Linux ve Unix tabanli isletim sistemlerini hep beraber tanıyıp öğreneceğiz.
TRWE_2012
Zettabyte1
Mesajlar: 15191 Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2515 kez
Teşekkür edildi: 5329 kez
Mesaj
gönderen TRWE_2012 » 31 Oca 2026, 00:12
Merhabalar Ve Selamıaleyküm Sordum Forum Ahalisi - Ziyaretçileri
Linux Mint üzerinde Ventoy kurulumu aslında oldukça basit ama birkaç kritik nokta var. Adımları sırasıyla yaparsanız sorunsuz çalışır.
ADIM - 1 : Ventoy’u Resmî Kaynaktan İndirme
Önce Ventoy’un resmî sitesinden Linux sürümünü indirin:
https://www.ventoy.net/en/index.html
İndirdiğiniz arşiv dosyası genelde şu formatta olur:
ADIM - 2 : Arşivi Dizine Çıkartma Ve Dizine Giriş Yapma
İndirdiğiniz dosyanın olduğu dizinde terminal açıp:
Ardından oluşan dizine girin:
ADIM - 3 : USB Belleği Takma
USB belleği bilgisayarınızı USB yuvasına takın
NOT:
Birazdan yapılacak işlemler ile USB flash belleğinizin, içindeki tüm verilerin silineceğineceğinden, kendinizce önemli verileriniz var USB flash bellekte, güvenli bir konuma kopyalarını yedekleyin.
USB’nin aygıt adını görmek için:
Örnek olarak USB’niz /dev/sdb'dir. (
Uyarı ...! : sdb1 değil, direkt sdb olacak )
ADIM - 4 : Ventoy’u USB’ye Kurma
Doğru aygıt adını belirledikten sonra:
Kod: Tümünü seç
sudo ./Ventoy2Disk.sh -i /dev/sdX (sdX yerine kendi USB’nizin adını yazın.)
ÖRNEK KURULUM :
ARA NOT :
Eğer daha önce Ventoy kurulmuş bir USB’yi güncelleyecekseniz:
ARTIK BUNDAN SONRASI "ŞAM'DA KAYISI" (yani kolay demek istiyorum)
Kurulum tamamlandıktan sonra:
USB otomatik olarak açılır
Windows 11 ISO’sunu doğrudan USB’nin içine kopyalayın
Başka hiçbir işlem yapmanıza gerek yok
ÖNEMLİ DONANIMSAL NOT : (BIOS / UEFI tarafı (çok önemli))
Eğer USB açılmıyorsa mutlaka şunları kontrol edin:
Secure Boot : KAPALI
Boot Mode : UEFI
Fast Boot : KAPALI
USB Boot : ETKİN
SONUÇ : (Sistem : GNU/Linux Mint 22.2 MATE v1.26.2 x64 OS)
Özgür günler dileği ile
Saygılarımla
TRWE_2012[/i]
NOT:
Nasıl Yapılır Videosu :
burak35
Zettabyte3
Mesajlar: 17562 Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez
Mesaj
gönderen burak35 » 31 Oca 2026, 12:23
Ventoy da windows + linux sorun çıkartıyordu diye hatırlıyorum. Hala daha aynı sorun devam ediyor mu acaba ?
Kayserilifatih
Petabyte4
Mesajlar: 9480 Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7020 kez
Mesaj
gönderen Kayserilifatih » 31 Oca 2026, 12:34
Ventoyda hep sorun yaşadım o yüzden artık kullanmak yerine Windowsları bir wim içinde birleştiriyorum, Linux'u de portable olarak kurulumsuz şekilde kullanıyorum kafam rahat oluyor
TRWE_2012
Zettabyte1
Mesajlar: 15191 Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2515 kez
Teşekkür edildi: 5329 kez
Mesaj
gönderen TRWE_2012 » 31 Oca 2026, 14:22
burak35 yazdı: 31 Oca 2026, 12:23
Ventoy da windows + linux sorun çıkartıyordu diye hatırlıyorum. Hala daha aynı sorun devam ediyor mu acaba ?
O sorunlar ortadan kaldırıldı.Kanıt bendeki ekran görüntüleri
TRWE_2012
Zettabyte1
Mesajlar: 15191 Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2515 kez
Teşekkür edildi: 5329 kez
Mesaj
gönderen TRWE_2012 » 31 Oca 2026, 14:23
Kayserilifatih yazdı: 31 Oca 2026, 12:34
Ventoyda hep sorun yaşadım o yüzden artık kullanmak yerine Windowsları bir wim içinde birleştiriyorum, Linux'u de portable olarak kurulumsuz şekilde kullanıyorum kafam rahat oluyor
Ventoyu , linux ile usb belleğe kurarsan sorunsuz bir usb bellek deneyimin olur.
Kayserilifatih
Petabyte4
Mesajlar: 9480 Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7020 kez
Mesaj
gönderen Kayserilifatih » 31 Oca 2026, 14:26
Linux'u sorun yaşarsam dd modunda yazıyorum usb ye bazen işe yarıyor
burak35
Zettabyte3
Mesajlar: 17562 Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez
Mesaj
gönderen burak35 » 31 Oca 2026, 22:12
TRWE_2012 yazdı: 31 Oca 2026, 14:22
burak35 yazdı: 31 Oca 2026, 12:23
Ventoy da windows + linux sorun çıkartıyordu diye hatırlıyorum. Hala daha aynı sorun devam ediyor mu acaba ?
O sorunlar ortadan kaldırıldı.Kanıt bendeki ekran görüntüleri
Sorunu çözdülerse güzel.