32 bit win7 pro sp1 kurulu iken windows loader ile etkinleştirme yaptım. Daha sonra Win10 pro 1607 32 bit kurdum , birde baktım ki kendi etkinleştirmiş. Normalde her zaman komut istemi ile konsoldan 3 komut ile etkinleştirme yapardım. Yapana kadar windows etkinleştirimiş gözükmez idi.
Sorum şudur windows loader kullandığımda lisansı bios a mı gömdü ki , win10 kurunca otomatik etkinleştirme yaptı ? Çünkü SSD yi bilgisayardan çıkardım. Bir baktım sağlık 98 den 97 ye düşmüş, bende kusura bakmayın sokarım böyle işe dedim aldım tekrar harici usb kutusuna koydum. Harici olarak kullanayım, o ssd den sistem üzerinde bana fayda gelmiyecek anladım. Eski 7200rpm hdd yi taktım ve 10'u öyle kurdum.
Bu otomatik lisanslama işi kafama takıldı






