200 liraya vatandaşın verilerini satıyorlar

Diğer bölümler ile alakasız konular buraya
Cevapla
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53910
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19715 kez
Teşekkür edildi: 11959 kez

200 liraya vatandaşın verilerini satıyorlar

Mesaj gönderen velociraptor »

Resim

Vatandaşların bilgilerini ele geçiren bir grubun adeta paralel bir e-devlet sitesi kurduğu iddia edildi. 200 TL'ye abone olunan sitede, vatandaşların kimlik fotokopisine kadar erişilebildiği ileri sürüldü. Son zamanlarda kişisel verilerin çalınması konusu sık sık gündeme gelirken vatandaşların bilgilerini ele geçiren bir grubun adeta paralel bir e-devlet sitesi kurduğu öne sürüldü.

Resim

Yenigün’ün haberine göre; dolandırıcıların, çaldıkları e-Devlet verilerini kullanarak paralel bir platform kurdukları ve burada kişisel bilgilere erişim imkanı sundukları iddia edildi.

Söz konusu sitede, 200 TL karşılığında abone olan kişilerin vatandaşların kimlik bilgilerine, fotoğraflarına ve diğer kişisel verilerine ulaşabildiği ifade edildi.

Resim

İddiaya göre; bu platforma üye olan kişiler, istedikleri vatandaşın detaylı kişisel bilgilerini sorgulayabiliyor. Vatandaşların bilgilerini çalan şahısların ödemeleri Türkiye’de kayıtlı Papara ve IBAN üzerinden kabul etmesi dikkat çekti. Konuya ilişkin yetkili kurullardan bir açıklama henüz yapılmadı.

Resim

Kaynak :
https://www.veryansintv.com/paralel-e-d ... satiyorlar
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: 200 liraya vatandaşın verilerini satıyorlar

Mesaj gönderen burak35 »

Mahremiyet, Gizlilik, Özel hayat, Güvenlik, Hiçbirşey kalmadı artık...
Kullanıcı avatarı
loveme
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3845
Kayıt: 10 Tem 2007, 11:47
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 117 kez
İletişim:

Re: 200 liraya vatandaşın verilerini satıyorlar

Mesaj gönderen loveme »

Site adı belli mi
Çok tehlikeli bir durum.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53910
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19715 kez
Teşekkür edildi: 11959 kez

Re: 200 liraya vatandaşın verilerini satıyorlar

Mesaj gönderen velociraptor »

Site adı belliydi ama kapatmışlar.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: 200 liraya vatandaşın verilerini satıyorlar

Mesaj gönderen burak35 »

Verilerimizi paylaşan site kapandıysa iyi olmuş. Yazık günah onca vatandaşa ya...
Kullanıcı avatarı
loveme
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3845
Kayıt: 10 Tem 2007, 11:47
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 117 kez
İletişim:

Re: 200 liraya vatandaşın verilerini satıyorlar

Mesaj gönderen loveme »

200 tl değeri yok.Nasil başarmışlar
Denemek isterdim.Nusuftan daha iyi çalışan bir sistem sanirim
teşekkürler
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: 200 liraya vatandaşın verilerini satıyorlar

Mesaj gönderen burak35 »

Başka ülkede olsa öttürürler. Bakalım Türkiyede hakettikleri cezaları alacaklarmı bu hacker bozuntuları.
Kullanıcı avatarı
loveme
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3845
Kayıt: 10 Tem 2007, 11:47
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 117 kez
İletişim:

Re: 200 liraya vatandaşın verilerini satıyorlar

Mesaj gönderen loveme »

Traji komik olaylar bizim ülkemizde bir gidemedim
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: 200 liraya vatandaşın verilerini satıyorlar

Mesaj gönderen burak35 »

Hacker bozuntularının bu kadar cesaretli olmaları düşündürücü.
Kullanıcı avatarı
sinerci
Kilobyte1
Kilobyte1
Mesajlar: 204
Kayıt: 04 Tem 2022, 21:54
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 446 kez
Teşekkür edildi: 308 kez

Re: 200 liraya vatandaşın verilerini satıyorlar

Mesaj gönderen sinerci »

loveme yazdı: 29 Eyl 2024, 19:16 Site adı belli mi
Çok tehlikeli bir durum.
Telegram ismi yazıyor.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: 200 liraya vatandaşın verilerini satıyorlar

Mesaj gönderen burak35 »

Telegramda sıkıntılı bi uygulamaymış. Dikkat etmek lazım.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9461
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7005 kez

Re: 200 liraya vatandaşın verilerini satıyorlar

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

200 liraya satmaları acayip de zaten verilerimizi çaldılarsa mesela telefon aboneliğinin bitmeye yakın olduğunu bilirsin mesela birisinin ya da 85 milyonun internet aboneliğinin o zaman ararsın fazla fatura ödememek için 1 e basın gibi sonra o şekilde de insanları para göndermeye ve aboneliğe yönlendirirsin sahte olarak o şekilde de para kazanırsın, 200 lira yapmalarına gerek bile yok yani ayrıca 200 lira komik bir rakam.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: 200 liraya vatandaşın verilerini satıyorlar

Mesaj gönderen burak35 »

Abonelik bitmesede arıyorlar ? Mütemadiyen arıyorlar. Tefeci gibiler. Hatta telefon sapığı gibiler. Tacizci gibiler. Her seferinde başka numara.
Ben eski hatunu o kadar aramamışımdır ya. Hep o arardı beni hep o çağırırdı. Bende üzmemek için arada giderdim artık mecburen. Sıkılıyorum.
Kullanıcı avatarı
loveme
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3845
Kayıt: 10 Tem 2007, 11:47
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 117 kez
İletişim:

Re: 200 liraya vatandaşın verilerini satıyorlar

Mesaj gönderen loveme »

Şuan yapılabilen var mı
Cevapla