Poğaça yiyenler dikkat, tehlike gözler önüne serildi

Bitkilerle tedavi ve hangi bitki neye iyi gelir gibi görsel ve yazılı bilgilerin yeraldığı bölümdür
Cevapla
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53899
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19703 kez
Teşekkür edildi: 11957 kez

Poğaça yiyenler dikkat, tehlike gözler önüne serildi

Mesaj gönderen velociraptor »


Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Poğaça yiyenler dikkat, tehlike gözler önüne serildi

Mesaj gönderen shampuan »

Bir insan ne kadar saçmalayabilir diye merak edip geldim, günümü gördüm gidiyorum teşekkürler.

Aynı şeyi yavaş yavaş insanı çatlatırcasına ve 3 kez tekrarlayarak söyledi. Herhalde videonun sonuna kadar anlatıcak diye sabırla bekledim, ancak uyduruk bir poğaça yapım videosuyla devam etti...

Herneyse videoda anlatılanlarda az da olsa doğru şeyler de yok değil. Ancak bu tip videolara aldanarak kendinizi şekersiz bırakmayın. Vücudumuzun glikoz(monosakkarit), laktoz, früktoz(disakkarit), sükroz gibi doğal şekerlere; ayrıca nişasta gibi polisakkaritlere ihtiyacı var.

Glikoz kan şekeri olarak da bilinir, en çok üzümde olur.
Laktoz süt şekeridir.
Früktoz meyve şekeri olarak bilinir her meyvede bolca bulunur.
Sükroz ya da sakkaroz çay şekeri olarak bilinir ve şeker pancarı ve şeker kamışından elde edilir.
Bir polisakkarit olan nişasta en fazla patateste olur.

Bilgiyi video kanallarından almamaya gayret gösterin.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53899
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19703 kez
Teşekkür edildi: 11957 kez

Re: Poğaça yiyenler dikkat, tehlike gözler önüne serildi

Mesaj gönderen velociraptor »

Ben tatlı yemeden duramıyorum :-D
Kullanıcı avatarı
krocix
Kilobyte4
Kilobyte4
Mesajlar: 778
Kayıt: 30 May 2021, 18:01
Teşekkür edildi: 3 kez

Re: Poğaça yiyenler dikkat, tehlike gözler önüne serildi

Mesaj gönderen krocix »

Zamanında fırında part time kasiyerlik yaptığım yıllardan hatırladığım kadarıyla bu söylenen rakamların çok uçuk olduğunu düşünüyorum.Hadi simit için dediklerini anlarım çünkü simit hem yapım olarak meşakkatli ve aşamalı bir iş, hem de susamın yapışması ve tat vermesi için pekmeze yatırılıyor.Susam ve pekmezdeki şeker oranını dikkate eldığımızda ve bunun ısıya maruz kalarak daha farklı ve tehlikeli boyuta erebileceğini göz önüne alarak 22 tane şekerin yerine geçeceğine inanabilirim.Ama poğaçanın hamurunda hiç birşey yok ki ...Suda mı , mayada mı yoksa peynirde mi o kadar şeker var ? (bir çok farklı iç ve çeşidi olsa da sonuçta bildiğimiz un su maya karışımı yani).Üzerine de yumurta sürülüyor kızarması için.
Tamam çocuklarımızı sağlıksız veya merdiven altı tabir edilen ürünlerden koruyalım ama ben buna şahsen bildiğim için anlam veremedim.Ya da sırf muhalif olayım diye mi yazdım diye kendimi sorguladım...
Bunlar benim tecrübelerim.Belki şimdi herşey hazır olduğundan dolayı hamur olayında da falso olabilir bilemedim ...

ekleme: Yine aynı zaman döngüsünde 3 mesajı sıkıştırmışız euhuehue.Yine katılıyorum sana shampuan.Bu bayana sırf sesi güzel diye bile inanan çıkar maalesef.Hatta MSN falan isterler :P
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Poğaça yiyenler dikkat, tehlike gözler önüne serildi

Mesaj gönderen shampuan »

Aslında anlatmaya çalıştığım şey de bu: rakamlar çok uçuk. Ayrıca su örneği de profesyonel değil. Herkesin anlayacağı mantıkla: o öyle değil bi kere, kadın yannış biliyo.
Kullanıcı avatarı
krocix
Kilobyte4
Kilobyte4
Mesajlar: 778
Kayıt: 30 May 2021, 18:01
Teşekkür edildi: 3 kez

Re: Poğaça yiyenler dikkat, tehlike gözler önüne serildi

Mesaj gönderen krocix »

Enerji işini rüzgarla veya güneş paneliyle sağlarsak şayet şekere ihtiyaç kalmayacak bence :?:
Kullanıcı avatarı
feuer
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3996
Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 124 kez
Teşekkür edildi: 225 kez

Re: Poğaça yiyenler dikkat, tehlike gözler önüne serildi

Mesaj gönderen feuer »

Videoyu izlemedim ama nişasta bazlı şeker (mesela mısır şurubu) az maliyet ile çok tat hedeflendiği için üretici için daha avantajlıdır. Ancak kullanımının artmasını izleyen yıllar boyunca gözlenen şeker hastalıkları ve obezite gibi bağlantılı hastalıkların artmış olması (ki araştırmalar ile ispatlanmış durumlar var) bu şekerlerden uzak durmamızı gerektiriyor.

Verdiği örnekler
çarpıcı olması açısından + bu konular ile hiçbir ilgisi olmayanların anlayabileceği metaforlar ile hazırlanmış.
Kullanıcı avatarı
krocix
Kilobyte4
Kilobyte4
Mesajlar: 778
Kayıt: 30 May 2021, 18:01
Teşekkür edildi: 3 kez

Re: Poğaça yiyenler dikkat, tehlike gözler önüne serildi

Mesaj gönderen krocix »

Videoyu izleyince kesinlikle bizim tarafımıza geçeceksin diye düşünüyorum.İpucu vermiyorum çünkü senin shampuan gibi kısıtlı bir internet kotan yok sanırım :-)

Kola ,meyve suyu gibi içinde sadece benim olmadığım şekerli içecekler ile glukozla kelimenin tam anlamıyla çimdirilmiş ürünleri bir zahmet vermeyelim artık çoluk çocuğa.Bizler de kullanmayalım...
Kullanıcı avatarı
feuer
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3996
Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 124 kez
Teşekkür edildi: 225 kez

Re: Poğaça yiyenler dikkat, tehlike gözler önüne serildi

Mesaj gönderen feuer »

Ben kola çok içiyorum son zamanlarda. Kesinlikle uzak durulmalı.
Bu nişasta bazlı şekerle yapılan ürünler resmen bağımlılık yapıyor.
Gofret, çikolata ve şekerlemelerin eskiden çok hoş tatları vardı, şimdi aşırı tatlılar ve o tat insanın hoşuna gitmiyor, itici geliyor ama beyinin çalışma prensibine aykırı olarak insanın yedikçe yiyesi geliyor çünkü bu şeker insanı doyurmuyor. Yani beyin o sinyali almıyor.
Kullanıcı avatarı
krocix
Kilobyte4
Kilobyte4
Mesajlar: 778
Kayıt: 30 May 2021, 18:01
Teşekkür edildi: 3 kez

Re: Poğaça yiyenler dikkat, tehlike gözler önüne serildi

Mesaj gönderen krocix »

Evet haklısın.çocukken yediğimiz o dökme gofretleri hatırladım sen yazınca.Hatta yine aynı örneği vereceğim,Cem Yılmaz diyordu ya 1 liralık dondurma yiyince ölüyordun bitmiyordu dondurma çok büyüktü falan.Onun gibi işte tadı tuzu vardı birçok şeyin...
Üretimi pahalıya kaçsa dahi bu tür zehirli şekerlerin faaliyet alanları kısıtlanmalı bence.Yemesin millet abicim normalde maliyeti 10 lira olan şeyi 5 liraya...Oradan 5 Tl kazanacam diye geri kalan her alandan 5 TL zarar etmenin manası yok.Her tarafa her sektöre zararlı bu yapay ürünler.
Kullanıcı avatarı
feuer
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3996
Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 124 kez
Teşekkür edildi: 225 kez

Re: Poğaça yiyenler dikkat, tehlike gözler önüne serildi

Mesaj gönderen feuer »

Herşeyin tadı tuzu kaçtı önceden özendiğim şeylere bile gitmiyor elim.
Cevapla

“Şifalı bitkiler ve Sağlık bilgileri” sayfasına dön