Canım Sıkıldı Bir Sistem Bilgisi PS1 Betiği Kodladım...

Programlama ve Script dilleri konusunda bilgi paylaşım alanıdır.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15159
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2509 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Canım Sıkıldı Bir Sistem Bilgisi PS1 Betiği Kodladım...

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Merhabalar

Fazlaca anlatım yapmaya gerek yok, basit bir sistem bilgisi alma betiğidir.

Ekran Görüntüsü :
Resim
KOD İÇERİĞİ :

Kod: Tümünü seç

# ==============================
# Sistem Bilgisi Raporu - TRWE_2012
# ==============================

Write-Host "`n=== SISTEM BILGISI RAPORU ===`n"

# --- Donanım Bilgileri ---
$cpu  = Get-CimInstance Win32_Processor
$gpu  = Get-CimInstance Win32_VideoController
$ram  = Get-CimInstance Win32_PhysicalMemory
$disk = Get-CimInstance Win32_DiskDrive
$board = Get-CimInstance Win32_BaseBoard
$bios = Get-CimInstance Win32_BIOS
$net = Get-NetAdapter | Where-Object {$_.Status -eq "Up"}

# --- CPU ---
Write-Host "---- ISLEMCi ----"
Write-Host "Model: $($cpu.Name)"
Write-Host "Cekirdek: $($cpu.NumberOfCores)"
Write-Host "Mantıksal Cekirdek: $($cpu.NumberOfLogicalProcessors)"
Write-Host ""

# --- GPU ---
Write-Host "---- EKRAN KARTLARI ----"
foreach ($g in $gpu) {
    Write-Host "GPU: $($g.Name)"
    Write-Host "VRAM: $([math]::Round($g.AdapterRAM/1MB)) MB"

    # NVIDIA sıcaklık (varsa)
    try {
        $temp = nvidia-smi --query-gpu=temperature.gpu --format=csv,noheader
        Write-Host "Sıcaklık: $temp °C"
    } catch {}
    Write-Host ""
}

# --- RAM ---
Write-Host "---- BELLEK ----"
$ToplamRAM = ($ram.Capacity | Measure-Object -Sum).Sum
Write-Host "Toplam RAM: $([math]::Round($ToplamRAM/1GB)) GB"
Write-Host "RAM Modülleri:"
$ram | ForEach-Object { Write-Host "Slot: $($_.BankLabel), Device: $($_.DeviceLocator), Capacity: $([math]::Round($_.Capacity/1GB)) GB, Speed: $($_.Speed) MHz, Manufacturer: $($_.Manufacturer)" }
Write-Host ""

# --- Depolama ---
Write-Host "---- DEPOLAMA ----"
foreach ($d in $disk) {
    Write-Host "Disk Model: $($d.Model)"
    Write-Host "Boyut: $([math]::Round($d.Size/1GB)) GB"
}
Write-Host ""

# --- Anakart ve BIOS ---
Write-Host "---- ANAKART ----"
Write-Host "Üretici: $($board.Manufacturer)"
Write-Host "Model: $($board.Product)"
Write-Host ""
Write-Host "---- BIOS ----"
Write-Host "Versiyon: $($bios.SMBIOSBIOSVersion)"
Write-Host "Tarih: $($bios.ReleaseDate)"
Write-Host ""

# --- Ağ adaptörleri ---
Write-Host "---- AG ADAPTERLERI ----"
foreach ($a in $net) {
    Write-Host "Adaptör: $($a.Name), Hız: $($a.LinkSpeed), MAC: $($a.MacAddress)"
}
Write-Host ""

# --- DirectX Bilgisi ---
Write-Host "---- DIRECTX ----"
$dxFile = "$env:TEMP\dxdiag_temp.txt"
dxdiag /t $dxFile | Out-Null
$dxContent = Get-Content $dxFile
$dxVer = ($dxContent | Where-Object {$_ -match "DirectX Version"}).Trim()
Write-Host $dxVer
Remove-Item $dxFile -Force
Write-Host ""

# --- Kaydetme ---
Write-Host "Rapor masaüstüne kaydedilsin mi? (E/H)"
$secim = Read-Host "Secim"

if ($secim -match "^[Ee]$") {
    $Desktop = [Environment]::GetFolderPath("Desktop")
    $ReportPath = Join-Path $Desktop "Sistem_Raporu.txt"

    # Tüm bilgileri rapora yaz
    $Rapor = @()
    $Rapor += "=== SISTEM BILGISI RAPORU ==="
    $Rapor += "Islemci: $($cpu.Name) - Cekirdek: $($cpu.NumberOfCores), Mantiksal: $($cpu.NumberOfLogicalProcessors)"
    $Rapor += "GPU:"
    foreach ($g in $gpu) { $Rapor += "  $($g.Name) - VRAM: $([math]::Round($g.AdapterRAM/1MB)) MB" }
    $Rapor += "Toplam RAM: $([math]::Round($ToplamRAM/1GB)) GB"
    $Rapor += "RAM Modülleri:"
    $ram | ForEach-Object { $Rapor += "  Slot: $($_.BankLabel), Device: $($_.DeviceLocator), Capacity: $([math]::Round($_.Capacity/1GB)) GB, Speed: $($_.Speed) MHz, Manufacturer: $($_.Manufacturer)" }
    $Rapor += "Diskler:"
    foreach ($d in $disk) { $Rapor += "  $($d.Model) - $([math]::Round($d.Size/1GB)) GB" }
    $Rapor += "Anakart: $($board.Manufacturer) $($board.Product)"
    $Rapor += "BIOS: $($bios.SMBIOSBIOSVersion) - $($bios.ReleaseDate)"
    $Rapor += "Ağ Adaptörleri:"
    foreach ($a in $net) { $Rapor += "  $($a.Name), Hız: $($a.LinkSpeed), MAC: $($a.MacAddress)" }
    $Rapor += "DirectX: $dxVer"

    $Rapor | Out-File -FilePath $ReportPath -Encoding UTF8
    Write-Host "`nRapor kaydedildi: $ReportPath"
} else {
    Write-Host "`nRapor kaydedilmedi."
}

Write-Host "`nIslem tamamlandi."
Umarım bu basit betik işinize yarar....

Güle güle kullanın...
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9466
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7010 kez

Re: Canım Sıkıldı Bir Sistem Bilgisi PS1 Betiği Kodladım...

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Benim için sistem bilgisi bölümü yetiyor. Ayarlar - Sistem - Sistem bilgisi sekmesinden baktığımda çoğu detayı görüyorum.

Ben de Windows 10 Esu güncellemesi iso dosyasına nasıl entegre edilir onu araştırıyorum fakat şu ana kadar çabalarımda başarılı olduğum pek söylenemez :-D
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17561
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11784 kez

Re: Canım Sıkıldı Bir Sistem Bilgisi PS1 Betiği Kodladım...

Mesaj gönderen burak35 »

Teşekkürler. Bende böyle bilgiler verdi.
Resim
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9466
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7010 kez

Re: Canım Sıkıldı Bir Sistem Bilgisi PS1 Betiği Kodladım...

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Bios sürümün epey eskiymiş benim bios en son 2018 yılında güncelleme aldı :-D
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17561
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11784 kez

Re: Canım Sıkıldı Bir Sistem Bilgisi PS1 Betiği Kodladım...

Mesaj gönderen burak35 »

Bİos update laptopta gereksiz. Bİos update yaparken ya elektrikler kesilirse ?
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15159
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2509 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Re: Canım Sıkıldı Bir Sistem Bilgisi PS1 Betiği Kodladım...

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

burak35 yazdı: 21 Kas 2025, 13:22 Bİos update laptopta gereksiz. Bİos update yaparken ya elektrikler kesilirse ?
Aynen...Sonu facia....!!
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9466
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7010 kez

Re: Canım Sıkıldı Bir Sistem Bilgisi PS1 Betiği Kodladım...

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Ben pili takarım öyle yaparım ya da jenaratör olan bir işyerinde yaparım böylece onlar devreye girer sorun çıkmaz yoksa sadece prizde yapmak sıkıntı olabilir evet katılıyorum
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15159
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2509 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Re: Canım Sıkıldı Bir Sistem Bilgisi PS1 Betiği Kodladım...

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Kayserilifatih yazdı: 21 Kas 2025, 15:02 Ben pili takarım öyle yaparım ya da jenaratör olan bir işyerinde yaparım böylece onlar devreye girer sorun çıkmaz yoksa sadece prizde yapmak sıkıntı olabilir evet katılıyorum
Ne zaman Lenovo'dan (Vatange'den) bios güncellemesi gelse, aklım başımdan gidiyor.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9466
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7010 kez

Re: Canım Sıkıldı Bir Sistem Bilgisi PS1 Betiği Kodladım...

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

E o kadar para vermişsin ben olsam ben de biraz korkarım fakat aşırı cesaretim her zaman korkularıma galip gelir :-D
Kullanıcı avatarı
root@localhost
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2921
Kayıt: 31 Ağu 2022, 17:51
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 3925 kez
Teşekkür edildi: 3200 kez

Re: Canım Sıkıldı Bir Sistem Bilgisi PS1 Betiği Kodladım...

Mesaj gönderen root@localhost »

10 defa filan yaptım bir sorun olmuyor
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15159
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2509 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Re: Canım Sıkıldı Bir Sistem Bilgisi PS1 Betiği Kodladım...

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

root@localhost yazdı: 21 Kas 2025, 16:14 10 defa filan yaptım bir sorun olmuyor
:o :?:
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17561
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11784 kez

Re: Canım Sıkıldı Bir Sistem Bilgisi PS1 Betiği Kodladım...

Mesaj gönderen burak35 »

10 defa sorun olmaz, Ama ya 11 inci defada sorun olursa ? Bide o var işte. İnsan o stresi çekmek istemiyor gerçekten.
Birde benim yaşadığım yerde çok elektrik kesintisi oluyor...
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9466
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7010 kez

Re: Canım Sıkıldı Bir Sistem Bilgisi PS1 Betiği Kodladım...

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Mutlaka bir çözümü olur bilgisayarcılar çözer bu kadar korkmaya gerek olmadığına inanıyorum
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17561
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11784 kez

Re: Canım Sıkıldı Bir Sistem Bilgisi PS1 Betiği Kodladım...

Mesaj gönderen burak35 »

Desktopta işe yararda, laptopta çokta işe yaramaz bios update. Malum laptopta herşey değiştirilemiyor.
Ama desktopta birçok şey değiştirilebiliyor tabi.
Cevapla

“Programlama ve Script dilleri” sayfasına dön