Almanya'da devlet, korona aşısının sebep olduğu zarar gerekçesiyle 467 kişiye tazminat ödedi. Ülkede 5 bin 597 başvurunun ise halen incelendiği öğrenildi. Söz konusu haberlerin gündeme gelmesiyle vatandaşlar arama motorlarına yönelerek devlet korona aşısı olanlara tazminat mı ödeyecek, a$ı olanlara devlet para veriyor mu, korona aşısı tazminat başvurusu nasıl yapılır, a$ı olanlar tazminat alabilir mi? Gibi sorulara yanıt aranmaya başlandı.
Sabah’ta yer alan habere göre Almanya'da ilk koronavirüs vakasının kayıtlara geçtiği 27 Ocak 2020 tarihinden bu yana toplam 11 bin 827 kişi, aşının yan etkilerinden ötürü tazminat başvurusunda bulundu. Devlet, 467 başvuruda yan etkiyi kabul etti ve mağdurlara tazminat ödedi. Henüz altı bine yakın başvurunun bilirkişi eksikliği nedeniyle işleme alınmadığı belirtildi.
Kaynaklar :
https://www.sabah.com.tr/avrupa/2024/01 ... -tazminati
https://www.msn.com/tr-tr/haber/other/a ... r-BB1hbLyA


