Windows 400 milyon kullanıcı kaybetti - Mobil, Linux ve Mac kullanımı arttı

PC ve Teknoloji dünyasından son haberlere buradan ulaşabilirsiniz.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53932
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19752 kez
Teşekkür edildi: 11979 kez

Windows 400 milyon kullanıcı kaybetti - Mobil, Linux ve Mac kullanımı arttı

Mesaj gönderen velociraptor »

Resim

Microsoft'a göre bir milyardan biraz fazla aktif cihaz işletim sistemi olarak Windows kullanıyor. Bu etkileyici bir istatistik gibi geliyor, ancak şirket üç yıl önce bu rakamın 1,4 milyar olduğunu ve 400 milyon cihazın artık işletim sistemini çalıştırmadığını belirtmekte o kadar da hızlı değil.

Windows 10'un destek süresinin sona ereceği 14 Ekim tarihine odaklanan bir paylaşımda bulunan Microsoft Başkan Yardımcısı Yusuf Mehdi, Windows'un bugün dünyada en yaygın kullanılan işletim sistemi olduğunu ve dünya genelinde aylık bir milyardan fazla aktif cihaz bulunduğunu söyledi .

Ancak Microsoft'un 2022 yıllık raporunda, Windows 10 veya Windows 11 çalıştıran cihaz sayısının 1,4 milyara ulaştığı belirtilirken, bir önceki yıl bu sayının 1,3 milyar olduğu belirtildi .

Bu 400 milyon cihazın nereye gittiğine dair açıklamalar var. Birçok kullanıcı diğer işletim sistemlerine geçmiş ve Apple'ın Intel işlemcilerden uzaklaşma ve MacBook'lar için kendi çiplerini üretmeye başlama kararının ardından yeni bir hayat yaşayan macOS'u kullanmaya başlamıştır. IDC ve Canalys'e göre, Mac sevkiyatları Nisan ayında yıllık bazda artmış ve Apple'a %8,7 ile %10,4 arasında bir küresel PC payı sağlamıştır.

Resim

Bir diğer faktör de Windows'u bırakıp Linux tabanlı alternatiflere geçen kullanıcı ve şirket sayısıdır. Bazı hükümetler de taraf değiştiriyor, bunlara Alman Schleswig-Holstein eyaleti , Danimarka Dijital İşler Bakanlığı ve Fransız Lyon şehri dahildir.

Ancak Windows'u bırakan insanların çoğu muhtemelen akıllı telefonlar ve tabletler lehine bunu yaptı. Mobil cihazlar her geçen yıl daha da güçlendikçe, tüketici Windows PC pazarı giderek evde özel yazılım ve donanıma ihtiyaç duyan profesyonellere ve oyunculara doğru kaydı.

Resim

Neredeyse tüm elektronik ürünler gibi, PC'ler ve Mac'ler de pandemi ve onu takip eden yıllarda popülerliklerinde bir artış gördüler - ancak o günler geride kaldı. Microsoft, Ekim ayı yaklaşırken ve işletmeler sistemlerini Windows 11'e taşıyacak şekilde yükseltirken satışlarda bir artış daha bekliyor olabilir. Ancak, tüketiciler yeni işletim sistemini benimsemekte daha yavaş davranabilir, özellikle de bunu yapmak donanım yükseltmeleri gerektiriyorsa. Oyun akışı, web tabanlı uygulamalar ve daha hızlı internet bağlantılarıyla, daha fazla insan hiç PC'ye ihtiyaç duymadıklarına karar verebilir.

Mehdi, aynı raporun başka bir yerinde Windows 11'in Windows 10'dan 2,3 kat daha hızlı olduğunu yazıyor . Microsoft'un bu sonuca, eski işletim sistemini Intel Core 6., 8. ve 10. nesil işlemcilere sahip dizüstü bilgisayarlarda test ederek ulaştığını, Windows 11 testlerinin ise Intel Core 12. ve 13. nesil CPU'lara sahip bilgisayarlarda gerçekleştirildiğini belirtmeyi ihmal ediyor.

Kaynak :
https://www.techspot.com/news/108494-wi ... x-mac.html
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15191
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2515 kez
Teşekkür edildi: 5329 kez

Re: Windows 400 milyon kullanıcı kaybetti - Mobil, Linux ve Mac kullanımı arttı

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Olacağı buydu zaten....

Kafasına göre iş yapanların sonu bu....

Microsoft'u daha kötü günler bekliyor, eğer Hintli CEO'yu şirketten kovmazsa...
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: Windows 400 milyon kullanıcı kaybetti - Mobil, Linux ve Mac kullanımı arttı

Mesaj gönderen burak35 »

Hiç üzülmedim. Beter olsun hintliler. Azalarak bitip tükensinler inşallah. Yok öyle ben yaptım olduculuk. Yok öyle kullanıcıyı köle gibi görmek.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9487
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7020 kez

Re: Windows 400 milyon kullanıcı kaybetti - Mobil, Linux ve Mac kullanımı arttı

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Cep telefonları çıktı çıkalı bilgisayarlara fazla ihtiyaç duymaz oldum, profesyonel işlerim dışında hiçbir şekilde bilgisayar kullanmıyorum desem yeridir
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15191
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2515 kez
Teşekkür edildi: 5329 kez

Re: Windows 400 milyon kullanıcı kaybetti - Mobil, Linux ve Mac kullanımı arttı

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Kayserilifatih yazdı: 01 Tem 2025, 16:23 Cep telefonları çıktı çıkalı bilgisayarlara fazla ihtiyaç duymaz oldum, profesyonel işlerim dışında hiçbir şekilde bilgisayar kullanmıyorum desem yeridir
Bende tam tersi....Hatta ikisi arasında sekonizasyonluyum (yani eş zamanlı kullanmaktayım.)

Tabii dışarıda olursak hali ile cep telefonu'na yönelmek zorunda kalıyorum.Ama evde ikisini eş zamanlı kullanım halindeyim.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: Windows 400 milyon kullanıcı kaybetti - Mobil, Linux ve Mac kullanımı arttı

Mesaj gönderen burak35 »

Mobil işletim sistem ayrı, Desktop yada laptop işletim sistemi ayrı olmalı bence. Bi koltukta iki karpuz taşınmaz.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9487
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7020 kez

Re: Windows 400 milyon kullanıcı kaybetti - Mobil, Linux ve Mac kullanımı arttı

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Microsoft en son senin de bildiğin gibi Windows'u Windows phone telefonlara da getirdi fakat tutmadı eğer Windows yerine telefonlara başka bir işletim sistemi kullanılabilir olarak getirseydi eminim daha çok tutardı diye düşünüyorum fakat nedense Microsoft'un inadı yüzünden Windows Phone telefon kullanmaya mecbur kaldı kullanıcılar ve o da sonunda Nokia'nın düşüşünü ve yok oluşunu hızlandırdı.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53932
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19752 kez
Teşekkür edildi: 11979 kez

Re: Windows 400 milyon kullanıcı kaybetti - Mobil, Linux ve Mac kullanımı arttı

Mesaj gönderen velociraptor »

Microsofttaki eksiklik , işi bilen, ön görülü, gerçekten bilgisayar piyasasından olan profesyoneller.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: Windows 400 milyon kullanıcı kaybetti - Mobil, Linux ve Mac kullanımı arttı

Mesaj gönderen burak35 »

Hintliden bi halt olmaz.
Cevapla

“Teknoloji ve bilim haberleri” sayfasına dön