
Görünüşe göre Nvidia, RTX 5000 serisini etkileyen birçok sorundan en azından birini ele almaya başladı. Bazı Blackwell GPU'larını ve önceki kart nesillerini etkileyen siyah ekran sorunları için bir düzeltme, bazı kullanıcılar için halihazırda mevcut ve bu hafta sonu bir sürücü güncellemesi geliyor.
Geçtiğimiz hafta Nvidia'nın RTX 5000 serisi, 40 serisi ve 30 serisi kartları etkileyen siyah ekran ve sistem kararsızlığı sorunlarını araştırdığına dair haberler geldi. Nvidia, 572.16 sürücüsünün yayınlanmasının ardından bir önceki hafta sorunları kabul etmişti.
Üç nesil kart etkilenirken, RTX 5000 serisinde küçük takılmalardan çökmelere ve mavi ekran hatalarına kadar en fazla sorun yaşandığı görülüyor.
Bazı kullanıcıların, üst düzey kartlarda oyun oynarken istemeyeceğiniz bir durum olan ekran yenileme hızını 60Hz ile sınırlayarak sorunları aşmaya çalıştıkları bildiriliyor.
Şimdi, Nvidia sorunu tespit etti, ancak henüz ne olduğunu açıklamadı. Bir Reddit kullanıcısı ( VideoCardz aracılığıyla ), MSI Gaming Trio RTX 5080'lerinin siyah ekran sorunlarını tamamen çözen bir VBIOS güncellemesi aldığını söylüyor. Görünüşe göre, karttan biraz ekstra performans bile elde etti.
Bir Nvidia temsilcisi Reddit gönderisine yanıt vererek bunun resmi bir düzeltme olduğunu doğruladı. Kartı VBIOS güncellemesi almamış herhangi bir kullanıcının bu hafta içinde yayınlanacak ve aynı düzeltmeyi uygulayan sürücüyü indirebileceğini eklediler.
Bu durumun, etkilenen tüm kartlardaki sorunların düzeltileceği anlamına geleceğini umuyoruz ancak bu durum Nvidia için bir başka halkla ilişkiler kara lekesi oldu.
RTX 5000 serisi, bellekteki en kötü grafik kartı lansmanlarından biri olarak adlandırıldı. Sadece hayal kırıklığı yaratan nesil yükseltmeleri, neredeyse hiç olmayan stok seviyeleri ve yüksek fiyatlar olmadı, aynı zamanda eriyen kablo bağlantı sorunu geri döndü ve eksik ROP birimlerine sahip kartlar da gördük.
Dün RTX 5080'in eksik ROP'lara sahip kartlar listesine eklendiği bildirildi ve bu durum , Nvidia'nın bazı RTX 5090 ve 5070 Ti kartlarının etkilendiğini kabul ederken neden bu gerçeği hiç belirtmediğini merak ettirdi. Nvidia, elbette parasının çoğunu veri merkezi ürünlerinden kazanıyor, bu yüzden belki de şirket bunu umursamıyordur.
Kaynak :
https://www.techspot.com/news/106930-nv ... phics.html



