İki Türk Şiiri

Cumhuriyet ve Atatürk ile ilgili bilgi paylasim forumudur
Cevapla
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15159
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2509 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

İki Türk Şiiri

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Resim


Tanrı Türk'e Yâr Olsun!

Tanrı Türke Yar Olsun

Turan Eller Var Olsun!

Ben özümle bağdaştım
Atlanıp dağlar aştım
Bir kurtla karşılaştım
Dedi uğurlar olsun
Tanrı Türk’e yar olsun

Yar oldu yollar bana
Söyledi diller bana
Turan eller var olsun
Düşmanlar kahrolsun
Tanrı Türk’e yar olsun

TURAN ELLER VAR OLSUN
TANRI TÜRK’E YAR OLSUN

Ben kurtlarla ulaştım
Altayları dolaştım
Şamanımla bağlaştım
Dedi uğurlar olsun
Tanrı Türk’e yar olsun

DEDİ UĞURLAR OLSUN
TANRI TÜRK’E YAR OLSUN

Yar oldu yollar bana
Söyledi diller bana
Turan eller var olsun
Düşmanlar kahrolsun

TURAN ELLER VAR OLSUN
TANRI TÜRK’E YAR OLSUN

Dolaştıkça Turan’ı
Andım Bilge Kağan’ı
Gördüm Fatih Sultan’ı
Dedi uğıurlar olsun
Tanrı Türk’e yar olsun

DEDİ UĞURLAR OLSUN
TANRI TÜRK’E YAR OLSUN

Yar oldu yollar bana
Söyledi diller bana
Turan elller var olsun
Düşmanlar kahrolsun
Tanrı Türk’e yar olsun

TURAN ELLER VAR OLSUN
TANRI TÜRK’E YAR OLSUN
TURAN ELLER VAR OLSUN
TANRI TÜRK’E YAR OLSUN
TURAN ELLER VAR OLSUN
TANRI TÜRK’E YAR OLSUN

--------------------------------------------------------------------------------------------------

İstiklal Marşı

Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak;
Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.
O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak;
O benimdir, o benim milletimindir ancak.

Çatma, kurban olayım, çehreni ey nazlı hilal!
Kahraman ırkıma bir gül! Ne bu şiddet, bu celal?
Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helal...
Hakkıdır, hakk'a tapan, milletimin istiklal!

Ben ezelden beridir hür yaşadım, hür yaşarım.
Hangi çılgın bana zincir vuracakmış? Şaşarım!
Kükremiş sel gibiyim, bendimi çiğner, aşarım.
Yırtarım dağları, enginlere sığmam, taşarım.

Garbın afakını sarmışsa çelik zırhlı duvar,
Benim iman dolu göğsüm gibi serhaddim var.
Ulusun, korkma! Nasıl böyle bir imanı boğar,
'Medeniyet!' dediğin tek dişi kalmış canavar?

Arkadaş! Yurduma alçakları uğratma, sakın.
Siper et gövdeni, dursun bu hayasızca akın.
Doğacaktır sana va'dettigi günler hakk'ın...
Kim bilir, belki yarın, belki yarından da yakın.

Bastığın yerleri 'toprak!' diyerek geçme, tanı:
Düşün altında binlerce kefensiz yatanı.
Sen şehit oğlusun, incitme, yazıktır, atanı:
Verme, dünyaları alsan da, bu cennet vatanı.

Kim bu cennet vatanın uğruna olmaz ki feda?
Şuheda fışkıracak toprağı sıksan, şuheda!
Canı, cananı, bütün varımı alsın da hüda,
Etmesin tek vatanımdan beni dünyada cüda.

Ruhumun senden, ilahi, şudur ancak emeli:
Değmesin mabedimin göğsüne namahrem eli.
Bu ezanlar-ki şahadetleri dinin temeli,
Ebedi yurdumun üstünde benim inlemeli.

O zaman vecd ile bin secde eder -varsa- taşım,
Her cerihamdan, ilahi, boşanıp kanlı yaşım,
Fışkırır ruh-i mücerred gibi yerden na'şım;
O zaman yükselerek arsa değer belki başım.

Dalgalan sen de şafaklar gibi ey şanlı hilal!
Olsun artık dökülen kanlarımın hepsi helal.
Ebediyen sana yok, ırkıma yok izmihlal:
Hakkıdır, hür yaşamış, bayrağımın hürriyet;
Hakkıdır, hakk'a tapan, milletimin istiklal!
Mehmet Akif Ersoy

TRWE_MMXII
YAZILIM EDİTÖRÜ (Alaydan Yetişme...!)
REASMCODERİNG

Resim
Resim
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53916
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19729 kez
Teşekkür edildi: 11967 kez

Re: İki Türk Şiiri

Mesaj gönderen velociraptor »

Eline sağlık
Kullanıcı avatarı
cankusa
Gigabyte1
Gigabyte1
Mesajlar: 1885
Kayıt: 07 Eyl 2014, 22:29
Teşekkür etti: 33 kez
Teşekkür edildi: 32 kez

Re: İki Türk Şiiri

Mesaj gönderen cankusa »

Sağolasın emeğine sağlık
Cevapla