler sorunu

Gönderilme zamanı: 29 Eki 2012, 10:58
gönderen Mendenn
Aslında bu olay bende de Xp kullanırken başıma gelmişti.
O zaman o dosyanın önce sahipliğini alacaksın. Take ownship yapıp, sonra cmd penceresinde açacasın.
olmadı. Teamviewer ID ve pass ver birde ben bakayım.

Re: geri dönüşümden silinmeyen klasörler sorunu

Gönderilme zamanı: 29 Eki 2012, 11:02
gönderen velociraptor
bende team ile bağlanayım diye yazmıştım ama arkadaş log off olunca sildim , bazen team şart oluyor

Re: geri dönüşümden silinmeyen klasörler sorunu

Gönderilme zamanı: 29 Eki 2012, 11:03
gönderen Mendenn
Güveli modda iken
Ms-Dos ( cmd ekranı nı aç)
çöp tekenesinin bulunduğu bölümde bu komutları yaz. Yeniden başlat....

attrib -s -h recycled.
del recycle

Re: geri dönüşümden silinmeyen klasörler sorunu

Gönderilme zamanı: 30 Eki 2012, 10:43
gönderen armorking
@mendenn sağolsun hallettik ama . bu kez de bu o sürücü üstünde bir şey silmek istediğimde geri dönüşüm kutusu boş olmasına rağmen bu hata geliyor . bir önerisi olan var mı ? (ne olur ne olmaz diye scan diskte yaptım ve netteki cmd ekranında düzeltilmesi için "rd /s /q H:$Recycle.Bin" komutunuda denememe rağmen yeniden başlattığımda 1 defaya mahsus yine oluyor aynı hata)
Resim
h: rcycler klasör içinde de bu klasör oluştu .daha önceden yoktu sanırım :
Resim

Re: geri dönüşümden silinmeyen klasörler sorunu

Gönderilme zamanı: 30 Eki 2012, 11:23
gönderen velociraptor