Katılımsız Platform Yapmayı Biliyor musunuz?

PC hakkındaki genel bilgi ve ipucu paylaşım alanıdır.
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Katılımsız Platform Yapmayı Biliyor musunuz?

Mesaj gönderen shampuan »

Başımda bir sıkıntı var çözemiyorum çocuklar. İlaç sitelerinde falan kutucuk doldurmalı format sonrası otomatik yazılım kurucu oluyor. Bu programla daha önce uğraşan var mı? Bana net framework için lazım oldu.

Netfm1.1'den bugünün en günceline kadar hepsini, servicepack'lar ve TRdil paketleri dahil içermesi gerekiyor. Geçen gün bir bilgisayara XP kurdum, arşivimi aradım taradım netf2.0 bulamadım. İnternetten indirmeye de üşendim ay sonuydu paketi bitirmemek için. Böyle elimde a'dan z'ye dursa, bilgisayarına göre flaşı takar kutucukları doldurur kurarım.

Uğraşmaya değer mi sizce? Daha önce indirip bir deneyeyim dedim beceremedim.

NOT: İlaç sitelerindeki otomatik kurulum paketlerinin içinde gereksiz bir sürü flashplayer, microsoft silver, java, zart zurt var birini dün indirdim, içi açılıp çoğu iptal edilecek öyle olmaz. :(
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53915
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19725 kez
Teşekkür edildi: 11963 kez

Re: Katılımsız Platform Yapmayı Biliyor musunuz?

Mesaj gönderen velociraptor »

Kullanıcı avatarı
GOG
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2551
Kayıt: 03 Nis 2011, 14:10
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19 kez
Teşekkür edildi: 60 kez
İletişim:

Re: Katılımsız Platform Yapmayı Biliyor musunuz?

Mesaj gönderen GOG »

Zamanında bir paket hazırlamıştım, tabi üstünden yıllar geçmiş bir test et istersen.
viewtopic.php?f=124&t=203011
Kullanıcı avatarı
feuer
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3996
Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 124 kez
Teşekkür edildi: 225 kez

Re: Katılımsız Platform Yapmayı Biliyor musunuz?

Mesaj gönderen feuer »

.NET Framework için

Windows 10 için 3,5sp1 ve 4,8 yeterli oluyor. 4.8 default olarak kuruluyor. 3.5sp1 de iso da mevcut manuel olarak kurulabiliyor.

3,5sp1 zaten önceki sürümleri içeriyor anladığım kadarıyla. Yani 1 gerektiren bir uygulama için Windows 10 da 3,5sp1 yeterli oluyor.

Bu yanıtı yazarken şöyle bir başlığa denk geldim. (Tam sormaya hazırlanıyordum hangi işletim sistemi için hangisi gereklidir güncel olarak şeklinde)

Soldaki menüden hangi işletim sistemi için hangileri kurulmalıdır, gereklidir inceleyebilirsiniz.

https://docs.microsoft.com/tr-tr/dotnet ... windows-10
https://docs.microsoft.com/tr-tr/dotnet ... indows-8-1
https://docs.microsoft.com/tr-tr/dotnet ... -windows-8
https://docs.microsoft.com/tr-tr/dotnet ... -windows-7
https://docs.microsoft.com/tr-tr/dotnet ... dows-vista
https://docs.microsoft.com/tr-tr/dotnet ... windows-xp

Naçizane önerim;
Katılımsız hazırlamak yerine, bir flash disk hazırla
şöyle bir klasör yapısı olsun, hangi işletim sistemi için neler kuracaksan klasörün içinde olsun. :?:

WXP
WV
W7
W8
W81
W10

Gerçi XP için katılımsız hazırlayabilirsin çünkü artık herhangi bir güncelleme olmayacağı için hazır sistemin olmuş olur.
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Katılımsız Platform Yapmayı Biliyor musunuz?

Mesaj gönderen shampuan »

Arkadaşlar merhabalar.

Yanıt veremedim kusura bakmayın. Benim amacım şu: Zaman geliyor win7 kuruyorum, zaman geliyor 10, zaman geliyor8.1. Geçende benim eski bilgisayara XP kurdum bazı sıkıntıları vardı. Mübarek içinde hiçbirşeyle gelmiyor. Driver kurucam 2.0 istiyor. Yok bilmemneyi kurucam 3.5 istiyor. 3.5 olsun, 2.0 olsun zaten bende var. Ama her biri her yerde. Elimde flaşla bilgisayardan bilgisayara taşınmaktan bıktım. Bir de 3.5'i kurduğun zaman eraser yazılımı düzgün çalışmıyor. Meğerse TR dil ve KBşdjkfsşl ile başlayan bir paketini daha kurmam gerekiyomuş. Onu da buldum aslında ama elimdeki onlarca NF3,5 arasında hangisi kim bilir... Kur kaldır yapmak da uzun sürüyor anlatamam.

Ben de dedim ki, her sistemde sıkıntısız çalışacak şekilde, sadece NF paketlerini içeren bir otomatik kurululm lazım. Hepsi olsun aga içinde. Şu yok bu zaten windowsta var elle aktif oluyor olmasın. Elle kurucam ben onu başka çaresi yok. Çünkü 7de ve XP'de içinde gelmiyor.

Tarkan abinin verdiğinde içinde başka şeyler de var. Öyle değil sadece netframework paketleri lazım bana. Ama "hepsi" ve "internet bağlantısız" olmalıdır. Her format sonrasında bir dünya dosya karmaşası arasından uğraşmak istemiyorum. MS'den de çekmek istemiyorum adamlar ilaşlı kullandığımı anlar diye korkuyorum (zaten biliyorlardır :-D)

Durum bu.
Kullanıcı avatarı
feuer
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3996
Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 124 kez
Teşekkür edildi: 225 kez

Re: Katılımsız Platform Yapmayı Biliyor musunuz?

Mesaj gönderen feuer »

*** 3.5sp1 *** 3.5 değil 3.5sp1

Bende onu diyorum ya işte neler kuralacaksa her işletim sistemi için klasör yap ^^
Hangisi için hangi sürümler destekleniyor ve gerekli verdiğim docs.microsoft adresinde var.

Katılımsız da yapacak olsan bu sürümlere ihtiyacın var.

Bak mesela siteden indirdiğin 3.5sp offline installer ile kuramıyorsun windows 10 a ,internete bağlanmak online kurmak istiyor. Ne yapacaksın?
Kurulum medyasında var kurmak için, ancak komut gerekiyor. cabı klasöre alsan çat diye kurmuyor, bir komut gerekiyor. Bunları bilmen gerek.

C++ anlıyorsan bir ara yüz yapabilirsin. Ne kurdun windows 7 tıklarsın, neler gerekiyorsa onları kursun.
10 mu kurdun ona göre kurar. Ben hep windows 10 da çalışacağım için ona göre düzenledim, 4.8 kurulu geliyor 3.5sp1 i de klasöre aldım, çalıştıracak komutu bat dosyası yaptım, format sonrası öyle kuruyorum.

Başka bir başlıkta bir arkadaş iso paylaşılmıştı nasıl entegre ediyoruz netframework 3.5sp1 ve directplay i şeklinde sormuştum, anlaşılır bir yanıt alamamıştım, üstünde de çok durmadım.
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Katılımsız Platform Yapmayı Biliyor musunuz?

Mesaj gönderen shampuan »

Tamam şimdi anlaşıldı.

O zaman linkleri daha dikkatli bir kontrol edeyim. Ona göre bir durum olursa buradan yazarım.

Teşekkürler.
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Katılımsız Platform Yapmayı Biliyor musunuz?

Mesaj gönderen shampuan »

Al işte dakka bir gol bir.

Hangisini indiricem ben bunun?
Resim
https://www.microsoft.com/tr-TR/downloa ... x?id=29053

Hepsi ise hangi sırada? Tamam, önce 3'ü 4'ü kurmam gerekiyor biliyorum.
Kullanıcı avatarı
feuer
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3996
Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 124 kez
Teşekkür edildi: 225 kez

Re: Katılımsız Platform Yapmayı Biliyor musunuz?

Mesaj gönderen feuer »

https://superuser.com/questions/276994/ ... 64-and-x64

En sonuncuyu indir, eğer sadece 32bit sistemler kullanıyorsan x86 olanı indir.

NDP40-KB2600211-x86.exe
NDP40-KB2600211-x86-x64.exe

Bunları kurulama entegre etmeyi anladığında bana da anlat bir zahmet. ^^
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Katılımsız Platform Yapmayı Biliyor musunuz?

Mesaj gönderen shampuan »

İşler iyice karıştı. Elimde bir sürü versiyon ve KB ile başlayan paket var. Bi zıkkım anlamadım ben bu işten ki, kuruluma entegre etmeden neyi kastettiğine bile gelemedim daha.

Var olan AIO paketlerin içinde saçma sapan şeyler var. İnternet explorer8, jawa, ms silver bilmemne, visual paketi, bir sürü gereksiz ve zaten elimde olup elle kurduğum şeyler.

Tek istediğim sorunsuz bir windows hepsi bu.
Kullanıcı avatarı
feuer
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3996
Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 124 kez
Teşekkür edildi: 225 kez

Re: Katılımsız Platform Yapmayı Biliyor musunuz?

Mesaj gönderen feuer »

"Sorunsuz windows" çok iddaalı bir tamlama olmuş. ^^

O sebeple klasör klasör ayır deedim ya. Hangi windows için hangisini kuracağın belli olsun.
Benim yazıdan anladığım XP için 3.5sp1 4 ve 4.0.3 kuracaksın

İşin visual kısmı da var (hatta direct x) tabi XP son çıkan visual paketleri desteklemiyordur. Onlar içinde dökümanlar vardır.
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Katılımsız Platform Yapmayı Biliyor musunuz?

Mesaj gönderen shampuan »

Verdiğin dökümanları anlayarak inceledim. Lakin indirilecek paketlerden bazıları offline installer. Online olanları da bulup indirdim. Ama bir karmaşa var. Klasör klasör ayırmadan evvel sorun şu: Daha evvel indirdiklerimle beraber çok fazla dosya var. Sırası önemli sırası sırası. Hangisi hangi sisteme kurulacak bu etapta önemli olan bu değil. Çünkü bir Netframework'un bir de yardımcı dosyaları var dildir zarttı zurttur. Elimde AIO da var.

Yazıdan yanlış anlamışsın. Her türlü bilgisayara, ne eksiği varsa hepsini kuracağım. Şimdi sen 403 kurdun tamam diyorsun demi? Çünkü bu güncel sürüm olduğundan eski sürüme ihtiyaç olmaz diyorsun. Pat! Yarın bir programa ihtiyacın oluyor, tam kurarken yok bu 403 olmaz ben 3,5 istiyorum diyor. Bir başkası sisteminin güncel olması beni ilgilendirmez, ben 2.0 istiyorum diyor. Gel de çıldırma.

İşin visual kısmı da hiç önemli değil zaten elimde 2021 güncel var. Jawaya hiç işim düşmese de 8.x var, AIO paketlerdeki bundan daha eski. DirectX de var. Ben bunları elle kuruyorum bunda sıkıntı yok. NET frameworkların işletim sistemi seçmesi ve hangisini kurarsan kur, ilerde bir programın i**nelik yapması işten bile değil. Ben de bir program olur da sistemi tesbit edip, hangileri kurulacaksa bu eski gerek yok demeden tak tak tak güncellemesiyle patchıyla hepsini kursun beni de bir daha uğraştırmasın istiyorum.

Karmaşadan bahsetmiştim. Windows kurulum sonrası klasörlerimden birisi ana klasör:

Kod: Tümünü seç

 Volume in drive E:\ is WD DEPO
 Directory of E:\programARŞİV\KÜÇÜK PROGRAMLAR\02-YÜKSELTME\SAÇMA SAPAN MİKROSOFT SAÇMALIKLARI\

.                                                                     	<DIR>
..                                                                    	<DIR>
NET FRAMEWORK PAKETLERİ                                               	<DIR>

aio-runtimes_v2.4.5.exe                                               	 341541 KB	31.1.2018
aio-runtimes_v2.4.7.exe                                               	 382561 KB	28.10.2018
api-ms-win-crt-runtime-l1-1-0-teknoustam.com-32bit.zip                	     19 KB	8.4.2019
api-ms-win-crt-runtime-l1-1-0-teknoustam.com-64bit.zip                	     19 KB	8.4.2019
api-ms-win-crt-runtime-l1-1-0-v10.0.10586.15-bit32.rar                	     12 KB	12.12.2017
VisualCRedistInstaller56.rar                                          	  23284 KB	15.4.2018
Visual-C-Runtimes-All-in-One-Mar-2021.zip                             	  89330 KB	7.4.2021


Gördüğün gibi burda bir sürü ıvır zıvır var. Gerekli değil diye silmek istesem hangisini sileceğimi bilemiyorum. Tamam 2021 var ama şimdi bir program çıkar bana der ki o en baştaki 2.4.5'i neden kurmadın? Ağzımı açar, yeryüzüne çıkmamış küfürlerimi sallarım.

Devam ediyoruz NET FRAMEWORK PAKETLERİ yazan klasörün içi:

Kod: Tümünü seç

 Volume in drive E:\ is WD DEPO
 Directory of E:\programARŞİV\KÜÇÜK PROGRAMLAR\02-YÜKSELTME\SAÇMA SAPAN MİKROSOFT SAÇMALIKLARI\NET FRAMEWORK PAKETLERİ\

.                                                      	<DIR>
..                                                     	<DIR>
Net freymwörk 2.0                                      	<DIR>
Net freymwörk 3.5 Full                                 	<DIR>
Net freymwörk 4 güncelleme dosyalarıyla                	<DIR>
Net freymwörk 4.5.2                                    	<DIR>
Net freymwörk 4.6                                      	<DIR>
Netfreymwörk 4.8                                       	<DIR>

MPVCI_1.3_setup.exe                                    	  82247 KB	19.4.2019
Net Framework 3.5 offline installer 10.exe             	    712 KB	2.11.2016
Net Framework 3.5 offline installer Win_10.zip         	 113026 KB	18.5.2018
Net Framework AIO 1.1 - 4.5.1 TR.rar                   	 117998 KB	22.4.2021
vc_redist.x64.exe                                      	  14231 KB	8.4.2019
vc_redist.x86.exe                                      	  13446 KB	8.4.2019

Bu arada ana klasör adı dikkatini çekti mi bilmiyorum.

Bak yukarıda bir sürü klasör ve yine bir sürü terane var. Saçma sapan microsoft saçmalıkları...

Devam 3,5 full yazanın içine girdik:

Kod: Tümünü seç

 Volume in drive E:\ is WD DEPO
 Directory of E:\programARŞİV\KÜÇÜK PROGRAMLAR\02-YÜKSELTME\SAÇMA SAPAN MİKROSOFT SAÇMALIKLARI\NET FRAMEWORK PAKETLERİ\Net freymwörk 3.5 Full\

.                                                      	<DIR>
..                                                     	<DIR>

Beni okuma.txt                                         	      1 KB	2.5.2016
dotnetfx35.exe                                         	 237055 KB	2.5.2016
NDP20SP2-KB958481-x86.exe                              	   8772 KB	2.5.2016
NDP30SP2-KB958483-x86.exe                              	   7087 KB	2.5.2016
NDP35SP1-KB958484-x86.exe                              	   1392 KB	2.5.2016
WindowsInstaller-KB893803-v2-x86.exe                   	   2526 KB	23.10.2009
WindowsXP-KB898715-x64-enu.exe                         	   4478 KB	23.10.2009


Sırada 4 güncelleme dosyalarıyla klasörü

Kod: Tümünü seç

 Volume in drive E:\ is WD DEPO
 Directory of E:\programARŞİV\KÜÇÜK PROGRAMLAR\02-YÜKSELTME\SAÇMA SAPAN MİKROSOFT SAÇMALIKLARI\NET FRAMEWORK PAKETLERİ\Net freymwörk 4 güncelleme dosyalarıyla\

.                                                      	<DIR>
..                                                     	<DIR>

dotNetFx40_Full_x86.exe                                	  36182 KB	3.5.2016
dotNetFx40_Full_x86_x64.exe                            	  49268 KB	3.5.2016
NDP40-KB2600211-x86.exe                                	  43443 KB	25.4.2021
NDP452-KB2901907-x86-x64-AllOS-ENU.exe                 	  68359 KB	3.5.2016
NDP462-KB3120735-x86-x64-AllOS-ENU.exe                 	  62330 KB	24.3.2016
NDP46-KB3045557-x86-x64-AllOS-ENU.exe                  	  63911 KB	5.3.2017


4.5.2 klasörü:

Kod: Tümünü seç

 Volume in drive E:\ is WD DEPO
 Directory of E:\programARŞİV\KÜÇÜK PROGRAMLAR\02-YÜKSELTME\SAÇMA SAPAN MİKROSOFT SAÇMALIKLARI\NET FRAMEWORK PAKETLERİ\Net freymwörk 4.5.2\

.                                                      	<DIR>
..                                                     	<DIR>

Microsoft .NET Framework 4.5.2 Final TR.exe            	  48873 KB	23.4.2015


4.6.2 klasörü:

Kod: Tümünü seç

 Volume in drive E:\ is WD DEPO
 Directory of E:\programARŞİV\KÜÇÜK PROGRAMLAR\02-YÜKSELTME\SAÇMA SAPAN MİKROSOFT SAÇMALIKLARI\NET FRAMEWORK PAKETLERİ\Net freymwörk 4.6\

.                                                      	<DIR>
..                                                     	<DIR>

NDP46-KB3045557-x86-x64-AllOS-TRK.exe                  	   6229 KB	25.4.2021

4.8 klasörü:

Kod: Tümünü seç

 Volume in drive E:\ is WD DEPO
 Directory of E:\programARŞİV\KÜÇÜK PROGRAMLAR\02-YÜKSELTME\SAÇMA SAPAN MİKROSOFT SAÇMALIKLARI\NET FRAMEWORK PAKETLERİ\Netfreymwörk 4.8\

.                                                      	<DIR>
..                                                     	<DIR>

ndp48-x86-x64-allos-enu.exe                            	 118476 KB	25.4.2021
ndp48-x86-x64-allos-trk.exe                            	   5680 KB	25.4.2021


Şimdi burada cahil olabilirim aptal anlamıyo da olabilirim. Sabır sınıyorum farkındayım ama şu yukarıdaki dosyalar silsilesi sizde olsa çıldırmaz mısnız dürüst olun... Bakın orada 3,5 var. 3,5 güncelleme yazmışım ama paket adı 3.0 geçiyor.

Eraser 3,5 İngilizce istiyor. Direkt TR kurarsam çalışmıyor seçenekler boş çıkıyor. Eraserin yeni sürümü, bu gereksinim ile beraber geliyor, ama bu defa programın kendisi hatalı olduğundan güncelini kurmuyorum.

Öte taraftan Easy BCD diye bir program var. Senede bir de olsa lazım oluyor boot programıdır kendisi. 2.0 istiyor p****k. Yenisi olmaz diyor.

De buyrun...
Kullanıcı avatarı
esatiz
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2681
Kayıt: 30 Eki 2020, 11:18
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 399 kez
Teşekkür edildi: 451 kez

Re: Katılımsız Platform Yapmayı Biliyor musunuz?

Mesaj gönderen esatiz »

Net framework 2.0 var bende hocam özele atayım (.netfx)
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Katılımsız Platform Yapmayı Biliyor musunuz?

Mesaj gönderen shampuan »

Bende de var var atmana gerek yok sağol. Ya ta at sen bilirsin bir net frameworkun bin çeşiti var belki sendeki daha iyidir. Çöpe bir çöp daha ekleriz ne olur ki.
Kullanıcı avatarı
esatiz
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2681
Kayıt: 30 Eki 2020, 11:18
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 399 kez
Teşekkür edildi: 451 kez

Re: Katılımsız Platform Yapmayı Biliyor musunuz?

Mesaj gönderen esatiz »

:-D
Cevapla

“Genel bilgiler ve ipuçları” sayfasına dön