Ard Arda değil art Arda imiş - Tdk

Diğer bölümler ile alakasız konular buraya
Cevapla
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53895
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19700 kez
Teşekkür edildi: 11956 kez

Ard Arda değil art Arda imiş - Tdk

Mesaj gönderen velociraptor »

https://sozluk.gov.tr/

ardı sıra
ardı ardına
ardışık

Lakin TDK ya göre Art Arda
Ard Arda kullanım şeklinin doğru kullanım olması gerekiyor. Ben de o şekilde kullanmaya ve yazmaya devam edeceğim. :-)

Ne diyeyim , komik ötesi , az biraz mantık
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Ard Arda değil art Arda imiş - Tdk

Mesaj gönderen burak35 »

Bende Ard Arda diye biliyordum. Meğersem Art Arda olacakmış ilginç. Neyse çok kafaya takmayalım. :)
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53895
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19700 kez
Teşekkür edildi: 11956 kez

Re: Ard Arda değil art Arda imiş - Tdk

Mesaj gönderen velociraptor »

Herşeyin cılkını çıkarmışlar , TDK yanlış ;
Ardına Bakma mı denir Artına bakma mı denir :-) heriflerin kelime kökeninden haberleri yok, Kimin hamili kartı ile TDK ya kapak atan biri yazdı acaba.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Ard Arda değil art Arda imiş - Tdk

Mesaj gönderen burak35 »

Haklısın abi bencede "Ardına" bakma denir elbette. Ama niye Tdk ya böyle girmemiş bende anlayamadım. :-)
ogzhn
Byte1
Byte1
Mesajlar: 44
Kayıt: 19 Oca 2023, 23:21
Teşekkür etti: 133 kez
Teşekkür edildi: 37 kez

Re: Ard Arda değil art Arda imiş - Tdk

Mesaj gönderen ogzhn »

art kökeninden ı sesi ekiyle yumuşama(t-d) olarak ardı-... hali kullanılagelen. İkilime ve doğadaki sesle uyumluluk açısından ikilinin birini art diğerini arda olarak kullanımını pratik bulmam. Günlük yaşamda da pek kabul görüp kullanılacağını düşünmüyorum. Hatta hasta-hane den hastaneye gibi ses düşmesine gerek olmadan 'ardarda' olur bu : )
Cevapla