Mümkünse bi fikrinizi alırım!

PC ve Teknoloji dünyasından son haberlere buradan ulaşabilirsiniz.
Cevapla
aberktas
Bit
Bit
Mesajlar: 6
Kayıt: 11 Oca 2022, 03:37

Mümkünse bi fikrinizi alırım!

Mesaj gönderen aberktas »

herkese selamlar…işin ehli,piyasaya hakim ve bu konularda merakı olan arkadaşlara kısaca bi sorum olacak o da şöyle,günümüz şartlarında fiyat performans açısından alınabilecek en iyi masaüstü bilgisayar sizce hangisidir?hem oyun(cs go/cod/crysis)hem de günlük kullanım için almayı düşünüyorum bütçe ise 10-12 bin civarıdır…oyun oynamayı seven ama bilgisayar ve teknoloji konusunda bilgi sahibi olmamamdan ötürü sizlerden fikir almak istedim,cevap veren yardımcı olan herkese şimdiden çok teşekkür ederim,iyi forumlar.

*Bu arada bilmemek değil öğrenmemek ayıp düsturundan yola çıkıp birçok okuma yaptım kolaya kaçıp hazıra konmak niyetinde değilim,sadece birçok seçenek olmasından dolayı kararsız kalışımdan ötürü son çare işi bilenlere danışmak istedim.Tekrardan iyi akşamlar iyi forumlar :)
Kullanıcı avatarı
shampuan
Global Moderator
Global Moderator
Mesajlar: 7864
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Has thanked: 60 time
Been thanked: 73 time

Re: Mümkünse bi fikrinizi alırım!

Mesaj gönderen shampuan »

Yav şimdi marka...

Masaüstü konusunda artık tek bir markaya bakılmıyor, kullanıcılar kendileri topluyor/toplatıyor diye biliyorum. Bu konuda piyasaya hakim değilim ancak eskiden kalma bazı alışkanlıklarım da var. Örnek olarak yaptığım doğru ve yanlış seçimler oldu bugüne kadar. Tecrübe, yenilen kazıkların bileşkesidir derler. Ne yaptım mesela, Gigabyte diye saçma bir firmadan anakart aldım. Hangi firmadan alınmaz gibi oldu ama yine de tecrübelerimi aktarayım. Çöp firma. Anakart üretiminde iyi değil. Anakartlarını ASUS'a yaptırıyordu bir aralar. Kime yaptırdıkları önemli değil kartın elektronik dizaynını kendileri yapıyor. ASUS hatalara karışmıyor alıyor projeyi çiziyor. Aman ben yandım sakın sizler yanmayın.

Ben ASUS'cuyum anakart olarak. Sorunlu modelleri yok mu? Var. Ama genellikle iyi anakart yapıyorlar.

Ben gariban takılan biri olduğumdan pahalı ürünlere hiç para vermedim ya da deneyimleyemedim. Bu nedenle RAM mesela, ezberlemişim, bugün PC toplasam gider KINGSTON'dan alırım. Niyesini bilemiyorum, sağlam yapıyor abi adamlar. 2007'de aldığım flaş bellekleri, DDR-1 ve DDR-2 ramları hala antika bilgisayarlarımda taş gibi çalışıyor.

Ekran kartına karışmıyorum. Bende AMD marka var. Bu şuna benziyor A partisini seçsem bütün B partisi bana sövüyor. B'ye geçsem bu defa A partisini tutanlar. Bu sakal bıyık olayından nefret ediyorum. Öyle denk geldi öyle aldım, performans sorunlarını tesbit edebileceğim ağır oyunlar oynamıyorum. Zorlamadığım için de bozulmuyor yıllardır. Başka marka da kullanmadım hiç. Her ikisinde de sorunlar var.

HDD kulalnılacaksa WD'nin orjinalinden şaşmam. Samsung'u satın aldı, dışı WD içi samsung olan HDD'ler satıyorlar. Orjinal olmalı.

SSD Samsung EVO serisi olmalı.

İşlemci İntel olmalı.

PC toplarken anakartın BUS hızı, çipseti çok önemli. Ben yıllardır uğraşmayı bıraktım. Çok da derin anlamazdım ama orta şeker bir anakarta uçuk ram takıp bu ramların hızı niye artmıyo diye soranlara rastladım. Ram atıyorum 2800Mhz, ama anakart 1333 destekliyor! Alırken neden dikkat etmedin?
Ya da anakartın desteklediği işlemci hızı belli. Daha yükseğini takarsan çuvallarsın. Botleneck dediğimiz kasılmalar oluşur. Herşeyi süper yapmışsın ama HDD'ye kurulum yapmışsın. Farketmez ancak SSD daha iyidir.

Budur yani.
basitelektronikprojeler.blogspot.com
wonder
Kilobyte1
Kilobyte1
Mesajlar: 224
Kayıt: 13 Eyl 2021, 16:43
cinsiyet: Erkek
Has thanked: 35 time
Been thanked: 9 time

Re: Mümkünse bi fikrinizi alırım!

Mesaj gönderen wonder »

İşlemci İntel olmalı.
Böyle düşünmene neden olan bir sebep var mı?
Kullanıcı avatarı
shampuan
Global Moderator
Global Moderator
Mesajlar: 7864
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Has thanked: 60 time
Been thanked: 73 time

Re: Mümkünse bi fikrinizi alırım!

Mesaj gönderen shampuan »

wonder yazdı: 17 Oca 2022, 22:12
İşlemci İntel olmalı.
Böyle düşünmene neden olan bir sebep var mı?
Evet, AMD kullanıyorum :-D
basitelektronikprojeler.blogspot.com
wonder
Kilobyte1
Kilobyte1
Mesajlar: 224
Kayıt: 13 Eyl 2021, 16:43
cinsiyet: Erkek
Has thanked: 35 time
Been thanked: 9 time

Re: Mümkünse bi fikrinizi alırım!

Mesaj gönderen wonder »

:-D

AMD'nin eski serileri ise evde soba, kalorifer yakmana gerek kalmaz.
Kullanıcı avatarı
shampuan
Global Moderator
Global Moderator
Mesajlar: 7864
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Has thanked: 60 time
Been thanked: 73 time

Re: Mümkünse bi fikrinizi alırım!

Mesaj gönderen shampuan »

FX serisi.
AMD FX6300.
Soba da yakıyorum ama yazları çok sorun yaşıyoruz kendisiyle. Sıkıntı biraz da anakartta. AMD için tasarlanmış her donanımda bir sıkıntı çıkıyor.

Bak şöyle anlatayım.

Birgün bir hesap yaptık.
Ryzenli bilgisayar iyi mi kötü mü? diye bakıyoruz.
Ryzen işlemci performansına göre çok ucuzdu. Hatta birçok testleri, videoları falan inceledik dedik ki intell haltetmiş. Bir alışveriş sitesine gidip sepete uygun bir Ryzen attık. Sıra geldi anakarta. ANAM! Anakartlar bir pahalı abuuuuuuv!

AMD uyumlu Anakart + İşlemci fiyatı = İntel uyumlu anakart + İntel işlemci, hatta AMD'li daha pahalıya geliyordu.

Ne anladım bu işten dedik, sepeti boşalttık :-D

Daha önce intelin eski serilerini de kullandım. Nispeten daha kaliteliler. AMD'ye kötü demiyorum iyi tarafları da var ama dünyaya bir daha gelirsem şu kullandığım PC'yi intelli ve anakartı ASUS'lu toplatıcam.

Ha söylemeyi unuttum, Bu anakart geldi geleli USB3.0 donanımıyla ilgili bir sıkıntısı var. Hatalı çip.
basitelektronikprojeler.blogspot.com
aberktas
Bit
Bit
Mesajlar: 6
Kayıt: 11 Oca 2022, 03:37

Re: Mümkünse bi fikrinizi alırım!

Mesaj gönderen aberktas »

wonder yazdı: 17 Oca 2022, 22:21 :-D

AMD'nin eski serileri ise evde soba, kalorifer yakmana gerek kalmaz.
ne kadar eski hocam mesela? şu seriden sonrası iyi diyebileceğiniz bi örnek var mı?
aberktas
Bit
Bit
Mesajlar: 6
Kayıt: 11 Oca 2022, 03:37

Re: Mümkünse bi fikrinizi alırım!

Mesaj gönderen aberktas »

shampuan yazdı: 17 Oca 2022, 21:52 Yav şimdi marka...

Masaüstü konusunda artık tek bir markaya bakılmıyor, kullanıcılar kendileri topluyor/toplatıyor diye biliyorum. Bu konuda piyasaya hakim değilim ancak eskiden kalma bazı alışkanlıklarım da var. Örnek olarak yaptığım doğru ve yanlış seçimler oldu bugüne kadar. Tecrübe, yenilen kazıkların bileşkesidir derler. Ne yaptım mesela, Gigabyte diye saçma bir firmadan anakart aldım. Hangi firmadan alınmaz gibi oldu ama yine de tecrübelerimi aktarayım. Çöp firma. Anakart üretiminde iyi değil. Anakartlarını ASUS'a yaptırıyordu bir aralar. Kime yaptırdıkları önemli değil kartın elektronik dizaynını kendileri yapıyor. ASUS hatalara karışmıyor alıyor projeyi çiziyor. Aman ben yandım sakın sizler yanmayın.

Ben ASUS'cuyum anakart olarak. Sorunlu modelleri yok mu? Var. Ama genellikle iyi anakart yapıyorlar.

Ben gariban takılan biri olduğumdan pahalı ürünlere hiç para vermedim ya da deneyimleyemedim. Bu nedenle RAM mesela, ezberlemişim, bugün PC toplasam gider KINGSTON'dan alırım. Niyesini bilemiyorum, sağlam yapıyor abi adamlar. 2007'de aldığım flaş bellekleri, DDR-1 ve DDR-2 ramları hala antika bilgisayarlarımda taş gibi çalışıyor.

Ekran kartına karışmıyorum. Bende AMD marka var. Bu şuna benziyor A partisini seçsem bütün B partisi bana sövüyor. B'ye geçsem bu defa A partisini tutanlar. Bu sakal bıyık olayından nefret ediyorum. Öyle denk geldi öyle aldım, performans sorunlarını tesbit edebileceğim ağır oyunlar oynamıyorum. Zorlamadığım için de bozulmuyor yıllardır. Başka marka da kullanmadım hiç. Her ikisinde de sorunlar var.

HDD kulalnılacaksa WD'nin orjinalinden şaşmam. Samsung'u satın aldı, dışı WD içi samsung olan HDD'ler satıyorlar. Orjinal olmalı.

SSD Samsung EVO serisi olmalı.

İşlemci İntel olmalı.

PC toplarken anakartın BUS hızı, çipseti çok önemli. Ben yıllardır uğraşmayı bıraktım. Çok da derin anlamazdım ama orta şeker bir anakarta uçuk ram takıp bu ramların hızı niye artmıyo diye soranlara rastladım. Ram atıyorum 2800Mhz, ama anakart 1333 destekliyor! Alırken neden dikkat etmedin?
Ya da anakartın desteklediği işlemci hızı belli. Daha yükseğini takarsan çuvallarsın. Botleneck dediğimiz kasılmalar oluşur. Herşeyi süper yapmışsın ama HDD'ye kurulum yapmışsın. Farketmez ancak SSD daha iyidir.

Budur yani.
yazdıklarınızı dikkate alacağım,çok teşekkür ederim👋🏼
wonder
Kilobyte1
Kilobyte1
Mesajlar: 224
Kayıt: 13 Eyl 2021, 16:43
cinsiyet: Erkek
Has thanked: 35 time
Been thanked: 9 time

Re: Mümkünse bi fikrinizi alırım!

Mesaj gönderen wonder »

Donanımlar da yazılımlar da İntel'e gelince daha kaliteli yapılıyor.
Daha yeni Windows 11 çıktı amd işlemciler de sorun yaşıyorlardı. Normal bir kullanıcı daha güçsüz bir Intel işlemciyle bile Windows'da daha akıcı bir deneyim yaşıyor bu sebeple Intel'in daha ucuz bir işlemcisini tercih etsen bile günlük kullanımda daha rahat edersin bende alsam amd almam.
ne kadar eski hocam mesela? şu seriden sonrası iyi diyebileceğiniz bi örnek var mı?
Ryzen öncesi diyelim.

-Anakart olarak MSI daha ucuza bulabilirsen MSI da alabilirsin hangisi daha ucuzsa yani Asus yada MSI.

-RAM olarak Kingston

-SSD Samsung

-Ekran kartı Nvidia
aberktas
Bit
Bit
Mesajlar: 6
Kayıt: 11 Oca 2022, 03:37

Re: Mümkünse bi fikrinizi alırım!

Mesaj gönderen aberktas »

wonder yazdı: 17 Oca 2022, 22:34 Donanımlar da yazılımlar da İntel'e gelince daha kaliteli yapılıyor.
Daha yeni Windows 11 çıktı amd işlemciler de sorun yaşıyorlardı. Normal bir kullanıcı daha güçsüz bir Intel işlemciyle bile Windows'da daha akıcı bir deneyim yaşıyor bu sebeple Intel'in daha ucuz bir işlemcisini tercih etsen bile günlük kullanımda daha rahat edersin bende alsam amd almam.
ne kadar eski hocam mesela? şu seriden sonrası iyi diyebileceğiniz bi örnek var mı?
Ryzen öncesi diyelim.

-Anakart olarak MSI daha ucuza bulabilirsen MSI da alabilirsin hangisi daha ucuzsa yani Asus yada MSI.

-RAM olarak Kingston

-SSD Samsung

-Ekran kartı Nvidia
bilgilendirdiğiniz için teşekkür ediyorum 👋🏼
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 37061
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Has thanked: 111 time
Been thanked: 69 time

Re: Mümkünse bi fikrinizi alırım!

Mesaj gönderen velociraptor »

Resim

Aşağıdakine bir gözatın derim

12.096,00 TL

Marka LENOVO - Masaüstü Bilgisayar
Ürün Kodu 90RC00QKTK

İşlemci Seri Ryzen 5 - R5 5600X , Hızı 3.9 GHz - MAX 4.4 GHz
İşlemci Çekirdek : 6 Çekirdek , Önbellek 16MB

Ram : 3200 MHz - DDR4 - 16GB
GPU Ram 4GB , AMD GRAPHICS RADEON RX550 Serisi
HDD: SSD 512GB
USB 2.0 2 x USB 2.0
Bluetooth Bluetooth v5.2
Wireless Var
Ethernet Var
USB 3.2 4 x USB 3.2, 1x Type-C

İşletim Sistemi : FreeDos

https://www.hepsiburada.com/lenovo-legi ... 000013MX94

Intel olarak aşağıdakini buldum
https://www.hepsiburada.com/dell-vostro ... 00000dmr0z

NOT: Bütçenize ve isteğinize uygun Masaüstü Bilgisayarlar bulduğumda yine bu başlıkta paylaşırım
Knowledge determines destiny, And ye shall know the Truth and the Truth shall make you free
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 37061
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Has thanked: 111 time
Been thanked: 69 time

Re: Mümkünse bi fikrinizi alırım!

Mesaj gönderen velociraptor »

En son birkaç yıl kadar önce masaüstü bilgisayar fiyatlarına gözatmıştım , açıkçası şok oldum çünkü normalde 5-6 bin olması gereken bilgisayarlar 15-20 bin olmuş , çip krizi , Pandemi , kur artışı bir araya gelince fiyatlar aşırı uçuk
Knowledge determines destiny, And ye shall know the Truth and the Truth shall make you free
aberktas
Bit
Bit
Mesajlar: 6
Kayıt: 11 Oca 2022, 03:37

Re: Mümkünse bi fikrinizi alırım!

Mesaj gönderen aberktas »

velociraptor yazdı: 18 Oca 2022, 01:23 Resim

Aşağıdakine bir gözatın derim

12.096,00 TL

Marka LENOVO - Masaüstü Bilgisayar
Ürün Kodu 90RC00QKTK

İşlemci Seri Ryzen 5 - R5 5600X , Hızı 3.9 GHz - MAX 4.4 GHz
İşlemci Çekirdek : 6 Çekirdek , Önbellek 16MB

Ram : 3200 MHz - DDR4 - 16GB
GPU Ram 4GB , AMD GRAPHICS RADEON RX550 Serisi
HDD: SSD 512GB
USB 2.0 2 x USB 2.0
Bluetooth Bluetooth v5.2
Wireless Var
Ethernet Var
USB 3.2 4 x USB 3.2, 1x Type-C

İşletim Sistemi : FreeDos

https://www.hepsiburada.com/lenovo-legi ... 000013MX94

Intel olarak aşağıdakini buldum
https://www.hepsiburada.com/dell-vostro ... 00000dmr0z

NOT: Bütçenize ve isteğinize uygun Masaüstü Bilgisayarlar bulduğumda yine bu başlıkta paylaşırım
ilgi ve alakanıza minnettarım çok teşekkür ederim 👋🏼
aberktas
Bit
Bit
Mesajlar: 6
Kayıt: 11 Oca 2022, 03:37

Re: Mümkünse bi fikrinizi alırım!

Mesaj gönderen aberktas »

attığınız linki daha evvelden “tavsiye” kelime ipucuyla bulmuş yararlanmıştım teşekkür şimdiye kısmetmiş çok sağ olun👋🏼
Cevapla