Hızlıresim ve Foruma Resim Ekleme Konusunda

Forumla ilgili güncel duyuru ve uyarıları burada bulabilirsiniz.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Hızlıresim ve Foruma Resim Ekleme Konusunda

Mesaj gönderen shampuan »

Merhaba arkadaşlar.

Belki farketmişsinizdir, hızlıresim sitesi geçen haftalarda kapandı. Bir süre boyunca resmim. net gibi alternatif siteleri kullanmak zorunda kalmıştık. Fakat daha sonra hızlıresim sitesi duyduğumuza göre bir başkası tarafından satın alındı ve tekrar devam ediyor.

Birçok kullanıcı tarafından sitelere forumlara resim eklemek amacıyla kullanılan bu sitenin aniden çizdim oynamıyorum demesi üzerine sayısız forum ve siteye eklenen resimler bir anda uçtu ve çok kişi mağdur oldu. Tekrar satın alıp faal hale geldikten sonra önceki yüklenen resimler gitti mi gitmedi geri mi geldi, forum yöneticilerinin bu konuda içerik kontrolü yapması gerekiyor. Zira buraya da hem tarafımdan hem de başkaları tarafından eklenmiş resimler hep uçmuş olabilir. Bu da konuların içinin boşalması anlamına geliyor ki bu çok ciddi bir sorun!

İşte bu nedenle önerim burada biraz da Tarkan abiye. Aynı sorun diğer resim yükleme sitelerinin de başına gelmeyecek diye bir kaide yok. İmgur gibi siteler, yurtiçinde heryerden erişilemiyor. Mesela ben bir internet kafeden bağlanıyorum ve "aile paketi" adlı paket kullnıldığından birçok siteye erişim yok. imageshack, imgur gibi yerlere bağlanamıyorum, ama çoğunuz bağlanabiliyorsunuz. Benim bağlanmayı tercih ettiğim yere de sizler kullanmak istemeyebilirsiniz...

Dolayısıyla aslında forumumuza resim yükleme özelliğinin gelmesi şart görünüyor. Bu çok zor, çünkü hem forumumuzun güncellenmesini hem de yer sağlayıcılara ekstra ücret ödenmesini gerektirebilir.

Sorun çözülebilir düzeyde midir, çözülürse nasıl çözülür orasını bilemiyorum. Ama ciddi bir sıkıntı içerisinde olduğumuzu hatırlatmak istiyorum.

Başka bir forum sitesinde vakit geçirdiğim oluyor. Burada dikkatimi çeken çok önemli bir özellik farkettim. Forumun doğrundan resim ekleme özelliği var. Ayrıca otomatik bir özellik daha eklemişler: hızlıresim gibi harici resim yükleme sitelerinden BBCODE attığım zaman, mesajı gönder tuşuna bastıktan sonra resmimin 1-2 saniyeliğine görünmediğini farkediyorum. Ardından resim görünüyor. Neden geciktiğini anlamak için yaptığım araştırmalarda, eklediğim resmin forumun otomatik kodları aracılığıyla siteye de kopyalandığını, böylece hızlıresimden silinirse, forumdaki yedeğin görüntülendiğini farkettim.

Neyse. Olay bu arkadaşlar. Başkalarının sitesine güvenemeyiz. Bakın adamlar zarar ettim diyerek küt diye kapandılar. Milyonlarca site resimlerini oradan gösteriyordu. Ne yapabilirler? Hiçbirşey. Bizim de önlem almamız gerekebilir, tabii sitemizin popülaritesini de düşünerek...

İyi çalışmalar...
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53892
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19700 kez
Teşekkür edildi: 11955 kez

Re: Hızlıresim ve Foruma Resim Ekleme Konusunda

Mesaj gönderen velociraptor »

Bu konuda yıllardır uyarı yapıyorum lakin aldıran olmuyor , foruma benim eklediğim resimlere bakarsanız asla harici resim ekleme sitelerini kullanmam , herkeste bir gmail var , girin hesabınıza Bloggere yükleyin resimleri asla silinmez.
Kullanıcı avatarı
trasmus
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1152
Kayıt: 14 May 2010, 14:50
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: Hızlıresim ve Foruma Resim Ekleme Konusunda

Mesaj gönderen trasmus »

-Hızlıresim bir süre önce eksiup ile birleşti. Daha sonra da sahibi domain satışı için R10 webmaster platformunda 100K liradan açık artırma ile satışa sundu. İyi nickli bir üye satın aldı ve şuan eski resimler çalışıyor görünüyor. Sahibi lightshot gibi bir program yapmayı düşünüyor.

-Şahsen imgur kullanıyorum. 7 yıllık resimler var, silinme gibi bir kaygım da yok. Tr engelli olduğu için bazı kullanıcılar göremiyor ama ben kullanıyorum.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15150
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: Hızlıresim ve Foruma Resim Ekleme Konusunda

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Aslında çözüm basit

Nasıl sordum 'un kendine ait bir host sunucusu varsa ,resimler içinde forum veritabanın da ayrı bir bölüm olmalı ve bu veritabanın da ayrı özel sunucusu olmalı/depolanmalı vd resim yükleme sadece özgün konular açıldığında admin girişe izin verilmeli.Blogger iyi bir çözüm ama sistemi iyi olana ve fiber ağı sahip olan kişilere göre(benim züğürt pc kullanıcıları için kastıran bir sistem bu)
Kullanıcı avatarı
lord_leo
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1440
Kayıt: 25 Nis 2010, 08:39
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 7 kez

Re: Hızlıresim ve Foruma Resim Ekleme Konusunda

Mesaj gönderen lord_leo »

blogger yada direk google resimler uygulamasını kullanabilirsiniz
Cevapla

“Duyuru ve Uyarılar (Foruma üyelik)” sayfasına dön