Blog Kurmak

Internet konusunda bilgi ve ipuçları paylaşım alanıdır.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53938
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19763 kez
Teşekkür edildi: 11981 kez

Re: Blog Kurmak

Mesaj gönderen velociraptor »

Bu linki vermiştim ama içerisindeki sitemap generator çalışmıyormuş bende meşhur hintli abi labnol un sitemap generatoru ile linki yeniledim
https://www.sordum.net/18277/blogger-bl ... p-ilavesi/

Hatta Labnol abi senin siten için aşağıdaki kodları verdi

Kod: Tümünü seç

# Blogger Sitemap created on Sun, 31 Jan 2021 17:07:51 GMT
# Sitemap built with https://www.labnol.org/blogger/sitemap

User-agent: *
Disallow: /search
Allow: /

Sitemap: https://ceryanlidevreler.blogspot.com/atom.xml?redirect=false&start-index=1&max-results=500
Ama yerinde olsam bunun kullanmaz aşağıdaki generator ile oluştururdum sitemapı kullanırdım
Generator
https://www.xml-sitemaps.com/
Senin sitenin sitemapı
https://www.xml-sitemaps.com/download/c ... itemap.xml

elbette yeni konu açtıkça bu üsttekini yenilemen gerekecek birde aşağıdakini buldum
https://www.mysitemapgenerator.com/star ... pot.com%2F
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Blog Kurmak

Mesaj gönderen shampuan »

Tamam abi. Annemi yalnız bırakmamak için sörvayvır izliyoruz :-D
Yarına bakarım.
Kullanıcı avatarı
lord_leo
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1440
Kayıt: 25 Nis 2010, 08:39
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 7 kez

Re: Blog Kurmak

Mesaj gönderen lord_leo »

Neyse Bilgi-1: sitemap.xml yazınca başarılı bir ekleme oldu.

Bilgi-2: Verilen linkler bana yardımcı olmuyor.
Anladım .
Kolay gelsin benim yapabileceklerim bu kadar ozaman.

Başarılar.
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Blog Kurmak

Mesaj gönderen shampuan »

Test:

https://basitelektronikprojeler.blogspo ... esi-2.html

Linke erişebiliyor musunuz?

Google'a yorum attığım zaman hata veriyor:

Resim
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53938
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19763 kez
Teşekkür edildi: 11981 kez

Re: Blog Kurmak

Mesaj gönderen velociraptor »

Link açılıyor bende
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Blog Kurmak

Mesaj gönderen shampuan »

Tamam anladım. Özelden gönderdiğim şey aynen geçerli. Ara veriyorum böyle çözülmeyecek.
Teşekkür ederim.
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Blog Kurmak

Mesaj gönderen shampuan »

Merhaba arkadaşlar.

Arada bir bu başlığı duruma göre canlandırabilirim.

Burada öğrendiğim bazı tecrübeleri aktarmak istiyorum. Öncelikle blog sisteminde bazı yenilikler ve güncellemeler var. Bu yenilikler, işleri kolaylaştırmak yerine daha da zorlaştırmış. Şu anda google'ın bu konudaki yardım dökümanları tam bir rezalet ve güncelliğini kaybetmiş durumda. Ayrıca sorunlara gerçek çözümler içermiyorlar. İnternet üzerindeki diğer konu anlatımları vb için de bu geçerli.

Örnek olarak şu başlığı bir yan sekmede açın birşey göstericem:
viewtopic.php?f=128&p=483027#p483027

Sayfadaki resimde Mülk Kullanıcı Yönetimi yazan yerin bir altındaki "<> İzleme bilgileri" kısmı bende yok. Dolayısıyla anlatımların bir kısmını bundan dolayı uygulayamıyordum.

Neyse ki, inatla arap saçı gibi hazırlanmış google yardım dökümanlarını karıştıra karıştıra, bahsettiğinizden farklı yöntemlere bazı başlıklarımı google'dan manuel olarak dizine ekleme talebi gönderdim. Bu talepler sistem tarafından olumlu değerlendirilerek dizinlere eklenmiş gözüküyor.

Meseleyi çok uzatmayacağım. Özetle bir iki şey karalamak istiyorum. Ben "web" söz konusu olduğunda tamamen kara cahil bir insanım. Neyi nasıl ve neden yaptığımı hiç bilmeden anlatımlara bakarak kara düzen yapıyorum. Gerçekten bilinçsiz ve bilgisizim. Biraz da işin teknik kısmı benim hiç ilgi alanım olmadığından öğrenme hızım da düşük. Daha önce de bu işlerle hiç uğraşmadım, cahil kaldım.

Neticede şunları tecrübe ettim. Sistem gerçekten kötü tasarlanmış. Bakın çocuklar; daha önce de yazmış olmalıyım, google beni anamdan babamdan daha iyi tanıyor, herşeyim elinde. Bir blogger hesabı oluşturup, yayınladığım makaleyi "bu gizli değil, yayınla" dediğim an indekslemesi lazım. Yok robot txt bul yapıştır, yok google analitikse git şunu şunu yap, yok sörç konsoldan şunu bunu yap, yok google webmasterse gir şöyle böyle dans et... bunca saçmalığa ne gerek var? Mantıklı düşünün: bir ayar, bir işlem yapmam gerekecekse, bunu tek bir google hesabı üzerinden de yapabilirdim değil mi?

Şu anda UA... ile başlayan numaramı nasıl alacağımı hala çözebilmiş değilim. Bunun için google eşşeğin s2 gibi hazırlanmış bir sürü sayfa oluşturmuş. Her dökümanın içinde bazı kelimeleri mavileştirip link yapmış. Her link, başka ve daha gereksiz bri sürü yere, çoğu da aynı yere açılıyor, sorun çözmeye yönelik hiçbirşey yok. Ben artık sorunumu kısmen çözdüm ama, edindiğim tecrübeye göre böyle olmamalıydı yani onu anlatmaya çalışıyorum.

Diyeceğim, bu mesajı okuyan varsa, blog falan kurmayın kardeşim. İnanın değmez. Ömrünüzü çürütmeye değmez. Uğraşmaya değmez. Harcadığınız vakte ve emeğe değmez. Gidin youtuber olun. Saçma sapan paylaşımlar yapın, parayı götürün. Ciddiyim.
Kullanıcı avatarı
feuer
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3996
Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 124 kez
Teşekkür edildi: 225 kez

Re: Blog Kurmak

Mesaj gönderen feuer »

vardı bir blog hayalimiz :(
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53938
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19763 kez
Teşekkür edildi: 11981 kez

Re: Blog Kurmak

Mesaj gönderen velociraptor »

shampuan yazdı: 05 Mar 2021, 16:00 Sistem gerçekten kötü tasarlanmış. Bakın çocuklar; daha önce de yazmış olmalıyım, google beni anamdan babamdan daha iyi tanıyor, herşeyim elinde. Bir blogger hesabı oluşturup, yayınladığım makaleyi "bu gizli değil, yayınla" dediğim an indekslemesi lazım. Yok robot txt bul yapıştır, yok google analitikse git şunu şunu yap, yok sörç konsoldan şunu bunu yap, yok google webmasterse gir şöyle böyle dans et... bunca saçmalığa ne gerek var? Mantıklı düşünün: bir ayar, bir işlem yapmam gerekecekse, bunu tek bir google hesabı üzerinden de yapabilirdim değil mi?
Bunu bilerek yaptıklarını düşünüyorum
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Blog Kurmak

Mesaj gönderen shampuan »

Tarkan abi, ayrı bir telefon nurmarası varsa, onunla sahte bir goole gmail hesabı oluştur. Ardından blogger aç. Yapman gerekenleri yapmaya çalış, demek istediğimi anlayacaksın. Sizin zamanlarda arayüz olsun, seçeneklerin ulaşılabilirliği olsun farklıymış, eski dökümanlardan anlıyorum. Şu anda öyle değil. Hiç gmail hesabı olmayan bir hesapla benim gibi herşeye sıfırdan başlarsanız anlarsınız. Siz zaten kurulu bir düzende olduğunuzdan kolay sanıyorsunuz, durumun farkında değilsiniz.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53938
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19763 kez
Teşekkür edildi: 11981 kez

Re: Blog Kurmak

Mesaj gönderen velociraptor »

Ozaman hiç bulaşılmaz
Cevapla