Aşadaki linkte verilenlere dayanarak Intel optimize için önerileneri kendi cihazımda kullanabilirmiyim.Nedenini aşagıda açıklamaya çalıştım
(Kullanmakta oldugum PC WIN-10 için üretilmiş ben bu cihaza WIN-7 kurdum fakat cihazın performansı WIN-10 göre yavaş kalıyor)
win7 kullanırken denediğim bu ayarların, gerekli durumlarda kısıtlama yapmak için konulan ayarlar olduğunu, yani kullanıcının kendini kandırmasından başka bir işe yaramadığını okumuştum bir yerde. doğru mu yanlış mı bilemem tabi.
Alper1991 yazdı: 10 Oca 2019, 18:50
win7 kullanırken denediğim bu ayarların, gerekli durumlarda kısıtlama yapmak için konulan ayarlar olduğunu, yani kullanıcının kendini kandırmasından başka bir işe yaramadığını okumuştum bir yerde. doğru mu yanlış mı bilemem tabi.
Bizim mahalleden genç bir arkadaş denemiş, abi "bayaa farketti zınk diye açılıyor" diyordu. Ama daha evvel ve daha sonra denemelerim bende soruna neden oldu. Sorunun ne olduğunu bilmiyorum bende olmadı sadece. Bu nedenle uzun süredir duyduğum ama denemeye tırstığım bir yöntem.
Sordumdaki başlık bile bazı ipuçları içeriyor mesela Dual core için optimum , Xp .... Bu ayarı xp zamanında masaüstümde denmiştim zaten denemeden birşey yazmam herhangi bir anormallik oluşmamıştı. Günümüz işletim sistemleri zaten Optimum ayarlarla geliyor. Bu arada konudaki resimler bile Almanyanın efsane bilgisayar dergici Com dan :)
Elbette şu da var , bazen bir yazılm veya bir ayar bütün bilgisayarlarda çalışır tek bir bilgisayarda çalışmaz , mesela Ben yıllarca VLC playeri kullanmadım çünkü Asus markalı laptopumda asla düzgün çalışmıyordu , şaka gibi ne ettimse olmadı , senelerce GOM player kullandım. Şu an MSI bilgisayar kullanıyorum ve VLC yi sorunsuz kullanabiliyorum. O sebeple bir ayar , bir yazılım herkeste farklı davranabilir yani üstteki ayarın bazı bilgisayarlarda mavi ekran vermesi gayet olası.
velociraptor yazdı: 11 Oca 2019, 11:28
Elbette şu da var , bazen bir yazılm veya bir ayar bütün bilgisayarlarda çalışır tek bir bilgisayarda çalışmaz , mesela Ben yıllarca VLC playeri kullanmadım çünkü Asus markalı laptopumda asla düzgün çalışmıyordu , şaka gibi ne ettimse olmadı , senelerce GOM player kullandım. Şu an MSI bilgisayar kullanıyorum ve VLC yi sorunsuz kullanabiliyorum. O sebeple bir ayar , bir yazılım herkeste farklı davranabilir yani üstteki ayarın bazı bilgisayarlarda mavi ekran vermesi gayet olası.
Ha bak böyle tipik olaylarla da karşılaşılmıyor değil. Ben devamlı inernet kafede takıldığımdan insanın küçük dilini yutturacak cins cins arızalarla karşılaşmıştık. Bende düzgün olmayan ötekinde sorunsuz çalışabilir. VLC player birçok kodek ile beraber geliyor. Yapısında da bazı/birçok işlemci komut setlerini kullanacak kütüphaneler falan var. O işlemciye uyumsuzdur ondan yapıyordur. Anasayfadaki anlatımın altında birisi şikayette bulunmuş foruma yazarmısın demişsin. O olayın benzerini ben de yaşamıştım sonra sorunun nedeninin HDD olduğunu anladım. Ama iş işten geçti tabii...
Katılıyorum , daha ilginç birşey anlatayım ; Tecrübe ile sabittir HER FORMAT FARKLIDIR , aynı ISO ile Aynı şekilde atılan Her formatın sonucu farklıdır. Ama aynıymış gibi görünür.
Aynı İSO> farklı sonuç???
İnanırım valla.
Nitekim aynı İSO yu farklı makinelere çok kurdum.
Makine özellikleri çok düşükse 400-500MB ram kullanan aynı windows,
Yüksek özellikli bir makinede 700MB'den 1.2GBye kadar (duruma göre) boşta ram kullanıyor. Bunun nedenini bilmiyorum ama kurulum aşamasında donanım özelliklerine göre kendini ayarlıyor sanırım... Tam bir muamma.