phpBB Sitesi Nasıl Kurabilirim Lokal Pc'ye(Çözüldü)

Internet konusunda bilgi ve ipuçları paylaşım alanıdır.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15162
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2510 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

phpBB Sitesi Nasıl Kurabilirim Lokal Pc'ye(Çözüldü)

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Merhabalar

Aslında bunu bizim admin'e sormam gerekirdi ama biraz çekindim ve utandım....Amacım kendi sitemi yayınlamak değil , asıl amacım sordum forum için içerik üretirken bazen çok büyük zamanlar harcamaktayım o arada nasıl oluyorsa bir anda tekrar siteye girş yapmam gerekiyor ya da bazen netim olmuyor ve forum da görünmüyorum işte bu boşlukta kendi konularımı böyle bir site üzerinde lokal pc üzerinde hazırlayıp nasıl olmuş diye incelemek istiyorum ve doğrudan buraya aktarmak istiyorum.Böylece konuların kalitesini arttırmayı hedefliyorum.Bunu aynı bir elbiseyi almadan önce provasının yapılması gibi düşününebilirsiniz.

Ben de bir araştırma yapayım dedim ve

phpBB sitesi nasıl kurabilirim linux çalıştıran pc'ye ifadesinin ingilizce karşılığını "How can I install phpBB site on pc running linux" google de yazdım araştırıyorum şöyle resimli anlatım yapan bir şey arıyorum bakalım

Video


Mesela

https://www.phpbb.com/downloads/ buradaki paketi nasıl kuracağım hiçbir fikrim yok çünkü anlamıyorum...... :?:
En son TRWE_2012 tarafından 08 May 2020, 01:30 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15162
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2510 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Re: phpBB Sitesi Nasıl Kurabilirim Lokal Pc'ye

Mesaj gönderen TRWE_2012 »


Şöyle birşey buldum ama direkt konuya girmiş...CPanel'den başlamış peki CPanel nedir? o yok

https://www.wikihow.com/Install-phpBB-3 (anlatım yetersiz)


10 dk. Kurulum .... diyor. Bu kadar basit mi? bu....


Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15162
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2510 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Re: phpBB Sitesi Nasıl Kurabilirim Lokal Pc'ye

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

How can I install phpBB site on pc running linux diye arattığımda bu video önplanda yer alıyor



Evet buldum
https://websiteforstudents.com/install- ... p-support/
https://www.linuxhelp.com/how-to-instal ... mint-18-03
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15162
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2510 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Re: phpBB Sitesi Nasıl Kurabilirim Lokal Pc'ye

Mesaj gönderen TRWE_2012 »


Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15162
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2510 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Re: phpBB Sitesi Nasıl Kurabilirim Lokal Pc'ye

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Buda Türkçe Video


Asıl Yeri buldum
http://phpbbturkiye.net/viewforum.php?f=16 (Not: Burada bir halt yok tüm bağlantılar Hata 404 veriyor) :? :?

Bakalım kendi başıma yapmaya çalışacağım..... :?: :?:
Kullanıcı avatarı
trasmus
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1152
Kayıt: 14 May 2010, 14:50
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: phpBB Sitesi Nasıl Kurabilirim Lokal Pc'ye(Çözüldü)

Mesaj gönderen trasmus »

Hangi işletim sisteminde phpbb'yi kullanacaksın?
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15162
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2510 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Re: phpBB Sitesi Nasıl Kurabilirim Lokal Pc'ye(Çözüldü)

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

İşletim Sistemi Upgrade işlemini bu eski emektar sistemi (2015 yılında kurmuştum sistem'e) yıkmadan Debian 8.7.1 sistemini yıkıp onun yerine Mint 19.3 kurmayı düşünüyorum.Böylece aynı makina üzerinde Mint'in iki farklı sürümü olacak zaten Ubuntu'ya dokunmuyorum 2023'ün Nisanına kadar destek var.....
Kullanıcı avatarı
trasmus
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1152
Kayıt: 14 May 2010, 14:50
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: phpBB Sitesi Nasıl Kurabilirim Lokal Pc'ye(Çözüldü)

Mesaj gönderen trasmus »

Ben şuan windows üzerinde wampserver ile kurulumu tamamladım. Bu konularda tecrübeli olduğum için 3 dakikamı aldı. Şuan kendi phpbb3 forumumda düzenlemeler yapıyorum :)

İşletim sisteminin uyumsuz olacağını sanmıyorum. Phpbb3'ün sistem gereksinimlerine bir bakmalısın.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15162
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2510 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Re: phpBB Sitesi Nasıl Kurabilirim Lokal Pc'ye(Çözüldü)

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

trasmus yazdı: 08 May 2020, 02:05 Ben şuan windows üzerinde wampserver ile kurulumu tamamladım. Bu konularda tecrübeli olduğum için 3 dakikamı aldı. Şuan kendi phpbb3 forumumda düzenlemeler yapıyorum :)

İşletim sisteminin uyumsuz olacağını sanmıyorum. Phpbb3'ün sistem gereksinimlerine bir bakmalısın.
Şu makaleye göre hizmet sistemi değişmiş

https://websiteforstudents.com/install- ... p-support/

systemctrl sistemi bende yok onun yerine rc.lokal hizmet yapısı var....Onun için debian'ı yıkıp diskin 2.bölümüne Mint 19.3 x86 kuracağım (ne zamandır geçmek için bir bahane arıyordum)


Sen tabii 3 dk yaparsın, sanırım senin web siten var.....Onun için tecrübelisin.Bizde html bilgisi sıfır.....Onun için zorlanacağız ama hiçbir şey kendiliğinden olmaz demi biraz emek verilmeli ve bende o emeği vermeye hazırım inşallah....bakalım yapabilecek miyiz? :?:
Kullanıcı avatarı
trasmus
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1152
Kayıt: 14 May 2010, 14:50
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: phpBB Sitesi Nasıl Kurabilirim Lokal Pc'ye(Çözüldü)

Mesaj gönderen trasmus »

@trwe localhost kurulumunu yapabildin mi?
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15162
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2510 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Re: phpBB Sitesi Nasıl Kurabilirim Lokal Pc'ye(Çözüldü)

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

trasmus yazdı: 08 May 2020, 14:25 @trwe localhost kurulumunu yapabildin mi?
Hayır.....Gelecek ay kotayı yenileyeceğim Min 19.3 indireceğim eski sistemde hata veriyor şimdilik vazgeçtim ama yeni sistemi kurunca ilk işim bu olacak......
Kullanıcı avatarı
trasmus
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1152
Kayıt: 14 May 2010, 14:50
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: phpBB Sitesi Nasıl Kurabilirim Lokal Pc'ye(Çözüldü)

Mesaj gönderen trasmus »

Madem kotan bitti sana daha kolay bir çözüm yolu sunayım. Senin istediğin aslında yerel makinende bbcode ile konu içeriği hazırlamak. Bunun için yerel makinene birşey kurmana gerek yok. Arama motorlarında bbcode editor diye arama yaparsan istediğin şeyin olduğunu göreceksin.

Ben aşağıya iki tane bağlantı bırakacağım. Programlar windows altında çalışıyor. Sende wine var diye hatırlıyorum , çalıştırmak senin için zor olmaz.
Her konu için de ayrı ayrı içerik hazırlamana gerek yok. Bir tanesini dosya olarak kaydettikten sonra kalıp olarak kullanabilirsin. Zaten ondan sonrası senin için kopyala ve değiştir yapmak olur.

1- bbEditor 0.1a: Çok eski ve temel bir program (Taş devrinden kalmış :D). Galiba javayla çalışıyor.
https://yadi.sk/d/ieK4SDBYz7_vfw

2- bbEditor 1.0.4.4: Nispeten güzel bir program. Klavyeden "Alt+p"tuş kombinasyonuyla ya da Menüden:File>Preview ile önizleyebiliyorsun. Yazdıklarını dosyaya kaydedebilir ve sonra tekrar açabilirsin.
bbEditor 1.0.4.4

3- BBCeditor1135b: Bu program güncel ve hayal edemediğin kadar özellikleri var. Kodları dahi düzenlemene izin veriyor. Bunu kullanmanı tavsiye ederim.
BBCeditor1135b

*Edit: Programlar işini görürse sitede konusu açıp ihtiyacı olanlara yardımcı olursun.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15162
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2510 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Re: phpBB Sitesi Nasıl Kurabilirim Lokal Pc'ye(Çözüldü)

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

trasmus yazdı: 08 May 2020, 19:25 Madem kotan bitti sana daha kolay bir çözüm yolu sunayım. Senin istediğin aslında yerel makinende bbcode ile konu içeriği hazırlamak. Bunun için yerel makinene birşey kurmana gerek yok. Arama motorlarında bbcode editor diye arama yaparsan istediğin şeyin olduğunu göreceksin.

Ben aşağıya iki tane bağlantı bırakacağım. Programlar windows altında çalışıyor. Sende wine var diye hatırlıyorum , çalıştırmak senin için zor olmaz.
Her konu için de ayrı ayrı içerik hazırlamana gerek yok. Bir tanesini dosya olarak kaydettikten sonra kalıp olarak kullanabilirsin. Zaten ondan sonrası senin için kopyala ve değiştir yapmak olur.

1- bbEditor 0.1a: Çok eski ve temel bir program (Taş devrinden kalmış :D). Galiba javayla çalışıyor.
https://yadi.sk/d/ieK4SDBYz7_vfw

2- bbEditor 1.0.4.4: Nispeten güzel bir program. Klavyeden "Alt+p"tuş kombinasyonuyla ya da Menüden:File>Preview ile önizleyebiliyorsun. Yazdıklarını dosyaya kaydedebilir ve sonra tekrar açabilirsin.
bbEditor 1.0.4.4
3- BBCeditor1135b: Bu program güncel ve hayal edemediğin kadar özellikleri var. Kodları dahi düzenlemene izin veriyor. Bunu kullanmanı tavsiye ederim.
BBCeditor1135b

*Edit: Programlar işini görürse sitede konusu açıp ihtiyacı olanlara yardımcı olursun.
Aslında ne iyi oldu biliyor musun? İçimden gelmiyordu taş gibi Debian 8.7.1 yıkmak.....Teşekkürler
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53916
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19729 kez
Teşekkür edildi: 11968 kez

Re: phpBB Sitesi Nasıl Kurabilirim Lokal Pc'ye(Çözüldü)

Mesaj gönderen velociraptor »

ben genelde Easy Php üzerine siteleri kurarım ama onun linux sürümü varmıdır bilemiyorum doğrusu neyse halletmen iyi olmuş
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15162
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2510 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Re: phpBB Sitesi Nasıl Kurabilirim Lokal Pc'ye(Çözüldü)

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

velociraptor yazdı: 08 May 2020, 20:47 ben genelde Easy Php üzerine siteleri kurarım ama onun linux sürümü varmıdır bilemiyorum doğrusu neyse halletmen iyi olmuş
Resmi Web Sayfasını incelediğimde linux desteğinin olmadığını gördüm. Keske olsa........

https://www.easyphp.org/download.php
Cevapla