desktop.ini

Windows 10 ile ilgili bilgi paylaşım alanıdır
Cevapla
Kullanıcı avatarı
feuer
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3996
Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 124 kez
Teşekkür edildi: 225 kez

desktop.ini

Mesaj gönderen feuer »

Windows 10 da devamlı taşıdığım kopyaladığım ve sildiğim klasörler var

bu silme ve taşıma yaptığım zaman desktop.ini dosyaları için uyarı verip onay istiyor.

Resim

bu onayı desktop.ini ya da ini dosyaları için kaldırabiliyor muyuz? registry için tweak aradım bulamadım :(

EDIT: desktop.ini dosyaları benim için kullanışlılar, amacım bu silme ve taşıma işlemini yaparken uyarı almamak.
Kullanıcı avatarı
esatiz
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2681
Kayıt: 30 Eki 2020, 11:18
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 399 kez
Teşekkür edildi: 451 kez

Re: desktop.ini

Mesaj gönderen esatiz »

Öyle bir registry ayarı bilmiyorum ama belki bu işini görebilir:
https://www.sordum.net/12095/silme-onay ... getirelim/
(Windows 7 kullanıyorum bende hiç sormuyor. Belki de admin olduğumdan sormuyordur.)

Burda anlatılanın tersini yapacaksınız. Bir deneyin bakalım
Kullanıcı avatarı
feuer
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3996
Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 124 kez
Teşekkür edildi: 225 kez

Re: desktop.ini

Mesaj gönderen feuer »

Yanıt için teşekkürler öncelikle.

Bu ayarın açık ya da kapalı olması etkilemiyor. Denemiştim. Sorun silme onay işlemi değil de sistem dosyası uyarısı

Bu arada taşıdığım ve sildiğim dosyalar kendi dosyalarım. Windows klasörü yada Program Files klasörleri değil.

Resim
Kullanıcı avatarı
esatiz
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2681
Kayıt: 30 Eki 2020, 11:18
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 399 kez
Teşekkür edildi: 451 kez

Re: desktop.ini

Mesaj gönderen esatiz »

feuer yazdı: 16 Oca 2021, 16:46 sistem dosyası uyarısı
Evet fark etmiştim de , aklıma bir çözüm gelmedi. Şimdi flaş bellek takıp denedim bende de uyarı verdi. C sürücüsünde yaptığımda uyarmıyordu. Çözüm bulursam yazarım

Ekleme : Windows 7'de Windows Gezginini açıyoruz. Düzenle sekmesini bulup Klasör ve arama seçeneklerini seçiyoruz. Orada görünüm yerine geliyoruz. Gizli dosyaları gösterle işimiz yokmuş denedim. Üstte yazdığım önemsizdir.

Sistem dosyalarını göster seçeneğini devre dışı bırakıyoruz.
Resim

Maalesef, sistem dosyalarınını görmek ya da o uyarıyı almamak arasında seçim yapacaksınız. Total Commander'ı tavsiye ederim ben sistem dosyalarını orada görüntülüyorum

Sanırım burasıyla ilgili:

Kod: Tümünü seç

\REGISTRY\USER\Uzunca bir sayı kümesi(Sonunda _Classes olmayan)\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced\SuperHidden
Kullanıcı avatarı
feuer
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3996
Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 124 kez
Teşekkür edildi: 225 kez

Re: desktop.ini

Mesaj gönderen feuer »

Bu verdiğin ayar sadece sistem dosyalarını görmemek (seçili) ya da görmek (seçili değil) geçerlidir. Sistem dosyaları görünür de olsa o uyarıyı alırsın.

Yardımcı olmaya çalıştığın için teşekkür ederim yinede.
Kullanıcı avatarı
esatiz
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2681
Kayıt: 30 Eki 2020, 11:18
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 399 kez
Teşekkür edildi: 451 kez

Re: desktop.ini

Mesaj gönderen esatiz »

Biliyorum. İşte öyle olmadı bende onu söylemek istemiştim

İşletim sistemi dosyalarını gösterme seçili olunca o uyarıyı verdi. Kapatınca vermedi bundan bahsettim.
Kullanıcı avatarı
feuer
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3996
Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 124 kez
Teşekkür edildi: 225 kez

Re: desktop.ini

Mesaj gönderen feuer »

Resim

aynı uyarıyı alıyorum gördüğün üzere
Kullanıcı avatarı
esatiz
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2681
Kayıt: 30 Eki 2020, 11:18
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 399 kez
Teşekkür edildi: 451 kez

Re: desktop.ini

Mesaj gönderen esatiz »

Yok hocam öyle değil yanlış anlamayın. Windows 7 kullanıyorum, son attığınız fotoğrafın solundaki o korunan dosyaları gizleyince o hatayı almadım ondan bahsettim.(Son fotonuzda tik kaldırılmış) Bir de tiki seçip öyle deneyin demek istemiştim.
Kullanıcı avatarı
feuer
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3996
Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 124 kez
Teşekkür edildi: 225 kez

Re: desktop.ini

Mesaj gönderen feuer »

esatiz yazdı: 17 Oca 2021, 12:32 Yok hocam öyle değil yanlış anlamayın. Windows 7 kullanıyorum, son attığınız fotoğrafın solundaki o korunan dosyaları gizleyince o hatayı almadım ondan bahsettim.(Son fotonuzda tik kaldırılmış) Bir de tiki seçip öyle deneyin demek istemiştim.
Esatiz kardeşim normalde tik zaten seçili vaziyette, kaldırınca da aynı uyarıyı veriyor, o nedenle gönderdim ss.
Cevapla