Savulun Yerli Otomobil Geldi
- velociraptor
- Yottabyte4
- Mesajlar: 46466
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 4588 kez
- Teşekkür edildi: 3904 kez
Savulun Yerli Otomobil Geldi
Yıllar sonra ilk kez yerli otomobil üretildi. Hem de spor.. Ferrari'ye rakip olacak..
Yurt dısındaki otomobil fuarlarında herkesin lüks spor otomobilleri incelemesine izin verilirken, Türkiye’deki otomobil fuarlarında belirli kisiler dısında kimsenin bu otomobillere yaklastırılmamasını içerleyen bir girisimci yerli spor otomobil üretti.
Ertex Oto Dekorasyon Genel Müdürü Ercan Malkoç, AA muhabirine yaptıgı açıklamada, isi geregi sık sık yurt dısındaki otomobil fuarlarına katıldıgını, buralarda her isteyenin rahatlıkla lüks spor otomobilleri inceleyebildigini anlattı. Türkiye’de düzenlenen otomobil fuarlarında ise bu otomobillerin çevresine bant çekildigini, ünlü ve zenginlerin dısında kimsenin otomobilleri incelemesine izin verilmedigini belirten Malkoç, "bu duruma çok içerledigini ve bunun üzerine yerli bir spor otomobil gelistirmeye karar verdigini" söyledi.
Malkoç, ilk otomobilin icadının üzerinden yaklasık 100 yıl, ilk Türk otomobili olan Devrim’in yapılmasının üzerinden de 46 yıl geçtigini ifade ederek, söyle konustu: "Ülkemizde 1966 yılından bu yana otomobil üretimi yapılmaktadır. Çagımızın ve özellikle de otomobil sektörünün gelisimi göz önüne alındıgında, dünya otomotiv sektörüne bir marka kazandırmamıs olmamız bizleri çok üzüyordu. Oysa daha 1938 yılında Türkiye, 140 tane avcı bombardıman uçagı üreterek su an teknolojilerine imrendigimiz AB ülkelerine satmıstır. 2007 yılındayız ve uçak yapan bir milletin torunları olarak bir otomobil yapamıyoruz. Cesaretimizin temelinde bu çok önemli bir etken oldu. Artık bu konuda bir seyler yapmamız gerektigini düsündük ve Etox’u gelistirdik."
NEDEN SPOR OTOMOBİL?
Spor modellerin firmaların vitrinini olusturdugunu ve her otomobil tutkunlarının spor modellerin sahibi olmayı hayal ettigini dile getiren Malkoç, bu nedenle spor otomobil gelistirmeyi tercih ettiklerini kaydetti. İnsanların spor otomobillerin her ayrıntısındaki beklentilerinin çok yüksek oldugunu anlatan Malkoç, bu otomobillerin hızlı gitmesinin, aynı zamanda en kısa mesafede durmasının istendigini dile getirdi. Tasarımdaki beklentilerin de bu yönde oldugunu belirten Malkoç, "Motordaki performansın dıs çizgilere yansıması istenir. Bu beklentileri çogaltmak mümkün. Bu nedenle spor otomobil üretmek zor bir istir. Projeye baslamadan önce insanlar bize ’bunu yapamazsınız’ diye güldüler. Fakat dünyada zoru basaran Porche, Ferrari, Lamborghini gibi firmalar var. Bizde iddialı baslamak istedik. Belki baslangıçta yıldızları hedef seçtik ama sonunda basarılı bir prototip gelistirdigimize inanıyoruz. Bu araba çok konusulacak." diye konustu.
Projeye baslarken öncelikle tasarım ekibini olusturduklarını belirten Malkoç, tasarımın gelistirilmesinin 6 ay sürdügünü anlattı. Bu asamada oldukça zorlandıklarını ifade eden Malkoç, sunları kaydetti: "Çünkü kendi insanımızın beklentileri dogrultusunda bir tasarım hazırlamamız gerekiyordu. Buradaki beklentiler oldukça yüksektir. Hayallerde hep Ferrari ve Porche gibi otomobiller vardır. Biz onlara benzetmek için yola çıkmadık. Deyim yerinde ise spor otomobilde bir sınıf yaratmak için yola çıktık. Tasarım felsefemizin temelinde 4 kisilik günlük hayatta kullanılabilecek bir otomobil üretmek vardı.
Hedeflerimizi bu yönde sekillendirdik. Aynı zamanda da tasarımımız performans isteyen kullanıcılara da hitap edecek görsellikte olmalıydı. Kisiye göre aile otomobili, kisiye göre günlük hayatta kullanılabilecek spor otomobil, kisiye göre tam bir performans otomobili. Kısacası Etox’a baktıgınız açılardan bu özelliklerin tamamını görebilirsiniz. Yüze yakın tasarım eskizimiz arasında su an prototip üretimini yaptıgımız modeli seçtik."
SERİ ÜRETİM BELGESİ ALDILAR
Etox’un günümüz otomotiv firmalarının tüm tasarım ve prototip üretimlerini kapsayan süreçleri içinde barındıran iki yıllık çalısmanın sonucunda gelistirildigini ifade eden Malkoç, prototip hazırlama asamasında tasarım ekibi de dahil 46 Türk personelin görev aldıgını belirtti. Malkoç, aracın sasinin yurt dısındaki diger özel üretilen emsallerindeki gibi örme sasi teknigine dayanarak kendi mühendisleri tarafından projelendirildigini kaydetti.
TÜM KRİTERLERE UYGUN
Malkoç, otomobilin bütün parçalarını kendilerinin ürettigini, sadece motorunu Fransa’daki bir firmadan aldıklarını ifade ederek, "Bir süre sonra kendi motorumuzu kendimiz üretmeyi hedefliyoruz. Henüz ilk asamadayız. Gelisime açık bir proje bu" dedi. Etox’un günümüz kosullarını saglayabilecek bir donanıma sahip olması nedeniyle fren testlerinde uluslararası geçerliligi olan R 13H testine tabi tutuldugunu belirten Malkoç, test sonucu bu kapsamdaki gereken tüm kriterlere uygunlugunun tespit edildigini ifade etti. Malkoç fren sisteminin aynı zamanda ABS’yi de kapsadıgını dile getirdi.
MADE İN TÜRKEY
Etox’un, ayrıca İstanbul Teknik Üniversitesi Otomobil Teknolojileri Arastırma Merkezi’nce (OTAM) Sanayi Bakanlıgının 2001/16/AT M1 sınıfındaki motorlu araçlar tip onay yönetmeligi kapsamında yapılan tüm testlerden de basarıyla geçtigini söyleyen Malkoç, Türkiye’de seri üretim (Tip Onay) belgesini aldıklarını kaydetti. Daha önce üretilen yerli otomobiller "Devrim" ile "İmza"nın "Tip onay belgesi bulunmadıgını" ifade eden Malkoç, Etox’un künyesinde "Made in Turkey" yazan "ilk otomobil olacagını" söyledi. Malkoç, su an da firmanın kendi testi olan 100 bin kilometrelik yol testine basladıklarını ifade etti. Dörtte biri sorunsuz tamamlanan test sırasında gidilen sehirlerde vatandasların araca büyük ilgi gösterdigini anlatan Malkoç, henüz tanıtımını gerçeklestirmemis olmalarına ragmen simdiden 3 ön siparis talebi oldugunu belirtti. Malkoç, Etox için gelen siparis taleplerini yol testi tamamlandıktan sonra alacaklarını kaydetti.
100-150 BİN YTL ARASINDA
Dünya otomotiv sektörü için olmasa bile Türkiye için bir marka yaratmanın zamanının çoktan geldigine inandıklarını ifade eden Malkoç, "Markayı firmalar yaratmaz, o markayı kullanan insanlar yaratır ve sahiplenir. Etox’a sokakta ve internet ortamında vatandaslarımızın gösterdigi büyük ilgi bu konuda bizi oldukça sevindirdi" dedi. Etox’un, piyasadaki spor otomobiller arasında "en düsük yakıt tüketimine sahip araç olacagını" saivunan Malkoç, standart modelin sehir içinde 5.7, sehirler arasında ise 4.1 litre yakıt tüketimine sahip oldugunu söyledi. Malkoç, en düsük Ferrari modelinin fiyatı 400 bin avrodan baslarken, Etox’un bunun 5’te biri oranında 100-150 bin YTL fiyat aralıgında satısa sunulacagını kaydetti.
"TANITIMI ZAFER BAYRAMI’NDA YAPILACAK"
Etox’un gelistirilmesini "Türk otomotiv sanayinin bir zaferi" olarak gördüklerini anlatan Malkoç, bu nedenle aracın tanıtımını da 30 Agustos Zafer Bayramı’nda yapacaklarını söyledi. Yol testlerinin tamamlanmasının ardından hemen seri üretime geçmek istediklerini bildiren Malkoç, Etox’un üç ayrı motor seçenegi ile satısa sunulacagını dile getirdi.
İlk etapta yılda 20 araç yapmayı hedeflediklerini, ilerleyen yıllarda de bu rakamı 500’e kadar çıkarmak istediklerini ifade eden Malkoç, araçlarının her birinin kisinin istedigi üzere ayrı ayrı özelliklere sahip olacagını kaydetti. Malkoç, daha simdiden Güney Kore’den bir firmanın projeye ortak olmak istedigini belirterek, "Ancak yerli bir firmayla ortak olmayı tercih ederiz" dedi. Gerek çizgileri, gerek kullanım özellikleri ve gerek motor çesitliligiyle anlatan Etox’un, 125 beygir (hp) gücünde 1500 cc hacminde dizel motor kullanılan standart modelinin yanı sıra 220 hp güç üretebilen 3000 cc dizel ve daha fazla performans isteyenler için de 272 hp güç üretebilen özel bir V6 benzinli motor seçenekleri bulunuyor.
LAMBORGHİNİ DE BÖYLE BAsLAMIsTI
Ünlü spor otomobil Lamborghini de benzer bir hikayeyle üretilmeye baslanmıstı. İkinci Dünya Savası’nın öncesi ve sonrasında önemli bir traktör üreticisi olan Ferruccio Lamborghini’nin bir Ferrari otomobili vardı. Ferrari’nin debriyaj aksamının kendi traktörleriyle aynı oldugunu fark eden Lamborghini, Enzo Ferrari ile görüstü ve onu bu konuda elestirdi. Fakat Enzo Ferrari Lamborghini’yi basit bir traktör üreticisi olarak görerek onu dinleme geregi duymadı. Bunun üzerine Lamborghini, Ferrari’ye rakip kendi spor arabalarını üreterek, Enzo Ferrari’den intikam almaya yemin etti. Daha sonra Ferrari’yi elestirdigi her konuda Ferrari’den çok daha üstün olan Lamborghini 350 GT’yi yaptı.
internethaber
- Kripteks®
- Terabyte1
- Mesajlar: 3752
- Kayıt: 12 Ara 2006, 12:44
- cinsiyet: Erkek
- İletişim:
- nemesis_35
- Kilobyte2
- Mesajlar: 332
- Kayıt: 06 Şub 2007, 04:21