Microsoft sonunda Dosya Gezgini'nin yavaş olduğunu kabul etti

Windows 11 ile ilgili haber, bilgi ve ipucu Paylaşım alanıdır
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53931
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19747 kez
Teşekkür edildi: 11978 kez

Microsoft sonunda Dosya Gezgini'nin yavaş olduğunu kabul etti

Mesaj gönderen velociraptor »

Resim

İlk olarak Windows 95 döneminde "Windows Gezgini" olarak tanıtılan Dosya Gezgini, onlarca yıldır PC işletim sisteminin ayrılmaz bir parçası olmuştur. Dosya Gezgini artık hem yerel dosya yöneticisi hem de Windows 11'de masaüstü ortamının temel bir parçası olarak çift görev üstlenerek, platformun durmaksızın gelişiminde işlerin nasıl ters gittiğini gözler önüne seriyor.

Microsoft, Windows 11 GUI'sinin temel bileşenlerinden birinde ciddi bir performans sorunu olduğunu nihayet kabul etti. Dosya Gezgini artık eski halinden eser yok; kullanıcılar, yapay zeka ve buluta takıntılı şirketin son birkaç yıldır dayattığı düşük performans, sık sık oluşan hatalar ve tutarsız arayüz kararlarından yakınıyor. Ancak, yakında durum anlamlı bir şekilde iyileşebilir.

Redmond geliştiricileri, yakın zamanda Windows Insider programındaki beta test kullanıcılarına yeni bir Windows 11 önizleme sürümü (26220.7271KB5070307) gönderdi. Güncelleme, doğrudan Dosya Gezgini'ni hedefleyen kullanıcı arayüzü ayarlamaları ve performans iyileştirmeleri de dahil olmak üzere birkaç önemli değişiklik getiriyor.

En büyük deneylerden biri yeni bir ön yükleme sistemi. Microsoft, Dosya Gezgini'ni arka planda sessizce yükleme fikrini "deniyor", böylece kullanıcılar açtığında daha hızlı başlatılıp yanıt verebiliyor. Bu değişikliğin çoğu kişi tarafından fark edilmemesi ve Microsoft'un umduğu gibi, Dosya Gezgini'nin belgeler, dosyalar ve klasörlerle çalışırken belirgin şekilde daha hızlı hissettirmesi amaçlanıyor. Bu seçenek, önizleme sürümünde varsayılan olarak etkindir, ancak kullanıcılar eski davranışı geri yüklemek için kapatabilirler.

Resim

Microsoft, test kullanıcılarından ön yükleme özelliği hakkında geri bildirim istiyor, ancak kullanıcılar yıllardır Dosya Gezgini'nden duydukları memnuniyetsizliği dile getiriyor. Windows 11 kabuğu ve dosya yöneticisi, kullanıcı tabanının önemli bir bölümüne sürekli olarak vasat bir performans sunarken, Microsoft'un sözde "iyileştirmeleri" büyük ölçüde istenmeyen yapay zeka özellikleri , berbat ve zorlayıcı bir OneDrive entegrasyonu ve Başlat menüsündeki reklamlar şeklinde oldu.

Sonuç, birçok kişinin işletim sisteminin uzun geçmişindeki en kötü nokta olarak gördüğü, kullanılabilir ancak yavaş ve tutarsız bir Windows 11 GUI'si. Windows 10 oyun bilgisayarımda, Win+E tuş kombinasyonuna her bastığımda Dosya Gezgini genellikle hafif, milisaniyenin altında bir gecikmeyle açılıyor. Windows 11 ile çalışmaya zorlandığımda, CPU, RAM veya depolama ne kadar hızlı olursa olsun, kabuk tamamen farklı bir evren gibi geliyor. İhtiyaçlarınıza bağlı olarak bu boşluğu dolduran popüler alternatif dosya yöneticilerinin olmasının nedenlerinden biri de bu.

Resim

Dosya Gezgini'nin önceden yüklenmesi, gerçek bir yaşam kalitesi iyileştirmesi olabilir, ancak Windows'un üretken yapay zeka hayallerinin peşinde koşan bir şirket için yan bir proje haline geldiği yönündeki genel algıyı değiştirmiyor. Microsoft performansla uğraşırken, Windows arayüzünü başka şekillerde de yeniden şekillendirmeye devam ediyor. En son önizleme sürümü, Dosya Gezgini'nin bilindiği gibi yavaş olan içerik menüsünün yeniden tasarımını içeriyor ve artık daha az kullanılan eylemler için alt menüler de mevcut.

Kaynak :
https://www.techspot.com/news/110373-mi ... sting.html
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9477
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7017 kez

Re: Microsoft sonunda Dosya Gezgini'nin yavaş olduğunu kabul etti

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Microsoft yapay zeka hayaliyle kullanıcılara yapay zeka bileşenlerini dayattıkça ve dosya gezginini yavaşlattığını fark ettiğim Onedrive, Microsoft Edge, Ev ve Hızlı giriş, Son kullanılan dosyaları gezginde göster gibi dosya gezginindeki gereksiz bileşenlerden dolayı Microsoft ne yaparsa yapsın Dosya gezgininin ileride daha da yavaşlatılmaya devam edeceğini düşünüyorum bu anlamda dosya gezgini Microsoft'un yapay zeka hayali ile pek de hızlanacağına dair bir ümidim yok çünkü Microsoft bu kafayla gittiği sürece Windows sistemlerini tamanla batıracaktır umarım bu yapay zeka işinde de batmazlar.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15186
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2514 kez
Teşekkür edildi: 5327 kez

Re: Microsoft sonunda Dosya Gezgini'nin yavaş olduğunu kabul etti

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Resim
Windows Gezgininin hafif yavaşlığı bende de var.Bunu çok bariz bir şekilde sistem üzerinde hissediyorum.Allah'tan WindowsXP'den kalma reg kayıtları ile bu yavaşlık bende minimal...

Ama, nedensiz hataları da veya kendini sebepsiz yere yeniden başlatma olayları sıklaşmaya başladı (buna sebep olarak StartAllBack Shell yazılımının sebep olduğunu yada arka planda çalıştırdığım başka bir yazılım neden oluyordur, tam olarak bilemiyorum ama peşindeyim)
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9477
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7017 kez

Re: Microsoft sonunda Dosya Gezgini'nin yavaş olduğunu kabul etti

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Startisallback programında mesela gezgini yeniden başlatıyorum bir scriptle işini yaptıktan sonra örnek veriyorum o zaman masaüstü kilitleniyor ve programın ortasında siyah bir yazı sürekli gidip geliyor ben de o sorunu çok sık yaşıyorum
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15186
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2514 kez
Teşekkür edildi: 5327 kez

Re: Microsoft sonunda Dosya Gezgini'nin yavaş olduğunu kabul etti

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Kayserilifatih yazdı: 26 Kas 2025, 11:22 Startisallback programında mesela gezgini yeniden başlatıyorum örnek veriyorum o zaman masaüstü kilitleniyor ve programın ortasında siyah bir yazı sürekli gidip geliyor ben de o sorunu çok sık yaşıyorum
Evet ona bende şahit oldum.Bende hard disk error yazıyordu.Yani shell yazılımının ssd disk üzerine erişimi windows engelliyordu.Bende bir geri bildirim gönderdim ve düzeltildi.

Senin yapan gereken basit, CTRL+ALT+DEL ile anlık oturum kurtarma ortamını açacaksın.Sonra "Oturumu Kapat" tıklayıp, sistemi Oturum Açma Ekranından tekrar açacaksın.Bu kadar.
En son TRWE_2012 tarafından 26 Kas 2025, 11:27 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9477
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7017 kez

Re: Microsoft sonunda Dosya Gezgini'nin yavaş olduğunu kabul etti

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Bir de Windows 11 25H2'de programı ilk kurduğumda program kendiliğinden sana arayüzünü gösteriyor ya o arayüz bende açılmıyor direkt olarak İngilizce bir yazı yazıyor ekranda sonra ben tekrar görev çubuğundan özellikler diyorum ya da başlat menüsünden özellikler diyorum öyle açılıyor
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15186
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2514 kez
Teşekkür edildi: 5327 kez

Re: Microsoft sonunda Dosya Gezgini'nin yavaş olduğunu kabul etti

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Kayserilifatih yazdı: 26 Kas 2025, 11:27 Bir de Windows 11 25H2'de programı ilk kurduğumda program kendiliğinden sana arayüzünü gösteriyor ya o arayüz bende açılmıyor direkt olarak İngilizce bir yazı yazıyor ekranda sonra ben tekrar görev çubuğundan özellikler diyorum ya da başlat menüsünden özellikler diyorum öyle açılıyor
Yukarıdaki mesajın sonuna bakar mısın?(Çözüm)
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9477
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7017 kez

Re: Microsoft sonunda Dosya Gezgini'nin yavaş olduğunu kabul etti

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Son mesajını görmemiştim fakat bu yöntem bende sürekli ekran gidip geldiğinden dolayı nedense işe yaramamıştı yani ctrl alt del yaparak çalıştırıyorsun ama ekran sürekli yanıp söndüğü için işe yaramıyordu belki ileride işe yarar bilemiyorum
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15186
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2514 kez
Teşekkür edildi: 5327 kez

Re: Microsoft sonunda Dosya Gezgini'nin yavaş olduğunu kabul etti

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Kayserilifatih yazdı: 26 Kas 2025, 11:31 Son mesajını görmemiştim fakat bu yöntem bende sürekli ekran gidip geldiğinden dolayı nedense işe yaramamıştı yani ctrl alt del yaparak çalıştırıyorsun düşün yeterince ama sürekli yanıp söndüğü için ekran işe yaramıyordu belki ileride işe yarar bilemiyorum
Bunu denemeden bilemeyiz ki, nasıl ki her insanın(kadın/erkek) huyu suyu farklı ise sistemler de aynen böyledir.Bende işe yarayan sende tökezler.Sende işe yarayan bende sorun çıkartır.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9477
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7017 kez

Re: Microsoft sonunda Dosya Gezgini'nin yavaş olduğunu kabul etti

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Katılıyorum her sistemleri beta olduğu için programcılar da tam olarak Windows'tan çekilmeye başladı çünkü 6 ayda ya da 1 yılda bir yeni sistem yayınlamak gerçekten de betalığın kendini aşmış versiyonudur. Kendimi gerçekten de kobay olarak hissediyorum :-D
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9477
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7017 kez

Re: Microsoft sonunda Dosya Gezgini'nin yavaş olduğunu kabul etti

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Bahsettiğim ve aldığım hatalar şu

1) "Shell Experience Host is not responding"

2) "StartAllBack failed to initialize"
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15186
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2514 kez
Teşekkür edildi: 5327 kez

Re: Microsoft sonunda Dosya Gezgini'nin yavaş olduğunu kabul etti

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Kayserilifatih yazdı: 26 Kas 2025, 12:04 Bahsettiğim ve aldığım hatalar şu

1) "Shell Experience Host is not responding"

2) "StartAllBack failed to initialize"
Bunu geliştiricisiyle paylaştın mı? (geri bildirim)
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9477
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7017 kez

Re: Microsoft sonunda Dosya Gezgini'nin yavaş olduğunu kabul etti

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Paylaşmadım nasıl olsa ileride paylaşan olur bizler de bu geri bildirimlerle çıkan yeni sürümden nasipleniriz diye düşündüm biraz da neden paylaşmadın dersen sürekli Microsoft her güncellemesinde bu programda çeşitli hatalar çıkmasına sebep olduğu için biraz da paylaşmaktan yoruldum diyebilirim
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15186
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2514 kez
Teşekkür edildi: 5327 kez

Re: Microsoft sonunda Dosya Gezgini'nin yavaş olduğunu kabul etti

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Kayserilifatih yazdı: 26 Kas 2025, 12:16 Paylaşmadım nasıl olsa ileride paylaşan olur bizler de bu geri bildirimlerle çıkan yeni sürümden nasipleniriz diye düşündüm biraz da neden paylaşmadın dersen sürekli Microsoft her güncellemesinde bu programda çeşitli hatalar çıkmasına sebep olduğu için biraz da paylaşmaktan yoruldum diyebilirim
O zaman ben geri bildirim olarak göndereyim.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15186
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2514 kez
Teşekkür edildi: 5327 kez

Re: Microsoft sonunda Dosya Gezgini'nin yavaş olduğunu kabul etti

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

mailto:support@startallback.com üzerinden bir e-posta gönderildi.
Resim
Cevapla