Boot ekranında ekran okuyucusu çalışmıyor
- Email Bot
- Kilobyte2

- Mesajlar: 397
- Kayıt: 20 Mar 2022, 23:50
- Teşekkür etti: 2 kez
- Teşekkür edildi: 35 kez
Boot ekranında ekran okuyucusu çalışmıyor
Merhaba, konuyla ilgisiz bir soru olacak ama bunu sormak istiyorum: Bunu size nasıl izah edeceğimi bilmiyorum ama mesele şu: Windows 10, 2017'den itibaren, boot ekranında kendi ekran okuyucusunun konuşmasına izin veriyor. Bu da biz görme engellilerin kolayca format atmamızı sağlıyor. Ancak, elimdeki cihaza özgü yaşadığım bir sorun var: Eğer realtek sürücüsünü yüklersem, boot ekranında ekran okuyucuyu çağırdığımda, açılmasına rağmen, konuşmasına rağmen hiçbir şekilde ne bilgisayarın dahili hoparlöründen ne de kulaklığımdan ses alamıyorum. Bunu her realtek sürücüsüne sahip olan da yaşamıyor üstelik, bu sorunu ben yaşıyorum. Üstelik realtek sürücümü de sürekli güncelliyorum, ancak ne windows 10'da ne de 11'de kesinlikle ses alamıyorum boot ekranında. Çare olarak ya harici ses kartı takıyorum veya windowsu çökertiyorum ses duyabilmek için boot ekranında. Windowsu çökertince hiçbir sürücü göremediğinden, olması gerektiği gibi ses alabiliyorum. Bu konuda ne yapabilirim, bilinen bir sorun olmadığından bununla ilgili bir şey de yapılmıyor, gerçekten çok sıkıntı oluyor bu bana. Her yıl gelen isoları indirip temiz kurulum yapıyorum, her format atacağım zaman ya harici ses kartıyla ya da windowsu çökerterek format atmak zorundayım USB bellek içerisindeki isoyla.
- TRWE_2012
- Zettabyte1

- Mesajlar: 15186
- Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 2514 kez
- Teşekkür edildi: 5327 kez
Re: Boot ekranında ekran okuyucusu çalışmıyor
O zaman mantığı ters'ten işletelim...Email Bot yazdı: 24 Nis 2023, 22:00 Windows 10, 2017'den itibaren, boot ekranında kendi ekran okuyucusunun konuşmasına izin veriyor. Her yıl gelen isoları indirip temiz kurulum yapıyorum.
Windows 10'un 2017'den önceki sürümünün en kararlı Windows10 sürümünü kullanmalısınız.
- root@localhost
- Gigabyte3

- Mesajlar: 2924
- Kayıt: 31 Ağu 2022, 17:51
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 3927 kez
- Teşekkür edildi: 3205 kez
- TRWE_2012
- Zettabyte1

- Mesajlar: 15186
- Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 2514 kez
- Teşekkür edildi: 5327 kez
Re: Boot ekranında ekran okuyucusu çalışmıyor
Bu özel ve değerli insanlar için (onlara görme engelli demek benim içimi sızlatıyor ve bu kelimeyi kendimce uygun bulmadığımdan "özel insanlar" diyorum, böylesi daha iyi, saygılı) bir web sitesi içinde Windows kurulumu da var.
https://dunyayaseslen.com/ses/windows
https://dunyayaseslen.com/ses/windows
- root@localhost
- Gigabyte3

- Mesajlar: 2924
- Kayıt: 31 Ağu 2022, 17:51
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 3927 kez
- Teşekkür edildi: 3205 kez
Re: Boot ekranında ekran okuyucusu çalışmıyor
Arkadaşımızı yeteneği ve azminden dolayı tebrik ediyorum. Dezavantajı olmayan bazı insanlar bile onun yaptıklarını yapamıyorlar.
Teknolojiyi ve yeni sürümleri takip edip ,temiz kurulum yapıyor anladığım kadarıyla . WindowsHopper denilebilir.
Umuyorum bir yolunu buluruz.
Teknolojiyi ve yeni sürümleri takip edip ,temiz kurulum yapıyor anladığım kadarıyla . WindowsHopper denilebilir.
Umuyorum bir yolunu buluruz.
- TRWE_2012
- Zettabyte1

- Mesajlar: 15186
- Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 2514 kez
- Teşekkür edildi: 5327 kez
Re: Boot ekranında ekran okuyucusu çalışmıyor
İnşallah buluruz....root@localhost yazdı: 24 Nis 2023, 22:54 Arkadaşımızı yeteneği ve azminden dolayı tebrik ediyorum. Dezavantajı olmayan bazı insanlar bile onun yaptıklarını yapamıyorlar.
Teknolojiyi ve yeni sürümleri takip edip ,temiz kurulum yapıyor anladığım kadarıyla . WindowsHopper denilebilir.
Umuyorum bir yolunu buluruz.
-
Harun.1345
- Bit

- Mesajlar: 4
- Kayıt: 24 Nis 2023, 23:08
- Teşekkür edildi: 8 kez
Re: Boot ekranında ekran okuyucusu çalışmıyor
TRWE_2012 yazdı: 24 Nis 2023, 22:27O zaman mantığı ters'ten işletelim...Email Bot yazdı: 24 Nis 2023, 22:00 Windows 10, 2017'den itibaren, boot ekranında kendi ekran okuyucusunun konuşmasına izin veriyor. Her yıl gelen isoları indirip temiz kurulum yapıyorum.
Windows 10'un 2017'den önceki sürümünün en kararlı Windows10 sürümünü kullanmalısınız.
Üzgünüm ama, bu öneriniz bir çözüm değil. Çünkü belirttiğiniz yapının öyle bir özelliği yok ki, tersten düşünmek bir çözüm olsun. Ayrıca bu yapıyı, güncel olmayı prensip edindiğim için, hatta güncel olmak bende bir hastalık halinde de diyebiliriz... Bu yapıyı böyle bir özelliği olsa da yüklemem. Bu sorunun sürücümden kaynaklandığını biliyorum. Bu sorunu çözebilmek için realtek sürücümün yüklenmesini engellemek için ne var ne yok denedim, pro kullanmama rağmen ve yerel grup ilkesi düzenleyiciden sürücülerin yüklenmesini kapatabiliyorsunuz demelerine rağmen bu da işe yaramadı. Windows update'de, yüklenmiyor gibi görünüyor, ama arka plânda yükleniyor. Ne yazık ki windows sürücü yükleme işini biz kullanıcıların tercihine bırakmıyor! Bilgisayarı internete bağlar bağlamaz, gerek arka plânda gerek de update üzerinden yükleniyor, hiçbir şey bunun önüne geçemiyor! Şaka gibi ama, güncel windowsu temiz kurulumla yükleyebilmem için, kurulu windowsu çökertmem gerekiyor.
-
Harun.1345
- Bit

- Mesajlar: 4
- Kayıt: 24 Nis 2023, 23:08
- Teşekkür edildi: 8 kez
Re: Boot ekranında ekran okuyucusu çalışmıyor
TRWE_2012 yazdı: 24 Nis 2023, 22:53 Bu özel ve değerli insanlar için (onlara görme engelli demek benim içimi sızlatıyor ve bu kelimeyi kendimce uygun bulmadığımdan "özel insanlar" diyorum, böylesi daha iyi, saygılı) bir web sitesi içinde Windows kurulumu da var.
https://dunyayaseslen.com/ses/windows
Anlayışınız için teşekkür ederim, ancak, bu söz (gözlerin görme işlevini yerine getirememesi) anlamında kullanıldığı için, bence böyle söylenmesinde bir sakınca yok. Bizlerin de bir şekilde tanımlanması gerektiği zamanlar oluyor. Bu kelime yine iyi, birkaç yıl öncesine kadar (görme özürlü) sözcükleri kullanılıyordu. Tabii buna da hüsn-ü zanda bulunup insanları yargılamadan iyi düşünmek gerekiyor, hemen o mânâda almamak gerekiyor ancak, (engelli) sözcüğü (özürlü) sözcüğünden çok daha kibar bence.
Bu arada paylaştığınız link için teşekkür ediyorum, ancak, Microsoft'un hazırladığı windows'la temiz kurulum yapmak daha iyi, en azından temiz bir şekilde geliyor ve ihtiyacınız olan programları siz yüklüyorsunuz. Ama bu arkadaşların hazırladıkları isolarda işimize yarayacağını düşündükleri şeyleri ekliyorlar, tabii herkesin ihtiyacı farklı olduğundan, ekstra şeyleri kaldırmak ihtiyacı doğuyor.
-
Harun.1345
- Bit

- Mesajlar: 4
- Kayıt: 24 Nis 2023, 23:08
- Teşekkür edildi: 8 kez
Re: Boot ekranında ekran okuyucusu çalışmıyor
TRWE_2012 yazdı: 24 Nis 2023, 22:56İnşallah buluruz....root@localhost yazdı: 24 Nis 2023, 22:54 Arkadaşımızı yeteneği ve azminden dolayı tebrik ediyorum. Dezavantajı olmayan bazı insanlar bile onun yaptıklarını yapamıyorlar.
Teknolojiyi ve yeni sürümleri takip edip ,temiz kurulum yapıyor anladığım kadarıyla . WindowsHopper denilebilir.
Umuyorum bir yolunu buluruz.
Aslında, kod yazarak program üretebilen arkadaşların bilgisi yanında benim bilgim hiç bir şey. Benim teknolojiye yönelik bir ilgim var, bu da, beni bunlarla uğraşmaya teşvik etti. En azından yazılımsal olarak bir problem yaşadığımda kendi başımın çaresine bakabiliyorum. Ancak eksikliğim şu ki; donanım kısmında tamamen çöp durumdayım.
- TRWE_2012
- Zettabyte1

- Mesajlar: 15186
- Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 2514 kez
- Teşekkür edildi: 5327 kez
Re: Boot ekranında ekran okuyucusu çalışmıyor
Aklıma 'da bir çözüm gelmiyor ki önereyim, bu Microsoft , gerçekten insanın canını çok ama çok sıkıyor ....(beni de kızdırıyor.)Harun.1345 yazdı: 24 Nis 2023, 23:44TRWE_2012 yazdı: 24 Nis 2023, 22:53 Bu özel ve değerli insanlar için (onlara görme engelli demek benim içimi sızlatıyor ve bu kelimeyi kendimce uygun bulmadığımdan "özel insanlar" diyorum, böylesi daha iyi, saygılı) bir web sitesi içinde Windows kurulumu da var.
https://dunyayaseslen.com/ses/windows
Anlayışınız için teşekkür ederim, ancak, bu söz (gözlerin görme işlevini yerine getirememesi) anlamında kullanıldığı için, bence böyle söylenmesinde bir sakınca yok. Bizlerin de bir şekilde tanımlanması gerektiği zamanlar oluyor. Bu kelime yine iyi, birkaç yıl öncesine kadar (görme özürlü) sözcükleri kullanılıyordu. Tabii buna da hüsn-ü zanda bulunup insanları yargılamadan iyi düşünmek gerekiyor, hemen o mânâda almamak gerekiyor ancak, (engelli) sözcüğü (özürlü) sözcüğünden çok daha kibar bence.
Bu arada paylaştığınız link için teşekkür ediyorum, ancak, Microsoft'un hazırladığı windows'la temiz kurulum yapmak daha iyi, en azından temiz bir şekilde geliyor ve ihtiyacınız olan programları siz yüklüyorsunuz. Ama bu arkadaşların hazırladıkları isolarda işimize yarayacağını düşündükleri şeyleri ekliyorlar, tabii herkesin ihtiyacı farklı olduğundan, ekstra şeyleri kaldırmak ihtiyacı doğuyor.
-
Harun.1345
- Bit

- Mesajlar: 4
- Kayıt: 24 Nis 2023, 23:08
- Teşekkür edildi: 8 kez
Re: Boot ekranında ekran okuyucusu çalışmıyor
TRWE_2012 yazdı: 25 Nis 2023, 00:16Aklıma 'da bir çözüm gelmiyor ki önereyim, bu Microsoft , gerçekten insanın canını çok ama çok sıkıyor ....(beni de kızdırıyor.)Harun.1345 yazdı: 24 Nis 2023, 23:44TRWE_2012 yazdı: 24 Nis 2023, 22:53 Bu özel ve değerli insanlar için (onlara görme engelli demek benim içimi sızlatıyor ve bu kelimeyi kendimce uygun bulmadığımdan "özel insanlar" diyorum, böylesi daha iyi, saygılı) bir web sitesi içinde Windows kurulumu da var.
https://dunyayaseslen.com/ses/windows
Anlayışınız için teşekkür ederim, ancak, bu söz (gözlerin görme işlevini yerine getirememesi) anlamında kullanıldığı için, bence böyle söylenmesinde bir sakınca yok. Bizlerin de bir şekilde tanımlanması gerektiği zamanlar oluyor. Bu kelime yine iyi, birkaç yıl öncesine kadar (görme özürlü) sözcükleri kullanılıyordu. Tabii buna da hüsn-ü zanda bulunup insanları yargılamadan iyi düşünmek gerekiyor, hemen o mânâda almamak gerekiyor ancak, (engelli) sözcüğü (özürlü) sözcüğünden çok daha kibar bence.
Bu arada paylaştığınız link için teşekkür ediyorum, ancak, Microsoft'un hazırladığı windows'la temiz kurulum yapmak daha iyi, en azından temiz bir şekilde geliyor ve ihtiyacınız olan programları siz yüklüyorsunuz. Ama bu arkadaşların hazırladıkları isolarda işimize yarayacağını düşündükleri şeyleri ekliyorlar, tabii herkesin ihtiyacı farklı olduğundan, ekstra şeyleri kaldırmak ihtiyacı doğuyor.
Siz elinizden geleni yaptınız. Teşekkür ederim vaktinizi ayırdığınız için. Çözüm bulunamamış olsa da, bu anlayışınız ve uğraşınız benim için çözümden daha kıymetli. Evet, gerçekten Microsoft'un bazı politikaları can yakıyor. 2009 üretim bir donanımım vardı intel işlemcili. Ssd taktırdım belleğim de 4 gb'nin üzerindeydi, 10-11 kurabiliyordum ancak artık işlemci yeteri kadar performans sağlayamadığı için donanımımı değiştireyim dedim, mağazaya ne alacağımı bilerek gitmiştim, kafamda birkaç marka vardı. Özellikleri de belirlemiştim, istediğime uygun ihtiyacımı karşılayabilecek donanım bulabildim. Elimdeki cihaz Asus, intel işlemcili 10. nesil. Ağız tadıyla rahat rahat sorunsuz keyifli kullanımlar yaşayacağımı düşünürken, sağolsun, Microsoft en olmadık yerden vurdu. Haa, burada bahsettiğim sadece yaşadığım sorunlardan bir tanesi sadece. Daha Windows 11 yüzünden neler yaşadım neler, sırf güncel olmak sevdasına başıma gelmeyen sorun kalmadı. Ses sürücü uyumsuzluğum vardı kulaklık taktığımda onu bir şekilde çözdüm, Başka bir sürücüme güncelleme gelmişti update üzerinden onu arka plânda yapmış bildirim gönderdi güncellemeler yapıldı cihazınızı yeniden başlatın diye, yeniden başlattım ve windows 11 bir daha açılmadı. Windows 11 bildiğiniz çöktü! İçinde verilerim vardı, onları kurtarmak için yapmadığım şey kalmadı, C'yi biçimlendirmeyerek windows 11 üzerine windows 11 kurdum, dosyalarımı alıp, c'yi biçimlendirerek tekrar temiz kurulum yaptım. Yemin ediyorum, eski cihazımın sürücüsü falan tanınmadığı için daha rahattım! Yavaşlık hissettirmese kullanacağım!
