Ms-Dos kullanırken klavye yi ülkeye göre tanılama
Gönderilme zamanı: 10 Ağu 2012, 20:36
Ms-Dos kullanırken klavye yi ülkeye göre tanılama nasıl yapılır?
Arkadaşlar eskiden 3.1 Windows zamanında yani :D ... Dos ortamında klavyeyi rahat kullanabilmek için
Doskey, kybtrk gibi programları çalıştırıp Klavye ile düzgün yazı yazmayı sağlıyorduk. Şimdi Ben Ms-Dos ortamında Ghost ile imaj alırken klavyem Düzgün çalışmıyor. yani ş,ü,ğ,ç,ö harflerinin yerind semboller oluyor. Kısacası Dos ortamındaki iken Klavye mi Türkçe olarak nasıl tanımlıyabilirim ( Türkçe Q klavye ) ?
Denemedim Ama Bir Yol:
MS-DOS 6.2'de Türkçe Klavye Kullanımı
Yıllardır çektiğimiz Türkçe klavye problemi MS-DOS 6.2'de en sonunda sona erdi. Artık DOS'un komutları dışında hiç bir yabancı komut kullanmadan Türkçe Q ve Türkçe F klavyeler sorunsuz olarak kullanılabilir. Bunu nasıl yapacağınıza gelince; aşağıdaki satırları CONFIG.SYS ve AUTOEXEC.BAT dosyalarınıza ekleyin. Daha sonra bilgisayarınızı resetleyip yaptığınız tanımların yüklenmesini sağlayın. Evet artık klavyeniz Türkçe!
CONFIG.SYS
COUNTRY=090,857,C:\DOS\COUNTRY.SYS
DEVICE=C:\DOS\DISPLAY.SYS CON=(,,1)
AUTOEXEC.BAT
MODE CON CP PREPARE=((857) C:\DOS\EGA2.CPI)
MODE CON CP SELECT=857
KEYB TR,,C:\DOS\KEYBRD2.SYS /ID:179
REM TURKCE Q KLAVYE İÇİN: /ID:179
REM TURKCE F KLAVYE İÇİN: /ID:440
Arkadaşlar eskiden 3.1 Windows zamanında yani :D ... Dos ortamında klavyeyi rahat kullanabilmek için
Doskey, kybtrk gibi programları çalıştırıp Klavye ile düzgün yazı yazmayı sağlıyorduk. Şimdi Ben Ms-Dos ortamında Ghost ile imaj alırken klavyem Düzgün çalışmıyor. yani ş,ü,ğ,ç,ö harflerinin yerind semboller oluyor. Kısacası Dos ortamındaki iken Klavye mi Türkçe olarak nasıl tanımlıyabilirim ( Türkçe Q klavye ) ?
Denemedim Ama Bir Yol:
MS-DOS 6.2'de Türkçe Klavye Kullanımı
Yıllardır çektiğimiz Türkçe klavye problemi MS-DOS 6.2'de en sonunda sona erdi. Artık DOS'un komutları dışında hiç bir yabancı komut kullanmadan Türkçe Q ve Türkçe F klavyeler sorunsuz olarak kullanılabilir. Bunu nasıl yapacağınıza gelince; aşağıdaki satırları CONFIG.SYS ve AUTOEXEC.BAT dosyalarınıza ekleyin. Daha sonra bilgisayarınızı resetleyip yaptığınız tanımların yüklenmesini sağlayın. Evet artık klavyeniz Türkçe!
CONFIG.SYS
COUNTRY=090,857,C:\DOS\COUNTRY.SYS
DEVICE=C:\DOS\DISPLAY.SYS CON=(,,1)
AUTOEXEC.BAT
MODE CON CP PREPARE=((857) C:\DOS\EGA2.CPI)
MODE CON CP SELECT=857
KEYB TR,,C:\DOS\KEYBRD2.SYS /ID:179
REM TURKCE Q KLAVYE İÇİN: /ID:179
REM TURKCE F KLAVYE İÇİN: /ID:440

