Titan Linux

Linux ve Unix tabanli isletim sistemlerini hep beraber tanıyıp öğreneceğiz.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53941
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19764 kez
Teşekkür edildi: 11981 kez

Titan Linux

Mesaj gönderen velociraptor »

Resim

Titan Linux, Debian Stable üzerine kurulmuş tamamen yeni bir dağıtımdır. Kutudan çıkar çıkmaz çok çeşitli donanım desteği ile kullanılabilirlik ve performansa odaklanan, tamamen işlevsel ancak minimal bir KDE masaüstü deneyimidir. Bu dağıtım, kullanıcı düşünülerek tasarlanmıştır ve belirli meta paketlere bağımlılığı ortadan kaldırarak onu genel olarak daha kararlı bir sistem haline getirir. Titan Linux, Debian deneyimine benzersiz bir yaklaşımdır.

Kurulum

Titan Linux kurulumu, Calamares kurulum yardımcı programını kullanır İstediğiniz sürücüyü seçmeniz ve oradaki mevcut Ubuntu kurulumunu değiştirmeniz sadece birkaç dakika sürecektir. Kurulum normalden birkaç dakika daha uzun sürüyor; ama bu SSD'ye yüklerseniz yavaş sayılmaz, belki de en fazla 10-15 dakika

Dahil edilen Yazılım ve Özellikler

Titan Linux'un menü öğeleri az sayılır . Titan Linux'un masaüstü ortamı için KDE Plazma kullanmasına rağmen, kurulu tüm uygulamaların beklediğiniz KDE araçları yoktur. Örneğin, resim görüntüleyici LXImage'dır. Titan Linux'un bir başka ilginç özelliği, "Titan Araç Kutusu" menü öğesidir. İçeride, birçok kişinin faydalı bulabilirsiniz mesela ;

Ağ hizmetini yeniden başlatma düğmesi
Takas temizleme düğmesi
Application Terminator
Web tarayıcılarına,
Takasınızın agresifliğini değiştirme yeteneğine sahip Titan Tweak Tool...

sistem beklenenden biraz daha fazla kaynak kullanmasına rağmen çok hızlıdır. Firefox üç sekme açık, LibreOffice Writer, LXImage boşta açık, Dolphin açık ve Sistem Monitörü açıkken, CPU'm ortalama %4-6, ancak rastgele artışlar oldukça sık %12'ye kadar çıkıyor , ve 3GB RAM li bir sistemde Test edilmiş


https://techcafe757.wixsite.com/titanlinux
Kullanıcı avatarı
zirvedeneme
Kilobyte2
Kilobyte2
Mesajlar: 302
Kayıt: 14 Nis 2022, 13:05
Teşekkür etti: 71 kez
Teşekkür edildi: 122 kez

Re: Titan Linux

Mesaj gönderen zirvedeneme »

konu için teşekkürler
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: Titan Linux

Mesaj gönderen burak35 »

İlledelinux diye bir proje vardı galiba. Onu hatırlattı bana ilginç.
Geçen gün de rüyamda Linux mint kurmuş kurcalıyordum iyimi? :-D Kafayı yedirttiler en sonunda bana :mrgreen:
Kullanıcı avatarı
wonder
Kilobyte2
Kilobyte2
Mesajlar: 380
Kayıt: 13 Eyl 2021, 16:43
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 181 kez
Teşekkür edildi: 107 kez

Re: Titan Linux

Mesaj gönderen wonder »

:-D :yupii:
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15194
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2517 kez
Teşekkür edildi: 5333 kez

Re: Titan Linux

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

GNU-Linux Mint Dağıtımın, yerini hiçbir dağıtım tutamaz....(Windows'a en çok benzeyen sistem mekanizması)

GNU-Linux Titan'ın adını duydum ama pek önemsemedim.Neyi belirsüz dağıtımlar....
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15194
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2517 kez
Teşekkür edildi: 5333 kez

Re: Titan Linux

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

burak35 yazdı: 07 Haz 2022, 17:19 İlledelinux diye bir proje vardı galiba. Onu hatırlattı bana ilginç.
Geçen gün de rüyamda Linux mint kurmuş kurcalıyordum iyimi? :-D Kafayı yedirttiler en sonunda bana :mrgreen:
Bak burada niçin arazi olduğunu yazmış ve hatta ben orada birisiyle kavga'ya girmişim...Ve uyarı almışsız....

Kod: Tümünü seç

https://forum.debian.org.tr/index.php?PHPSESSID=ccs64kc6s21qdgqirntm2v22uj&topic=11243.msg28294#new
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: Titan Linux

Mesaj gönderen burak35 »

Hayat kısa dünya fani, Hangi nedenle olursa olsun, Kavga Etmeye gerek yok. Alternatif her zaman iyidir bence 8)
Bakarsın bir gün Linux'un kullanım oranı baya baya artar, Kim bilir.. :-)
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15194
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2517 kez
Teşekkür edildi: 5333 kez

Re: Titan Linux

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

burak35 yazdı: 07 Haz 2022, 18:44 Hayat kısa dünya fani, Hangi nedenle olursa olsun, Kavga Etmeye gerek yok. Alternatif her zaman iyidir bence 8)
Bakarsın bir gün Linux'un kullanım oranı baya baya artar, Kim bilir.. :-)

Vallahi benim için öneml değil GNU-Linux kullanım oranı artmış yada artmamış olması.Ben kullanıyorum (yaklaşık 10 sene'dir) ve de mutluyum kullanmaktan.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: Titan Linux

Mesaj gönderen burak35 »

Ekran kartı bozuk olduğu için biosu değişmiş bir bilgisayarda Linux Mint Çaılışır mı acaba ? Merak ettim.
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Titan Linux

Mesaj gönderen shampuan »

Bios değişiminin etkileyeceğini sanmam. Linux mint kuracaksan Ubuntu tabanlı olanı değil de debian tabanlı olanı yani LMDE kurmanı öneririm.

“Yine de sen bilirsin” demiş üstat Özdemir asaf, lavinia şiirinde.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15194
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2517 kez
Teşekkür edildi: 5333 kez

Re: Titan Linux

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

burak35 yazdı: 08 Haz 2022, 18:22 Ekran kartı bozuk olduğu için biosu değişmiş bir bilgisayarda Linux Mint Çaılışır mı acaba ? Merak ettim.
Neden çalışmasın...Deneyimlemeden bir çıkarıma gitmek zordur.Mint'in LDME versiyonu, sadece Debian dağıtımını taban dağıtım olarak esas alır.Bu görünürde iyi gibidir ama gerçekte görünen zahiridir.

Eğer LMDE tabanlı bir dağıtıma bir üçüncü parti depo adresi eklemeye çalışırsan , hata alırsın.Debian Geliştirme Ekibi, üçüncü parti geliştirici depo adresleri eklenmesine asla sıcak bakmamaktadır.Çünkü stable (kararlı) yapıyı bozacağı endişesi hakimdir.

Ama Ubuntu tabanlı bir Linux Mint dağıtımında böyle bir sorun yoktur.
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Titan Linux

Mesaj gönderen shampuan »

O zaman ubuntu tabanlı kursun. Hem onda masaüstü çeşiti de çok.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: Titan Linux

Mesaj gönderen burak35 »

Bana Windows 7 ye en çok benzeyen lazım. Yabancılık çekmemek için. Çünkü çok fazla uğraşmak istemiyorum.
Malum terminal olayı var. Bir kere kurmalıyım ve öyle kalmalı. Windows 7 deki gibi. Gerçi Windowslarda Cmd ye bile hiç işim düşmedi.
Belki bir kaç kez Windows 7 de kullanmışımdır hatırlamıyorum.
En büyük soru işareti 12 senelik 2010 dan kalma eski donanımları olan eski bir cihazda sorunsuz çalışır mı? Asıl soru bu.
Çünkü cihaz Casper. Windowsun ciğerini bildiğim için sorunumu genelde çözdüm şükür, Zaten 98 den beri windows kullanıyorum.
Ama Linux? Çok emin değilim. Baya bi araştırdım izledim. Artıları yadsınamaz.
Cinnamon Mate Ve Xfce var. Acaba hangisi bana uygun? Aradığım özellikler belli Zaten. Cpu Ram Disk en az kullanan olmalı.
Bir de Ssd'den ne kadar alan ayırmalıyım?
Mesela 120 lik Ssd'mde Win 10 pro 1709 11.6 Gb alan kaplıyor. Boş alan 99.6 Mesela 20-30 Gb Alan ayırsam yeter mi?
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Titan Linux

Mesaj gönderen shampuan »

Linux kurmayın ona. 2010 çok erken bir tarih. İlla denemek isterseniz pardus xfce deneyebilirsiniz. Hiçbir şeyin garantisini veremiyorum ama.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: Titan Linux

Mesaj gönderen burak35 »

İşte dediğim gibi cihaz çok eski.
Bir arkadaşım Laptopu yeni aldığım zamanlarda yaklaşık 10 sene önce Pardus kur dedi.
İmajını bile indirdim Flasaha yazdım sonrada "Aman boşver diyip kaldırmıştım"
Mint'ten ; Cinnamon Mate yada Xfce iş görmez mi acaba ?
Cevapla

“Linux ve Unix tabanli isletim sistemleri” sayfasına dön