Winamp'ın kaynak kodları GitHub'dan kaldırıldı

Sadece freeware (Ücretsiz) program paylaşımlarının yeraldığı alan
Cevapla
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53916
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19729 kez
Teşekkür edildi: 11967 kez

Winamp'ın kaynak kodları GitHub'dan kaldırıldı

Mesaj gönderen velociraptor »

Resim

Winamp hakkında ara sıra 'geri dönüyor' geldi, gelecek gibi haberler çıksa da bu yılın mayıs ayında açık kaynak kodlu olarak GitHub üzerinden yayınlanmıştı. Ancak bu açık kaynaklı kod serüveni ekim ayının son haftalarına doğru son buldu ve Winamp'ın kaynak kodları GitHub üzerinden tamamen kaldırıldı.

WINAMP'IN KAYNAK KODLARI KALDIRILDI

Bir zamanların en çok tercih edilen müzik yazılımlarından biri olan Winamp'ın kodlarının geliştiricilere açılmasının asıl amacı uygulamanın güncellenmesi ve tekrar kullanıcıların tercih ettiği bir yazılım olmasıydı. Süreç beklendiği gibi gitmeyince açıklama bile yapılmadan kodlar GitHub üzerinden kaldırıldı.

Olayın iç yüzüne bakıldığı zamansa herkesle paylaşılan bu kodların ilk sürümünde Winamp Collaborative License (WCL) adı verilen özel bir lisans da bulunuyordu. Lisans çatallanmayı tamamen yasaklıyordu. Bunun yanında kodlar Llama Group’un daha önce Azerion’a sattığı Shoutcast DNAS sunucu kodunun da bir bölümünü içeriyordu.

Kaynak :
https://www.cumhuriyet.com.tr/bilim-tek ... di-2258651
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17561
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11784 kez

Re: Winamp'ın kaynak kodları GitHub'dan kaldırıldı

Mesaj gönderen burak35 »

Kaynak kodlarının önce paylaşılması sonrada kaldırılması ilginçmiş. Bir zamaların efsane programıydı winamp. Hemen hemen her bilgisayarda vardı.
Ve yine hemen hemen herkes severek beğenerek kullanırdı. Benimde yıllar önce ilk desktop aldığım zamanlarda ilk kullandığım programlardandı.
Biara videohelpte paylaşıldı. Yeni sürümleri çıktı. Sonrada gelişimi durdu. Keşke tamamen açık kaynak ve full portable olsaydı.
Belki o zaman daha uzun ömürlü olurdu. Ama bu halde bile bence bu günlere iyi geldi. Hala daha az da olsa tek tük kullanan vardır belkide.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53916
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19729 kez
Teşekkür edildi: 11967 kez

Re: Winamp'ın kaynak kodları GitHub'dan kaldırıldı

Mesaj gönderen velociraptor »

Ben halen kullanıyorum , herhangi bir soruna da rastlamadım. :kafasalla:
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17561
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11784 kez

Re: Winamp'ın kaynak kodları GitHub'dan kaldırıldı

Mesaj gönderen burak35 »

Genelde en büyük artısı sorunsuz problemsiz olmasıydı zaten. Uzunca bir süre daha kullanılır sanırım.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9466
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7010 kez

Re: Winamp'ın kaynak kodları GitHub'dan kaldırıldı

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Destek görmediği için sanıyorum yeni bir program yapıp para kazanmaya çalışacaklar.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15159
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2509 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Re: Winamp'ın kaynak kodları GitHub'dan kaldırıldı

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Bende efsaneler ölmez....Winamp yazılım koleksiyonuna sahibiyim....(en kararlı sürümlerden en çok indirilen 4 sürüm (2'si İngilizce, 2'si Türkçe)
Resim
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17561
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11784 kez

Re: Winamp'ın kaynak kodları GitHub'dan kaldırıldı

Mesaj gönderen burak35 »

5.66 en iyi en stabil sürümüydü zaten. Sürüm numarasından hatırladım.
Cevapla