Win7 açılmıyor onarılmıyor

Windows 7 hakkinda bilgi , ipucu ve tecrübe paylasim alanidir
Kullanıcı avatarı
loveme
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3845
Kayıt: 10 Tem 2007, 11:47
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 1 kez
Teşekkür edildi: 117 kez
İletişim:

Win7 açılmıyor onarılmıyor

Mesaj gönderen loveme »

Herşey laptop ve yedek almadım.sınav haftası yapacağını yaptı.
Nasıl kurtarılan bilgilerimi hdd çıkarsam notebook a alabilir miyim
Ya da sistemi onarabilir miyim :((((
Flash var kurtarıcı var mı yükleyim kurtarayım
Resim
Kullanıcı avatarı
trasmus
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1152
Kayıt: 14 May 2010, 14:50
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: Win7 açılmıyor onarılmıyor

Mesaj gönderen trasmus »

Cd veya usb'den çalışan işletim sistemleri var. Hdd ye birşey olmamışsa verilerini kurtarmak sorun olmaz. Önerim slax kullanman.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15159
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2509 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Re: Win7 açılmıyor onarılmıyor

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Yapacakların aşağıda özetlenmiştir

1.Kurtarma yapacağın disk'e hiçbir veri yazma ya da biçimlendirme yapma
2.İnternetten bir Windows 7 veya 10 live dvd bul(ben halowen bölümünde 7,8,10 için konu açmıştım orada ara)
3.Live cd/dvd ile sistemi aç
4.Şimdi netden Minitools Partiton Recover v7 bul mümkünse ilaçlı bu
5.Live cd ile açtığın (sistem ram bloklarına yüklenir ana disk boşta olur) sisteme bu yazılımı kur ve ilaçla
6.Bu halde sistemi(fiziki diski) tara bu 1 saatten fazla sürebilir.
7.harici boş depolama alanını usb ye tak (sığası mümkün 32gb ve üstü olsun)
8.Verilerini bu yöntemle %98 kurtaracaksın buna emin çünkü ben böyle kurtarmayı keşfettim.Yani yöntem bana ait sayılabilir çünkü kimseden ne bir yardım ne de teknik destek aldım. ......Dene ve gör.


Ayrıca ekran görüntüsüne göre G/Ç = Veri yazma hatası almışsın bu durumda;



videolarına bir bak derim
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15159
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2509 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Re: Win7 açılmıyor onarılmıyor

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

G/Ç Hatası Nedir.?

Cevap:

Harici diskler ve USB belleklerde karşımıza çıkan “Bir G/Ç aygıt hatası nedeniyle istek yürütülemedi” hatası sistemsel ya da donanımsal bir hatadır ve bu hata sonucunda belleğe erişim sağlayamazsınız. Eğer hata sistemsel bir hata ise aşağıdaki adımları uygulayarak çözebilirsiniz ancak donanımsal bir hata ise garanti servisine götürebilirsin veya yukarıdaki benim yöntemi deneyebilirsin.

Çözüm Yolları:

1.Chkdsk” komutu ile Disk taraması gerçekleştirin.

Klavyeden Windows tuşuna basın veya başlat menüsünde arama bölümüne “cmd“ yazın.
Komut istemini yönetici olarak çalıştırın.
Komut istemine şu komutları uygulayın.

DİKKAT!: Taramak istediğiniz sürücünün harfini seçin. Aşağıdaki X harfi örnek olarak verilmiştir.

Kod: Tümünü seç

chkdsk X: /r /f
X: taranmak istenen sürücünün harfi
/r: bozuk alanları bul ve okunabilir verileri kurtar
/f: Disk üzerindeki hataları düzelt.

2.Verini kurtardıktan sonra;

“DISKPART” komutu ile belleği formatlayın.

2.1 Klavyeden Windows tuşuna basın veya başlat menüsünde arama bölümüne “cmd” yazın.
2.2 Komut istemini yönetici olarak çalıştırın.
2.3 Komut penceresine “list disk” komutunu yazarak sisteminize bağlı olan diskleri listeleyin.
2.4 Formatlamak istenilen diskin numarasına bakın ve “Select Disk X” komutunu yazın. (X yerine disk numarası gelecektir.)
2.5 Seçilen diski “Clean” komutu ile temizleyin.
2.6 Temizleme işleminin ardından “create partition primary” ve “select partition 1” komutları ile diske yeni bir bölüm açın.
2.7 “Active” komutu ile oluşturulan bölümleri etkinleştirin.
2.8 Dosya sistemini belirlemek için “format fs=fat32” komutunu girin.
2.9 “assign” komutu ile diske harf verin. “Exit” komutu ile çıkış yaparak diskinizi kullanabilirsiniz.

Bu Hatanın Oluşma Nedeni Nedir.?

Harici disk ya da USB bellekleri kullanırken “Donanımı Güvenle Kaldır” özelliğini kullanın. Bu özellik USB portlara giden elektriği keserek belleğinizi korur. Eğer belleğinizden video izlerken veya dosya aktarımı yaparken belleği süreç bitmeden USB portlardan çekerseniz cihazınızın fiziksel/donanımsal zarar görme ihtimali çok yüksektir.

Unutma: Sistemsel hatalar düzeltilebilir ama donanımsal hataların düzeltilmesi zordur

TRWE_MMXII
YAZILIM EDİTÖRÜ (Alaydan Yetişme...!)
REASMCODERİNG
Kullanıcı avatarı
loveme
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3845
Kayıt: 10 Tem 2007, 11:47
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 1 kez
Teşekkür edildi: 117 kez
İletişim:

Re: Win7 açılmıyor onarılmıyor

Mesaj gönderen loveme »

kurtarma verilerini yollar mısınız win 7 ultimate
usb belleğim var sadece olmadı servis ki garantisi çoktan geçti 2011 yılından kalma lenovo g570
sınav öncesi yaptı bana yapacağını verilerim içinde kaldı...
Şuan tek yapabileceğim şey biostan flash bellekle açılma olabilir...
diğer dediklerle bu yukarki ekranda kalıyor.
ram i çıkartıp denerim 2 tane olmalı belki biri arıza yaptı.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15159
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2509 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Re: Win7 açılmıyor onarılmıyor

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Gene de yardıma ihtiyaç duyduğumda ilk bana yardımcı olan forum üyeleri şunlardır.

1.Velociraptor (Sistemlerin genelinde)
2.BlueLife (yazılım kodlama olarak)
3.trasmus (Telefon konusunda)
4.Cankusa (genel ve pratik bilgiler konusunda)
Bu üyeler kendi adıma teşekkürler.
Kullanıcı avatarı
loveme
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3845
Kayıt: 10 Tem 2007, 11:47
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 1 kez
Teşekkür edildi: 117 kez
İletişim:

Re: Win7 açılmıyor onarılmıyor

Mesaj gönderen loveme »

teşekkürler
Kullanıcı avatarı
loveme
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3845
Kayıt: 10 Tem 2007, 11:47
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 1 kez
Teşekkür edildi: 117 kez
İletişim:

Re: Win7 açılmıyor onarılmıyor

Mesaj gönderen loveme »

Slax olur mu nasıl kurtarır.windows hiç açılmıyor
teşekkürler
Kullanıcı avatarı
trasmus
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1152
Kayıt: 14 May 2010, 14:50
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: Win7 açılmıyor onarılmıyor

Mesaj gönderen trasmus »

- Slax indirmek için şu adrese git ve 32 veya 64 bit sürümlerinden birini indir: https://www.slax.org/tr/

- İndirme iso şeklinde olacak, istersen cd veya dvd'ye yazdırıp da kullanabilirsin.

- İndirdiğin iso kalıp dosyasını usb belleğe kopyalamak için winrar ile isoyu açıp içindekileri usb belleğe çıkart.

- Usb bellekteki slax>boot>bootinst.bat dosyasını yönetici olarak çalıştır. Komut satırında işlemler hakkında bilgi veriyor, tamamlanınca herhangi bir tuşa bas yazısı çıkar.

- Slax'ın kurulumu tamamlandı, artık sistemi usb üzerinden boot edebilirsin.

- Bu bilgilerin tamamı zaten iso içerisinde readme içinde ingilizce olarak yazar. Bilmeyenler için yukarıdaki adımlar anlattım.
Kullanıcı avatarı
loveme
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3845
Kayıt: 10 Tem 2007, 11:47
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 1 kez
Teşekkür edildi: 117 kez
İletişim:

Re: Win7 açılmıyor onarılmıyor

Mesaj gönderen loveme »

slax kesin kurtarır mı?
teşekkürler
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Win7 açılmıyor onarılmıyor

Mesaj gönderen shampuan »

@loveme,
Slax bir kurtarma yazılımı değildir.
USB'den başlayan bir işletim sistemidir.
Asıl mesele başka bir bilgisayarda slax'ı indirip flaşa kurmak ve bozulan bilgisayarını bununla başlatabilmek.
Bunu yapabildiğin takdirde windows içindeki derslerini verilerini bu işletimsistemi ile ulaşıp başka bir yere flaşa veya yedek bir harddiske kopyalarsın. Böylece kurtarmış olursun. Yakın olsak, arızalı değilse yarım saatte kurtarır al deyip verirdim verilerini. Şu anda o bilgisayarı hiç açma.

Arkadaşlar, slax'ın son sürümü afedersiniz bi ...ka yaramıyor 7XXli bir sürüm var eski onu bulup bu kardeşimize bir link atabilir misiniz?
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15159
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2509 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Re: Win7 açılmıyor onarılmıyor

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

shampuan yazdı: 31 Tem 2018, 20:20 @loveme,
Slax bir kurtarma yazılımı değildir.
USB'den başlayan bir işletim sistemidir.
Asıl mesele başka bir bilgisayarda slax'ı indirip flaşa kurmak ve bozulan bilgisayarını bununla başlatabilmek.
Bunu yapabildiğin takdirde windows içindeki derslerini verilerini bu işletimsistemi ile ulaşıp başka bir yere flaşa veya yedek bir harddiske kopyalarsın. Böylece kurtarmış olursun. Yakın olsak, arızalı değilse yarım saatte kurtarır al deyip verirdim verilerini. Şu anda o bilgisayarı hiç açma.

Arkadaşlar, slax'ın son sürümü afedersiniz bi ...ka yaramıyor 7XXli bir sürüm var eski onu bulup bu kardeşimize bir link atabilir misiniz?
Gerçi ben kendisine anlattım ama pek oralı olmadı kendisi......
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Win7 açılmıyor onarılmıyor

Mesaj gönderen shampuan »

trwe yazdı: 31 Tem 2018, 20:23
shampuan yazdı: 31 Tem 2018, 20:20 @loveme,
Slax bir kurtarma yazılımı değildir.
USB'den başlayan bir işletim sistemidir.
Asıl mesele başka bir bilgisayarda slax'ı indirip flaşa kurmak ve bozulan bilgisayarını bununla başlatabilmek.
Bunu yapabildiğin takdirde windows içindeki derslerini verilerini bu işletimsistemi ile ulaşıp başka bir yere flaşa veya yedek bir harddiske kopyalarsın. Böylece kurtarmış olursun. Yakın olsak, arızalı değilse yarım saatte kurtarır al deyip verirdim verilerini. Şu anda o bilgisayarı hiç açma.

Arkadaşlar, slax'ın son sürümü afedersiniz bi ...ka yaramıyor 7XXli bir sürüm var eski onu bulup bu kardeşimize bir link atabilir misiniz?
Gerçi ben kendisine anlattım ama pek oralı olmadı kendisi......
karışık anlatmışsın :D Minitool partition wizarda gerek yok onu ben de kullanıyorum. Partisyonu kurtarması için lazım. Hele önce bir bakalım harddiske ulaşılabiliyor mu...

@loveme
http://osarchive.sda1.eu/slax
buradan versiyon 7.0.8 numaralı olanı indirip flaşa kuracaksın.
Bu biraz farklı bir işletim sistemi. belgeler menüsüne ulaşırsan soldaki panelde harddiskler ve takılı aygıtlar görünür. oradan harddisklere erişip için, görmeye çalış görebiliyorsan bir flaş takıp hdd deki içerikleri tesbit edip bu flaşa kopyala.
Eğer yapamadım dersen Hirens boot CD ile deneyeceğiz. Yapamıyorsan yakınlarında bilgisayardan iyi anlayan birileri lazım. Yapılacak işlem çok kolay ama uzaktan yardım zordur bu işlerde.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15159
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2509 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Re: Win7 açılmıyor onarılmıyor

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

karışık anlatmışsın :D Minitool partition wizarda gerek yok onu ben de kullanıyorum. Partisyonu kurtarması için lazım. Hele önce bir bakalım harddiske ulaşılabiliyor mu...
Neresi karışık sen bile anlamışsın san diğerleri hayda hayda anlar.....
Kullanıcı avatarı
cankusa
Gigabyte1
Gigabyte1
Mesajlar: 1885
Kayıt: 07 Eyl 2014, 22:29
Teşekkür etti: 33 kez
Teşekkür edildi: 32 kez

Re: Win7 açılmıyor onarılmıyor

Mesaj gönderen cankusa »

Win-7 Kurtarma CD veya usb yoksa tanıdıgın yakınlarındaki dostlarından temin edersen cihazı bunların üzerinden başlattıgından sorunu kendin çözersiniz.
Cevapla