
Masaüstü sağ tık menüsü kopyala yapıştır sorunu - Çözüldü
-
harrun
- Byte1

- Mesajlar: 41
- Kayıt: 29 Ağu 2016, 16:20
Masaüstü sağ tık menüsü kopyala yapıştır sorunu - Çözüldü
selam dostlar,, masaüstüne bir klasör kopyaladığım zaman işim bittikten sonra o klasörü silmeme rahmen hala sağ tık menüsünde 'Yapıştır ve Kısayol yapıştır' seçenekleri aktif gözüküyor. windows gezgini (explorer.exe) yeniden başlatıyorum yine silinmiyor anca bilgisayarı yeniden başlatacağımda o zaman anca siliniyor,,birde ccleaner ile temizlik yapınca siliniyor nasıl siliniyorsa artık onu bende anlamadım. bu dediğim sorun windows 10'dada düzeltilmedi hala devam ediyor. basit olarak bu dediğim sorunu nasıl anlarsınız mesela belgeler klasöründen veya c dizininden boyutu küçük olan bir dosyayı masaüstüne kopyalayın ve sonra silin, silindikten sonra hala sağ tık menüsünde 'Yapıştır ve Kısayol yapıştır' seçeneklerinin aktif olduğunu göreceksiniz. normalda kopyalanan dosya silindiği zaman oradaki seçenekler basif gözükmesi lazım yani hafif silik gözükmesi lazım.bu sorunu yüklediğim resime bakarak daha iyi anlayabilirsiniz. admin kardeş bu masaüstünü yenilemek için bir bat dosyası yapamazmıyız acaba ???


- armorking
- Megabyte1

- Mesajlar: 877
- Kayıt: 27 Oca 2008, 18:54
Re: masaüstü sağ tık menüsü kopyala yapıştır sorunu
bu sorun değil. önemseme. belki windows kopyalarken onu önbellek gibi bir yere kaydediyor.sonrasında farklı yerlere de yapistirman icin olabilir.
-
harrun
- Byte1

- Mesajlar: 41
- Kayıt: 29 Ağu 2016, 16:20
Re: masaüstü sağ tık menüsü kopyala yapıştır sorunu
silindiği için sonra yapıştırmayı denesende olmuyor yani bulunamıyor diyor onuda denedim,, hem ben bu sorunu çözmek için açtım bu konuyu bilenler varsa yardımcı olsun.
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53916
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19732 kez
- Teşekkür edildi: 11968 kez
Re: masaüstü sağ tık menüsü kopyala yapıştır sorunu
Sağ tuş hafızası belirli bir süre sonunda otomatik kendini temizler , mesela resimdeki yapıştır kısmı aktifliğini 1-2 dk sonra kendiliğinden yitirecektir , (nedense Microsoft böyle kodlamış) ama anında bu hafızayı temizlemek istersen aşağıdaki kodları kullanabilirsin
Üstteki kodları 3 farklı şekilde kullanabilirsin
1. Masaüstüne sağ tıklayıp yeni kısayol deyip açılan boşluğa yapıştırırsın
2. Bir bat dosyasınn içerisinde kullanırsın
3. Sağ tuşuna ekleyeceğin bir registry kaydından kullanırsın (kodlar aşağıda) - sadece masaüstüne sağ tıklandığında görünür
Varsayılan hale getirelim
Kod: Tümünü seç
%windir%\System32\cmd /c echo off | clip1. Masaüstüne sağ tıklayıp yeni kısayol deyip açılan boşluğa yapıştırırsın
2. Bir bat dosyasınn içerisinde kullanırsın
3. Sağ tuşuna ekleyeceğin bir registry kaydından kullanırsın (kodlar aşağıda) - sadece masaüstüne sağ tıklandığında görünür
Kod: Tümünü seç
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\Background\shell\Panoyu Temizle]
[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\Background\shell\Panoyu Temizle\Command]
@="cmd.exe /c echo off | clip"Kod: Tümünü seç
Windows Registry Editor Version 5.00
[-HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\Background\shell\Panoyu Temizle]-
harrun
- Byte1

- Mesajlar: 41
- Kayıt: 29 Ağu 2016, 16:20
Re: Masaüstü sağ tık menüsü kopyala yapıştır sorunu - Çözüldü
çok teşekkkürler hocam,,ayrıntılı bir şekilde anlatmışsınız ve verdiğiniz çözümde işe yaradı :) ,, bu site gerçekten bir numara.
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53916
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19732 kez
- Teşekkür edildi: 11968 kez
Re: Masaüstü sağ tık menüsü kopyala yapıştır sorunu - Çözüldü
İşine yaramasına sevindim , bari konuyu anasayfaya alayımda millet te faydalansın , 
- mehoaga
- Kilobyte4

- Mesajlar: 790
- Kayıt: 16 Eyl 2020, 13:52
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 3297 kez
- Teşekkür edildi: 780 kez
Re: Masaüstü sağ tık menüsü kopyala yapıştır sorunu - Çözüldü
Tarkan hocam
Burayı yeni gördüm dediklerinizi yaptım ama pasif olan "kısayol yapıştır" aktif duruma geçti. Verdiğiniz kodları yeni metin belgesi oluşturup farklı kaydet deyip "sağtuş.bat" olarak yaptım ve yönetici olarak çalıştır desemde ama nafile.
Burayı yeni gördüm dediklerinizi yaptım ama pasif olan "kısayol yapıştır" aktif duruma geçti. Verdiğiniz kodları yeni metin belgesi oluşturup farklı kaydet deyip "sağtuş.bat" olarak yaptım ve yönetici olarak çalıştır desemde ama nafile.
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53916
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19732 kez
- Teşekkür edildi: 11968 kez
Re: Masaüstü sağ tık menüsü kopyala yapıştır sorunu - Çözüldü
Registry ile eklemen daha sağlıklı olacaktır diye düşünüyorum , ilgili konunun ayrıntıları aşağıda
https://www.sordum.net/31729/sag-tus-pa ... izleyelim/
https://www.sordum.net/31729/sag-tus-pa ... izleyelim/
- mehoaga
- Kilobyte4

- Mesajlar: 790
- Kayıt: 16 Eyl 2020, 13:52
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 3297 kez
- Teşekkür edildi: 780 kez
Re: Masaüstü sağ tık menüsü kopyala yapıştır sorunu - Çözüldü
Tarkan hocam
Bana verdiğiniz link ten dosyayı indirdim. "pano hafıza temizle" zip içindekilerin hepsini uyguladım. şu anda "kısayol yapıştır" pasif durumda. Yalnız bir şey dikkatimi çekti sağ tuşda "yeni" ye basınca ofis programındaki bütün dosyalar içinde yani yeni excel yeni word belgesi falan çıkıyor.
Bana verdiğiniz link ten dosyayı indirdim. "pano hafıza temizle" zip içindekilerin hepsini uyguladım. şu anda "kısayol yapıştır" pasif durumda. Yalnız bir şey dikkatimi çekti sağ tuşda "yeni" ye basınca ofis programındaki bütün dosyalar içinde yani yeni excel yeni word belgesi falan çıkıyor.
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53916
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19732 kez
- Teşekkür edildi: 11968 kez
Re: Masaüstü sağ tık menüsü kopyala yapıştır sorunu - Çözüldü
Üstteki bendeki Yeni menüsü bu kısmı düzenlemek istiyorsan aşağıdaki makale yardımcı olacaktır
https://www.sordum.net/61606/sagtus-yen ... i-ekleyin/
- mehoaga
- Kilobyte4

- Mesajlar: 790
- Kayıt: 16 Eyl 2020, 13:52
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 3297 kez
- Teşekkür edildi: 780 kez
Re: Masaüstü sağ tık menüsü kopyala yapıştır sorunu - Çözüldü
Tarkan hocam
Bu sayfanızda paylaştığınız resim gibi değil bendeki. Keşke resim paylaşma imkanım olsaydı daha iyi anlatabilirdim. Bana resim paylaşmayı açabilirseniz daha net anlatma şansım olur.
Bu sayfanızda paylaştığınız resim gibi değil bendeki. Keşke resim paylaşma imkanım olsaydı daha iyi anlatabilirdim. Bana resim paylaşmayı açabilirseniz daha net anlatma şansım olur.
- mehoaga
- Kilobyte4

- Mesajlar: 790
- Kayıt: 16 Eyl 2020, 13:52
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 3297 kez
- Teşekkür edildi: 780 kez
Re: Masaüstü sağ tık menüsü kopyala yapıştır sorunu - Çözüldü
feuer kardeşim dediklerini yaptım ama oldumu bilemiyorum.
Resim1 de atıyorum metin kutusunu kopyala yapıştır yaptım. ve kısayol yapıitır pasifken aktif oldu

Resim2 de tarkan hocamın önerdiği sağ tuş bellek boşalt vbs yapıldıktan sonra kısayol yapıştır pasif oldu.

Resim 3 de Office belgeleri var yeni aç olarak. Daha önceden bu kadar fazla değildi sorun değildir herhalde.

Resim1 de atıyorum metin kutusunu kopyala yapıştır yaptım. ve kısayol yapıitır pasifken aktif oldu

Resim2 de tarkan hocamın önerdiği sağ tuş bellek boşalt vbs yapıldıktan sonra kısayol yapıştır pasif oldu.

Resim 3 de Office belgeleri var yeni aç olarak. Daha önceden bu kadar fazla değildi sorun değildir herhalde.

- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53916
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19732 kez
- Teşekkür edildi: 11968 kez
Re: Masaüstü sağ tık menüsü kopyala yapıştır sorunu - Çözüldü
Hayır herhangi bir sorun göremedim eğer O office belgelerini falan azaltmak istersen bir önceki mesajımdaki linkte yeralan Yazılımı kullanabilirsin.
https://www.sordum.net/61606/sagtus-yen ... i-ekleyin/
https://www.sordum.net/61606/sagtus-yen ... i-ekleyin/
- mehoaga
- Kilobyte4

- Mesajlar: 790
- Kayıt: 16 Eyl 2020, 13:52
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 3297 kez
- Teşekkür edildi: 780 kez
Re: Masaüstü sağ tık menüsü kopyala yapıştır sorunu - Çözüldü
Tarkan hocam hem size hemde feuer kardeşime çok teşekkürler. Yönlendiğiniz sayfaya bakıp dediklerinizi yapmaya çalışacağım. İlk deneyimimvelociraptor yazdı: 01 Şub 2022, 19:56 Hayır herhangi bir sorun göremedim eğer O office belgelerini falan azaltmak istersen bir önceki mesajımdaki linkte yeralan Yazılımı kullanabilirsin.
https://www.sordum.net/61606/sagtus-yen ... i-ekleyin/

