15,6 inç laptop ekranında gözleriniz rahat ediyormu

Hardware (Donanım) konusunda bilgi paylaşım alanıdır.
Kullanıcı avatarı
root@localhost
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2917
Kayıt: 31 Ağu 2022, 17:51
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 3920 kez
Teşekkür edildi: 3194 kez

15,6 inç laptop ekranında gözleriniz rahat ediyormu

Mesaj gönderen root@localhost »

Resim

15,6 inç laptop ekranında gözleriniz rahat ediyormu ? yoksa tercihen daha büyük bir monitör mü arzulardınız ? Olasılıklar :

1. 17 inç laptop ekranı ve full HD
2. 15,6 inç laptop a HDMI ile harici monitör bağlamak
3. Masaüstü Pc yi 23-24 inç Monitör ile kullanmak

Tv den okumak çok güzel oluyor. Koca ekranda tam ekran yapıp okuyorum. Göz de rahat ediyor. Laptop lar gözlerimizi yok etti. Full hd 1080p ufak ekran da gözleri harbi yoruyor onu anladım.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53892
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19700 kez
Teşekkür edildi: 11955 kez

Re: Python kitap arşivi

Mesaj gönderen velociraptor »

root@localhost yazdı: 03 Eyl 2024, 00:22 Full hd 1080p ufak ekran da gözleri harbi yoruyor onu anladım.
Hah işte bunu 8-10 yıl kadar önce millete anlatamadım. Bir asus aldım Full HD 15,6 inç eve getirdim Photoshopu bir açtım görmek için büyüteç lazım hemen iade edip 12 -13 yıldır kullandığım Full HD olmayan MSI laptopu aldım. FUll HD lerin en az 17 inç ekrandan başlaması lazım , şimdi birleri ama büyütülüyor falan gibi birşeyler yazacaklardır , hepsi hikaye. Alırsın masaüstünü sonrada 23 - 24 inç ekranını takarsın Full HD öyle kullanılır hele birde benim gibi gözlerde yakını görme sorunu varsa eyvah ki ne ayvah , 15,6 Full HD ler çoluk çocuk işi.
Kullanıcı avatarı
root@localhost
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2917
Kayıt: 31 Ağu 2022, 17:51
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 3920 kez
Teşekkür edildi: 3194 kez

Re: Python kitap arşivi

Mesaj gönderen root@localhost »

Evet abi yüzde yüz haklisin. Eğer masaüstü 23 24 inç de kullanılacaksa güzel. Kuzen de var canavar gibi. Ama 15.6 laptop da full hd kanser ediyor. Fm oynuyorum çok yoruyor. Tv ye geçince rahata eriyorum. Monitör şart. Durumu düzeltince alacağım.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53892
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19700 kez
Teşekkür edildi: 11955 kez

Re: Python kitap arşivi

Mesaj gönderen velociraptor »

Elbette HDMI kablosu ile Laptopu , yeni alacağın 23-24 inç monitöre bağlayarak ta kullanabilirsin. Birçok kişi o şekilde de kullanıyor.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Python kitap arşivi

Mesaj gönderen burak35 »

Hey maşallah. Ne kadar çokmuş. :)
Kullanıcı avatarı
root@localhost
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2917
Kayıt: 31 Ağu 2022, 17:51
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 3920 kez
Teşekkür edildi: 3194 kez

Re: Python kitap arşivi

Mesaj gönderen root@localhost »

velociraptor yazdı: 03 Eyl 2024, 10:58 Elbette HDMI kablosu ile Laptopu , yeni alacağın 23-24 inç monitöre bağlayarak ta kullanabilirsin. Birçok kişi o şekilde de kullanıyor.
:arrow:

Doğru abi. Mis gibi de olur. Elim bollaşsın ilk işim o. Monitör alım konusu açarım :=)
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Python kitap arşivi

Mesaj gönderen burak35 »

Asusun monitörler hep hoşuma gitmiştir. Genelde içlerinde dahili hoparlörlerde oluyor.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53892
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19700 kez
Teşekkür edildi: 11955 kez

Re: Python kitap arşivi

Mesaj gönderen velociraptor »

root@localhost yazdı: 04 Eyl 2024, 17:15 Doğru abi. Mis gibi de olur. Elim bollaşsın ilk işim o. Monitör alım konusu açarım :=)
Hadi hayırlısı , işte ozaman oyunun zevki çıkar bence :kafasalla:
burak35 yazdı: 04 Eyl 2024, 17:18 Asusun monitörler hep hoşuma gitmiştir. Genelde içlerinde dahili hoparlörlerde oluyor.
Mükemmel bir konuya temas ettin , Harici monitör mü alacaksınız , bence MUTLAKA dahili HOPARLÖR ü olsun.
Kullanıcı avatarı
esatiz
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2681
Kayıt: 30 Eki 2020, 11:18
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 399 kez
Teşekkür edildi: 451 kez

Re: 15,6 inç laptop ekranında gözleriniz rahat ediyormu

Mesaj gönderen esatiz »

hocam yanıtlardaki konu başlıkları farklı kalmış :)
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9452
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 928 kez
Teşekkür edildi: 6996 kez

Re: 15,6 inç laptop ekranında gözleriniz rahat ediyormu

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

İki tane dahili hd ekran kartım var amd 7670 hd intel 4000 hd göz kapaklarım acayip ağırlaşıyor ve hassaslaşıyor fazla hd ekrana bakarsam şahsen Laptop da hd ekranlar iyi olmuyor, mümkünse hd olmayan tercih edilebilir ama illa ki hd olacaksa full hd yerine normal hd ekranlar gözü daha az yoracaktır laptoplarda diye düşünüyorum.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53892
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19700 kez
Teşekkür edildi: 11955 kez

Re: 15,6 inç laptop ekranında gözleriniz rahat ediyormu

Mesaj gönderen velociraptor »

esatiz yazdı: 04 Eyl 2024, 22:36 hocam yanıtlardaki konu başlıkları farklı kalmış :)
Sorma senin konuna yazılan mesajları herkes görsün diye taşıyayım dedim , hata yapmışım , anca bukadar düzelebildi :(
Kayserilifatih yazdı: 04 Eyl 2024, 23:19 şahsen Laptop da hd ekranlar iyi olmuyor, mümkünse hd olmayan tercih edilebilir
Hah işte bunu uzun üredir çevreme anlatamıyorum. :arrow:
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9452
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 928 kez
Teşekkür edildi: 6996 kez

Re: 15,6 inç laptop ekranında gözleriniz rahat ediyormu

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Tercih meselesi işte bu Tarkan hocam. Tercihler farklı farklıdır kimi ne olursa olsun hd ekran der kimi de sade ekran der herkesin beklentisinin farklı olduğunu defalarca kez gördüğüm için insanlara şu iyidir bu iyidir diye kolay kolay ısrar etmemeye başladım. Sonra senin yüzünden böyle oldu şunu aldırdın yoksa ben istemiyordum olayı olmuyor. Ben sadece öneriyorum geçiyorum kimse beni suçlayacak yer arayamıyor kafam rahat oluyor :-D
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: 15,6 inç laptop ekranında gözleriniz rahat ediyormu

Mesaj gönderen burak35 »

Benim rahat ediyor. Bana 15.6 inç yetiyor. Ama harici daha büyük monitör alacak olsaydım kesinlikle 21 yada 23 inch alırdım.
Marka olarak asus bence çok iyi. Tabi dahili hoparlör olmasına mutlaka dikkat ederdim. Biara Vp228he modeli baya bi ucuzdu.
Fiyatı yakşalık 600 700 tl kadardı. İhtiyacım olsa direk onu alırdım mesela.
Kullanıcı avatarı
root@localhost
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2917
Kayıt: 31 Ağu 2022, 17:51
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 3920 kez
Teşekkür edildi: 3194 kez

Re: 15,6 inç laptop ekranında gözleriniz rahat ediyormu

Mesaj gönderen root@localhost »

1280/800
1366/768

Bu çözünürlükler 15.6 okey. Yıllarca kullandım. Hala kullanırım. Full hd 1920x1080 olunca olmuyor. Yaş aldıkça gözler gidiyor maalesef.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53892
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19700 kez
Teşekkür edildi: 11955 kez

Re: 15,6 inç laptop ekranında gözleriniz rahat ediyormu

Mesaj gönderen velociraptor »

Aynen katılıyorum. :arrow:
Cevapla