Gelişmiş MS Wordpad-2: Ableword

Sadece freeware (Ücretsiz) program paylaşımlarının yeraldığı alan
Cevapla
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Gelişmiş MS Wordpad-2: Ableword

Mesaj gönderen shampuan »

Son derece pratik ve hızlı bir araç olan Ableword'dan bahsedeceğim sizlere.

Ufak tefek word dosyalarını açmak için koca ofis programı kurmak istemeyen arkadaşlar varsa bu program kendilerine yarayacaktır.
Programdan kısaca bahsetmek gerekirse, boyutu son derece idealdir. Hızlıdır. Kullanımı kolaydır. Büyük ofis suitleri gibi fazla yer kaplamaz ve hızlı çalışır; bu da birçok kişinin işine gelir.

Ableword, ücretsiz bir program. Aşağıda vereceğim linkten anasayfasına giderek ücretsiz indirip kurabilirsiniz. Tek olumsuz tarafı arayüzü TR dil değildir.(çok uzun zaman önce denedim, belki de son sürümünde TRdile geçilebiliyordur).
PDF düzenleme imkanı sunmaktadır; ya da bir belge hazırlayıp şip-şak PDF olarak kaydedebiliyorsunuz. Elinizdeki doc veya docx belgesini tek tıklamayla pdf olarak çevirip saklayabilirsiniz. MS Wordpad programından bir tık daha üstün, MS Office Worddan çok daha basit ve detaysız, minimal bir programdır.

Bir örnek vermek gerekirse, windows10 lu sürümlere kadar Wordpad'da resim ekleyemiyordunuz. Şimdi düzelttiler ama kullanıcıyı da soğutmayı başardılar. Ablewordda böyle bir sorun yok. Resimli resimsiz istediğiniz belgeyi hazırlayabilir, açabilir, düzenleyebilir, birçok formatta kaydedebilirsiniz.

Şu anki kullanıcı kitlesinin yüzde doksanı, ofis programı kurmanın şart olduğunu zannediyor. Oysa windows üzerinde kurulu gelen Notepad, basit notlar almak için son derece yeterli. Fakat bu programı yeterli bulmayan kullanıcılar MS Wordpad dan da faydalanabiliyor. Wordpad, zannedildiği kadar basit ve işlevsiz bir program değil. Metni düzenlerken renklendirme, font biçemini düzenleme(kalın, yatık, altı çizili), yazı tipi değiştirme... gibi birçok seçeneği içerisinde barındırıyor. E, kullanıcıların da çoğunluğu profesyonel yazar olmayıp, youtube'da orda burda fink atan, ya da profesyonel ofis programına ihtiyaç duymayan diğer kullanıcılar olunca, sistemlerine kurdukları ofis yazılımı bir anlamda boşuna yer tutuyor. Kendi kendinize sorun: kaçınız oturup MS Office yazılımını tam anlamıyla keşfetti? Kaçınız kursa gitti? Ya da kaçınız hemen hemen tüm olanaklarından faydalanıyorsunuz?

İşte diyeceğim o ki, standardizasyonu olan ufak bir yazılım zaten iş görürken gidip binlerce dolarlık yazılımı satın almanın ya da fellik fellik krekli yazılım indirmenin bir anlamı yok. Zaten alternatif ofis yazılımı bol...

Microsoft Windows işletim sistemini pazarlarken, birçok kullanıcının temel ihtiyaçlarını gidermek için basit yazılımları da beraberinde veriyor. Bunlar her ihtiyacı karşılamıyor elbette; fakat, en azında zorda kaldığınızda -o kadar doları bastınız madem- bir belgeyi basabilmelisiniz. İşte MS Wordpad da imdanınıza burada yetişiyor zaten. Microsoftun pazarlama teknikleri, MS office yazılım setini gerçekten çok gerekliymiş gibi tanıttı. İşte bu nedendendir ki ihtiyacı olan da olmayan da alsın diyerekten piyasaya yaydı. İşte sonuç...

Arkadaşlar, eğer bir işyerinde çalışmıyorsanız veya profesyonel programlara gerçekten ihtiyacınız yoksa minimal yazılımlarla da yetinebilirsiniz. Kendinizi boşa zorlamayın.

İşte size cillop gibi bir WORD alternatifi:
http://www.ableword.net/index.html

Resim

Güle güle kullanın, hoşçakalın...
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53935
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19760 kez
Teşekkür edildi: 11981 kez

Re: Gelişmiş MS Wordpad-2: Ableword

Mesaj gönderen velociraptor »

Eline sağlık güzel bir yazılıma benziyor
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15194
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2517 kez
Teşekkür edildi: 5331 kez

Re: Gelişmiş MS Wordpad-2: Ableword

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

@shampuan konumu çaldın ben yapacaktım bunu (şaka yapıyorum iyi yaptın güzel anlatmışsın) Admin bu yazılımı mutlaka bir dene en güzel iki özelliği var bana göre

1.DOC ve DOCX dosya desteği
2.İçinde dahili bir PDF oluşturma modülünün olması
3.Kolay belgeden HTML oluşturması

Tek olumsuz yani İngilizce olması ama artık öğrenin bir zahmet PC İngilizcesini.....
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53935
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19760 kez
Teşekkür edildi: 11981 kez

Re: Gelişmiş MS Wordpad-2: Ableword

Mesaj gönderen velociraptor »

Kısmet diyelim yazdım köşeye
Cevapla