[Çözüldü] Sağ Tık Menüsüne Dosyayı Gizli Olarak Çalıştır Seçeneği Eklemek
[Çözüldü] Sağ Tık Menüsüne Dosyayı Gizli Olarak Çalıştır Seçeneği Eklemek
Merhaba Sordum.net ailesi. Aşağıdaki makaledeki komutları denedim ama başarılı olamadım.
https://www.sordum.net/42529/bir-window ... istiralim/
Merak ettiğim bir şey var. Acaba sağ tık menüsüne "gizli olarak çalıştır" seçeneği ekleyebilir miyiz?
@velociraptor
https://www.sordum.net/42529/bir-window ... istiralim/
Merak ettiğim bir şey var. Acaba sağ tık menüsüne "gizli olarak çalıştır" seçeneği ekleyebilir miyiz?
@velociraptor
En son AgaBey123 tarafından 16 Ara 2018, 11:38 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53916
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19732 kez
- Teşekkür edildi: 11968 kez
Re: Sağ Tık Menüsüne Dosyayı Gizli Olarak Çalıştır Seçeneği Eklemek
Başarılı olamadım derken ? not defteri gizli olarak açılmadımı ?
Re: Sağ Tık Menüsüne Dosyayı Gizli Olarak Çalıştır Seçeneği Eklemek
Çalıştırmak istediğim şey not defteri değil. Yoksa not defterini çalıştırıyor. O konuda sıkıntı yok.velociraptor yazdı: 16 Ara 2018, 11:15 Başarılı olamadım derken ? not defteri gizli olarak açılmadımı ?
Başka bir programı yol belirterek bir vbs hazırlayabilirsem bu bile işimi görür. Vbs hazırlamaya çalıştım ama olmadı.
Kod: Tümünü seç
Dim WShell
Set WShell = CreateObject("WScript.Shell")
WShell.Run "C:\Users\Admin\Desktop\Program adi.exe/Parametre1 /parametre2", 1
Set WShell = Nothing- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53916
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19732 kez
- Teşekkür edildi: 11968 kez
Re: Sağ Tık Menüsüne Dosyayı Gizli Olarak Çalıştır Seçeneği Eklemek
her yazılımın bu desteği olmayabilir , yazılıım desteklmiyorsa yapacak birşey yok malesef verdiği hata nedir ?
Re: Sağ Tık Menüsüne Dosyayı Gizli Olarak Çalıştır Seçeneği Eklemek
Yazılımdan değil de vbscript hatası veriyor.velociraptor yazdı: 16 Ara 2018, 11:20 her yazılımın bu desteği olmayabilir , yazılıım desteklmiyorsa yapacak birşey yok malesef verdiği hata nedir ?

- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53916
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19732 kez
- Teşekkür edildi: 11968 kez
Re: Sağ Tık Menüsüne Dosyayı Gizli Olarak Çalıştır Seçeneği Eklemek
neden paramereler kullanıyorsun ? , parametre 1 den sonra tırnağı kapat ve öyle dene bakalım diğer türlü işler karışır , ayrıca sondakini 1 yaparsan program gizli değil normal çalışır , yolda kullandığın tırnak işaretleri de hatalı malesef
Re: Sağ Tık Menüsüne Dosyayı Gizli Olarak Çalıştır Seçeneği Eklemek
Hocam makalede paylaştığınız kodları kullanarak hazırladım. Ama bir yerde hata yapıyorum ben.velociraptor yazdı: 16 Ara 2018, 11:28 neden paramereler kullanıyorsun ? , parametre 1 den sonra tırnağı kapat ve öyle dene bakalım diğer türlü işler karışır , ayrıca sonrakini 1 yaparsan program gizli değil normal çalışır , yolda kullandığın tırnak işaretleri de hatalı malesef
Dediğinizi yaptım yine aynı hatayı verdi. Bir de makalede powershell ile ilgili dediğinizi yapayım.
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53916
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19732 kez
- Teşekkür edildi: 11968 kez
Re: Sağ Tık Menüsüne Dosyayı Gizli Olarak Çalıştır Seçeneği Eklemek
parametre 2 yi kullanmayıp sadece tek parametre kullanmayı dene demek istemiştim , sondaki "0" ın anlamı
0 Hides the window and activates another window.
1 Activates and displays a window. If the window is minimized or maximized, the system restores it to its original size and position. An application should specify this flag when displaying the window for the first time.
2 Activates the window and displays it as a minimized window.
3 Activates the window and displays it as a maximized window.
4 Displays a window in its most recent size and position. The active window remains active.
5 Activates the window and displays it in its current size and position.
6 Minimizes the specified window and activates the next top-level window in the Z order.
7 Displays the window as a minimized window. The active window remains active.
8 Displays the window in its current state. The active window remains active.
9 Activates and displays the window. If the window is minimized or maximized, the system restores it to its original size and position. An application should specify this flag when restoring a minimized window.
10 Sets the show-state based on the state of the program that started the application.
https://docs.microsoft.com/en-us/previo ... y(v=vs.80)
0 Hides the window and activates another window.
1 Activates and displays a window. If the window is minimized or maximized, the system restores it to its original size and position. An application should specify this flag when displaying the window for the first time.
2 Activates the window and displays it as a minimized window.
3 Activates the window and displays it as a maximized window.
4 Displays a window in its most recent size and position. The active window remains active.
5 Activates the window and displays it in its current size and position.
6 Minimizes the specified window and activates the next top-level window in the Z order.
7 Displays the window as a minimized window. The active window remains active.
8 Displays the window in its current state. The active window remains active.
9 Activates and displays the window. If the window is minimized or maximized, the system restores it to its original size and position. An application should specify this flag when restoring a minimized window.
10 Sets the show-state based on the state of the program that started the application.
https://docs.microsoft.com/en-us/previo ... y(v=vs.80)
Re: Sağ Tık Menüsüne Dosyayı Gizli Olarak Çalıştır Seçeneği Eklemek
Onu denedim evet. Bu arada powershell komutları çalışıyor. :) Sorun çözüldü.
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53916
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19732 kez
- Teşekkür edildi: 11968 kez
Re: [Çözüldü] Sağ Tık Menüsüne Dosyayı Gizli Olarak Çalıştır Seçeneği Eklemek
vbs nin desteklediği parametreleri üstte yazdım , bat komutlarından biraz farklıdır , sen parametreyi yazdığında o bu yazdığını yolun bir parçası sanıyor sorun o bence
Re: [Çözüldü] Sağ Tık Menüsüne Dosyayı Gizli Olarak Çalıştır Seçeneği Eklemek
Evet olabilir. Şimdi onu da denerim. Bu arada konu başlığını "çözüldü" olarak düzenledim.velociraptor yazdı: 16 Ara 2018, 11:41 vbs nin desteklediği parametreleri üstte yazdım , bat komutlarından biraz farklıdır , sen parametreyi yazdığında o bu yazdığını yolun bir parçası sanıyor sorun o bence
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53916
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19732 kez
- Teşekkür edildi: 11968 kez
Re: [Çözüldü] Sağ Tık Menüsüne Dosyayı Gizli Olarak Çalıştır Seçeneği Eklemek
Halletmene sevindim :)
Re: [Çözüldü] Sağ Tık Menüsüne Dosyayı Gizli Olarak Çalıştır Seçeneği Eklemek
Demek istediğinizi şimdi fark ettim. :) Ben vbs'de bat komutu eklemişim. Bu sebepten hata veriyormuş.
Yardımınız için teşekkür ederim.
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53916
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19732 kez
- Teşekkür edildi: 11968 kez
Re: [Çözüldü] Sağ Tık Menüsüne Dosyayı Gizli Olarak Çalıştır Seçeneği Eklemek
Birde ben anlatımda parametre/2 derken sondaki "0" ı kastediyordum anlatımım biraz yanlış olmuş aslında, anasayfadaki anlatım düzeltildi.
Kod: Tümünü seç
Dim WShell
Set WShell = CreateObject("WScript.Shell")
WShell.Run "Uygulama yolu", Parametre (0,1,2,3...10)
Set WShell = Nothing
