Microsoft, 2024 yılının ikinci yarısında VBScript desteğini sonlandıracak

Programlama ve Script dilleri konusunda bilgi paylaşım alanıdır.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53899
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19703 kez
Teşekkür edildi: 11957 kez

Microsoft, 2024 yılının ikinci yarısında VBScript desteğini sonlandıracak

Mesaj gönderen velociraptor »

Resim

Microsoft, VBScript komut dosyası diline verdiği desteği sonlandırdığını duyurdu. Şirket, 2024 yılının ikinci yarısında bu desteği aşamalı olarak kaldırmaya başlayacak.

VBScript nedir ?

Yaygın olarak VBScript olarak adlandırılan Visual Basic Scripting Edition, ilk kez 1996 yılında Microsoft tarafından tanıtılan hafif bir komut dosyası dilidir. Dil, Windows işletim sisteminde bir sistem bileşeni olarak mevcuttur ve Windows tabanlı görevleri otomatikleştirmek ve uygulamaları kontrol etmek için yaygın olarak kullanılmaktadır. sistemler. Web sayfalarına dinamik etkileşim ve işlevsellik eklemek için genellikle HTML sayfalarının içine gömülür ve genellikle Active Server Pages (ASP) ve Windows Komut Dosyası Ana Bilgisayarı (WSH) gibi Microsoft teknolojileriyle birlikte kullanılır.

Aşama 1

İlk aşamada, VBScript FOD'lar tüm Windows 11, sürüm 24H2'ye önceden yüklenecek ve varsayılan olarak açık olacaktır. Bu, bağımlılıklarınızı (uygulamalar, işlemler ve benzerleri) VBScript'ten uzaklaştırırken VBScript'e bağımlılığınız varsa deneyimlerinizin kesintiye uğramamasını sağlamaya yardımcı olur. Varsayılan olarak etkinleştirilmiş VBScript FOD'larını Başlat > Ayarlar > Sistem > İsteğe bağlı özellikler bölümünde görebilirsiniz.

Resim

Aşama 2

2027 yılı civarında VBScript FOD'lar artık varsayılan olarak etkin olmayacak. Bu, o zamana kadar hala VBScript'e güveniyorsanız uygulamalarınızın ve süreçlerinizin sorun yaşamasını önlemek için FOD'ları etkinleştirmeniz gerekeceği anlamına gelir. VBScript FOD'ları kullanmaya devam etmeniz gerekiyorsa şu adımları izleyin:

1. Başlat > Ayarlar > Sistem > İsteğe bağlı özellikler'e gidin.
2. Üst kısımdaki "İsteğe bağlı özellik ekle" seçeneğinin yanındaki Özellikleri görüntüle'yi seçin.
3. Arama iletişim kutusuna "VBSCRIPT" yazın ve sonucun yanındaki onay kutusunu seçin.
4. Devre dışı bırakılan özelliği etkinleştirmek için İleri'ye basın.

Resim

Aşama 3

VBScript kullanımdan kaldırılacak. Bu, VBScript'in tüm dinamik bağlantı kitaplıklarının (.dll dosyaları) kaldırılacağı anlamına gelir. Sonuç olarak, VBScript'e dayanan projeler çalışmayı durduracaktır. O zamana kadar önerilen alternatiflere geçiş yapmanızı bekliyoruz.

VBScript'ten Windows PowerShell'e Dönüştürme Kılavuzu - İndirme linki bile çlışmıyor
https://learn.microsoft.com/tr-tr/previ ... v=msdn.10)

Excel'i yüklemeden PowerShell ile Excel'i otomatikleştirin. Windows, Linux ve Mac üzerinde çalışır. Tablolar, Pivot Tablolar, Grafikler ve çok daha fazlasını oluşturmak artık çok daha kolay.
https://github.com/dfinke/ImportExcel

Kaynak :
https://techcommunity.microsoft.com/t5/ ... -p/4148301
Kullanıcı avatarı
root@localhost
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2918
Kayıt: 31 Ağu 2022, 17:51
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 3920 kez
Teşekkür edildi: 3195 kez

Re: Microsoft, 2024 yılının ikinci yarısında VBScript desteğini sonlandıracak

Mesaj gönderen root@localhost »

Yapacakları işi .....

We're sorry, this download is no longer available.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53899
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19703 kez
Teşekkür edildi: 11957 kez

Re: Microsoft, 2024 yılının ikinci yarısında VBScript desteğini sonlandıracak

Mesaj gönderen velociraptor »

Basit bir URL yi düzeltmekten aciz heriflerin çalıştığı ve Hintlilerin yata yata para kazandığı kurum MicroFOS
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Microsoft, 2024 yılının ikinci yarısında VBScript desteğini sonlandıracak

Mesaj gönderen burak35 »

Hazırladığın scriptler artık çalışmayacak mı abi ? Doğru mu anladım ?
mertcan90
Kilobyte4
Kilobyte4
Mesajlar: 786
Kayıt: 02 Eki 2020, 21:13
Teşekkür etti: 716 kez
Teşekkür edildi: 676 kez

Re: Microsoft, 2024 yılının ikinci yarısında VBScript desteğini sonlandıracak

Mesaj gönderen mertcan90 »

burak35 yazdı: 24 May 2024, 16:38 Hazırladığın scriptler artık çalışmayacak mı abi ? Doğru mu anladım ?
Ben de aynı soruyu soracaktım. Bilgisayarımda Sorduma ait birçok Vbscript var.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53899
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19703 kez
Teşekkür edildi: 11957 kez

Re: Microsoft, 2024 yılının ikinci yarısında VBScript desteğini sonlandıracak

Mesaj gönderen velociraptor »

2027 den sonra Windowslarda Vbscript ler çalışmayacak doğrudur. Sordum daki scriptleri zaman içinde Powershell ile kodlayıp exe yapmak gerekecek lakin Powershell , VBscriptin yanında 100 kat ağır çalışan bir okadar da kısıtlı ve hiçbir programlama diline uymayan birşey (Script veya Programlama dili bile diyemiyorum) , Oysa Vbscript direkt Visual basic programlama dilinin komutların kullanıyordu. Yapacak birşey yok malesef. :?:
Kullanıcı avatarı
root@localhost
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2918
Kayıt: 31 Ağu 2022, 17:51
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 3920 kez
Teşekkür edildi: 3195 kez

Re: Microsoft, 2024 yılının ikinci yarısında VBScript desteğini sonlandıracak

Mesaj gönderen root@localhost »

Vbasic kodları , vbscriptleri exe yapabiliriz. Belki başka bir dile çevirebiliriz. Bir bakalım buna. Ben sizin yaptıklarınızı cevirmeyi bir deniyeyim.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Microsoft, 2024 yılının ikinci yarısında VBScript desteğini sonlandıracak

Mesaj gönderen burak35 »

Script neydi ? Script sevgiydi , Script emekti. :( Bilişim katili microsoft...
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53899
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19703 kez
Teşekkür edildi: 11957 kez

Re: Microsoft, 2024 yılının ikinci yarısında VBScript desteğini sonlandıracak

Mesaj gönderen velociraptor »

root@localhost yazdı: 24 May 2024, 18:09 Vbasic kodları , vbscriptleri exe yapabiliriz. Belki başka bir dile çevirebiliriz. Bir bakalım buna. Ben sizin yaptıklarınızı cevirmeyi bir deniyeyim.
Oda olur bak denemek gerek
Kullanıcı avatarı
root@localhost
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2918
Kayıt: 31 Ağu 2022, 17:51
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 3920 kez
Teşekkür edildi: 3195 kez

Re: Microsoft, 2024 yılının ikinci yarısında VBScript desteğini sonlandıracak

Mesaj gönderen root@localhost »

https://www.codeconvert.ai/vb.net-to-csharp-converter

https://converter.telerik.com/

C# a evrilmesi kolay gözüküyor. Sizin scriptler Enyript yapılmış galiba. Basit lerden bir tane source kod atarsanız bana biraz uğraşayım c# a çevirmek için.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53899
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19703 kez
Teşekkür edildi: 11957 kez

Re: Microsoft, 2024 yılının ikinci yarısında VBScript desteğini sonlandıracak

Mesaj gönderen velociraptor »

Ram bilgisi vereni özelden yolladım ;)
Kullanıcı avatarı
root@localhost
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2918
Kayıt: 31 Ağu 2022, 17:51
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 3920 kez
Teşekkür edildi: 3195 kez

Re: Microsoft, 2024 yılının ikinci yarısında VBScript desteğini sonlandıracak

Mesaj gönderen root@localhost »

Biraz uğraşıyım. Bir panel bir buton sonrada butona tıklayınca ram bilgisini getirmeye çalışayım. Eğer olur ise aynı mantıkla çeviririz. Güzel olur. Hem bende pratik yaparım, pas atarım.

Düzenleme : Çeviri ile olacak iş değil. Scriptlerin yaptığı iş başka bir programlama dilinde yazılmalı. Örneğin ram info yu c# da, ona göre tasarlamak gerek. Uğraşıcam.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Microsoft, 2024 yılının ikinci yarısında VBScript desteğini sonlandıracak

Mesaj gönderen burak35 »

Sanırım bu script olayından mağdur olacağız. :/ Öyle yanlış kararlar veriyorlar ki. Hani gelde sövme yani. O scriptler işimizi çok kolaylaştırıyordu.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53899
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19703 kez
Teşekkür edildi: 11957 kez

Re: Microsoft, 2024 yılının ikinci yarısında VBScript desteğini sonlandıracak

Mesaj gönderen velociraptor »

Aslında VBscriptleri Powershell e çeviren bir Proje hazırlayacaktık lakin Oldukça uğraştırıcı birşey gibi görünmüştü , dediğin gibi Komple yeniden yazılması gerekiyor , pek uğraşmaya değmez.
burak35 yazdı: 25 May 2024, 00:42 Sanırım bu script olayından mağdur olacağız. :/ Öyle yanlış kararlar veriyorlar ki. Hani gelde sövme yani. O scriptler işimizi çok kolaylaştırıyordu.
Çoğunu Powershell e çevirebiliriz diye düşünüyorum ama zaman alır elbetteki , zaten son aylarda bazılarını powershell ile yazmaya başlamıştım lakin severek yapılacak bir iş değil
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Microsoft, 2024 yılının ikinci yarısında VBScript desteğini sonlandıracak

Mesaj gönderen burak35 »

Nette biraz araştırmıştım ben. Bana biraz karmaşık geldi.
Cevapla

“Programlama ve Script dilleri” sayfasına dön