1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Hardiskimi Bölmek İstiyorum.

Gönderilme zamanı: 17 Kas 2010, 12:02
gönderen bedir17
Arkadaşlar hepinize iyi günler.Ben hardskimi blmek istiyorum.C: ye ayrılmış olan 150 GB yer var. D: 140 ben C yi 20 bırakmak isitiyorum.Geri kalanını D ye aktarmak sitiyorum.Böyle yaptığımda içindeki dosyalarım zarar görürmü.D veya C de dosylara bir şey olurmu ?

Re: Hardiskimi Bölmek İstiyorum.

Gönderilme zamanı: 17 Kas 2010, 12:29
gönderen lord_leo
doğru yaparsan bir şey olmaz.
işletim sistemini yazmamışsın?
hard diski çok bölmek faydası olmayan dolaylı yoldan zararı olan bir şey tavsiyem
200 gb lık bir hdd nin 180 gb c- 20 gb d olarak ayır d sürekli boş tut. acil durumlarda kullan.

birde şu makalenin hdd bölümlerine göz atmanı tavsiye ederim.

viewtopic.php?f=9&t=103329&p=312222&hil ... ar#p312222

Re: Hardiskimi Bölmek İstiyorum.

Gönderilme zamanı: 17 Kas 2010, 15:53
gönderen AmbaSSadoR
sistemin kurulu olduğu dizin daima C dir tabi 2. bir işletim sistemi kurulmamış bir pc için konuşuyorum,neyse c ye normade sistem olduğu için onu yapman zor ama ilk başta yani format anında bunu yapabilirsin eğer xp format atıyorsan 20 gb yetersiz kalabilir ,bunu yerine 51 gb yer ver C ye diğer geri kalan alanıda istediğin gibi böl . Easus partiton master programı ile bölme işlemi yapılabilir ama sistem kurulu C üzerinde hiç denemedim,sistem yedeğini al ve easus programı ile Cyi bölmeye çalış bir hata olursa yedeği geri çağırıp düzeltme şansın olur en azından ;)

Re: Hardiskimi Bölmek İstiyorum.

Gönderilme zamanı: 17 Kas 2010, 17:16
gönderen bedir17
İşletim sistemim xp harddiski bölmek istememin sebebi D diski doldu yer kalmadı.Fakat C diski sadece 5gb bir alanı dolu.Bunun için bende C deki alandan D ye aktarmak istiyorum.Doğru şekilde yaparsan sorun olmaz demişsinizi bunu nasıl doğru şekilde yapabilirim?

Re: Hardiskimi Bölmek İstiyorum.

Gönderilme zamanı: 17 Kas 2010, 19:33
gönderen lord_leo
dosya taşımakta çok azda olsa yer kaybettirir. ve sistem dosyaları dışındaki dosyaları istediğin gibi taşı ancak prg. taşıyacaksan sorun çıkabilir ve prg. yeniden kurulum isteyebilir.
"D diski doldu yer kalmadı.Fakat C diski sadece 5gb bir alanı dolu.Bunun için bende C deki alandan D ye aktarmak istiyorum"

sanırım C - D karıştırmışsın :)

Re: Hardiskimi Bölmek İstiyorum.

Gönderilme zamanı: 17 Kas 2010, 21:18
gönderen bedir17
Hayır bir karışıklık yok :) C nin kapasitesi 151 GB ve sadece 4,94 GB yer dolu.D nin kapasitesi ise 146 GB bununda 111 GB tı dolu.Onun için D nin alanını genişletmek isitiyorum.

Re: Hardiskimi Bölmek İstiyorum.

Gönderilme zamanı: 17 Kas 2010, 21:34
gönderen lord_leo
ok ben farklı algılamışım
"C deki alandan D ye aktarmak istiyorum"
or
"c deki boş alanı d ye eklemek istiyorum"

Re: Hardiskimi Bölmek İstiyorum.

Gönderilme zamanı: 17 Kas 2010, 21:55
gönderen bedir17
C deki alandan D ye aktarmak istiyorum.

Re: Hardiskimi Bölmek İstiyorum.

Gönderilme zamanı: 17 Kas 2010, 22:03
gönderen modestus
bu tip işlemler harddisk doluyken çok risklidir partition manager tarzı bir programla olur, benim sana tavsiyem d: ye hiç dokunmadan c: yi tekrar böl.

Re: Hardiskimi Bölmek İstiyorum.

Gönderilme zamanı: 17 Kas 2010, 22:08
gönderen bedir17
Peki D yi boşaltsamda yapsam peki bunu nasıl yapabilirim.?

Re: Hardiskimi Bölmek İstiyorum.

Gönderilme zamanı: 17 Kas 2010, 22:40
gönderen modestus
d: yi boşaltırsan ve c: ninde acronisle imajını alırsan sıfır riskle halledersin.

c: ye acronisi kur c: nin imajını alıp bir harddiske kopyala sonra iki bölümüde xp cdsiyle sil yeniden bölümle ve formatla daha sonra c: ye xp kur bu kurulu xp ye acronisi yükle ve restoreden imajını göster.

acronis açılış cd si yapabilir yada bulabilirsen xp yi kurmadan cd ilede imajı yükleyebilirsin.

Re: Hardiskimi Bölmek İstiyorum.

Gönderilme zamanı: 17 Kas 2010, 23:22
gönderen bedir17
Bunun daha kolay bir yolu yokmu :)

Re: Hardiskimi Bölmek İstiyorum.

Gönderilme zamanı: 17 Kas 2010, 23:44
gönderen modestus
Var yedekle format at tekrar kur bölümle yedeklerini kopyala.
xp yi bozmadan istiyorsan en kolay yolu imaj almaktır.

Re: Hardiskimi Bölmek İstiyorum.

Gönderilme zamanı: 18 Kas 2010, 00:33
gönderen AmbaSSadoR
modestus yazdı:Var yedekle format at tekrar kur bölümle yedeklerini kopyala.
xp yi bozmadan istiyorsan en kolay yolu imaj almaktır.
güzel cevap üstadım kendi mesajımdada aynısını önermiştim :D

Re: Hardiskimi Bölmek İstiyorum.

Gönderilme zamanı: 18 Kas 2010, 09:09
gönderen bedir17
Teşekkürler.