Rus Kosmos 482 aracı Dünyaya düşecek

Diğer bölümler ile alakasız konular buraya
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53922
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19742 kez
Teşekkür edildi: 11975 kez

Rus Kosmos 482 aracı Dünyaya düşecek

Mesaj gönderen velociraptor »

Resim

Yarım yüzyıl önce Venüs'e inmesi planlanan Sovyet dönemi 1970'lerden kalma Kosmos 482 adlı bir uzay aracının saatler içinde kontrolsüz bir şekilde Dünya'ya geri düşmesi bekleniyor. (Ağırlığı 500 Kg) Aerospace Corporation'ın yeniden giriş tahmin haritası şu anda nesnenin

Cumartesi günü Türkiye saati ile 06:37 ( 03:37 UTC'de)
veya
Cumartesi günü Türkiye saati ile 10:37 (Cumartesi günü 22:37 ET'de )

Saatleri arasında düşeceği tahmin ediliyor. yörüngesi göz önüne alındığında uzay aracının 52 derece kuzey ve 52 derece güney enlemleri arasındaki herhangi bir yere inebileceği Tahmin ediliyor .

Resim

Bu, Amerika Birleşik Devletleri, Güney Amerika, Afrika, Avustralya ve Kuzey Kutup Dairesi'nin güneyindeki Avrupa ve Asya'nın çoğunu içeren geniş bir alanı temsil ediyor. Yine de, Dünya'nın çoğu suyla kaplı olduğundan insanlar için risk düşük kalıyor. Nesne nispeten küçük ve parçalanmasa bile, "risk, her yıl birkaç tane düşen rastgele bir meteorunkine benzer. Yaşamınız boyunca yıldırım çarpması riski daha fazladır".

Uzmanlar paraşüt sisteminin bu kadar yıl sonra çalışacağından şüphe ediyor. Isı kalkanı da yörüngede bu kadar uzun süre kaldıktan sonra tehlikeye girebilir.

McDowell bir e-postada, ısı kalkanının başarısız olması durumunda uzay aracının atmosfere dalışı sırasında yanması daha iyi olurdu dedi. Ancak ısı kalkanı tutarsa, "sağlam bir şekilde tekrar atmosfere girecek ve gökyüzünden düşen yarım tonluk metal bir nesne olacak."


Kaynaklar :
https://www.cbsnews.com/news/spacecraft ... t-to-know/
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15170
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2511 kez
Teşekkür edildi: 5317 kez

Re: Rus Kosmos 482 aracı Dünyaya düşecek

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Amerika'ya , TRUMP'ın başına düşer inşallah...!!!
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9477
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7016 kez

Re: Rus Kosmos 482 aracı Dünyaya düşecek

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Uzay çöpleri uzayı kirletmeye devam ederse ileride insanların başına uzayı aşarak dünyaya gelen bazı uzaydaki çeşitli roket parçaları da düşebilir ama buna tedbir alınırsa risk biraz daha azalır gibime geliyor.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: Rus Kosmos 482 aracı Dünyaya düşecek

Mesaj gönderen burak35 »

Allahsız ruslar onuda döner dolaşır bizim kafamıza düşürürler. :)
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15170
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2511 kez
Teşekkür edildi: 5317 kez

Re: Rus Kosmos 482 aracı Dünyaya düşecek

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

burak35 yazdı: 09 May 2025, 14:48 Allahsız ruslar onuda döner dolaşır bizim kafamıza düşürürler. :)
Ruslara niye Allahsız diyorsun.

Şöyle demelisin bana göre :

İnşallah o moskof uydusu, ya TRAMP'ın başına düşerde insanlık bir nefes alır.
En son TRWE_2012 tarafından 09 May 2025, 16:08 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: Rus Kosmos 482 aracı Dünyaya düşecek

Mesaj gönderen burak35 »

Onu makarasına diyorum ya öyle. Bu ruslarla amerikalıları hiç sevmem zaten. Dönüp dolaşıp conilerin kafasına düşsün o zaman. ;)
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53922
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19742 kez
Teşekkür edildi: 11975 kez

Re: Rus Kosmos 482 aracı Dünyaya düşecek

Mesaj gönderen velociraptor »

Umarım okyanusa düşer
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15170
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2511 kez
Teşekkür edildi: 5317 kez

Re: Rus Kosmos 482 aracı Dünyaya düşecek

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

velociraptor yazdı: 09 May 2025, 16:23 Umarım okyanusa düşer
Beyaz Saray'a ya da Pentagon'a düşsün....Bari işe yarasın..... :-D (düşmesinin bir amacı olsun)
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: Rus Kosmos 482 aracı Dünyaya düşecek

Mesaj gönderen burak35 »

Kimseye zarar vermesinde. Gerisi önemli değil. Ben birazda işin şakasındayım tabi.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15170
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2511 kez
Teşekkür edildi: 5317 kez

Re: Rus Kosmos 482 aracı Dünyaya düşecek

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

burak35 yazdı: 10 May 2025, 00:19 Kimseye zarar vermesinde. Gerisi önemli değil. Ben birazda işin şakasındayım tabi.
Valla ben şakasında filan değilim, gerçekten Beyaz Saray'a yada Pentagona düşmesini çok isterim.Ölümcül rus darbesi....(50 yıl sonra gelen yumruk....!)
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9477
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7016 kez

Re: Rus Kosmos 482 aracı Dünyaya düşecek

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Onu da savaş sebebi sayıp da sonra o düşme olayını bizden bilip bize nota verirlerse hiç şaşmam :-D
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15170
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2511 kez
Teşekkür edildi: 5317 kez

Re: Rus Kosmos 482 aracı Dünyaya düşecek

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Kayserilifatih yazdı: 10 May 2025, 00:45 Onu da savaş sebebi sayıp da sonra o düşme olayını bizden bilip bize nota verirlerse hiç şaşmam :-D
Valla yaparlar

Baksana Hindistan Vs Pakistan dalaştı, faturası Türkiye'ye çıktı.(neymiş Pakistan'a 1000 tane SİHA satmış Türkiye, (Hinduların söylemesi) , sosyal medya'dan Azeri ve Türk mallarına boykot çağrıları ve Yunanistan Ve Ermanistan destek mesajları...)

Halbu ki biz savaşın tarafı bile değiliz.

Ama SİHA'ları ABD yada başka bir ülke Pakistan'a satsa, bu kast kafalı Hint fakirlerinin sesi dahi çıkmaz.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53922
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19742 kez
Teşekkür edildi: 11975 kez

Re: Rus Kosmos 482 aracı Dünyaya düşecek

Mesaj gönderen velociraptor »

Sadece bir çamaşır makinesi büyüklüğündeki Cosmos 482'nin yüzeye kadar ulaşması ve saatte yaklaşık 150 mil hızla çarpması muhtemel görünüyor. ESA yer izi haritası güncellendi ve Batı Avustralya'yı yeni çarpma merkezi penceresi (COIW) olarak gösteriyor.

Kaynaklar :
https://www.forbes.com/sites/ericmack/2 ... -in-hours/
https://x.com/RussianSpaceWeb/status/19 ... 1967627387
https://www.russianspaceweb.com/venera72_kosmos482.html

Paki Hindu savaşında Microsoft ceosunu askere alsalar ne iyi olur , kurtuluruz :kafasalla:
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: Rus Kosmos 482 aracı Dünyaya düşecek

Mesaj gönderen burak35 »

Aynan. Paki ve hintliler yok olsa dünya rahat nefes alır ya. :)
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53922
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19742 kez
Teşekkür edildi: 11975 kez

Re: Rus Kosmos 482 aracı Dünyaya düşecek

Mesaj gönderen velociraptor »

Cosmos 482 isimli uzay aracı, Andaman Adaları'nın 560 kilometre batısında Hint Okyanusu'na düştü

Kaynak :
https://www.wionews.com/science-tech/ko ... me-9054772
Cevapla