Microsoft, Klasik Outlook'un yüksek CPU kullanımı hatasını kabul etti

Windows 11 ile ilgili haber, bilgi ve ipucu Paylaşım alanıdır
Cevapla
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53892
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19700 kez
Teşekkür edildi: 11955 kez

Microsoft, Klasik Outlook'un yüksek CPU kullanımı hatasını kabul etti

Mesaj gönderen velociraptor »

Resim

Microsoft, 2029'a kadar Windows için Klasik Outlook'u destekleyecek , ancak bu, uygulamanın öncelikli olacağı anlamına gelmiyor. Posta istemcisinin klasik sürümünde, kullanıcıların yaklaşık bir yıldır şikayet ettiği bir hata vardı. Microsoft sonunda sorunu kabul etti ve bunu yüksek CPU kullanım sorunu olarak özetledi. Söz konusu hata, bir kullanıcı Klasik Outlook uygulamasında bir e-posta yazdığında CPU'nun %30 veya %50 oranında artmasına neden oluyor. Şirket, kullanıcıların Görev Yöneticisi açıksa bu davranışı gözlemleyebileceğini belirtti.

Beta News tarafından tespit edilen bir destek sayfasına göre , bu hata Windows 11 Sürüm 2406 Yapı 17726.20126 ve üzeri sürümlerde mevcuttur. Güncel, Aylık, Kurumsal sürüm kanalları ve hatta Windows Insider Programı'ndakiler dahil olmak üzere tüm kanallardaki kullanıcıları etkiler. Microsoft, Windows 11 v2406'yı Haziran 2024'te yayınladı.

Microsoft, Outlook Ekibinin bu sorunu araştırdığını belirtse de soruna dair bir açıklama sunmadı. Kullanıcılar, performans sorununa neyin sebep olabileceğini merak ediyor. Bu, CPU kullanımındaki artışların bilgisayarın güç tüketimini de artırması nedeniyle oldukça endişe verici.

Ancak iyi bir haber var, Microsoft bu tuhaf sorunu çözmek için bir geçici çözüm sağladı. Kullanıcılara sorunu hafifletmek için Yarı Yıllık Kanala geçmelerini öneriyor. Bunu söylemek yapmaktan daha kolay, ancak Windows Kayıt Defterini düzenleyerek bunun hızlı bir yolu var.

Yapmanız gerekenler şunlardır.

Komut istemi penceresini açın ( Yönetici olarak çalıştır seçeneğinin seçili olduğundan emin olun).
Aşağıdaki komutu yapıştırın ve Enter'a basın:

Kod: Tümünü seç

reg add HKLM\Software\Policies\Microsoft\office\16.0\common\officeupdate /v updatebranch /t REG_SZ /d SemiAnnual
Kayıt defteri anahtarını ekledikten sonra, Yarı Yıllık Kanala geçişi başlatmak için Dosya > Office Hesabı > Güncelleştirme Seçenekleri > Şimdi Güncelleştir'i seçin.

Kaynak :
https://www.ghacks.net/2025/04/17/micro ... age-issue/
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15150
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: Microsoft, Klasik Outlook'un yüksek CPU kullanımı hatasını kabul etti

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Bu Outlook yazılımını hiçbir zaman kullanmadım.Neden , çünkü e-posta ayarları bana karışık geliyordu.İMAP'mış POP3'müş anlamıyorum bunları...

Keşke sordum.net'de böyle bir makale olsa bizde ona bakarak yapsak yada okusak güzel olurdu.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9452
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 928 kez
Teşekkür edildi: 6996 kez

Re: Microsoft, Klasik Outlook'un yüksek CPU kullanımı hatasını kabul etti

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Hep web'den girdim uygulama yerine o bana daha pratik geldi çünkü Microsoft uygulamaları hep dandik olduğu için hiçbir şekilde ootlook dahil olarak kullanmadım.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15150
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: Microsoft, Klasik Outlook'un yüksek CPU kullanımı hatasını kabul etti

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Kayserilifatih yazdı: 20 Nis 2025, 13:10 Hep web'den girdim uygulama yerine o bana daha pratik geldi çünkü Microsoft uygulamaları hep dandik olduğu için hiçbir şekilde ootlook dahil olarak kullanmadım.
Ben, yıllardır, (çıktığı ilk sürüm 1.0 beridir bunu kullanıyorum)
Resim
Herşey pratik, internet alt yapısını otomatik tanıyor.Sana kalan e-posta adresini , kullanıcı adını ve şifreni girmek bunları'da ayrı bir veritaban dosyasında, kilitli tutuyor.Güvenlik maksimum, kullanma performans da maksimum....Seni her türlü oltalama gibi e-posta saldırıların da koruyor.Panda ile uyumlu....(e-postalar açılmadan önce anlık Panda tarafından taranıyor eğer birşey bulursa ya da şüphelenirse anında posta'yı pc sisteminden, yazılımın profil dizininden ve e-posta servisindeki kullanıcı hesabından siliyor.Ayrıca e-posta'ın geldiği URL adresini karalisteye alıyor, ve portunu da mühürlüyor.)

Keşke param olsa bu Panda'ın tam özellikli paketinin lisansını alsam.Düşün Free lisanslı'da böylese tam lisanslı hali nasıl kim bilir Panda'nın...
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9452
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 928 kez
Teşekkür edildi: 6996 kez

Re: Microsoft, Klasik Outlook'un yüksek CPU kullanımı hatasını kabul etti

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Android 11 de thunderbid kullandım fakat web daha pratik geldi o yüzden ara ara apk şeklinde Thunderbid kurup kullanıyorum işim bitince siliyorum
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Microsoft, Klasik Outlook'un yüksek CPU kullanımı hatasını kabul etti

Mesaj gönderen burak35 »

Hayret. Hatasını nasıl kabul etmiş hint çingeneleri ? :-D
Cevapla