Linux'daki "Sembolik Bağ" kavramının Windows Sistemlerindeki karşılığı "Kısayol" termilojisidir.
1.ADIM : Sembolik Bağ Oluşturucu Yazılımcılığının "Bash Shell" Programlama Dili Oluşturulması
Şimdi bir metin editörü açın (tavsiyem GNOME Editör :gedit) , aşağıdakileri kopyala-yapıştır ile aktarın boş metin editörü sayfasına
Kod: Tümünü seç
#!/bin/bash
gnome-desktop-item-edit ~/Masaüstü/ --create-newYukarıda 1.ADIM'da aktardiğinız kodları ;
*Dosya>>Farkı Kaydet komut yordamıyla sonu .sh olacak şekilde herhangi bir isimle kayıt edin masaüstüne....(Mesela Başlatıcı Oluştur.sh gibi.....)
* Masaüstüne kayıt ettiğiniz .sh dosya uzantılı bash shell dosyasını "Çalıştırılabilir" yapmak için , CTRL + ALT + T ile bir terminal penceresi açın ve komut satırına
Kod: Tümünü seç
chmod +x Başlatıcı Oluştur.sh 3.ADIM (FİNAL): Artık bu linux işlevini kullanabilirsiniz.
SONUÇ:


