Windowslar da Önyüklemeyi Hızlandırma

PC hakkındaki genel bilgi ve ipucu paylaşım alanıdır.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15186
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2514 kez
Teşekkür edildi: 5327 kez

Windowslar da Önyüklemeyi Hızlandırma

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Merhabalar

Notlar:

1.Resimli gösterim anlatıma yer vermeycek kadar açık ve yalındır.
2.Resimli Gösterimde kullanılan MS_vbs betik viewtopic.php?f=9&t=207504 bağlantısında "Kullandığınız Windows'un Önyükleme Süresini Ölçün" başlığıyla TRWE_2012 tarafından paylaşılmıştır.
3.Dördüncü Resimde Bellek Üst Sınırını açtımızda Windows Önyükleme süresi ortalama 2-3 saniye uzamış,TRWE_2012 bunu kapatığında (diğer ayar açık) 118 saniyeden 87 sn. düşmüş yani Windows 118-87 = 31 sn. hızlanmıştır.
4.Resim ifadesi aynı zamada adım demektir.
5.Bu makale bir tercüme olup basit ve yalın resimsel gösterimi yapılmıştır.Bu yönden her hakkı sordum'a aittir.
6.Bu yöntem yalnızca sistemlerinde tek bir Windows İşletim bulunanlarda verimli olmakta olup Dual Boot 'lu sistemlerde çeşitli sorunlara yol açmaktadır.Bu çift önyükleme de bir tarafın GNU-Linux olmasıda fark etmiyor.
7.Bu hızlandırma yöntemi Windows XP/Vista/7/8.1/10 da aynen geçerlidir.

1.Resim

Resim

2.Resim

Resim

3.Resim

Resim

4.Resim

Resim

5.Resim

Resim

6.Resim

Resim

Alaydan Yetişme PC Kullanıcısı
TRWE_2012
En son TRWE_2012 tarafından 11 Nis 2019, 01:18 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53931
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19747 kez
Teşekkür edildi: 11978 kez

Re: Windowslar da Önyüklemeyi Hızlandırma

Mesaj gönderen velociraptor »

Eline sağlık , anlatım için teşekkürler
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Windowslar da Önyüklemeyi Hızlandırma

Mesaj gönderen shampuan »

Bu başlık bir yerde daha vardı sanki. Tartışmıştık. Hatta bende mavi ekran hatasına neden oluyor bu ayar daha evvel denedim. Ya AMD'li sistemlerin buna bir gıcığı var, ya da benim sistem sıkıntılı bilmiyorum.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15186
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2514 kez
Teşekkür edildi: 5327 kez

Re: Windowslar da Önyüklemeyi Hızlandırma

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

shampuan yazdı: 11 Nis 2019, 14:40 Bu başlık bir yerde daha vardı sanki. Tartışmıştık. Hatta bende mavi ekran hatasına neden oluyor bu ayar daha evvel denedim. Ya AMD'li sistemlerin buna bir gıcığı var, ya da benim sistem sıkıntılı bilmiyorum.
Evet ol başlık vardı ama ben bulamadım ki bende yeniden daha gelişmiş version başlık açtım.....Admin o başlığı bulursa onu silsin bu kalsın.....
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15186
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2514 kez
Teşekkür edildi: 5327 kez

Re: Windowslar da Önyüklemeyi Hızlandırma

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

trwe yazdı: 11 Nis 2019, 14:43
shampuan yazdı: 11 Nis 2019, 14:40 Bu başlık bir yerde daha vardı sanki. Tartışmıştık. Hatta bende mavi ekran hatasına neden oluyor bu ayar daha evvel denedim. Ya AMD'li sistemlerin buna bir gıcığı var, ya da benim sistem sıkıntılı bilmiyorum.
Evet ol başlık vardı ama ben bulamadım ki bende yeniden daha gelişmiş version başlık açtım.....Admin o başlığı bulursa onu silsin bu kalsın.....
Aslında bu forum'da eksik olan büyük bir fonksiyon yok.O da Konu Sayacı.....

Nedir Konu Sayacı?

Konu Sayacı: Bir forum üyesinin üye olduğu tarihten şimdi ki zamana kadar kendi açmış olduğu özgün konu sayısının miktarı

Örneğin;

TRWE_2012 adlı kullanıcının üye olmasından şimdiki tarihe kadar almış olduğu konu sayısı 100
Ve bu kullanıcının açmış olduğu konular alt alta profilinde indexlenmeli 1,2,3, diye

Böylece Food olayının önüne geçilmiş olur.

Öneri benden gerisi önce Allah'dan daha sonra admin'den.....
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Windowslar da Önyüklemeyi Hızlandırma

Mesaj gönderen shampuan »

Ya sayıcı olayını arama ile çözüyorum ben. Daha evvel bu başlık açıldı mı diye arama yapıyorum, yoksa açıyorum.
Ama asıl lazım olan şey beğen düğmesi bence. Altyapısı böyle olan forumlarda eklenemiyormuş hatta veloci kendisi de söylemişti. Baya bi güncellemesi var o işin.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15186
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2514 kez
Teşekkür edildi: 5327 kez

Re: Windowslar da Önyüklemeyi Hızlandırma

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

shampuan yazdı: 11 Nis 2019, 15:31 Ya sayıcı olayını arama ile çözüyorum ben. Daha evvel bu başlık açıldı mı diye arama yapıyorum, yoksa açıyorum.
Ama asıl lazım olan şey beğen düğmesi bence. Altyapısı böyle olan forumlarda eklenemiyormuş hatta veloci kendisi de söylemişti. Baya bi güncellemesi var o işin.
Ben arama kutucuğunun içinde kendimi de yolumu da ve ne yaptığımda unutuyorum.(sahi ben ne yapmıyordum ya....neredeyim ben....İmdat imdat ..... :lol: )
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53931
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19747 kez
Teşekkür edildi: 11978 kez

Re: Windowslar da Önyüklemeyi Hızlandırma

Mesaj gönderen velociraptor »

memberlist.php?mode=&sk=d&sd=d#memberlist
Beğen butonu aklımda son denememde sorunluydu yeni sürümleri çıkmışmı diye bakar localde test ederim kısmetse.
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Windowslar da Önyüklemeyi Hızlandırma

Mesaj gönderen shampuan »

Abi olursa çok iyi olur olmazsa sıkıntı yok.
Bu arada anasayfada yardım istedim senden bir zahmet el atabilirmisin win8 reg kaydıyla ilgili.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15186
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2514 kez
Teşekkür edildi: 5327 kez

Re: Windowslar da Önyüklemeyi Hızlandırma

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

velociraptor yazdı: 11 Nis 2019, 16:37 memberlist.php?mode=&sk=d&sd=d#memberlist
Beğen butonu aklımda son denememde sorunluydu yeni sürümleri çıkmışmı diye bakar localde test ederim kısmetse.
Bu ne? anlamadım.Sadece üyeler çıkıyor..... :?
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53931
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19747 kez
Teşekkür edildi: 11978 kez

Re: Windowslar da Önyüklemeyi Hızlandırma

Mesaj gönderen velociraptor »

yanında açılan başlıklar var
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15186
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2514 kez
Teşekkür edildi: 5327 kez

Re: Windowslar da Önyüklemeyi Hızlandırma

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

velociraptor yazdı: 11 Nis 2019, 18:09 yanında açılan başlıklar var
Vallahi şimdi fark ettim teşekkürler admin......Aynı süpriz yumurta gibisin.....Maşallah....! :)
Cevapla

“Genel bilgiler ve ipuçları” sayfasına dön