İnternete Hep Beraber Sahip Çıkalım

Diğer bölümler ile alakasız konular buraya
Cevapla
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15150
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

İnternete Hep Beraber Sahip Çıkalım

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Resim
Mozilla internetin kontrolünü interneti kullanan insanlara geri vermek için çalışıyor.

Gerisi burada ;

https://www.mozilla.org/tr/about/

Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda....
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9452
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 928 kez
Teşekkür edildi: 6996 kez

Re: İnternete Hep Beraber Sahip Çıkalım

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Firefox'da gece modu özelliği de olsa daha güzel olacakmış mesela opera tarayıcısında androidde gece modu var ama Firefox da yok bu özelliği yüzünden geceleri Firefox yerine gözümü almasın diye Opera kullanıyorum fakat bu işi firefox'un ücretsiz olarak yapması güzel bir şey çünkü ücretli alternatifleri ona göre dengeleniyor yoksa her şey tamamen sahipli olan tarayıcı rakiplerinin kontrolü altında olacaktı
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15150
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: İnternete Hep Beraber Sahip Çıkalım

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Kayserilifatih yazdı: 26 May 2025, 14:20 Firefox'da gece modu özelliği de olsa daha güzel olacakmış mesela opera tarayıcısında androidde gece modu var ama Firefox da yok bu özelliği yüzünden geceleri Firefox yerine gözümü almasın diye Opera kullanıyorum fakat bu işi firefox'un ücretsiz olarak yapması güzel bir şey çünkü ücretli alternatifleri ona göre dengeleniyor yoksa her şey tamamen sahipli olan tarayıcı rakiplerinin kontrolü altında olacaktı
Bu işini görebilir diye düşünüyorum
Resim
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9452
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 928 kez
Teşekkür edildi: 6996 kez

Re: İnternete Hep Beraber Sahip Çıkalım

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Bunun Android versiyonu da var mı çünkü eklenti kurmak bilgisayarım eski olduğu için belirgin şekilde tarayıcı deneyimimi yavaşlatıyor o yüzden kolay kolay uzantı eklemiyorum fakat yine de eğer portable tarayıcıya da böyle bir eklenti destekliyorsa eklemeyi o zaman kurabilirim ben pek tarayıcı kurmadım hep portable kullandığım için böyle eklentileri kurma konusunda yapabilir miyim biraz şüpheliyim
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: İnternete Hep Beraber Sahip Çıkalım

Mesaj gönderen burak35 »

Mozilla şakır şakır veri toplamamayı öğrensin önce :)
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9452
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 928 kez
Teşekkür edildi: 6996 kez

Re: İnternete Hep Beraber Sahip Çıkalım

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Ona bakarsak her tarayıcı veri topluyor ya bana veri toplamayan tarayıcı göster desen birine yani gösteririm diyen insan bile bir yerde afallıyor çünkü mutlaka veri toplamıyorum diyen bir tarayıcı bile gizli bir yerde mutlaka veri topluyor çok araştırırsan bunu rahatlıkla keşfediyorsun :-D
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: İnternete Hep Beraber Sahip Çıkalım

Mesaj gönderen burak35 »

Valla ben ironun veri topladığını görmedim. Tabi içinde gizli birşeyler varsa bilemem.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15150
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: İnternete Hep Beraber Sahip Çıkalım

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

burak35 yazdı: 26 May 2025, 14:56 Valla ben ironun veri topladığını görmedim. Tabi içinde gizli birşeyler varsa bilemem.
Bu sorgulama tam da senin aradığın cevabın ta kendisi....!
Resim
TRWE_2012'in ATA'lar Bilişim Sözü...
YZ geldi, Google yerle bir oldu....!!!
İron daha güvenli kullanma kısayolu :

Kod: Tümünü seç

iron.exe --disable-background-networking --disable-client-side-phishing-detection --no-default-browser-check --disable-component-update
LibreWolf :

https://librewolf.net/
En son TRWE_2012 tarafından 26 May 2025, 15:37 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9452
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 928 kez
Teşekkür edildi: 6996 kez

Re: İnternete Hep Beraber Sahip Çıkalım

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Ben firefoxtaki gizlilik ve telemetri ayarlarını kapatıyorum kafam rahat oluyor. İron'un gizlilik ve telemetrileri kaldırması güzelmiş en azından telemetrisiz girer kullanıcılar fakat portable tarayıcı kullandığım için tarayıcının dosyalarının masaüstüne kopyasını atıp işim bittiğinde bilgisayarı kapatırken sildiğim için belirgin şekilde kafam rahat oluyor bu şekilde de kullanılabilir yani isteyen kullanıcılar da benim gibi bilgisayarla uğraşmayı ve gizliliği seviyorlarsa kullanabilirler.
Kullanıcı avatarı
AykutT
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1347
Kayıt: 15 Haz 2006, 10:51
Teşekkür edildi: 8 kez

Re: İnternete Hep Beraber Sahip Çıkalım

Mesaj gönderen AykutT »

burak35 yazdı: 26 May 2025, 14:32 Mozilla şakır şakır veri toplamamayı öğrensin önce :)
Hazır elini atmışken masaüstü sürümden kaldırdığı kullanışlı özellikleri geri getirebilir.

Yada Firefox mobile'e ne getirdiği belli olmayan 85mb'lık güncellemeler yerine masaüstü sürümle aynı seviyeye getirecek, gerçekten işe yarar güncellemeler yapabilir.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: İnternete Hep Beraber Sahip Çıkalım

Mesaj gönderen burak35 »

Valla ne deseniz haklısınız. Firefox bana güven vermiyor malesef.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9452
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 928 kez
Teşekkür edildi: 6996 kez

Re: İnternete Hep Beraber Sahip Çıkalım

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Firefox'u ben kullanıyorum da, gereksiz fazla büyük bir boyutlu güncellemeleri var ben onu pek sevmiyorum
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: İnternete Hep Beraber Sahip Çıkalım

Mesaj gönderen burak35 »

Ben hep portable kullandığım için güncelleme sorunu olmamıştı. Zaten win7 zamanı birçok programı kullan at yapmıştım.
Cevapla