GNU-Linux İşletim Sistemlerinde "Sembolik Bağ" Oluşturma

Linux ve Unix tabanli isletim sistemlerini hep beraber tanıyıp öğreneceğiz.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15186
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2514 kez
Teşekkür edildi: 5327 kez

GNU-Linux İşletim Sistemlerinde "Sembolik Bağ" Oluşturma

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Açıklama:

Linux'daki "Sembolik Bağ" kavramının Windows Sistemlerindeki karşılığı "Kısayol" termilojisidir.

1.ADIM : Sembolik Bağ Oluşturucu Yazılımcılığının "Bash Shell" Programlama Dili Oluşturulması

Şimdi bir metin editörü açın (tavsiyem GNOME Editör :gedit) , aşağıdakileri kopyala-yapıştır ile aktarın boş metin editörü sayfasına

Kod: Tümünü seç

#!/bin/bash
gnome-desktop-item-edit ~/Masaüstü/ --create-new
2.ADIM: Sembolik Bağ Oluşturucu Yazılımcılığının Derlenmesi

Yukarıda 1.ADIM'da aktardiğinız kodları ;

*Dosya>>Farkı Kaydet komut yordamıyla sonu .sh olacak şekilde herhangi bir isimle kayıt edin masaüstüne....(Mesela Başlatıcı Oluştur.sh gibi.....)

* Masaüstüne kayıt ettiğiniz .sh dosya uzantılı bash shell dosyasını "Çalıştırılabilir" yapmak için , CTRL + ALT + T ile bir terminal penceresi açın ve komut satırına

Kod: Tümünü seç

chmod +x Başlatıcı Oluştur.sh 
yazın ve klavyedn "Enter " tuşuna basın.

3.ADIM (FİNAL): Artık bu linux işlevini kullanabilirsiniz.

SONUÇ:

Resim
Cevapla

“Linux ve Unix tabanli isletim sistemleri” sayfasına dön