Korsan Yazılım Kullanmak Günah Mı?

Diğer bölümler ile alakasız konular buraya
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15170
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2511 kez
Teşekkür edildi: 5317 kez

Korsan Yazılım Kullanmak Günah Mı?

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Merhabalar

Konuya nasıl giriş yapacağımı bilmiyorum ama şöyle bir başlangıç yapalım.

Sizce lisanslı bir yazılımın korsan kopyasını kullanmak/paylaşmak günah mı?

Soru basit ama cevabı kişiden kişiye değişen bir soru bu.....

Bana göre GÜNAH değil SEVAP ve bir DERS geliştiricilere.....

Nedenine gelince tabii ki yüksek lisans ücretleri...Size bununla ilgili bir örnek vereyim.Yer Sivas İlçe Divriği bir krom ocağında saha mühendisiyim bir ara DEL-PAT madencilik yazılımına ihtiyaç duydum o zamanlar maddi durumuz iyi hemen geliştirici inşaat mühemdisi ile hotmail den iletişime geçtim ve yazılımın lisans fiyatını sordum birgün sonra e-mail adresime gelen e posta da yazılımın lisans fiyatının tek ve ömürlük olarak şimdi sıkı durun....! tam tamına 3000 euro + %18 KDV olduğunu öğrendim ve tabii hali ile almaktan vazgeçtim......

İşte onun için korsan yazılım pc kullanıcısına helaldir bana göre...Çünkü karşı taraf İYİ NİYETLİ DEĞİL.....

Sizlerin bu konudaki düşünceleri nelerdir.Doğrusu merak etmiyor da değilim.....(yani bu konu hakkında görüşünüzü merak ediyorum iyi veya kötü fark etmez.)
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53922
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19742 kez
Teşekkür edildi: 11975 kez

Re: Korsan Yazılım Kullanmak Günah Mı?

Mesaj gönderen velociraptor »

Hernekadar Yazılımın yaptığı işe göre değişse de genelde bahsettiğin tarz yazılımların fiyatları aşırı şişirme oluyor , haa günahmıdır sevapmıdır o kısmını Allah bilir
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15170
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2511 kez
Teşekkür edildi: 5317 kez

Re: Korsan Yazılım Kullanmak Günah Mı?

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Dediğiniz doğru ama sevap günah işi bana göre karşı tarafın taşıdığı niyete göre değişen bir olgu...Bakınız bir örnek vereyim bunda 5-6 sene önce şimdi kullanmakta olduğum bilgisayarı aldığım yerden (Kocaeli-İzmit) Windows 7 Pro OS sisteminin OEM sürümünün lisansını 400 TL + % 18 ye almıştım. Ama hep içimde bir gerçekten OEM lisansların gerçek fiyatı bu mudur diye hala kafamda bir sorudur öyle gidiyor.Bu kadar faiş fiyatlar olduğu sürece korsanlık sektörü de varolmaya devam edecektir.Ben korsan yazılım sektörünün olmasından yanayım; çünkü karşı taraf iyi niyetli değil ve hem bu onlara ders verme niteliği taşıyor....
En son TRWE_2012 tarafından 27 Ağu 2017, 19:16 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Kullanıcı avatarı
accept
Gigabyte1
Gigabyte1
Mesajlar: 2078
Kayıt: 26 May 2013, 16:17
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 5 kez

Re: Korsan Yazılım Kullanmak Günah Mı?

Mesaj gönderen accept »

ben içimden günah diyorum.
Kullanıcı avatarı
GOG
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2551
Kayıt: 03 Nis 2011, 14:10
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19 kez
Teşekkür edildi: 60 kez
İletişim:

Re: Korsan Yazılım Kullanmak Günah Mı?

Mesaj gönderen GOG »

sevapta değil, günahta değil, bu yazılımı üreten insanların bu yazılımın kırılcagını zaten bılıyor onların amacı %1 bile olsa zengin insanların parasını almak yazılımı begendıysenız eğer bağış denen bişey var siz korsan kullanın ama 1 TL bile bağış yapmanız yazılıma ve üreticisine saygınızı göstermeniz demek, dünyada herkes lisanslı yazılım kullansaydı Microsoft ne kadar büyük zengin bir şerket oldugunu görürürdünüz tabi bu kadar korsana karşı hala dünyanın en zengin şirketi bu demek oluyor ki bu insanlar ne kadar zengin ne kadar fakir olsada birşeylerin değişmicegi o yüzden bu konuları vicdan yapmamnızı tavsiye ederim.
Kullanıcı avatarı
GOG
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2551
Kayıt: 03 Nis 2011, 14:10
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19 kez
Teşekkür edildi: 60 kez
İletişim:

Re: Korsan Yazılım Kullanmak Günah Mı?

Mesaj gönderen GOG »

benim hayalim ise bütün yazılımların özgür açık kaynaklı olması, imkansız değil, sadece hayel. :D
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15170
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2511 kez
Teşekkür edildi: 5317 kez

Re: Korsan Yazılım Kullanmak Günah Mı?

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Son mesajın Ond3rkor GNU'cuların en temel dileği ve sadece bir ütopyadan ibaret.Hata bir webmasterın geçenlerde bir web site şöyle konuşuğuna şahit oldum(karşısındaki kişiyi tiye alarak)

"Öyle bedava dünya yok,bedava peynir fare kapanında olur,setin tamamını istiyorsan 450TL ödemelisin" yazmıştı bir kavga kıyamet kopmuştu site içinde karşılıklı salvolu atışmalar

Yani bu durum insanları da geriyor.....
Kullanıcı avatarı
accept
Gigabyte1
Gigabyte1
Mesajlar: 2078
Kayıt: 26 May 2013, 16:17
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 5 kez

Re: Korsan Yazılım Kullanmak Günah Mı?

Mesaj gönderen accept »

arakdaşlar kimse kızmasın, ben fikrimi söyledim. halada ubuntu dağtımını da kullanmaktayım. haram yazdım ya konuyu tartışmaya getireçek hale gritmeyeyim.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15170
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2511 kez
Teşekkür edildi: 5317 kez

Re: Korsan Yazılım Kullanmak Günah Mı?

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Yok yok tartışacak bir durum değil sadece herkes kendi fikrini hürce beyan ediyor.
mahferer
Kilobyte2
Kilobyte2
Mesajlar: 375
Kayıt: 07 Ara 2016, 18:32
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 4 kez
Teşekkür edildi: 28 kez

Re: Korsan Yazılım Kullanmak Günah Mı?

Mesaj gönderen mahferer »

Teolog değilim ama illa olaya teoloji tarafından bakarsak; bir hırsızdan para çalmak yine hırsızlıktır günahtır (yine de Tanrı bilir)
Ama hırsızdan kendi paranızı geri almak günah değildir. Öte yandan teolojide bazı durumlarda günah işleyen bir insanı cezalandırmak yine günah olan bir eylemle yapılabilmektedir; örn. birinin elini kesmek günahtır ama hırsızın elini kesmek günah değildir.
Bugün doktor, hastane, diş hekimi, muhasebeci, avukata giderseniz devletin açıkladığı fiyat listeleri vardır, en azından ne kadar ödeyeceğinizi az çok bilirsiniz. Ama program dünyasında böyle bir şey hiç olmadı. Devletler bu konuda duyarsız. Öte yandan alım gücü benim 10 katım olan bir insanın aynı programı benimle aynı fiyata alması da ayrı bir olay.
Bilgisayar ve internet dolayısıyla programlar karnı doymuş, rahat ülkelerden yayıldı. Bu ülke insanlarının karnı özellikle 1800'lerden bu yana Afrika ve Çin'i sömürerek doydu. Yoksa benim Somali'li genel cerrah bir arkadaşım var Almanya'da doktorluk yapıyor. İnsana uygun şartları verirseniz her toplumda bilimde ilerleyen insanlar olur. Sömürgeciliğin yoksunluklarını biz nasıl şimdi çekiyorsak sömürgeci devletlerin insanları da sömürgeciliğin nimetlerinden faydalanıyorlar. Her iki dünya savaşı da "ben daha fazla sömüreceğim" kavgasından çıktı zaten şimdi kalkıp biz demokrasi özgürlük insanlık için savaştık demesinler.
Hukuk kuralları da ise ülkeden ülkeye değişir, adalet ve hakkaniyet esaslı olan herkesin içine sinen kurallara ise genel olarak evrensel hukuk denir.
Olayın teolojik, sosyo ekonomik ve tarihsel temellerini kendimce özetledikten sonra diyebilirimki; Günah da değil, suç da değil.
Yılda 120 bin kazanan adam da 1,2 milyon kazanan adamda örneğin winword kullanmak için 800 TL verecek ha, adil değil.
Her ikisi de Office 2003 aldı, 5 sene sonra mail ile *.docx uzantılı dosya geliyor açamıyorsunuz, PC'den anlıyorsanız emulatör arıyorsunuz. Şimdi bu hak mı?
Windows 10 aldınız şusu busu çalışmıyor.
MightyFax programı aldınız XP üzeri sistemlerde çalışmıyor.
50 TL'ye oyun satın aldınız, yapımcı firma başka firmaya satılıyor, oyunun rengi değişiyor.
Cep telefonuna pil tasarruf uygulaması satın alıyorsunuz, android KitKat'da çalışıyor, hoop Lolipop'a geçiyorsunuz o uygulama çalışmıyor, piliniz daha çabuk bitiyor, önemli bir görüşme yapamıyorsunuz.
Ücretli program sektörü genel olarak kontrolsüz, denetimsiz, sorumluluk sahibi olmayan, kullanıcıların geleceğini düşünmeyen, "amaaan bana ne, ben şimdi kazandığım paraya bakarım" diyen bir sektör bence.

Ve korsanı hak ediyorlar.
Kullanıcı avatarı
GOG
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2551
Kayıt: 03 Nis 2011, 14:10
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19 kez
Teşekkür edildi: 60 kez
İletişim:

Re: Korsan Yazılım Kullanmak Günah Mı?

Mesaj gönderen GOG »

bu bir tartışma değil ki zaten herkes fikrini söylüyor zaten forum amacıda budur, kendimden örnek vereyim mesela ben katılımsız programlar yapıyorum multiboot, portable yazılımlar neyse vs gider bu gibi sitelerin çoğundan banlandım Ond3rkor nickim olan çogu site beni banlanmış sitelerine giriş yaptıgımda ise sadece küfür yazıları çıkıyor, ben sadece öğrendımıgım şeyleri paylaşıyorum kendime katıyorum ama başka sitede yönetici olmam onlara batıyor zannedersınkı katılımsız kendileri icat etmişler bu bunları at gözlükleri ile görmelerine nedeninide ötürü, paylaşın paylaştırın ön yargılarınızı yıkın açık yazılımları kullanın.
mahferer
Kilobyte2
Kilobyte2
Mesajlar: 375
Kayıt: 07 Ara 2016, 18:32
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 4 kez
Teşekkür edildi: 28 kez

Re: Korsan Yazılım Kullanmak Günah Mı?

Mesaj gönderen mahferer »

Yanlış anladınız herhalde ben karşılıklı tartışmıyorum. Kapitalizmin bu vahşi tarafları beni hep sinirlendirir. Kızdığım olay tarihsel ve çağdaş sömürü düzeni..

Edit : pardon ben yanlış anlamışım. Siz yukarıya cevap vermişsiniz :)
Kullanıcı avatarı
trasmus
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1152
Kayıt: 14 May 2010, 14:50
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: Korsan Yazılım Kullanmak Günah Mı?

Mesaj gönderen trasmus »

Ücretli programları illegal olarak kullanmak suç oluşturduğu gibi günah olduğunu düşünüyorum. Olayın resmi boyutunda dünyanın neresine gidilirse gidilsin patent hakları ve geliştiricisi tarafından hakları elinde bulundurulan bir ticari meta'dan bahsediyoruz. Resmi kurallar açık ve nettir, parasını vermiyorsan kullanamazsın. Ticari işlerde illegal program kullanamazsın. Kişisel olarak warez kullanmaya müsade edilmemesine rağmen bir yaptırımı genelde yoktur, kurallar ticari bir işletmeye uygulandığı halde kişiler için aynı durum pratikte uygulanmıyor.

Yanlışı başka bir yanlışla düzeltemezsiniz. Eğer çok pahalı buluyorsanız kullanmazsınız. Alternatifler tam olarak isteğinizi karşılamasa da her zaman vardır. "İllegal kullanıyorum çünkü param yok" demekle sadece vicdanınızı rahatlatırsınız. Her ne kadar kullandığınız ürün sanal olsa da üzerinde çalışan insanların emeği var. Son söz olarak kendinizi kandırmayın, olay açık ve nettir "bir başkasının emeğini sömürüyorsunuz".
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15170
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2511 kez
Teşekkür edildi: 5317 kez

Re: Korsan Yazılım Kullanmak Günah Mı?

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Hiç kimse bir yazılım geliştiricisinin kafasına silah dayıp zorla sen şu yazılımı kodlayacaksın demiyor.

Eğer bir yazılımcı yaptığı yazılımı faiş fiyatlara satmaya kalkışıyorsa bu yazılımın ve yazılımcının hakları otomatikman ortadan kalkar. Yazılımcılar için söylüyorum

Sen yazılımını yüksek fiyatlara satacaksın diye kimseyi tekel altına alıp SÖMÜREMEZSİN.....

TRWE_2012 bir vecize

Elinde kırbaçın olmadan azgınlaşmış atı dizginleyemezsin.

(accept bu sözü twitter de kullanabilirsin....)
mahferer
Kilobyte2
Kilobyte2
Mesajlar: 375
Kayıt: 07 Ara 2016, 18:32
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 4 kez
Teşekkür edildi: 28 kez

Re: Korsan Yazılım Kullanmak Günah Mı?

Mesaj gönderen mahferer »

2002 yılında Windows ME satın aldım
Şimdi kullanamıyorum ME yetersiz
Ama ben bir windows lisansı almıştım
Bunu xp Vista 7 8 10 da kullanabilmeliyim
Akıl mantık vicdan bunu söyler
Dava edebiliyor muyum? Hayır
Çünkü kuralları onlar koymuş
E sen kuralı kendine göre koyarsan
Cıngar çıkar :)
Cevapla