Intel Anakart ve i7 870 İşlemcili Bilgisayar Ön İnceleme

Hardware (Donanım) konusunda bilgi paylaşım alanıdır.
Kullanıcı avatarı
root@localhost
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2918
Kayıt: 31 Ağu 2022, 17:51
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 3920 kez
Teşekkür edildi: 3195 kez

Intel Anakart ve i7 870 İşlemcili Bilgisayar Ön İnceleme

Mesaj gönderen root@localhost »

Shorts videoları ;




Uzun videosu hazırlandı ve eklenecektir. Yarın yüklenecek.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9455
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 929 kez
Teşekkür edildi: 6998 kez

Re: Intel Anakart ve i7 870 İşlemcili Bilgisayar Ön İnceleme

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

İzleyecek olan herkese keyifli seyirler dilerim.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Intel Anakart ve i7 870 İşlemcili Bilgisayar Ön İnceleme

Mesaj gönderen burak35 »

Güzel olmuş videolar. Eline sağlık. Yeni kasa sanırım. Hayırlı olsun şimdiden. Valla benim eski desktop geldi aklıma.
Bende böyle kullanırdım hep. Yaz kış yan kapaklar hep açık olurdu bende. Isınmasın hava alsın diye öyle bi önlem almıştım kendimce.
İşlemci ilk nesil tabi. Ama 4 çekirdek 8 iş parçacıklı olduğu için performans verir. İntelin sitesine baktım biraz.
16 gb ddr3 1333 mhz e kadar ram destekliyormuş. Mesela bende böyle bi desktop olsa direk ram i 16 yapardım.
Sonrada bi ssd taktınmı tamamdır bu iş. Gerçekten hdd ile win 10 kullanılmaz bu devirde. Windows 10 u o kadar kötü yapmışlar ki,
Sistem açıldıktan sonra kendine gelemedi bi türlü. Tepki vermeler falan çok çok düşük. Hdd hızından dolayı sanırım.
Buarada hangi sürümü kurdun ? 22H2 mi ? Eğer 22h2 ise sürümü düşürmek gerekli sanırım. Günlük kullanım için iyi bence. İş görür.
En azından film izlenir müzik dinlenir yazı yazılır hesap kitap yapılır. Birçok günlük iş için idare edebilir iş görebilir.
Zaten elektronikte çöpün olmadığı kanaatindeyim şahsen. En kötü Donanım bile bi Ssd + Ram takviyesiyle şaha kalkar bence.
Benim 15 senelik hurda casper bile 120 lik bi ssd ile baya uçup kaçıyor. Videoların devamını beklerim buarada.
Kullanıcı avatarı
root@localhost
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2918
Kayıt: 31 Ağu 2022, 17:51
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 3920 kez
Teşekkür edildi: 3195 kez

Re: Intel Anakart ve i7 870 İşlemcili Bilgisayar Ön İnceleme

Mesaj gönderen root@localhost »

Selamlar. Sağ olun.

4 kanal rem ve dual çalışması resmen mucize. Ramleri ellerimle seçtim. Kendime de yedekledim. 8 GB yeterli.

İşlemci muazzam.

22h2 kurdum. Ofiste kullanılacak. İlk açılışta tepkiler ağır. Tüm güncelleştirmeleri yaptım. 2 dk ya kendine geliyor sistem. Sonra fişek. Buna bir ssd alırız. Arkadaş ofisinde kullanacak. Bir kuralım da gerisi gelir.

Videosunu çektim. Bakımını yaptım. Teslim edeceğim.

Uzun halini yarın paylaşıcam.

Videoların devamı gelecek.

Bugün evde biraz temizlik yaptım çeri çöpü çalışmayını ayırdım. Hurdaya onlar.

Full tower kasalar için arayışlarım sürüyor. Tabi bu ay zor.

900 tl ye 8.nesil için anakart buldum. m2 desteği belli değil arkadaş bakacak. tek rem kanalı çalışıyor. max 32 gb dedi. 16 taksak kurtarır.

yani 900 tl ye benin i5 8500 ü ayaklandırabilirim. Kasası hazır 500tl ye bitti. PSU hazır 700 watt thermaltake.(Arkadaşın hurda kasasından çıkarmıştım) RX550 hazır.

Bakalım acele etmiyecem.

2 ve 3 bine 0 anakart var.

Ayrıca ;

m2 destekli asus prime ve i5 10400f 4500tl. 4000 e bırakır.
https://www.sahibinden.com/ilan/ikinci- ... 095/detay/

Sarı siteden tanıştığım çocuk da piyasaya bakıyor. Yakalarsak güzel olur. Elimdeki i5 8500 ü ben alırsam 1200 dedi nete koy 1500 e gider dedi.

O halde i5 10400f mantıklı geldi bize.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Intel Anakart ve i7 870 İşlemcili Bilgisayar Ön İnceleme

Mesaj gönderen burak35 »

Güzel yapmışsın valla. Eline sağlık. H510 güzel bi anakart. Yapabilrsen al. Ama bence 12 13 ve 14 üncü nesil işlemcili sistem toplama.
Malum stabilite sorunları vardı. Uğraşmaya değmez. Bırakalım intel düzeltsin. 12 inci nesil altı bi sistem bile fazlasıyla işini görür bence.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9455
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 929 kez
Teşekkür edildi: 6998 kez

Re: Intel Anakart ve i7 870 İşlemcili Bilgisayar Ön İnceleme

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Eski gömüyü adam etmek insanı ayrı bir mutlu ediyor bunu yaşadım oradan biliyorum. :-D
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Intel Anakart ve i7 870 İşlemcili Bilgisayar Ön İnceleme

Mesaj gönderen burak35 »

Şu sistem benim çok işime yarardı mesela. Zaten desktopta hiçbir zaman çöp olmaz. Bikaç yükseltme biraz bakım yaptın mı tamamdır.
Uçar gider. Sorunsuz kullanırsınız. Laptop gibi zahmetli değil. Heryere herşeye erişimin var. İstediğini sök tak. Ne güzel mis gibi.
En kralı desktop zaten. Laptopa göre kat be kat güçlüdür. Mobilite ihtiyacı yoksa ilaç gibi gelir.
Zaten Çok değil bin yada iki bin bile harcasan uçar bu sistem. Fazla masrafı olmaz bile.
Kullanıcı avatarı
root@localhost
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2918
Kayıt: 31 Ağu 2022, 17:51
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 3920 kez
Teşekkür edildi: 3195 kez

Re: Intel Anakart ve i7 870 İşlemcili Bilgisayar Ön İnceleme

Mesaj gönderen root@localhost »

burak35 yazdı: 09 Mar 2025, 15:56 Şu sistem benim çok işime yarardı mesela. Zaten desktopta hiçbir zaman çöp olmaz. Bikaç yükseltme biraz bakım yaptın mı tamamdır.
Uçar gider. Sorunsuz kullanırsınız. Laptop gibi zahmetli değil. Heryere herşeye erişimin var. İstediğini sök tak. Ne güzel mis gibi.
En kralı desktop zaten. Laptopa göre kat be kat güçlüdür. Mobilite ihtiyacı yoksa ilaç gibi gelir.
Zaten Çok değil bin yada iki bin bile harcasan uçar bu sistem. Fazla masrafı olmaz bile.
1500e aldım 500-600 e bir ssd al tamam.

8gb ram yetmezse sat onları. tanesi 100tl. 4x2 yi sat, 4x4 yap. Devam

Şu devirde 16 ram ile 4core8thread haydi haydi götürür. Günlük rutinde uçurur.

Kesinlikle haklısın.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53899
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19703 kez
Teşekkür edildi: 11957 kez

Re: Intel Anakart ve i7 870 İşlemcili Bilgisayar Ön İnceleme

Mesaj gönderen velociraptor »

IDE - AHCI değişikliğinden sonra açılışta hızlanmış olması gerek , olmadı dediğin gibi bir SDD işi bitirir.
Kullanıcı avatarı
root@localhost
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2918
Kayıt: 31 Ağu 2022, 17:51
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 3920 kez
Teşekkür edildi: 3195 kez

Re: Intel Anakart ve i7 870 İşlemcili Bilgisayar Ön İnceleme

Mesaj gönderen root@localhost »

velociraptor yazdı: 09 Mar 2025, 22:37 IDE - AHCI değişikliğinden sonra açılışta hızlanmış olması gerek , olmadı dediğin gibi bir SDD işi bitirir.
Tüm güncellemeleri yaptım. Dx ve visual c paketleri kurdum. Açılış nispeten ide ye göre hızlı fakat yinede yavaş. Sonuçta hdd. 130mb/sn okuma hizlarinda.

Şimdilik idare eder. Arkadaş kullanır. SSD alırız abi dediğin gibi uçar


Teslim ettim bugün

Şimdi yeni maceralar a atılacam

Bakalım ya bu fx6300 lü işlemcili set olabilir

Yahut Xeon e5450

Yahut pentium g 2660

Bakalım zaman ne gostericek

Yarın uzun videosunu paylaşicam i7 870 in :kafasalla:
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9455
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 929 kez
Teşekkür edildi: 6998 kez

Re: Intel Anakart ve i7 870 İşlemcili Bilgisayar Ön İnceleme

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Hdd hızı güzelmiş benim hdd sata 2 destekliyor 85 mbps hızdan daha fazla hız göremedim.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Intel Anakart ve i7 870 İşlemcili Bilgisayar Ön İnceleme

Mesaj gönderen burak35 »

Masaüstü çok avantajlı. Kendi evin olcak. Bi odayı dayayıp döşeyeceksin güzelce mis gibi. Bi desktop. Bi ranza. Bi kaç poster duvarda tamamdır.
Kullanıcı avatarı
root@localhost
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2918
Kayıt: 31 Ağu 2022, 17:51
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 3920 kez
Teşekkür edildi: 3195 kez

Re: Intel Anakart ve i7 870 İşlemcili Bilgisayar Ön İnceleme

Mesaj gönderen root@localhost »


Uzun videosu geldi. İyi seyirler. Biraz geç kaldım. Shorts videolarından çok ivme geldi yine yakalayamadım. Çektiğim ilk video telefondan aktarım sırasında bozuldu. Ben dosyayı kes yapmıştım bu sefer telefonda yedeği yoktu. Neyse tekrar çektim. Bakalım nasıl oldu.

1607 Windows 10 ilaç gibi geldi

Cihaz su gibi akıyor
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Intel Anakart ve i7 870 İşlemcili Bilgisayar Ön İnceleme

Mesaj gönderen burak35 »

Güzel olmuş video. Eline sağlık. 1607 ilaç gibi gelmiş sanırım. Donanımlar böyle eskiyse zaten çok yeni sürüm kurmaya bencede gerek yok.
22h2 de güzel gibi. İçinde birçok yeni özellik var. Ama haliyle kaynak tüketimi biraz yüksek olur tabi. O yüzden 1607 den devam.
O sistemin şuan tek eksiği kronik sorunu olmayan sorunsuz kaliteli bir ssd. 120 lik 128 lik bir ssd bile o bilgisayarı şaha kaldırır bence.
Hdd güzel ama beğendim. Sata 2 arayüzlü olmasına rağmen 7200 rpm. O yüzden normal 5400 rpm hdd lere göre daha hızlı tabi.
Sarı yada kırmızı uyarı çıkmaması zaten temiz olduğunu gösteriyo. Seagate olduğu halde bugünlere nasıl gelebilmiş ? Hayret valla. :)
Kullanıcı avatarı
root@localhost
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2918
Kayıt: 31 Ağu 2022, 17:51
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 3920 kez
Teşekkür edildi: 3195 kez

Re: Intel Anakart ve i7 870 İşlemcili Bilgisayar Ön İnceleme

Mesaj gönderen root@localhost »

burak35 yazdı: 12 Mar 2025, 16:08 Güzel olmuş video. Eline sağlık. 1607 ilaç gibi gelmiş sanırım. Donanımlar böyle eskiyse zaten çok yeni sürüm kurmaya bencede gerek yok.
22h2 de güzel gibi. İçinde birçok yeni özellik var. Ama haliyle kaynak tüketimi biraz yüksek olur tabi. O yüzden 1607 den devam.
O sistemin şuan tek eksiği kronik sorunu olmayan sorunsuz kaliteli bir ssd. 120 lik 128 lik bir ssd bile o bilgisayarı şaha kaldırır bence.
Hdd güzel ama beğendim. Sata 2 arayüzlü olmasına rağmen 7200 rpm. O yüzden normal 5400 rpm hdd lere göre daha hızlı tabi.
Sarı yada kırmızı uyarı çıkmaması zaten temiz olduğunu gösteriyo. Seagate olduğu halde bugünlere nasıl gelebilmiş ? Hayret valla. :)
Teşekkürler. 1607 1 GB ram kullanırken 22h2 1.5 kullanıyor. Eski donanımlara yeni sistem kurmaya hiç gerek yok. 1607-1709-1809 bunlar canavar gibi çalışıyor.

Defender ı defledim.
Update i kapadım.
Valla benim bile canım i7 masaüstü pc çekti. Eskide olsa i7 i7 dir. :D

Disk enterasan tabi, yattığı için öyle. belki 10 sene depoda kaldı o disk. Pcnin kendi hdd si samsung 250 GB idi ve onu ben aldım. O da sorunsuz mas mavi. Arkadaşın 500 lüğü taktık.

buna güze bir 2.5 ssd alırız fişekleşir iyice.

Kasa resimleri ;

Resim
Resim
Resim
Resim
Cevapla