Grafiksel Anlatımla Masaüstü Ortamları

Linux ve Unix tabanli isletim sistemlerini hep beraber tanıyıp öğreneceğiz.

Sizin PC Kullanıcı İhtiyaçlarınıza Göre Hangisi İdeal....?

GNOME
0
Oy yok
KDE Plasma
2
33%
MATE
2
33%
Cinnamon
0
Oy yok
Xfce
1
17%
Enlightenment
0
Oy yok
Deepin DE
0
Oy yok
Budgie
0
Oy yok
LXQt/LXDE
1
17%
 
Toplam oy: 6

Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15170
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2512 kez
Teşekkür edildi: 5317 kez

Grafiksel Anlatımla Masaüstü Ortamları

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Resim
Kullanıcı başına üç hakkınız var.....Oy değiştirme yok.....! :-)
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15170
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2512 kez
Teşekkür edildi: 5317 kez

Re: Sizce En İyi Masaüstü Ortamı Hangisi

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Kullanıcı Deneyimine Göre

Resim
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15170
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2512 kez
Teşekkür edildi: 5317 kez

Re: Sizce En İyi Masaüstü Ortamı Hangisi

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Sistem Kaynaklarına Göre, Harcadıkları RAM Miktarları Yönünden Sınıflandırma.....

Resim

Resim

Bilgisayarınızdaki RAM miktarına bağlı olarak önemli bir husustur.

4GB'tan daha az RAM'iniz ve zayıf bir CPU'nuz varsa, (Pentium III yada İntel Dual-Core Pentium T/M/N Serisi)/u]

1.Enlightenment
2.LXDE
3.MATE
4.XFCE

4 GB Fazla Ram ve i3/i5/i7 İntel İşlemciniz varsa
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15170
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2512 kez
Teşekkür edildi: 5317 kez

Re: Sizce En İyi Masaüstü Ortamı Hangisi

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

PC Kullanıcısı Tarafından Kişiselleştirilmesi/ Esnekliği

Resim
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15170
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2512 kez
Teşekkür edildi: 5317 kez

Re: Sizce En İyi Masaüstü Ortamı Hangisi

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Geniş Teknik Destek Ve Belge Bulma/Araştırma -Topluluklardan Destek Alma

Resim
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15170
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2512 kez
Teşekkür edildi: 5317 kez

Re: Grafiksel Anlatımla Masaüstü Ortamları

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Hangisinin İşlevselliği Daha Fazla (yani hangisi daha fazla özelleştirme özellikleri ile gelir.)
Resim
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15170
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2512 kez
Teşekkür edildi: 5317 kez

GNOME 3.x Serisi Masaüstü Ortamı:Pantheon DE

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Bilinmeyen Bir Masaüstü Ortamı.....

Pantheon, temel olarak temel işletim sistemi dağıtımı için oluşturulan masaüstü ortamıdır. GTK3 ve Granit kullanılarak Vala'da sıfırdan yazılmıştır. Kullanılabilirlik ve görünüm açısından, masaüstünün GNOME Shell ve macOS ile bazı benzerlikleri vardır.

Pantheon, diğer dağıtımlara kurulabilmesine rağmen, nadiren Elementary OS dışında görülür.

Pantheon, ekranın üst kısmında üç temel alana sahip şeffaf bir panel sunar. Sol üstteki Uygulamalar'ı tıklayarak uygulamaları başlatabilirsiniz. Merkezde tarih ve saat var. Buraya tıklandığında bir takvim açılır. Sistem göstergeleri sağ üstte bulunur.

Ekranın alt kısmında, MacBook'ta görülene benzer bir yuva bulunur. Rıhtımın adı Plank.

Pantheon masaüstü ortamı, GNOME yazılım tabanının üzerine inşa edilmiştir, örneğin GTK +, GDK, Kahire, GLib (GObject ve GIO dahil), GVfs ve Tracker.

Özellikler:

Pantheon uygulamaları:
Pantheon Greeter - LightDM tabanlı oturum yöneticisi ancak görsel olarak daha çekici.
Gala - libmutter tabanlı bir pencere ve kompozisyon yöneticisi.
Wingpanel - GNOME Shell'in üst paneli gibi genişletilebilir üst panel. Bu şık panel göstergeleri tutar ve Sapan'ı ortaya çıkarır.
Sapan - Wingpanel'de bulunan hafif ve şık bir uygulama başlatıcısı.
Tahta - bir rıhtım. Amaç sadece bir rıhtımın neye ihtiyacı olduğunu ve kesinlikle daha fazlasını sağlamaktır.
Santral - ayarlar uygulaması. Santral sadece çeşitli donanım ve yazılımlar için gerçek ayarları sağlayan Santral Fişleri için konteyner uygulamasıdır.
Posta - Vala'da yazılmış e-posta istemcisi. E-postaları görüntülemek için Evolution Data Server ve Camel kullanır.
Takvim - bir masaüstü takvim uygulaması.
Müzik - müzik çalar.
Kod - kod odaklı metin düzenleyici.
Terminal - bir terminal emülatörü.
Dosyalar - eklenti desteği olan bir dosya yöneticisi

Resim

Web sitesi: elementary.io (https://elementary.io/)
Destek: GitHub kod deposu , Destek (https://github.com/elementary ; https://elementary.io/support)
Geliştirici: elementary LLC
Lisans: GNU GPL, LGPL
Kullanıcı avatarı
trasmus
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1152
Kayıt: 14 May 2010, 14:50
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: Grafiksel Anlatımla Masaüstü Ortamları

Mesaj gönderen trasmus »

Pardus ile Kde Plasma'ya alıştığımdan diğerleri pek hoşuma gitmiyor. Light olması açısından xfce'yi tercih ederim.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15170
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2512 kez
Teşekkür edildi: 5317 kez

LXDE -X11 Hfif Masaüstü Ortamı

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Benim BAŞ TACIM/SEVDİĞİM MASAÜSTÜ ORTAMI

LXDE (Hafif X11 Masaüstü Ortamı), hafif ve hızlı bir masaüstü ortamı sağlama amaçlı bir projedir. Güçlü ve şişkin olmak için değil, yeterince kullanılabilir ve zayıf olacak ve kaynak kullanımını düşük tutacak şekilde tasarlanmıştır. Masaüstü ortamlarının çoğundan farklı olarak, her bileşeni sıkıca entegre etmez. Bunun yerine, tüm bileşenleri bağımsız hale getirmeye çalışır ve her biri bağımsız olarak az sayıda bağımlılıkla kullanılabilir.

Bu, kullanıcıların tüm masaüstünü yüklemeleri gerekmediği anlamına gelir, ancak kendi özelleştirilmiş masaüstleri için istedikleri parçaları seçebilirler.

LXDE, yeni nesil netbook'lar ve diğer küçük bilgisayarlar gibi performans spektrumunun alt ucundaki bilgisayarlarla iyi çalışacak şekilde tasarlanmıştır. LXDE, diğer masaüstü bilgisayarlara kıyasla enerji tasarruflu ve hızlıdır. LXDE, Ubuntu veya Debian gibi çeşitli Linux dağıtımları üzerine kurulabilir.

GOS LXDE sürümü (iyi işletim sistemi), son derece hızlı LXDE masaüstü arayüzünün yanı sıra Web 2.0 Uygulamalarının gOS konseptini kullanır.

Özellikler:

Hafif, makul bellek kullanımı ile çalışır.
İyi görünümlü, gtk + 2 uluslararası kullanıcı arabirimi.
Kullanımı kolay, kullanıcı arayüzü basit, ancak yeterince kullanılabilir.
Masaüstünden bağımsız (Her bileşen LXDE olmadan kullanılabilir).
Standartlara uygun, freedesktop.org'daki özellikleri takip eder.
Eski makineler için uygundur.

Bileşenler şunları içerir:

PCMan, sekmeli göz atma (Firefox gibi), yerleşik ses yönetimi, yerleşik dosya arama, sürükle ve bırak, küçük resimler ve daha fazlasıyla son derece hızlı ve hafif bir dosya yöneticisi.
LXLauncher, freedesktop.org teknik özelliklerini takip eden kolay modlu uygulama başlatıcısı.
LXPanel, fbpanel tabanlı zengin özelliklere sahip bir masaüstü paneli.
LXSession, oturum yöneticisi.
LXAppearance, GTK + tema değiştirici.
yaprak, basit metin editörü.
Xarchiver, üçüncü taraf masaüstünden bağımsız dosya arşivleyicisi.
GPicView, hızlı, basit bir resim görüntüleyici.
LXTerminal, terminal emülatörü.
LXTask, görev yöneticisi xfce4 görev yöneticisinden türetilmiştir.
LXNM, kablosuz bağlantıları destekleyen LXDE için hafif ağ bağlantısı yardımcı arka plan programı (yalnızca Linux).
Openbox, üçüncü taraf pencere yöneticisi.

Web sitesi:https://wiki.lxde.org/tr/Ana_Sayfa
DEBİAN : https://wiki.debian.org/LXDE
Wiki Sitesi : https://wiki.lxde.org/en/Main_Page
Destek:https://forum.lxde.org/
Geliştirici: The LXDE Team
Lisans: GNU GPL, LGPL


Daha Fazla Bilgi İçin

viewtopic.php?f=30&t=209692
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15170
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2512 kez
Teşekkür edildi: 5317 kez

Re: Grafiksel Anlatımla Masaüstü Ortamları

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

trasmus yazdı: 08 May 2020, 19:30 Pardus ile Kde Plasma'ya alıştığımdan diğerleri pek hoşuma gitmiyor. Light olması açısından xfce'yi tercih ederim.
Demek ki sisteminin RAM Kapasitesi fazla ve İşlemcisi (CPU) bu masaüstü ortamını kaldırabiliyor.

Ben KDE'yi 4.sürümden sonra bırakmıştım çok fazla ram yemeye başlamıştı......KDE asıl parlak dönemini Pardus 2011 Kurumsal OS 'da yaşamıştır.Parduslar içinde en iyi iki sürüm 2011 ve 2013'tür.Diğerleri (pardus) sadece ama sadece ÇÖP'tür.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15170
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2512 kez
Teşekkür edildi: 5317 kez

KDE 3.x Çatallanması:Trinity Masaüstü Ortamı

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Trinity Masaüstü Ortamı (TDE) projesi, geleneksel masaüstü bilgisayarların işlevini ve biçimini korumayı amaçlayan Unix benzeri işletim sistemleri için bir bilgisayar masaüstü ortamıdır.

TDE, başlangıçta Özgür Yazılım geliştirmeye adanmış dünya çapında bir yazılım mühendisleri ağı olan KDE Ekibi tarafından yazılan K Masaüstü Ortamı sürüm 3.5'in bir çatalı olarak doğdu. Trinity adı seçildi çünkü KDE 3'ün devamı gibi kelime Üç anlamına geliyor.

O zamandan beri, TDE bağımsız ve bağımsız bir masaüstü ortamı projesi olarak gelişti.

Özellikler:

TDE uyumlu yazılım uygulamaları deposu.
Geleneksel panel, görev çubuğu, görev yöneticisi, hızlı başlatma.
Çeşitli metin editörleri, dosya yöneticisi, resim görüntüleyiciler, ofis uygulamaları, arşiv yöneticisi.
Orijinal ve geliştirilmiş klasik Amarok müzik çalar.
Masaüstünü her kullanıcının tercihlerine göre yapılandırmak için kapsamlı bir kontrol merkezi.
Sistem çapında tek / çoklu monitör ve ekran yapılandırması için Monitör ve Ekran kontrol merkezi modülü.
TDE Çalıştır iletişim kutusu otomatik tamamlamayı ve geçmişe dayalı otomatik tamamlamayı destekler.
Özelleştirilebilir Sistem Tepsisi simge boyutları.
Konqueror dosya yöneticisinde Uzak Klasör Senkronizasyonu.
ICC (Uluslararası Renk Konsorsiyumu) ​​renk profili desteği.
Aranabilir sistem menüsü.
Başlangıç ​​tarzı sistem menü desteği.
SmartCard desteği.
GTK2 / Qt tema motorunu destekler; sekmeleri, onay kutuları, menü arka planlar.
Oturum açma ve masaüstü kilit iletişim kutularını daha da güvenli hale getirmek için isteğe bağlı Güvenli Dikkat Anahtarı.
Yerleşik bir X11 desteği
Amarok gibi bazı TDE uygulamaları, mevcut olduğunda gerçek RGBA (Kırmızı Yeşil Mavi Alfa) şeffaflığını algılar ve kullanır.
Firefox ve NetworkManager (HAL'ye bağlı olmayan) gibi yaygın uygulamalarla daha iyi entegrasyon için TDE'ye özgü DBUS bildirim istemcisi.
OpenGL ekran koruyucuların ekranı kilitlemesini önleyin.
FreeBSD desteği.

Resmi Web Sitesi : https://www.trinitydesktop.org/
Destek: https://wiki.trinitydesktop.org/Category:Documentation ; https://wiki.trinitydesktop.org/Trinity ... nvironment ; https://www.trinitydesktop.org/mailinglist.php
Geliştirici: TDE Takım
Lisansı: GNU GPL ve diğer lisanslar

Resim
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15170
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2512 kez
Teşekkür edildi: 5317 kez

Bilinmeyen Bir UNIX Masaüstü Ortamı :CDE

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

CDE'in açılımı Common Desktop Environment Türkçe adıyla Ortak Masaüstü Ortamı

CDE veya Common Desktop Environment , Unix ve openVMS tabanlı sistemler için bir masaüstü ortamıdır ve ticari Unix iş istasyonlarıyla ilişkili klasik Unix Masaüstü ortamı bile olmuştur.

1993 yılından bu yana aktif olarak geliştirilmektedir ve en son kararlı sürüm bu yıl Mayıs 2015'te gerçekleşmiştir. Ağustos 2012'de ücretsiz bir yazılım olarak piyasaya sürülmesinden bu yana, Linux ve BSD türevlerine taşındı. CDE'nin ilk gelişimi, onu Ortak Açık Yazılım Ortamı (COSE) adı altında piyasaya süren HP, IBM, Sunsoft ve USL'nin ortak çabasıydı.

HP, piyasaya sürülmesinden bu yana Unix sistemleri için varsayılan masaüstü ortamı olarak ilan etti ve 2000 yılına kadar KDE, GNOME gibi ortamlar gelişmeye başladığında yapısı standart olarak kaldı. Ağustos 2012'de, kaynak kodu Sourceforge'da kullanıma sunuldu ve tamamen açık kaynaklı hale geldi.

UNIX OS kullanlarınız varsa bunu mutlaka hatıryacaklardır.

Resim

Web sitesi: http://sourceforge.net/projects/cdesktopenv/
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15170
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2512 kez
Teşekkür edildi: 5317 kez

Şeker Masaüstü Ortamı:Tam Çocuklara Göre.....!

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Çocuklar için etkileşimli öğrenme için bir girişim olarak geliştirilen Sugar , yine resimdeki bir başka ücretsiz ve açık kaynak masaüstü ortamıdır. Python ve GTK'da geliştirilen Sugar, Mayıs 2006'da Sugar Labs tarafından Çocuk Başına Bir Dizüstü Bilgisayar (OLPC) projesinin bir parçası olarak geliştirildi.

OLPC XO-1 sistemlerinin varsayılan arayüzüdür, daha sonraki sürümler Sugar veya GNOME seçeneği sunar. 25 farklı dilde geliştirilmiş ve GNU GPL kapsamında piyasaya sürülmüştür. En son sürüm Ağustos 2015'te 0.106.1'dir.

Bazı özellikleri şunları içerir: tasarımda geniş sadelik, büyük Linux dağıtımlarında mevcut olduğu için platformlar arası genişletilebilirlik ve ayrıca Windows, Mac OS vb. Üzerine yüklenebilir, Python'daki deneyime sahip herhangi birinin gelişimine ekleyebileceği gibi kolayca değiştirilebilir dezavantajı performansa yol açan çoklu görev yapamamasıdır.

Sugar Masaüstü Ortamını oluşturan bileşenler:

Metacity - Varsayılan pencere yöneticisi.
Sugar Journal - Varsayılan dosya yöneticisi.
Yaz - Varsayılan metin düzenleyici.
Şeker etkinliği-imageviewer - Varsayılan Resim Görüntüleyici.
sugar-activity-jukebox - Varsayılan Video Oynatıcı.

Resim

Web sitesi: sugarlabs.org
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15170
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2512 kez
Teşekkür edildi: 5317 kez

Hiç Alışamadığım LXDE Çatallanması : LXQT

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

LXQT masaüstü ortamı LXDE'im klonu ve Jilet qt (GTK 2 dayanmaktadır) ile yazılmıştır.LXQT, esasen GNU GPL 2.0+ ve 2.1+ altında yayınlanan GTK ve Qt gibi en popüler iki GUI ortamının birleşmesidir. LXQT, Ubuntu, Arch, Fedora, OpenSUSE, Mandrivia, Mageia, Chakra, Gentoo vb.Gibi çeşitli Linux dağıtımları için kullanılabilir.

LXQT masaüstü ortamını oluşturan bileşenler:

Openbox - Varsayılan pencere yöneticisi.
PCManFM-Qt - Varsayılan Dosya Yöneticisi.
JuffED - Varsayılan Metin Düzenleyici.
LXImage-Qt - Varsayılan Resim Görüntüleyici.
SMPlayer - Varsayılan Video Oynatıcı.

Resim

Web Sitesi : https://lxqt.org/
Kullanıcı avatarı
trasmus
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1152
Kayıt: 14 May 2010, 14:50
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: Grafiksel Anlatımla Masaüstü Ortamları

Mesaj gönderen trasmus »

CDE'yi günümüzde kullanmak isteyenin olacağını sanmıyorum.
Cevapla

“Linux ve Unix tabanli isletim sistemleri” sayfasına dön