Win10 PRO 1607 - Kalıcı Etkinleştirilmiş

Windows 10 ile ilgili bilgi paylaşım alanıdır
Kullanıcı avatarı
root@localhost
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2921
Kayıt: 31 Ağu 2022, 17:51
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 3925 kez
Teşekkür edildi: 3200 kez

Win10 PRO 1607 - Kalıcı Etkinleştirilmiş

Mesaj gönderen root@localhost »

Selamlar, malumunuz üzere elime geçen eski bir dizüstü ile kur kaldır kur kaldır , windowslar ile oynuyorum.

32 bit win7 pro sp1 kurulu iken windows loader ile etkinleştirme yaptım. Daha sonra Win10 pro 1607 32 bit kurdum , birde baktım ki kendi etkinleştirmiş. Normalde her zaman komut istemi ile konsoldan 3 komut ile etkinleştirme yapardım. Yapana kadar windows etkinleştirimiş gözükmez idi.

Sorum şudur windows loader kullandığımda lisansı bios a mı gömdü ki , win10 kurunca otomatik etkinleştirme yaptı ? Çünkü SSD yi bilgisayardan çıkardım. Bir baktım sağlık 98 den 97 ye düşmüş, bende kusura bakmayın sokarım böyle işe dedim aldım tekrar harici usb kutusuna koydum. Harici olarak kullanayım, o ssd den sistem üzerinde bana fayda gelmiyecek anladım. Eski 7200rpm hdd yi taktım ve 10'u öyle kurdum.

Bu otomatik lisanslama işi kafama takıldı :mrgreen:

Resim
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53916
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19729 kez
Teşekkür edildi: 11967 kez

Re: Win10 PRO 1607 - Kalıcı Etkinleştirilmiş

Mesaj gönderen velociraptor »

Aynen öyle birkaç bilgisayarda vakti zamanında o aracı kullanmıştım , O kişiler halen Windows 11 lerini bile bu lisans ile sorunsuz kullanıyor.
:kafasalla:
Kullanıcı avatarı
Ensatech
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1173
Kayıt: 22 May 2006, 19:07
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 85 kez
Teşekkür edildi: 190 kez

Re: Win10 PRO 1607 - Kalıcı Etkinleştirilmiş

Mesaj gönderen Ensatech »

Yakın zamanda bu yöntemi bağlayabilecek bir yükseltme ile geçişin duracağı ile ilgili haber okumuştum.
Bu yöntemden bahsettiğim içerik kaldırılmıştı mesela.
Kullanıcı avatarı
root@localhost
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2921
Kayıt: 31 Ağu 2022, 17:51
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 3925 kez
Teşekkür edildi: 3200 kez

Re: Win10 PRO 1607 - Kalıcı Etkinleştirilmiş

Mesaj gönderen root@localhost »

10 da ve eski sürüm 10larda kullanılabilmesi güzel. Kms ve konsolla uğraşmam artık. :) Ensatech kanalına abone oldum. Güzel içeriklerin var faydalanalım.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17561
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11784 kez

Re: Win10 PRO 1607 - Kalıcı Etkinleştirilmiş

Mesaj gönderen burak35 »

Yanlış hatırlamıyorsam bildiğim kadarıyla bu lisanslama olayının depolama birimleriyle alakası yoktu.
Etkinleştirme yapıldığı zaman Lisans, Daha Yeni nesil sayılabilecek uefi gpt destekli anakartlara gömülüyordu.
Daha yeni nesil sayılabilecek cihazlar örneğin usb 3.0 desteği uefi gpt desteği olan,
Bi kere etkinleştirme yapılınca lisansı anakarta gömülen ve yine yaklaşık 10 sene kadar önce Windows 8 ile satışa çıkan cihazlardı.
Ama sendeki cihazda bendeki gibi eski. Burada ilginç olan otomatik etkinleştirmeyi nasıl yaptığı?
Sanıyorum ki sendeki cihaz Windowsun bir pro sürümü ile satılmış.
Sende onu daha üst sürüm olan bi pro sürüm işletim sistemine formatlamışsın yada yükseltmişsin. Böylece Lisansı kendiliğinden etkinleşmiş.
Mesela ben bilgisayarımı 2010 ocakta teknosadan Win 7 Home premium ile satın aldım. Buna orjinal dvd ile format attığımda etkinleşmiş oluyordu.
Ama Ultimate kurduğumda etkinleşmiyordu. Bende bikaç kez mecbur kalıp loader kullandım. Ve sorunsuz etkinleşti.
Eğer bende senin gibi Yapsaydım, Win 7 home premium ile satılan cihazımı Herhangi bir Windows 10 Home ile formatlasaydım,
Belki seninkisi gibi otomatik etkinleşebilirdi. Ama hiç denemedim. O yüzden bende olurmu %100 Emin değilim.
Bence öyle o şekilde kullanmaya devam et. Fazladan niye uğraşasın ki. Güzel bi sürpriz olmuş ayrıca. :) Win 10 1607 Pro gayet güzel zaten.
Kullanıcı avatarı
root@localhost
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2921
Kayıt: 31 Ağu 2022, 17:51
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 3925 kez
Teşekkür edildi: 3200 kez

Re: Win10 PRO 1607 - Kalıcı Etkinleştirilmiş

Mesaj gönderen root@localhost »

Vista ultimate lisansı var. Uefi yok eski nesil legancy bios. Tpm var. Bakalım bir iki defa başka sürüm win10 pro kurayım. Etkinlescek mi merak ettim.

Dediklerin mantıklı :-)
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53916
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19729 kez
Teşekkür edildi: 11967 kez

Re: Win10 PRO 1607 - Kalıcı Etkinleştirilmiş

Mesaj gönderen velociraptor »

Ensatech yazdı: 07 Eki 2023, 14:25 Yakın zamanda bu yöntemi bağlayabilecek bir yükseltme ile geçişin duracağı ile ilgili haber okumuştum.
viewtopic.php?t=220428
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17561
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11784 kez

Re: Win10 PRO 1607 - Kalıcı Etkinleştirilmiş

Mesaj gönderen burak35 »

Vista ve Win 7 nin ultimate i Windows 10 un Pro suna denk geliyordu sanırım bundan mı etkinleşti acaba?
Yada Tpm den dolayı etkinleşmiş olabilir mi ki? :?:
Kullanıcı avatarı
burakhi
Kilobyte4
Kilobyte4
Mesajlar: 743
Kayıt: 13 Ara 2020, 23:16
Teşekkür etti: 285 kez
Teşekkür edildi: 318 kez

Re: Win10 PRO 1607 - Kalıcı Etkinleştirilmiş

Mesaj gönderen burakhi »

Emin değilim ama içimden bir his gelecekte windowsun ücretsiz olacağını söylüyor ofis vb. programlar ücretli olmaya devam edecek...

Çünkü big data daha kârlı :-D
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53916
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19729 kez
Teşekkür edildi: 11967 kez

Re: Win10 PRO 1607 - Kalıcı Etkinleştirilmiş

Mesaj gönderen velociraptor »

Hah bak o mantıklı işte :arrow:
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17561
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11784 kez

Re: Win10 PRO 1607 - Kalıcı Etkinleştirilmiş

Mesaj gönderen burak35 »

Keşke Windows ücretsiz olsa. Ama benim tahminim öyle olmayacağı yönünde. Yada en azından eski keyleri kabul etseler.
Herkes herşeye rahat erişemiyor çünkü. Kutulu key en son baktığımda 2 3 bin Tl civarıydı. Sitelerde satılanlarda pahalılandı artık. :/
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53916
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19729 kez
Teşekkür edildi: 11967 kez

Re: Win10 PRO 1607 - Kalıcı Etkinleştirilmiş

Mesaj gönderen velociraptor »

ben her keyi 10$ a bulabiliyorum internetten haa nekadar güvenilir derseniz bugüne kadar sorun çıkmadı.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17561
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11784 kez

Re: Win10 PRO 1607 - Kalıcı Etkinleştirilmiş

Mesaj gönderen burak35 »

Biara baya bi ucuzdu keyler. Önce 70 80 falan oldu sonrada biraz daha arttı. Şuan 150 200 olmuştur belki.
Sanırım alıp satan firmalar topluca alıyor ve tek tek satıyor. Galiba böyle daha karlı nette al sat yapan firmalar için.
Kullanıcı avatarı
ozgutozkan
Kilobyte4
Kilobyte4
Mesajlar: 682
Kayıt: 27 Mar 2022, 20:07
Teşekkür etti: 164 kez
Teşekkür edildi: 248 kez

Re: Win10 PRO 1607 - Kalıcı Etkinleştirilmiş

Mesaj gönderen ozgutozkan »

Windows ücretsiz olsa işlem başı reklam izlettiriir. Program açmak 1 reklam, programı yönetici olarak açmak 2 reklam.
Kullanıcı avatarı
Ensatech
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1173
Kayıt: 22 May 2006, 19:07
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 85 kez
Teşekkür edildi: 190 kez

Re: Win10 PRO 1607 - Kalıcı Etkinleştirilmiş

Mesaj gönderen Ensatech »

Yöntem 10 da çalışmaya devam ediyor görünüyor.


11 için denemedim lakin mümkünse fiziksel olarak kurup lisansın Mic toolkit ile yedeğini alın veya etkinken mail hesabınızla sistemi eşleyin dursun.
Cevapla