Çok alıştırma yapmışsan böyle kolaylıkları kendin buluyorsun. Sayı 10 a bölünseydi bir sıfırı atacaktın. 5 e bölünürse bir sıfır at iki ile çarp, ben zaten kullanıyordum. Farkında değildim ahım şahım bir şey olduğundan.
10 ile bölmek çarpmak kolay. Sıfırı ekler veya silersin. 5 10un yarısı o nedenle 2 ile çarpıyor.
Tersi olsaydı 2 ile bölünseydi mesela.
40 / 2 =20 Sıfırı at elinde 4 kaldı 4x5 =20 sonuç aynı. Tabii ki pratik sayılmaz olayı anlatmak için söyledim.
Anladım. Lise öğretmenim de benzer yöntem ile bana yardımcı olmuştu nasıl kolaylaşmıştı hesaplama. Bir ara baya araştırdım benim matematik öğrenme zorluğum varmış.
Böyle farklı, görsel destekli anlatımları daha iyi kavrıyorum.