Windows 10 Sistemini Windows XP'ye Yaklaştırma

Windows 10 ile ilgili bilgi paylaşım alanıdır
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15151
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Windows 10 Sistemini Windows XP'ye Yaklaştırma

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Merhabalar.....!

Bu aralar forumda görünmezim nedeni yeni Windows 10'un Enterprise Yapı Sürümü 18362.19H1_release.190318-1202 kurdum 90 günlük deneme sürümü

Şimdi bu sistem üzerinde;

1.Ms-NetFramework 1.0/1.1/2.0/3.0/3.5 Sp1/4.0/4.5/4.6.1/4.7/4.8 kurdum.
2.MS- C Runtime 2005/2008/2012/203/2015/2017 kurdum.

3.MS-DirectX 9.c derlendi.(DirectX 12'in yanında geriye dönük eski oyunlar için)

Şimdi de Windows Xp için optimazyon kayıt defterlerini yeni sisteme uyarlıyorum . Açılan bu konu resimli gösterimlerle desteklenecek....Ve sizlere daha önce hiçbir yerde yayınlanmayan kayıt defter ayarlarını da göstereceğim. İki üç sonra görüşme dileği ile.....
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53899
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19703 kez
Teşekkür edildi: 11957 kez

Re: Windows 10 Sistemini Windows XP'ye Yaklaştırma

Mesaj gönderen velociraptor »

Hadi hayırlısı bakalım Windows 10 a geçişi sağladın en sonunda
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15151
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: Windows 10 Sistemini Windows XP'ye Yaklaştırma

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

velociraptor yazdı: 22 Ara 2019, 02:41 Hadi hayırlısı bakalım Windows 10 a geçişi sağladın en sonunda
Geç olsun güç olmasın demiş atalarımız(sümerler) fakat bir şey fark ettim (aslında çok şey özellik fark ettim) o da Windows varsayılan fotoğraf editörünü iyice derinlere gömüşler senin makale de kar etmedi.Admin galiba "Windows 10 da Varsayılan Resim Editörünü Değiştirme” başlıklı yazını güncellemen gerekecek ayrıca senin bu makaleni Google İndeks sıralamasında 4.sayfa da ama senin başının belası bu makaleyi aynen çalmış(kelimeleri değiştirerek) indeks sıralamasında 2. sıra da.... Artık ayağa kalk içeriklerini koru(bu ş....sizi mahkemeye ver .....!) Vallahi billahi çok hicap ve üzüntü duymaktayım senin adına....O içerikler ne emeklerle hazırlanıyor da pe...in biri gelip hazır'a sahipleniyor......!
Kullanıcı avatarı
cankusa
Gigabyte1
Gigabyte1
Mesajlar: 1885
Kayıt: 07 Eyl 2014, 22:29
Teşekkür etti: 33 kez
Teşekkür edildi: 32 kez

Re: Windows 10 Sistemini Windows XP'ye Yaklaştırma

Mesaj gönderen cankusa »

Windows 10 1903 V2 Sürümünden 1909 Sürümüne Geçiş Yapmak İstiyorsanız;
1- .Rar Dosyasını Klasöre Çıkartın
2- x86 - x64 Güncellemelerinden Sisteminize Uygun Olanını Seçip Sistemin Yüklü Bulunduğu Sürücüye Yani C: Sürücüsüne Kopyalayın
3- CMD Komut Sitemini Yönetici Olarak Çalıştırıp Sisteminize Uygun Olan Aşağıdaki Komutlardan Birini Yazınız
4- Enter Tuşuna Basarak Komutu İşleyiniz
5- Y/N (Y) Ye Basıp Sistemi Yeniden Başlatınız Hayırlı Olsun


CMD Komut Sistemine Yacağınız Kod;

Eğer 64 Bit Kullanıyorsanız:

dism /online /add-package /packagepath:"C:\windows10-kb4517245-x64.cab"


Eğer 32 Bit Kullanıyorsanız:

dism /online /add-package /packagepath:"C:\windows10-kb4517245-x86.cab"

Not: DOSYALARDAN HERHANGİ BİRİNİ OLDUĞU GİBİ KOPYALAYIN KLASÖRE ÇIKARMAYIN...!

windows10-kb4517245-x64
windows10-kb4517245-x86
Yukardakı güncellemeleri aşadaki linkten temin edebilirsiniz ( veya Wındowsun güncelleme aracını kullanarak ta temin edebilirsiniz)

https://mega.nz/#!ut8VVIKS!dIq4HB8m4ifC ... ypIZwIaqNI

Not:Tarafımca denenmiştir sonuç olumlu.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53899
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19703 kez
Teşekkür edildi: 11957 kez

Re: Windows 10 Sistemini Windows XP'ye Yaklaştırma

Mesaj gönderen velociraptor »

trwe yazdı: 22 Ara 2019, 05:52Admin galiba "Windows 10 da Varsayılan Resim Editörünü Değiştirme” başlıklı yazını güncellemen gerekecek ayrıca senin bu makaleni Google İndeks sıralamasında 4.sayfa da ama senin başının belası bu makaleyi aynen çalmış(kelimeleri değiştirerek) indeks sıralamasında 2. sıra da....
O makaleyi sordumdan 1,5 - 2 sene sonra açtı , lakin meraklanma google ona yavaş yavaş ceza veriyor , herkese göre sırlama farklı yerde mesela sende 4.sayfadaysak bir başkasında ilk sırada çıkabiliyoruz.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15151
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: Windows 10 Sistemini Windows XP'ye Yaklaştırma

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

velociraptor yazdı: 23 Ara 2019, 00:12
trwe yazdı: 22 Ara 2019, 05:52Admin galiba "Windows 10 da Varsayılan Resim Editörünü Değiştirme” başlıklı yazını güncellemen gerekecek ayrıca senin bu makaleni Google İndeks sıralamasında 4.sayfa da ama senin başının belası bu makaleyi aynen çalmış(kelimeleri değiştirerek) indeks sıralamasında 2. sıra da....
O makaleyi sordumdan 1,5 - 2 sene sonra açtı , lakin meraklanma google ona yavaş yavaş ceza veriyor , herkese göre sırlama farklı yerde mesela sende 4.sayfadaysak bir başkasında ilk sırada çıkabiliyoruz.
O zaman sorun yok ama benim tavsiyem düşmanı göz hapsesinde tutman yönünde olacaktır.

Windows 10'un bu sürümü bende SÜRÜCÜ UYUMSUZLUĞU yüzünden (sadece 1 sürücü = Notebook TocuhPad) sistem tepe taklak oldu.Ama sonunda o bir sürücüyü yükledim ama sistem kendine gelemedi ta WinXP beri unuttuğum hatalar çıkmaya başladı.Mesela Sistem uyku modun geçiyor ama uyanmıyor gibi.... hatalar

Ama Deneyim Dizini bende rekor kırdı ; eski bir sisteme göre yüksek bir değer 3.5 i gördüm.Ekran kartı 6.6 düşün sistem iyi ama kararsız. Bende sürüm numarasını aşağı çekeceğim yani Windows 10 Yapı10240 sürümü kuracağım Sürücü yedeklemesini yaptım. Ama asla eski sürüm Windows'a dönmeyeceğim. Maceralarım devam edecek...!
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15151
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: Windows 10 Sistemini Windows XP'ye Yaklaştırma

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

cankusa yazdı: 22 Ara 2019, 14:12 Windows 10 1903 V2 Sürümünden 1909 Sürümüne Geçiş Yapmak İstiyorsanız;
1- .Rar Dosyasını Klasöre Çıkartın
2- x86 - x64 Güncellemelerinden Sisteminize Uygun Olanını Seçip Sistemin Yüklü Bulunduğu Sürücüye Yani C: Sürücüsüne Kopyalayın
3- CMD Komut Sitemini Yönetici Olarak Çalıştırıp Sisteminize Uygun Olan Aşağıdaki Komutlardan Birini Yazınız
4- Enter Tuşuna Basarak Komutu İşleyiniz
5- Y/N (Y) Ye Basıp Sistemi Yeniden Başlatınız Hayırlı Olsun


CMD Komut Sistemine Yacağınız Kod;

Eğer 64 Bit Kullanıyorsanız:

dism /online /add-package /packagepath:"C:\windows10-kb4517245-x64.cab"


Eğer 32 Bit Kullanıyorsanız:

dism /online /add-package /packagepath:"C:\windows10-kb4517245-x86.cab"

Not: DOSYALARDAN HERHANGİ BİRİNİ OLDUĞU GİBİ KOPYALAYIN KLASÖRE ÇIKARMAYIN...!

windows10-kb4517245-x64
windows10-kb4517245-x86
Yukardakı güncellemeleri aşadaki linkten temin edebilirsiniz ( veya Wındowsun güncelleme aracını kullanarak ta temin edebilirsiniz)

https://mega.nz/#!ut8VVIKS!dIq4HB8m4ifC ... ypIZwIaqNI

Not:Tarafımca denenmiştir sonuç olumlu.
Teşekkürler bu tecrübeyi not alacağım sistemi kurduğunda.......
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53899
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19703 kez
Teşekkür edildi: 11957 kez

Re: Windows 10 Sistemini Windows XP'ye Yaklaştırma

Mesaj gönderen velociraptor »

Dene bakalım umarım bir alt sürümde aynı hataları almazssın
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15151
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: Windows 10 Sistemini Windows XP'ye Yaklaştırma

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

velociraptor yazdı: 23 Ara 2019, 23:04 Dene bakalım umarım bir alt sürümde aynı hataları almazssın
velociraptor yazdı: 23 Ara 2019, 23:04 Dene bakalım umarım bir alt sürümde aynı hataları almazssın
Windows 10 B10240 kurdum sürücülerini de kurdum ama gene bir sürücü (önceki sürümde kurulmuştu) Nokia Modem sürücülerini kuramadım hali ile NetFx 3.5 bileşenini windows update servisinden alamadım.Daha dur neler başıma geldi.Önceki sistemin sürücü yedeğini eski sisteme kurmak istedim(çok akıllıyım ya) Sorunsuz yedeği geri yükledim sistemi yeniden başlattığımda SİSTEM AYRILDI bölümü C, C kök dizini de D , D kök dizini E , E kök dizinide F oldu.Bari dedim diskpart'tan durumu düzelteyim dedim sen yanlışlıkla (uykulu dalgın bir haldeyim) Sistem ayrıldı bölümüne Clean komutunu ver bir an üç parça olan disk 152625 Mb lık (160 Gb) tek disk oldu.Bütün herşeyim bir anda buhar oldu (bunlar arasında ASKADMİN LİSANS DOSYASI VE ŞİFRELERİM DE VAR en çok da AskAdmin lisansına canım yandı.Bir daha böyle bir lisans almam imkansız)

Ama bem soğuk kanlıyım sistem veri kurtarma operasyonuna dönüşsün mü ? Diski çok hırpaladım derken SMART alarmı verdi mi? Operasyon veri kurtarmadan disk kurtarmaya dönüştü kesintisiz bir haftadır bozuk sektör tamirindeyim 60 tane bozuk sektörünün 50 sini geri aldım ama 10 tanesi kalıcı hale geldi.
Sonra Windows 10 dan eski sisteme yani vistaya geçeyim dedim onda da usb deki sistem Wim hatası verdi kurulumun tam ortasında bir elimde hiçbir şey yok sadece live hirens boot dvd başka..Bunla sistemi açıp diski formatlayıp 12 yıl önce almış olduğum sistemin FABRİKA İMAJINDAN sistemi kurdum.Artık uğraşmayacağım kınağa geldim.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53899
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19703 kez
Teşekkür edildi: 11957 kez

Re: Windows 10 Sistemini Windows XP'ye Yaklaştırma

Mesaj gönderen velociraptor »

Lisans kaydın veritabanımızda duruyor kurtaramadıysan özelden yazarsın. hallederiz , Diske inşallah Full format atmışsındır anca böyle BAD sectörler düzeliyor çünkü
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15151
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: Windows 10 Sistemini Windows XP'ye Yaklaştırma

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

velociraptor yazdı: 25 Ara 2019, 13:05 Lisans kaydın veritabanımızda duruyor kurtaramadıysan özelden yazarsın. hallederiz , Diske inşallah Full format atmışsındır anca böyle BAD sectörler düzeliyor çünkü
Diske full değil daha iyisini yaptım.İki defa low_level_format + bir defa high level format uyguladım.Smart verileri normalle döndü(en az hasarla)
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15151
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: Windows 10 Sistemini Windows XP'ye Yaklaştırma

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Önce bir defa high level format (Uzun biçimlendirme) + iki defa low level format (Hdd Gurunun yazılımı ile) uyguladım.Westel Digital yazılımı ve HDAT2 ile yaklaşık 13 saat boyunca bozuk sektörler üzerinde kutarma işlemleri yapıldı en son da diske Wipe (7 pass) uyguladım.Aslında risk aldım.YA HEP,YA HİÇ .....! dedim kendimce......
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15151
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: Windows 10 Sistemini Windows XP'ye Yaklaştırma

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53899
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19703 kez
Teşekkür edildi: 11957 kez

Re: Windows 10 Sistemini Windows XP'ye Yaklaştırma

Mesaj gönderen velociraptor »

Eline sağlık
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15151
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: Windows 10 Sistemini Windows XP'ye Yaklaştırma

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

velociraptor yazdı: 26 Ara 2019, 00:26 Eline sağlık
Şimdi şöyle bir karar adım.

1.Sistemi tekrar yıkıp Hirens Boot Dvd'den yeni baştan bir Low level formatlama ardından High Level Formatlama yapıp diski 80 + 80 gb iki ana bölüme ayıracağım.
2.Birinci bölüme Windows 7 Pro kurup online lisansını etkinleştireceğim ve kritik güvenlik güncellemelerini ve Windows Defender virüs veritabanı güncelleyeceğim sonra update servisini sonuza kadar kapatacağım(zaten Win7'nin destek süresi 14 Ocak 2020 de sona eriyor)
3.İkinci bölüme Ubuntu LTS 16.04.06 kuracağım.Ana sistemim bu olacak sürücü derdi yok bu sürümün Cipset ve Nokia Modem Sürücülerini otomatik yüklüyor.Sonra bu sistemi güncelleyeceğim gerekli yazılımları resmi deposundan kuracağım.Ve bundan sonra sistem kurmaya yeni bir sistem alana kadar elveda diyeceğim.Ve forumda paylaşıma kaldığım yerden devam edeceğim ama küçük bir farkla artık unix konulu yazılarımda olacak......
Cevapla