1. sayfa (Toplam 2 sayfa)
eve gelen kablo fiberoptik mi?
Gönderilme zamanı: 26 Eki 2010, 10:49
gönderen tasarımcı77
internet kabloları yenilediler. direkten yada santral kutusundan gelen kablo fiberoptik mi? f.optik kablolar 8 mbps kaldırıyor biliyorum. f.optikse devamlı 8 mbps internete bağlana bilirmiyim? indir-yükle çok yapıyom düşmesine etken olur mu?...
Re: eve gelen kablo fiberoptik mi?
Gönderilme zamanı: 28 Eki 2010, 10:58
gönderen loveme
fiberobtik kablo ise daha fazlasını yaparsın biliyorum.Telekomdan bilgi al derim...Ben hala telekomun çektiği adi ince telli olan kablolarla hem telefonu kullanıyorum hemde internet'i kullanıyorum.
2011'de evde telefonun olmasa sadece internet alabileceksin.
Hangi paketi kullanıyorsun ve ayda ne kadar ödüyorsun?
Tavsiyem Türktelekom dışında olan hiç bir paketi kullanmaman.
Re: eve gelen kablo fiberoptik mi?
Gönderilme zamanı: 28 Eki 2010, 11:20
gönderen tasarımcı77
sağol loveme aydınlattığın için. sınırsız ve telekomum i.neti. ayda 45.50 lira ödüyom. dün öğrendim. kablolar f.optikmiş ama eve gelen kablolar değilmiş. evin yakınına santral kuruldu. ordaki kablolar f.optikmiş. sadece askeriye,polis devlet kurumları hastane gibi yerler f.optik olurmuş ev hatları olmazmış. hattım 8 mbps 1 ay içinde kaldırır dediler. sistem kablo bazında bir ay içinde oturur dediler. 3 tane pc ile nete bağlanıyom hızı etkiler mi? kolay gelsin...
Re: eve gelen kablo fiberoptik mi?
Gönderilme zamanı: 28 Eki 2010, 14:21
gönderen loveme
Biraz olsun etkiler ancak.Download'ı birinde kullanırsan düşük hızla bir adsl ise etkiler...
Bir tane sende devlet kurumlarından bir tane kendine kablo çek:)
Re: eve gelen kablo fiberoptik mi?
Gönderilme zamanı: 28 Eki 2010, 14:36
gönderen modestus
doping adsl e geç telekomun o dandik hızından kurtul.
ben dopingdeyim çok memnunum.
Re: eve gelen kablo fiberoptik mi?
Gönderilme zamanı: 28 Eki 2010, 14:43
gönderen uçs
Metin,doping telekomun alt yapısını kullanmıyor mu..

Re: eve gelen kablo fiberoptik mi?
Gönderilme zamanı: 28 Eki 2010, 14:52
gönderen velociraptor
Bildigim kadari ile dünyanin heryerinde telekom altyapiyi olusturur sonrada fiberoptik kablolari sirketlere kiralar , elbette kendisine de birakir , fakat burada etkili olan unsur yogunluk , herkes telekomdan kullandigindan full dolu ve yavaslama yapiyor olmasi yüksek ihtimal ,6 kollu bir otobanda 2 si devlete (ama herkes orasini kullaniyor , trafik adim adim ilerliyor) , 4 ünü 4 farkli sirkete kiralamis , ve 4 otobani fazla kullanan olmayinca gidecegin yere trafik derdi olmadan gidiyorsun.
Re: eve gelen kablo fiberoptik mi?
Gönderilme zamanı: 28 Eki 2010, 14:53
gönderen modestus
kazım abi altyapıdan neyi kasdettiğne bağlı...
doping (millenicom) hızla kendi santrallarını kuruyor abone sayısının kurtarmadığı bölgelerde telekomdan santral kiralıyor.
geriye kalan evlere kadar gelen kablolar ise zamanında telefon (ses)amaçlı çekildiği için sıfırdan kurmak çok zor o yüzden zamanında ptt nin (dikkat edin ttnet değil) çektiği kablolar kullanılıyor bu yüzden o kablolar ttnet'in malı değil telekomun malı.
yani ttnet kanunen telekoma ne kadar yakınsa dopingde o kadar yakın,telekomun alt yapısını ttnet ne kadar kiralama hakkı varsa dopinginde o kadar var.
kanunen ttnet ile telekom ayrı firmalar doping gibi.
Re: eve gelen kablo fiberoptik mi?
Gönderilme zamanı: 28 Eki 2010, 15:02
gönderen uçs
Bende Smile ADSL kullanıyorum.Bu firma bana ayrı hat çekmediğine göre,ttnet yada telekomun alt yapısını yani daha çekilmiş olan kablolar kullanılıyor.. :!:
Re: eve gelen kablo fiberoptik mi?
Gönderilme zamanı: 28 Eki 2010, 15:36
gönderen modestus
ttnet değil abi telekomun çektiği kablolar.
internet sağlayıcıları:
doping
ttnet
smile...vs
alt yapı:
telekom işte üstteki firmalar alt yapı sahibinden sistem kirelıyorlar buna ttnet'de dahil,yani ttnet sistemin sahibi değil sistemin sahibi telekom;ttnet smile doping telekomdan alt yapı kiralıyor.
Re: eve gelen kablo fiberoptik mi?
Gönderilme zamanı: 28 Eki 2010, 15:41
gönderen uçs
Yaa bende onu diyorum zaten..Telekom alt yapısı kiralanıyor..Atıyorum;telekom toptan doping e 20 kş. a kiralıyor..Doping bana 25 kş.a kullanım hakkı veriyor..telekomun cebine toptan peşin para giriyor.. :!:
En azından ben böyle biliyorum.. :)
Re: eve gelen kablo fiberoptik mi?
Gönderilme zamanı: 28 Eki 2010, 15:46
gönderen modestus
aynen öyle abi,ama doping alt yapısını kendisi kuruyor.
kablolar hariç yeni santrallar ve bu santrallarda özel hızlandırıcı sistemler kullanıyor,şöyle söyliyeyim aylarca dilekçe dahi yazmama rağmen ttnetde ben hiçbir zaman 2mbit den yukarı çıkamamıştım şu an dopingde 6mbit kullanıyorum.
Re: eve gelen kablo fiberoptik mi?
Gönderilme zamanı: 28 Eki 2010, 16:00
gönderen uçs
Benim sözleşme Mart ta bitiyor..Duruma göre değiştirebilirim.. :)
Re: eve gelen kablo fiberoptik mi?
Gönderilme zamanı: 28 Eki 2010, 20:52
gönderen loveme
Hangi hizmet olursa olsun Türk telekomdan almanızı öneririm...Şu sıralar ve yıl sonunda bir sürü kampanyalarıda var üstelik.
Re: eve gelen kablo fiberoptik mi?
Gönderilme zamanı: 28 Eki 2010, 21:02
gönderen modestus
loveme ttnet ciler 8 mbit dediler ama bir türlü 8mbitde çalıştıramadılar,neymiş mesafe uzakmış, 2mbit hıza mahkum 1 sene 50tl ödedim sonra dopinge geçtim aynı kablolarla aynı mesafede ve 6mbit hıza ayda 20 tl ödüyorum diyorum sen hala ne diyorsun.bu millet kerizmi neden bu şartlarda kazıklansınlar,söylediğinin mantıklı tarafını anlatırmısın bana.
ttnet sana maaşmı veriyor yada bildiğin bir sır varda bizdenmi gizliyorsun.