Görev Çubuğu

Windows 10 ile ilgili bilgi paylaşım alanıdır
Kullanıcı avatarı
feuer
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3996
Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 124 kez
Teşekkür edildi: 225 kez

Görev Çubuğu

Mesaj gönderen feuer »

windows 10 da görev çubuğuna öğe eklemekte sıkıntı yok ancak;

screenshot koyduğum şekilde dosya gezgini ve aimp te olduğu gibi diğer öğelere nasıl böyle görevler ve sabitleme yapabilirim bilginiz var mı?

Resim Resim
Kullanıcı avatarı
BlueLife
Kilobyte1
Kilobyte1
Mesajlar: 292
Kayıt: 29 Ağu 2014, 20:42
Teşekkür etti: 46 kez
Teşekkür edildi: 68 kez

Re: Görev Çubuğu

Mesaj gönderen BlueLife »

@feuer

Konuyu doğru anladıysam;
Herangi bir klasör,sürücü,uygulama vs. iconunu fareyle basılı tutup, görev çubuğundaki boşluğa sürüklersen, görev çubuğuna öğe eklenecektir.
Kullanıcı avatarı
feuer
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3996
Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 124 kez
Teşekkür edildi: 225 kez

Re: Görev Çubuğu

Mesaj gönderen feuer »

sorun görev çubuğuna eklemekte değil, görev çubuğuna ekli bir öğeye, öğe ve görev sabitlemek istiyorum.

dosya gezginini sağ tıkladığımızda, masaüstü,indirilenler,belgeler ve resimler şeklinde sabitlenmiş öğeler var, herhangi bir klasörüde ekleyebiliyoruz bu görev çubuğundaki dosya gezginine

ben aynısını diğer öğelere yapmak istiyorum.
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Görev Çubuğu

Mesaj gönderen shampuan »

"Görevler" kategorisine vb öğe sürükleyebilir miyim, ekleyebilir miyim, diye soruyorsun. Win10 kullanmıyorum benim arayüz öyle değil. Ama çözse çözse Tarkan abi çözer. Hatta kimbilir? Bir konusu bile açılmıştır. Ben aradığım şeyi nasıl ne adla arayacağımı beceremediğimden genelde anasayfadan bulamıyorum...

Yanlış değilsem "diğer öğeler"in de sağ-tık menüsüne benzer bir çalışma mantığı vardır :?:
Kullanıcı avatarı
feuer
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3996
Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 124 kez
Teşekkür edildi: 225 kez

Re: Görev Çubuğu

Mesaj gönderen feuer »

Resim

mesela şu öğeye 2 klasör ve 2 program kısayolu sabitlemek istiyorum.

Resim

bir klasör taşıdığımda görüldüğü üzere işe yaramıyor

Resim

ancak klasör dosya gezginine sabitlenebiliyor.

dediğim gibi görev çubuğunda yeni bir öğe oluşturmak değil, var olan bir öğeye klasör yada dosya sabitlemek istiyorum.
Kullanıcı avatarı
trasmus
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1152
Kayıt: 14 May 2010, 14:50
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: Görev Çubuğu

Mesaj gönderen trasmus »

Şimdilik internette bu konu ile ilgil çözüm sunabilecek bir bilgi bulamadım. Kayıt defterinde oluşturulan görevlerle ilgili girdi aradım, ama yoktu. Olsaydı oradan eklenebilirdi.
Kullanıcı avatarı
feuer
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3996
Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 124 kez
Teşekkür edildi: 225 kez

Re: Görev Çubuğu

Mesaj gönderen feuer »

C:\Users\...\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Taskband

Bu klasör ve registry kaydını yedekleyince yeni kurulumda aynı görev çubuğu elde ediliyor.
yani bu registry kaydında saklı olay ama anlaşılır bir girdi yok bu eklemeyi yapmak için.

Favorites
FavoritesResolve

sanırım bu reg_binary girdilerinde saklı bu olay.

Sürükle bırak ile olmamasına anlam veremedim açıkçası.

İlgilenenlere teşekkür ederim.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53932
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19752 kez
Teşekkür edildi: 11979 kez

Re: Görev Çubuğu

Mesaj gönderen velociraptor »

yedekleme O regde doğrudur ama soruyu çözmez
https://www.sordum.net/59896/gorev-cubu ... edekleyin/
Kullanıcı avatarı
feuer
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3996
Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 124 kez
Teşekkür edildi: 225 kez

Re: Görev Çubuğu

Mesaj gönderen feuer »

velociraptor yazdı: 03 Oca 2021, 15:47 yedekleme O regde doğrudur ama soruyu çözmez
https://www.sordum.net/59896/gorev-cubu ... edekleyin/
registry de anlamlı bir girdi görünmediği için çözmüyor evet

türkçe ingilizce baya bir aradım bulamadım bir sonuç

bu aimp uygulamasının exe dosyasını görev çubuğuna koyunca kendiliğinden oluşuyor bu görevler
aimp forumuna üye olup yada aimp uygulaması geliştiricelere mail atıp sorabilirim son çare olarak. :?:
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53932
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19752 kez
Teşekkür edildi: 11979 kez

Re: Görev Çubuğu

Mesaj gönderen velociraptor »

Windows belirli şeylere izin vermiyorsa onlarda çözemez
Kullanıcı avatarı
feuer
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3996
Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 124 kez
Teşekkür edildi: 225 kez

Re: Görev Çubuğu

Mesaj gönderen feuer »

velociraptor yazdı: 03 Oca 2021, 20:44 Windows belirli şeylere izin vermiyorsa onlarda çözemez
Resim

Hocam AIMP 3.parti bir uygulama, uygulama exe dosyasını görev çubuğuna taşıdığımda bu 2 uygulama ve profile klasörü için kendiliğinden bu 3 görev oluşuyor. 1-2 uygulamada daha görmüştüm bunu.

Belki uygulamanın kodlarıyla alakalıdır, windows kendisi bunu yapmaya izin vermiyor olabilir.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53932
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19752 kez
Teşekkür edildi: 11979 kez

Re: Görev Çubuğu

Mesaj gönderen velociraptor »

Olasıdır , bir sor bakalım umarım çözerler
Kullanıcı avatarı
esatiz
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2681
Kayıt: 30 Eki 2020, 11:18
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 399 kez
Teşekkür edildi: 451 kez

Re: Görev Çubuğu

Mesaj gönderen esatiz »

Sorunuz güzelmiş ama çözümü hakkında bir fikrim yok. O şey programın yapısıyla alakalıdır bence. Win7 kullanıyorum. Mesela benim görev çubuğunda firefox var sağ tıklıyorum sık ziyaret edilenler ile görevler var

Chromeda aynı şeyi yaparsam üsttekilere ek olarak son kapatılanlar da var. Bu ek menüleri windows kendi akıl edip koyamaz herhalde? (Hadi yapay zeka deseniz bile bende win7 var 2009da da kullanıldı mı windowsta :-D )

Ayrıyetten kullandığım eski bir virüs programının konsol adında ayarı var yine görev çubuğuna sabitli. (Forumda bundan bahsetmeyi düşünüyorum) Bunda sağ tıklıyorum hiçbir ek menü yok. Sonuç olarak yine başta dediğim gibi sanki olay. Programı yapanlar ayarlamıştır diye düşünüyorum. Eğer onlar yapabiliyorsa biz de bulabiliriz... (Program kurulumda mutlaka registrye bir şey yapmıştır da windows öyle ek bir menü gösteriyordur)
Müsait olunca programların kurulumlarını tekrar yaparım takip ederim.

https://www.youtube.com/watch?v=4L0mZ64wZv0&t=111s
sordum.net YT kanalında bu videodaki HiBitUninstaller yazılımının portable sürümünde bir özellik var Kurulum takibi diye. Artık işe yaradığı kadar

Araştırılabilir güzel bir soru teşekkürler... :arrow:

Ekleme : SevenForums da buna benzer bir şey buldum ama maalesef sorunumuz olan GÖREVLER için değil sık kullanılanlar için.
https://www.sevenforums.com/browsers-ma ... click.html

https://hizliresim.com/ucffkG adresine yüklediğim fotoda Gizlilik adı altındaki bir özelliğe basılı tuttum belirgin olsun diye, onu kapatırsak Tarayıcılarda veya başka bir programda son kullandığımız öğeleri gizleyebiliyoruz veya hafızadan siliyor bilemedim şimdi. Bu özelliği kapatınca hangi ayarlar değişiyor görebilirsek çözüme bir adım daha yaklaşırız gibi :-)

Ekleme 2 : Grup İlkesi Ayarlarını kurcalarken şuna denk geldim : https://hizliresim.com/GPgQ6c
Benim ek menü diye tarif ettiğim o Görevler menüsüne ayrılan kısmın adı Atlama Listesiymiş. Atlama listesinin ingilizcesinden bir şeyler bulunabilir ancak şimdi bakmayacağım geç oluyor :-D
En son esatiz tarafından 04 Oca 2021, 00:10 tarihinde düzenlendi, toplamda 4 kere düzenlendi.
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Görev Çubuğu

Mesaj gönderen shampuan »

Yeri ve zamanı değil biliyorum ama;

Çocuklar, sakın bu forumu bırakmayın. Çok güzel bir sinerji oluşturduk bence.
Kullanıcı avatarı
esatiz
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2681
Kayıt: 30 Eki 2020, 11:18
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 399 kez
Teşekkür edildi: 451 kez

Re: Görev Çubuğu

Mesaj gönderen esatiz »

Mesajımı düzenlediğim için yanıt olarak gözükmüyor ondan bunu yazıyorum. Bir bakabilir misiniz neymiş bu Atlama Listesi
Cevapla