Microsoft Excel Dosyalarına Şifre Koruması Nasıl Konur?

Excel, Word, Access, Power Point programlarıyla ilgili ipuçları ve bilgi paylaşım alanıdır.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
lord_leo
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1120
Kayıt: 25 Nis 2010, 08:39
cinsiyet: Erkek
Konum: internet
İletişim:

Microsoft Excel Dosyalarına Şifre Koruması Nasıl Konur?

Mesaj gönderen lord_leo » 16 May 2011, 20:22

Microsoft Excel dosyalarınızın başkaları tarafından okunmasını istemiyorsanız, dosya açılışına şifre koyarak dosyalarınızı koruyabilirsiniz. Şifreli dosyanızı açmak istediğinizde şifre sorulacak, eğer bilemezseniz dosya açılmayacaktır.

Microsoft Excel dosyalarınıza şifre koruması eklemek için şu işlemleri yapmalısınız;
■Şifre koruması koyulacak Microsoft Excel dosyasını aç
■Araçlar (Tools) seç
■Seçenekler (Options) seç
■Açılan pencereden Güvenlik (Security) seç
■“Açma Parolası” kısmına şifreni gir. (Açılışta bu şifre sizden istenecektir.)
■“Değiştirme Parolası” kısmına dosyanızın başkaları tarafından şifreyi girseler bile değişiklik yapmalarını istemiyorsanız seçebilirsiniz. Kişi şifreyi bilip dosyanıza görebilir, ikinci “Değiştirme Parolasını” bilmiyorsa sadece dosyayı salt okunur olarak açar
■“Parolayı Doğrula” satırına paroları sırası ile tekrar gir
■Tamam tıkla

Microsoft Excel dosyalarınız artık şifre koruması altında. Tabii şifrenizi güvenli bir yere not etmenizi öneririm…
Ben Giderim, Tadım Kalır...



Cevapla