Windows Servislerini Dört Tıklatma İle Yönetin...!!!

Programlama ve Script dilleri konusunda bilgi paylaşım alanıdır.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15201
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2521 kez
Teşekkür edildi: 5333 kez

Windows Servislerini Dört Tıklatma İle Yönetin...!!!

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Windows Servis Başlatma Türü Ayarlama Betiği
Açıklama:

Bu VBS betiği, Windows işletim sisteminde çalışan servislerin başlatma türlerini kolayca ayarlamanıza olanak tanır. Kullanıcı dostu bir arayüze sahip olan bu betik, servislerin görünen adlarını kullanarak işlem yapar, böylece teknik terimlerle uğraşmanıza gerek kalmaz.

Özellikler:

Görünen Ad ile Çalışma:

Kullanıcıdan servislerin görünen adını alır ve bu adı teknik adı ile eşleştirir. Bu, kullanıcıların daha tanıdık isimlerle çalışmasını sağlar.

Başlatma Türü Seçimi:

Kullanıcı, servis için başlatma türünü (otomatik, elle veya devre dışı) seçebilir. Bu seçenekler, sistem yönetimini daha esnek hale getirir.

Hata Kontrolü:

Betik, kullanıcıdan alınan bilgilerin doğruluğunu kontrol eder ve geçersiz girişlerde kullanıcıyı bilgilendirir.

Kolay Kullanım:

Basit bir arayüz ile kullanıcıların hızlı bir şekilde işlem yapmasına olanak tanır.

Nasıl Kullanılır:

Betiği bir metin düzenleyici (Notepad gibi) ile açın ve .vbs uzantısı ile kaydedin.
Betiği çalıştırmak için , sağ tık>> Yönetici olarak" komut yordamını işletin.
Görünen adını girmek için bir pencere açılacak. Kontrol etmek istediğiniz servisin görünen adını girin.
Başlatma türünü seçmek için bir başka pencere açılacak. İstediğiniz seçeneği girin (1 - Otomatik, 2 - Elle, 3 - Devre Dışı).
Betik, belirttiğiniz servis için başlatma türünü ayarlayacak ve işlemin tamamlandığını bildirecektir.


Notlar:

Betik, Windows işletim sisteminde çalışmak üzere tasarlanmıştır.
Kullanıcıların servis adlarını bilmesi gerekmez; görünen adları kullanarak daha kolay bir deneyim sunar.

Bu betik, sistem yöneticileri ve teknik destek ekipleri için zaman kazandıran ve kullanıcı deneyimini iyileştiren etkili bir araçtır.

VBS BETİK ADI : Service Control.vbs

KOD İÇERİĞİ :

Kod: Tümünü seç

' WMI nesnesini oluştur
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:\\.\root\cimv2")

' Servisleri depolamak için bir sözlük oluştur
Set serviceDict = CreateObject("Scripting.Dictionary")

' Tüm servisleri al
Set colServices = objWMIService.ExecQuery("Select * from Win32_Service")

' Servis adlarını ve görünen adlarını sözlüğe ekle
For Each objService in colServices
    serviceDict.Add objService.DisplayName, objService.Name
Next

' Kullanıcıdan görünen servis adını alma
displayName = InputBox("Lütfen kontrol etmek istediğiniz servis görünen adını girin:")

' Eğer kullanıcı iptal ederse
If displayName = "" Then
    MsgBox "İşlem İptal Edildi."
    WScript.Quit
End If

' Görünen adı teknik adı ile eşleştirme
If Not serviceDict.Exists(displayName) Then
    MsgBox "Görünen ad bulunamadı: " & displayName
    WScript.Quit
End If

' Teknik adı al
serviceName = serviceDict(displayName)

' Kullanıcıdan başlatma türünü seçmesini isteme
startType = InputBox("Başlatma türünü seçin:" & vbCrLf & _
                    "1 - Otomatik" & vbCrLf & _
                    "2 - Elle" & vbCrLf & _
                    "3 - Devre Dışı", "Başlatma Türü Seçimi")

' Eğer kullanıcı iptal ederse
If startType = "" Then
    MsgBox "İşlem İptal Edildi."
    WScript.Quit
End If

' Başlatma türünü belirleme
Dim startTypeStr
Select Case startType
    Case "1"
        startTypeStr = "auto" ' Otomatik
    Case "2"
        startTypeStr = "demand" ' Elle
    Case "3"
        startTypeStr = "disabled" ' Devre Dışı
    Case Else
        MsgBox "Geçersiz seçim."
        WScript.Quit
End Select

' Komut oluşturma
Dim command
command = "sc config """ & serviceName & """ start=" & startTypeStr

' Komutu çalıştırma
Set objShell = CreateObject("WScript.Shell")
On Error Resume Next
objShell.Run command, 0, True
If Err.Number <> 0 Then
    MsgBox "Hata oluştu: " & Err.Description
Else
    ' Başlatma türünü Türkçeleştirme
    Dim startTypeMessage
    Select Case startType
        Case "1"
            startTypeMessage = "otomatik"
        Case "2"
            startTypeMessage = "elle"
        Case "3"
            startTypeMessage = "devre dışı"
    End Select
    MsgBox "Servis " & displayName & " (" & serviceName & ") başlatma türü " & startTypeMessage & " olarak ayarlandı."
End If
On Error GoTo 0

MsgBox "İşlem tamamlandı."
EKRAN GÖRÜNTÜLERİ : (Sistem : MS-Windows 11 Yapı 22H2 x64 Home TR)

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Güle güle kullanın....! :)
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9493
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7026 kez

Re: Windows Servislerini Dört Tıklatma İle Yönetin...!!!

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Bu kadar uğraşacağıma tüm servislerin ayarlarının ya da değiştirmek istediğim servis ayarlarının bir bat ya da cmd dosyasında yedeğini alıp, tek tıkla çalıştırır hepsini ayarlarım işimi daha pratik yoldan hallederim bu şekilde benim için daha kolay olur çünkü servislerin isimlerini (service debug manager gibi) her defasında oluşturduğun scripte yazmak hem gereksiz hem de bazı kullanıcılar için başlı başına eziyet olacaktır.

Not; Beni yanlış anlamanı istemem, sadece kendi fikrimi söyledim.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: Windows Servislerini Dört Tıklatma İle Yönetin...!!!

Mesaj gönderen burak35 »

Machnine debug manager nedir arkadaş ya ? Paso hizmet dolduruyorlar windowslara...
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15201
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2521 kez
Teşekkür edildi: 5333 kez

Re: Windows Servislerini Dört Tıklatma İle Yönetin...!!!

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Kayserilifatih yazdı: 24 Şub 2025, 10:21 Bu kadar uğraşacağıma tüm servislerin ayarlarının ya da değiştirmek istediğim servis ayarlarının bir bat ya da cmd dosyasında yedeğini alıp, tek tıkla çalıştırır hepsini ayarlarım işimi daha pratik yoldan hallederim bu şekilde benim için daha kolay olur çünkü servislerin isimlerini (service debug manager gibi) her defasında oluşturduğun scripte yazmak hem gereksiz hem de bazı kullanıcılar için başlı başına eziyet olacaktır.

Not; Beni yanlış anlamanı istemem, sadece kendi fikrimi söyledim.
yok ne yanlış anlaması...!!! her yiğidin ve zeyna'nın yoğurt içmesi farklıdır.Farklılıklar güzeldir.İnsan'a insan olduğunu anımsatır.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15201
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2521 kez
Teşekkür edildi: 5333 kez

Re: Windows Servislerini Dört Tıklatma İle Yönetin...!!!

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

burak35 yazdı: 24 Şub 2025, 12:08 Machnine debug manager nedir arkadaş ya ? Paso hizmet dolduruyorlar windowslara...
MDM, yazılım geliştirme ve hata ayıklama süreçlerinde kullanılan bir araçtır. Geliştiricilerin yazılımlarını daha etkili bir şekilde test etmelerine ve hata ayıklamalarına yardımcı olur.

Hata Ayıklama: Yazılımın çalışması sırasında ortaya çıkan hataları tespit etme ve düzeltme sürecini kolaylaştırır.
Performans İzleme: Uygulamaların performansını izleyerek, yavaş çalışan veya kaynak tüketimi yüksek olan bölümleri belirlemeye yardımcı olur.
Log Yönetimi: Uygulama loglarını toplar ve analiz eder, bu da sorunların daha hızlı bir şekilde çözülmesine olanak tanır.
Test Yönetimi: Yazılım test süreçlerini yönetir ve test sonuçlarını analiz eder.

Eğer sistemine Microsoft Visual Basıc 6.0 yada Microsoft Visual Stüdiyo kurarsan bu hizmette otomatik kurulur.Normal'de temiz kurulumla gelen bir Windows Hizmet Bileşeni değildir kendisi...

MDM, genellikle büyük yazılım projelerinde ve karmaşık sistemlerde kullanılır. Bu tür araçlar, yazılım geliştirme sürecini daha verimli hale getirir ve yazılım kalitesini artırır.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: Windows Servislerini Dört Tıklatma İle Yönetin...!!!

Mesaj gönderen burak35 »

TRWE_2012 yazdı: 24 Şub 2025, 17:03
burak35 yazdı: 24 Şub 2025, 12:08 Machnine debug manager nedir arkadaş ya ? Paso hizmet dolduruyorlar windowslara...
MDM, yazılım geliştirme ve hata ayıklama süreçlerinde kullanılan bir araçtır. Geliştiricilerin yazılımlarını daha etkili bir şekilde test etmelerine ve hata ayıklamalarına yardımcı olur.

Hata Ayıklama: Yazılımın çalışması sırasında ortaya çıkan hataları tespit etme ve düzeltme sürecini kolaylaştırır.
Performans İzleme: Uygulamaların performansını izleyerek, yavaş çalışan veya kaynak tüketimi yüksek olan bölümleri belirlemeye yardımcı olur.
Log Yönetimi: Uygulama loglarını toplar ve analiz eder, bu da sorunların daha hızlı bir şekilde çözülmesine olanak tanır.
Test Yönetimi: Yazılım test süreçlerini yönetir ve test sonuçlarını analiz eder.

Eğer sistemine Microsoft Visual Basıc 6.0 yada Microsoft Visual Stüdiyo kurarsan bu hizmette otomatik kurulur.Normal'de temiz kurulumla gelen bir Windows Hizmet Bileşeni değildir kendisi...

MDM, genellikle büyük yazılım projelerinde ve karmaşık sistemlerde kullanılır. Bu tür araçlar, yazılım geliştirme sürecini daha verimli hale getirir ve yazılım kalitesini artırır.
Teşekkürler bilgi için.
Cevapla

“Programlama ve Script dilleri” sayfasına dön