Illedelinux'un sonu

Linux ve Unix tabanli isletim sistemlerini hep beraber tanıyıp öğreneceğiz.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
esatiz
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2681
Kayıt: 30 Eki 2020, 11:18
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 399 kez
Teşekkür edildi: 451 kez

Illedelinux'un sonu

Mesaj gönderen esatiz »

Şimdi gördüm, yapan kişi "proje"sini sonlandırmış. Başka bir forumda yalan söylediğini yazmışlar ama olayı anlayamadım.

Kod: Tümünü seç

https://www.silicone-forum.com/uye/illedelinux.319/
Herif hapse girmiş geçmişte:

Kod: Tümünü seç

https://www.technopat.net/sosyal/konu/illedelinux-nedir.1070101/
https://sourceforge.net/projects/illedelinux/files

Kod: Tümünü seç

https://forum.illedelinux.com/
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Illedelinux'un sonu

Mesaj gönderen shampuan »

Bu ağabeyin durumlarını verdiğin linklerin aynısından öğrenmiştim. Çok hevesli bir insan olup, ülkemiz bilişiminin erken yıllarından beri bazı sıkıntılar çekiyor anlattığına göre. Sonra nasılsa linux diye birşey duyuyor. Çok bocalıyor ama uğraşa uğraşa kendi kendine linux dağıtımı yapmayı öğreniyor. Bu dağıtıma illedelinux diyor. Esasen yaptığı şey sıfırdan sistem yazmak değil. Zaten var olan kernele kendi kendine eklentiler kurmayı ve en son masaüstü ortamı kurarak kullanılabilecek birşey haline getirmeyi öğrenmiş. Yani yalan söylediğini sanmıyorum. Öğrendikten sonra kendi dağıtımını yapabiliyorsun. Fakat burada çok önemli bir soru karşına çıkıyor: Tamam da ne gerek var?

Yeni şeyler okumak, uygulamak, öğrenmek çok iyidir. Fakat bir tarafta zibilyon tane linux dağıtımı varken, ve sen de bunlar arasından kendine uygun bir dağıtım seçebielecekken...

Yani olay bu. Sanırım adamı daraltmışlar bunaltmışlar. O da af buyrun özür dilerim "haassssiiyee" demiş kapatmış insanlara projeyi. Ben bunu anladım. Bir insanın üstüne çok gidersen o tırnak içindekini yer gidersin. Olan onu eleştirenlere olur adam hiçbirşey kaybetmez. Forumda yazılanlar sadece bir iddia. Ben bu adama güvenmeyi çok istiyorum.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53938
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19763 kez
Teşekkür edildi: 11981 kez

Re: Illedelinux'un sonu

Mesaj gönderen velociraptor »

shampuan yazdı: 13 Ağu 2021, 16:29 Tamam da ne gerek var?
Biz sizlerle tahta bir gemi yapalım Amerika kıtasına kadar ulaşmaya çalışalım , Keşfedilmiş ama olsun biz tekrar keşfettik diye önemli bir olay olsun istiyorsak bu kendimiz kandırmaktan başka bir işe yaramaz.
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Illedelinux'un sonu

Mesaj gönderen shampuan »

Benim söylemek istediğim şey aslında tam olarak şu: Birçok linux dağıtımı yapılmasının artıları olabilir ancak bu kadar insan bu kadar dağıtım yapacağına eli ayağı düzgün 5-10 dağıtım yapsa ortaya gerçekten kaliteli birşeyler çıkabilir bu bir.

İkincisi başka bir başlıkta yerelleştirilmiş işletim sistemi yapmanın öneminden bahsetmiştik. Hatta Ruslardan ve Çinlilerden örnek vererek sohbet ettik. Pardus, mükemmel bir işletim sistemi değil. Ancak bugün birçok devlet dairesinin Pardus'a geçmesiyle beraber muazzam bir kar sağlanıyor. Sistemin geliştirilmesinin de bir maliyeti var fakat bürokratlar dürüst davranarak atıyorum 20.000 dolara mal'olacak bir sistemi 2 milyar dolara maloldu gibi gösterip parayı ceplerine hüpletmezseler, milli bir dağıtım yapmak çok iyidir. Yani, microsoft olmadan da bir bilgisayar çalıştırılabilir ve gayet de güzel resmi işler olsun, kişisel işler olsun yürütülebilir.

Yukarıdaki amca zaten kişisel olarak kullanılabilecek bir sürü dağıtım varken, kendini boşa zahmete sokmuş onu söylemeye çalışıyorum. İlla linux sistem kullanmak istiyorsan ve yerli olsun istiyorsan bilinen iki tane var zaten: Pisi Linux, ve Pardus. Bir elektronik meraklısının yaptığı Boreas Linux ise repositorilerdeki hemen her elektronik yazılımını içeriyor. Bunun gibi az bilinen bir iki tane daha olması lazım. Ne yaparsın? Gider onları kullanırsın. Yerli kullanıcam diye olanın sayısını arttırmaktansa, eğer anlıyorsan gider pardus projesine yardım edersin, tabi seni alırlarsa.

İşte böyle.
Kullanıcı avatarı
ThinkLess
Kilobyte3
Kilobyte3
Mesajlar: 527
Kayıt: 06 Tem 2017, 12:56
Teşekkür edildi: 3 kez

Re: Illedelinux'un sonu

Mesaj gönderen ThinkLess »

Her şeyi baltalamakta üstümüze yok, bir el atim diyen çıkmaz. Yoksa bugün yazılımda çok farklı yerlerde olurduk
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53938
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19763 kez
Teşekkür edildi: 11981 kez

Re: Illedelinux'un sonu

Mesaj gönderen velociraptor »

Sorun gereksiz işlerle meşguliyet gibi duruyor malesef
Kullanıcı avatarı
esatiz
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2681
Kayıt: 30 Eki 2020, 11:18
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 399 kez
Teşekkür edildi: 451 kez

Re: Illedelinux'un sonu

Mesaj gönderen esatiz »

Kullanmadığım için illedelinux u arşivimden sileceğim. Aşağıda elimdeki dosyalar var, bir şey isteyen var mı :?:

167.550 illedelinux-debian-jwm-i386-packages.txt
169.042 illedelinux-debian-jwm-packages.txt
270.976 illedelinux-debian-xfcebox-packages.txt
1.821.573.120 illedelinux-debian-xfcebox.iso
137.951 illedelinux-mate-packages.txt
3.038.543.872 illedelinux-mate.iso
245.679 illedelinux-openbox-64bit-packages.txt
1.717.927.936 illedelinux-openbox-64bit.iso
350.359 illedelinux-xfce-packages.txt
2.927.411.200 illedelinux-xfce.iso
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Illedelinux'un sonu

Mesaj gönderen shampuan »

Silme.
Telefondayım şimdi yazamıyoeum.
Sebebini ve ne yapacağımızı aktaracağım.

EDİT:

Onları eğer imkanın varsa güzelce bir bulut depolamaya at.
Olaki ilerde lazım olursa başvururuz/başvururlar.
Adamı küstürdüler ama bunu haketmiyordu. Gidişatı ben de takip etmiştim. Ukalalık yaptılar adama.
Yaptığı şey gereksiz idiyse de ortada emek sarfedilmiş ürünler var.
Yapabiliyorsan sana zahmet yükle. Yükleyemem dersen sil ama internette başka yerde yok şu anda. İsteyeceğimiz kimse de yok.
Kullanıcı avatarı
esatiz
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2681
Kayıt: 30 Eki 2020, 11:18
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 399 kez
Teşekkür edildi: 451 kez

Re: Illedelinux'un sonu

Mesaj gönderen esatiz »

O dosyaları silicone-forumda kendisi paylaşmıştı drive hesabından. Forum üyelerinin arşivlerinde vardır da kim sorup uğraşacak. Neyse yükleyeyim dosyaları
Cevapla

“Linux ve Unix tabanli isletim sistemleri” sayfasına dön